/spanien/barcelona/forum/7212.aspx/spanien/barcelona/forum/7212.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kingeeen10
2013-05-05 20:43
Snart vill ni väl ha Barca B i starelvan ? Sluta överskatta våra juniorer dem håller inte alls förutom Montoya och Thiago. Bartra va som en liten mus bland alla katter (bayern) som inte hade en aning om vad han gjorde på planen.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-05 20:41
Betis har 3/4 av backlinjen borta, plus att man också saknar lagets bäste spelare i form av Beñat.

Vinner vi inte den här matchen vet jag inte vad jag gör, oavsett hur dålig form vi må ha.
Barcelona Rambla~
2013-05-05 20:41
Förbannade Tito, förstör Bartras karriär i Barça. Varför Thiago på bänken? Så jävla bra gjorde inte Xavi och Iniesta ifrån sig senast. Dessutom, Montoya kunde fått starta i kväll. Varför envisas med Adriano som mittback när vi har en U21-landslagsman i truppen? Det finns ingen logik i Titos resonemang.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zick9
2013-05-05 20:37
Haha WTF? Moget...
Rivaldo Ferreira
2013-05-05 20:34
SNÄLLA THIAGO
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-05 20:33
Tito-taktik

Kasta in en oerfaren (på grund av att man inte spelat honom tillräckligt när chanser funnits) spelare i en semi i CL, bänka honom sen efter att laget gör en katastrofal match, mycket på grund av taktiska missar av tränaren själv. Bra där.

Så man bygger självförtroende. 100% att han lånas ut nästa säsong.
Barcelona Admiraldo
2013-05-05 20:32
Bartra gjorde ingen bra insats mot Bayern , mycket bättre med adriano , den här matchen måste vinnas
Barcelona Vampíro
2013-05-05 20:31
@Messi (nowandever)!:

Avstängd idag efter fem gula kort om det var det du syftade på.
Barcelona Grande Barca
2013-05-05 20:29
asså va haha ?? vf startar inte bartra helt plötsligt? vf fick stackarn chansen mot ett lag som bayern när han knappt får spela en enda match i ligan från start? asså fattar ej hur tito tänker helt ärligt.. ibland blir man ju så arg över vilka människor det är som styr o har makten över sånna beslut, ingen vett!
Barcelona Messi (nowandever)!
2013-05-05 20:29
Är helt borta här, men någon som vet vad som har hänt med Fabregas?
Barcelona Kingeeen10
2013-05-05 20:22
Väljer Adriano före Bartra alla dagar i veckan
Barcelona Blaugrana91
2013-05-05 20:22
Varför får inte Bartra spela? Adriano går före....Jösses, hur tänker man?
Barcelona Kingeeen10
2013-05-05 20:20
Men är du seriös eller? Bartra vill jag aldrig se från start igen.
Jeffson
2013-05-05 20:17
Messi vågar inte spela mot Betis ;)
Barcelona Barieta
2013-05-05 20:17
Ingen Thiago eller Bartra från start? För fan Tito!
Barcelona enkos
2013-05-05 20:13
Vad ligger målrekord i La ligan under en säsong?
Barcelona grande jw
2013-05-05 20:11
Skönt att vi får se Tello från start istället för Pedro. Hade velat se Thiago istället för Xavi. Hoppas på ett tidigt byte.
Barcelona Vampíro
2013-05-05 20:07
Bänken: Oier, Montoya, Bartra, Busquets, Thiago, Messi, Deulofeu Abidal och JDS på läktaren. Pedro och Valdés skadade.
Barcelona Vampíro
2013-05-05 20:05
Fattar inte varför han envisas med Adriano son mittback, lika bra att sälja Bartra i sommar då han inte har något förtroende.
Barcelona enkos
2013-05-05 20:02
@Vampíro:

Jag är besviken på att Messi inte är med i startelvan.. när Barca jagar målrekordet..
Barcelona Vampíro
2013-05-05 20:01
Barcelona line-up (official): Pinto - Alves Pique Adriano Alba - Xavi Song Iniesta - Alexis Villa Tello
Barcelona enkos
2013-05-05 19:59
Billigast biljett till kvällens match mot Betis är 57 euro, dyrast 153 euro Jag tycker att biljetterna är ganska dyra.. Bara rika i Barcelona som har råd med att se matchen.. ps. Jag förstår varför publiksiffran sjunkit mycket senaste tiden..
Barcelona enkos
2013-05-05 19:45
Hoppas killarna gör sitt de återstående 5 matcherna så vi tar 100 p
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-05-05 19:16
Jag förstår inte varför vår säsong har blivit en "katastrofsäsong". Kan man verkligen bedöma vårt år på två horribla matcher. Bortser vi ifrån en förnedrande semifinal så har vi haft en identiskt säsong med Real Madrids 2011/2012 och det var deras bästa säsong på fem sex år. Sen så förstår jag inte hur folk kan komma in hit och skratta åt vår usla form, om detta är vi som sämst (Semi i CL, Semi i Cupen, Liga vinst) kan ni tänka er hur vi är som bäst?..... Ni vet redan hur vi är som bäst! Sen till det här med att vi har blivit "sönderlästa", det är nog det dummaste jag har hört. Tog det verkligen sex-sju år för folk att fatta hur vi spelar? Motståndare har läst vårt spel i flera år nu, de är bara att de inte kunnat göra något åt det. Har "geniet", "världens bästa tränare" Mourinho ens ändrat sin taktik någon gång mot oss? Spelar han inte med exakt samma uppställning och taktik med alla lag han har ställt mot oss? Svar: Ja Med Chelsea spelade han 4-5-1 ( Ligg lågt, kontringar) , med Inter spelade han 4-5-1 (Ligg lågt, kontringar) och med Real SURPRISE! spelar han 4-5-1 (Ligg lågt, kontringar) Vad jag försöker säga är att han är en stor tränare och han lärde sig om Barcas spel innan vi Culés fattade vårt egna lags spel, men ändå så kunde han inte göra något åt det när vi var i form. När Barca hade sin dag så spelade det ingen roll om det var Inters 4-5-1 (2-0 vinnst utan Messi och Zlatan) eller Reals 4-5-1 (5-0, 3-1, 2-0) Alla tränare i världen kan Barcas spel. Skillnaden i år är att vi är sårbara och nu kan de göra något åt det. Varför är vi sårbara? - Vi förlora vår riktiga ledare (Pep) - Ingen riktig kapten i laget (Sedan Puyol vart skadad) - Mittbacks problem sedan början av säsongen - Två extremt offensiva ytterbackar (Lämnar stora luckor) - Två helt enkelt värdelösa ytteranfallare - En bänk som inte har presterat - Presspelet är ett skämt - I stora matcher har det stora bollinnehavet varit värdelöst - Abidal och Villanovas canser Gångna år hade vi: - Pep som ledare - Puyol tillgänglig hela tiden - Pique och Puyol som mittbackar, Toure och Abidal som backup. Den backupen låter bättre än de mittbackparet vi har haft de senaste månaderna - EN! offensiv ytterback och en DEFENSIVARE ytterback. Det gav balans - Ytteranfallare som kunder utmana, springa sig fria och göra mål. Helt ärligt kan ni komma ihåg sist Pedro sprang i ett friläge, en mot en mot målvakt? Det gjorde Henry och Etoo varannan match - Helt fantastiskt presspel. Lag som Real, Manchester, Bayern och Arsenal kunde knappt andas när de mötte oss. De fick inte ens bort bollen från sin egna planhalva - Messi var inte helt ensam offensivt Vi är inte sönderlästa, vi är brutalt ur form. Ändå är vi som SÄMST de tredje bästa laget iår.
Barcelona DM1982
2013-05-05 18:59
Luiz efter att han har överdrivit som fan och fick Rafeal utvisad. Inte snyggt att se. ' http://i.minus.com/ibevm3P0mefEsn.gif
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-05-05 18:42
Tror också att Titos cancer verkligen påverkade laget. Sid Lowe skrev en artikel för The Guardian i samband med förlusterna mot Milan och Real Madrid. Och där uttalade sig bland annat Javier Mascherano om saknaden av Vilanova:

"It's not just that our coach is missing, it's more WHY he is missing. It's not like he is on holiday"

Så ja, jag tror absolut att detta påverkade. Spelarna är fullblodsproffs men inför vissa händelser är man ändå bara människa.

Sen med eller utan cancer så är detta Titos första säsong som huvudtränare i en klubb som Barcelona och han har säkert lärt sig ett och annat. Tror och hoppas att det bara kommer att bli bättre så länge han får vara frisk.

Barcelona Stoichkov~
2013-05-05 18:36
Sen kan jag inte låta bli att säga kort om en grej innan jag drar. När det gäller fotboll kan du inte alltid vinna. Det handlar inte om att Barcas spel har blivit sönderläst som vi vissa okunniga hävdar. Det handlar om andra lag har blivit bättre. Se bara på Bayern och Real Madrid. Hur mycket miljoner ha inte dessa klubbar satsat i sin trupp? När de vinner är de bättre. Sluta att vara bortskämda. Ibland vinner andra lag än Barca. Tränare och spelare är medvetna om detta. Det gäller att gå vidare när du förlorar och försöka att vinna nästa match, och nästa titel i kommande säsong. O.S.V.
Barcelona Stoichkov~
2013-05-05 18:23
"Vi vinner ligan för att vi tagit 85 poäng på 33 matcher vilket innebär att vi har chans att göra den näst bästa säsongen genom tiderna..." Helt rätt. Min teori är att allt fungerade och vi vann match efter match tills Tito fick sitt återfall. Vi hade en tränare som var borta i tre månader. Tror ni verkligen att det inte påverkar spelarna och truppen? Jag tror att moralen fick ett slag i samband med detta och när den ansvarige tränaren var borta slappnade en del spelare också. Sen var det där med skadorna i försvaret. Där skyller jag på Rosell och Company som inte vill handla i januari. Ja, vi vinner ligan och det är jag mycket glad för. Vi vinner ligan väl förtjänt. Tänk bara på hur många borta matchen vi vann innan jul? Rekorden vi slog? Förresten, jag är inte orolig alls till skillnaden från många, när det gäller framtiden. . Precis som Cruyff uttrycker det så säger jag att det är skitsnack att hävda att Barcas era är över. Det är snarare så att en ny era kan börja redan i nästa säsong eller säsongen efter.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-05-05 18:05
@RonaldinhoGaucho!:
Vi vinner ligan för att vi tagit 85 poäng på 33 matcher vilket innebär att vi har chans att göra den näst bästa säsongen genom tiderna. Förstår inte vad Madrid har med den prestationen att göra mer än att de bara släppt en ligapoäng till oss. Och visst är vi väl beroende av Messi och visst finns det mycket att förbättra. Vad jag och el Kaiser resonerade om var att vi är oerhört mycket bättre än senaste "stora krisen" 07/08 när vi hamnade på en tredjeplats och nästan 20 poäng bakom ett ganska mediokert Madrid. Ändå så krävdes det inga större förändringar för att förvandla laget till trippelvinnare på mindre än ett år.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-05-05 17:58
för varje säsong som går ser vi mer och mer hur beroende vi är utav messi.. inget positivt enligt mig, som jag sagt innan, jag har hellre 3 anfallare som gör 90mål tsm än bara 1 anfallare som gör 90mål
Annons: