/spanien/barcelona/forum/7216.aspx/spanien/barcelona/forum/7216.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-05-07 00:14
NoGo™

Tack så mycket!
:)
Barcelona NoGo™
2013-05-07 00:00
@Ride_The_Big_One(6):

Här har du.
2013-05-06 23:52
Ursäkta off topic frågan, men kan någon länka mig Hummels länken där det stod att han lärde sig spanska/katalanska under gymnasie.

Vore väldigt tacksamt
Barcelona Dinho the artist
2013-05-06 23:40
Jag läser i Sport och EMD att Abidal ej tror på ett nytt kontrakt. Kan någon bekräfta detta med en intervju eller dyl. där han faktiskt säger detta?
Barcelona Dinho the artist
2013-05-06 23:34
Gabriel
---
Fullkomligt lysande idé!
Just för att jag tror att många skulle höja sig rejält när de skriver.

En annan sak jag anser vore klokt är att stänga ner forumet under matcher då det skrivs så mycket strunt i stridens hetta att jag vet varken ut eller in.
2013-05-06 23:29
Efter Puyol skulle jag ranka Abidal med störst hjärta för laget. Jag menar sättet han spelar och känslorna han visar upp är för mig ovärdeligt!

Om något ska man förnya hans kontrakt då han verkar ha suget kvar och har mer att ge efter ha bevittnat matcherna sedan han kommit tillbaka.

Förnya kontraktet, finns fan andra som knappt bryr sig i laget som man kan skeppa iväg före Abi!
Barcelona LeoMessi
2013-05-06 22:56
Var har ni läst att Barca funderar på att skeppa iväg abidal?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Shekha
2013-05-06 22:54
Det som gör mig så besviken är att vi har haft spelare i truppen för att de har vart trevliga och ödmjuka men när det gäller Abidal så är det helt plötsligt nya regler som gäller. Hur kan man ens fundera över hans situation? Killen har besegrat cancer två gånger och nu när han äntligen kan spela så måste han bort. Vi har haft spelare som Dos Santos,Fontas och Bojan flera säsonger på läktaren för att de har vart sympatiska men när det gäller Abidal så nej så skeppar vi iväg honom istället. Abidal är en symbol för klubben och ett bevis på att ingenting är omöjligt bara man tror på det & kämpar för det. Hans närvaro i omklädningsrummet är lika viktig som Messis närvaro på planen. Han är en ledare och många ser upp till honom. Jag förstår ingenting & jag är i chocktillstånd.. Jag har kritiserat ledningen hela året men det här är droppen för mig OM inte Abidal får förlängt. Att man kan vara så hjärtlösa är en gåta för mig. Jag orkar verkligen inte mer. "Mes que un club" har blivit ett skämt under Rosell. Jag bryr mig inte om vi får Hummels,Neymar, De Gea eller om vi vinner trippeln nästa år, jag byter inte Abidal mot varken pokaler eller Rosells smutsiga sedelbuntar. Det här är för pinsamt! Lämnar Abidal så kommer mitt förtroende vara noll för Tito,Rosell & Zubi oavsett titlar eller inte och de måste bort helt enkelt.
Barcelona Gabriel
2013-05-06 22:47
koeman92

Ännu mer anledning för oss andra att steppa up då. Inte kan vi låta en enda vinna all the time, right? ;)

Skämtåsido, han är grym!

Du har fått svar.
Jeffson
2013-05-06 22:34
@DM1982:

Jag borde egentligen hata det, men jag kan faktiskt inte låta bli att skratta när jag ser David Luiz. Han är störtskön! (även om det är riktigt fult gjort)
Barcelona DM1982
2013-05-06 22:31
Så...vem vinner?

; )
Barcelona Rambla~
2013-05-06 22:24
Jag fattar inte vad problemet är när det gäller Abidal? Det är ju knappast så att han kommer kräva att starta varje match. Nog fan kan han få plats i truppen. Jag tror knappast att någon spelare hade beklagat sig snarare tvärtom. Vadå Tito, du har 22 eller 23 spelare i truppen, big fucking deal. Har Pinto lyckats klamra sig kvar under 2-3 extra år som någon slags maskot och mysgubbe vore det väl fan om de inte kunde ge Abidal ett 1+1 kontrakt. Barça, skäm inte ut er för fan!
Barcelona enkos
2013-05-06 22:08
@Jeffson:

Om Messi håller sig borta från skador så är jag övertygat om att han kommer upp i 700 mål
Jeffson
2013-05-06 22:06
Haha Messi har gjort 345 mål hittills i sin karriär (klubb och landslag). Maradona gjorde exakt lika många i sin. Messi är 25 år gammal.
Barcelona enkos
2013-05-06 22:04
R Sociedad skojar inte, de menar allvar med att spela CL nästa säsong..
Barcelona koeman92
2013-05-06 22:03
Gabriel

Haha jag vet och jag tycker också det vore en bra idé för att höja forumets nivå. Men jag är säker på att ¡Sergio_ Busquets! Lär vara någon som kommer att vara kandidat till att bli utvald till bästa skribent flest gånger :p

By the way, du har PM.
Barcelona Gabriel
2013-05-06 21:59
koeman92

Det var mer bara en rolig grej sen menar jag inte att man ska vinna några priser eller så, självklart hade det spice'at up det hela men det var absolut inte tanken. Mer bara en kul sak som möjligtvis gör att forumet förbättras lite. Why not liksom?
Barcelona Andresito
2013-05-06 21:58
Underbar bild! Messis mål i slow-mo
Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
2013-05-06 21:53
Frågan är hur mycket speltid våra ynglingar som flyttas upp från Barcelona B kommer få efter sommarens transferfönster. Det ryktas hej villt om vilka man är intresserade av och hur många det är som ska värvas in. Man börjar faktiskt bli något bekymrad över de ungas chanser att få spela.

Många utav våra unga spelare som Sergi Roberto, Thiago, Duelofeu, Tello etc har väldigt mycket potential för att bli något stort i framtiden. Det har speciellt Thiago och Tello bevisat under den senaste perioden. En värvning utav Gundogan skulle minska Thiagos chanser drastiskt att få sin startplats som han har kämpat så hårt för. Tellos chanser kommer inte heller öka precis nu när Neymar troligen kommer i sommar, möjligtvis om man lägger honom på höger kant men då får man förmodligen inte ut det optimala ur honom.

Det kommer att bli en väldigt intressant sommar...
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-05-06 21:52
Det verkar ryktas väldigt hårt om att Abidal kommer att lämna Barcelona. Tränarstaben menar, enligt ryktena, att de vill sätta sig och prata efter säsongen och analysera situationen. De har snackats ett tag att ledningen och tränarstaben kommer att undersöka Abidals fall som med vilken spelare som helst. Alltså vad kan HAN erbjuda klubben.

Det gör mig ledsen. Här har vi en symbol, en spelare som har besegrat cancer, som är älskad av alla. Och han skickas runt som en papperslapp. Jag förstår Abidal om han vill lämna.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-06 21:46
@enkos:

Faktum är att Barcelona B i de kvarstående fyra omgångarna möter samtliga lag som för närvarande ligger topp 4;
Elche, Alcorcon, Girona och Villarreal
Barcelona Diar Shekha
2013-05-06 21:35
Är det någon som vet något nytt om Abidal angående hans kontrakt? Går rykten på Twitter att han lämnar 31 juni. Då kan Tito,Zubi & Rosell gräva deras grav!!!!!!
Barcelona enkos
2013-05-06 21:34
Gironas hemmaarena tar max 9.282 åskådare, kanske de får spela på Camp Nou om laget tar sig till La ligan

ps. Barcelonas B lag snittar 4.875 på Mini Estadi som tar emot 15 276
Barcelona koeman92
2013-05-06 21:27
Gabriel

¡Sergio_ Busquets lär ju vara den som flest gånger kommer att vara närmast att vinna de "priserna".
Barcelona enkos
2013-05-06 21:24
Girona från Katalonien och Alcorcon från Madrid slås nu om den andra platsen och spel i La ligan nästa år. Villareal jagar bakom
Barcelona Rambla~
2013-05-06 21:21
Seriöst, 25-30m för en målvakt är det bara en idiot som skulle betala. Jag kan inte i mina vildaste fantasier tro att Rosell skulle vara den idioten. Så desperata behöver man inte vara. Det finns andra mer prisvärda alternativ. Inter kan ju drömma om att få de pengarna sv någon klubb.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-05-06 21:12
Av alla målvakter som ryktas till Barca så är Handanovic den bästa. Han är Serie A:s bästa målvakt de 2 senaste säsongerna, 28 år, stabil och saknar inte rutin. Jag rankar honom som en av de absolut bästa målvakterna i världen och tydligen är hans prislapp satt efter det också, eftersom det ryktas om 25-30 miljoner euro.
Barcelona Gabriel
2013-05-06 20:33
Floquet de Neu Ter Stegen är min absoluta dröm värvning till målvaktsposten, med det ryktas ju att ledningen inte ser han som en ekonomisk möjlig värvning med tanke på alla andra lagdelar man vill förstärka. Knasig teori av ledningen. Ter Stegen är för dyr enligt dem men inte De Gea? Dessutom sägs det ju att Tito helst av allt vill låta Valdes stanna kvar hans sista år. Förstår verkligen inte hur Tito tänker här. Målvaksförändringen kommer att ske förr eller senare vare sig han vill det eller inte, varför dra ut på det? Det mest logiska hade varit att försöka casha in på honom och värva in en ung lovande målvakt som man verkligen tror på. Jag är relativt säker på att man hade kunnat finansiera Ter Stegen köpet med pengarna man hade fått in för Valdes. Drömmen hade varit Heynckes som tränare. Han hade kunnat hämta in Ter Stegen och Hummels utan att klubben ska behöva oroas för kommunikationsproblem, dessutom kan han spanska. Men det är som sagt bara önsketänkande, klubben kommer att stå fast vid deras beslut om att låta Tito träna laget.
Barcelona Floquet de Neu
2013-05-06 20:13
Vi borde nog sälja Valdes i sommar om han inte ångrar sig. Sen kan vi ta in någon temporär målvakt som inte är för dålig för en säsong. Samtidigt skulle det vara smart att värva en ung målvakt som Ter stegen för att låta honom komma in i sin nya miljö. Han kan också få spela cupmatcher eller liknande och få lite rutin. Han skulle vi kunna ha för 10 år eller framåt. Vad säger ni?
Barcelona B-Guden
2013-05-06 20:02
Om jag bestämde skulle nästa år trupp bestå av följande. Ytterbackar Alves Alba Montoya Adriano Bra uppbackning vid skador, även Abidal kan spela till vänster. Alves Alba Adriano och Abidal har en grymt högsta nivå, Montoya har en helt okej lägsta nivå. Mittbackar Puyol Pique Batra Abidal en ny VÄRLDSMITTBACK Hummels/Silva klass eller inte långt därifrån... Puyol och Abidal är bra, men man vet aldrig Puyol skadar sig, Abidals cancer. Pique har en grym högsta nivå men en lägsta nivå som får mig och tänka på allsvenskan, därför får vi hoppas han blir stabil om han får en ny världsback vid sin sida, och Batra får tid lite då och då främst i cupen. Mittfältare Xavi Iniesta Busquet Thiago Cesc Masherano(2) Xavi Busquet Iniesta behöver väl inte säga så mycket mer.... Sen Thiago som är på upp gång, Cesc läre hitta en plats i laget, Masherano får spela där han hör hemma..., Sen ska väl Både Rafinha och roberto få en del cup minuter, riktigt bra bredd Anfallare Messi Pedro Tello Cuenca en ny Världsanfallare (Augero Ronney Falcao) ja ni förstår ingen one season kille men behöver ju nte vare en av dom... Messi pedro, en ny världs anfallare som är här för att stanna, sen Cuenca och tello som utfyllnad spelare, att det är dax att ge Deoulofeu en ärlig chans nu, kanske man även ska ge Affelay en chans som ytter. Alltså Song Alexis Villa ut, JDS får väl stanna om han så vill. Men Hoppas verkligen inte klubben väljer att flytta upp Blag spelarna som inte är redo, lägg ner det där men kontrakt när man ska få komma upp, det ska tränaren avgöra... Målvakt, Pinto, också, kan man ju drömma om Malagas målvakt, men det är väl klubben för dum för att inse, vi får väl Buffon, Reina eller nåt liknande
Annons: