/spanien/barcelona/forum/7211.aspx/spanien/barcelona/forum/7211.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2013-05-08 05:28
Messi's look-alike på Las Ramblas. Asså hur fan kan man inte se att det INTE är Messi? Vissa folk är fan dumma i huvudet på riktigt hahaha xD
Barcelona Gabriel
2013-05-08 03:53
TITTA!

Andre Ter Stegen! Men keep pants up, det är liksom bara ett rykte och inget är klart. Men fan vad mycket skönare det är att läsa att det ryktas om Ter Stegen enligt EMD. Däremot kommer vi fortfarande inte undan Reina ryktet. Man funderar på att värva två målvakter, en som kan gå in nu (Reina lol) och en ung lovande målvakt till framtiden (Ter Stegen, yes). Reina ryktet är ett skämt, men jag väljer att ignorera det pga att jag blir så glad av att det åtminstone ryktas om Ter Stegen.

Det sägs också att Juventus är intresserad av honom för att ersätta Buffon så det gäller att agera snabbt här. Och bara våga att ta bort min glädje genom att säga att det inte kommer att ske, jag har lidit för mycket de senaste dagarna haha.

Ett ljus i mörkret. Nu sover jag med det här på näthinnan.
Godnatt!
Barcelona Gabriel
2013-05-08 03:14
Blev vissa stavfel pga av IPhone och trötthet. Ha överseende.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2013-05-08 03:13
Det gör ont det som sker just nu. Abidal och Puyol ryktas att lämna, sedan tidigare är det känt att även Valdes kommer att lämna. Vad är det som händer. Det här är ikoner och kaptener vi pratar om. Legender alla 3. Jag blir seriöst ledsen. Det räckte med att Pep lämnade. Varför? Det här hade aldrig hänt led Laporta som president. Han vet hur man värnar om spelarna som betyder mycket för fansen och klubben. De som bestämmer nu saknar själ och hjärta, de har ingen förståelse om vad Barcelonismo betyder. Vissa spelare skeppet man bara inte bort. Se på Milan och United, där har vi två klubbar man ska se upp till när det kommer till att ta hand om sina ikoner. Vi beter oss så lågt och äckligt. Jag har lust att bara spy. Samtidigt ryktas det Im spelare som Marquinhos och Reina. Herregud väck mig när mardrömmen är över, helst år 2016.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-08 01:52
Puyi kommer aldrig lämna. Det finns inte på kartan, varför är ni oroliga? Han är den största ikonen i klubbens historia. Han är FC BARCELONA!
Barcelona Gio Style
2013-05-08 01:49
Capitán - El tiburón
Nu var de tinte jag som hittade citatet men har för mig att någon skrev att det berodde på annat. Hur klubben sköttes och liknande grejer.

Kung Puyol är trots sina år bäst i El Clasicon i jämförelse med sina kollegor och han gör inte många fel. Snabbheten är inte vad den har varit men man han gör bannemig aldrig en dålig match :)

Samma visa efter varje säsong och det blir ju mer och mer sant. Men vi bör inte släppa någon försvarare tycker jag. Och jag tvivlar som sagt att Puyol lämnar om det enbart handlar om speltiden, men jag kan ju givetvist ha fel
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-08 01:44
RonaldinhoGaucho! När tog jag upp Messi? :P Du menar om du hade sålt honom efter 2 dåliga säsonger? Ja du sa ju att man skulle sälja spelare om de inte presterade längre. Visst jag har inget emot att bänka Pedro men att säga att han suger är bara löjligt, nej nu påriktigt till sängen. Pedro har f.ö gjort 11 mål på 44 matcher. Inte så illa för att göra sin sämsta säsong hittills ändå.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-05-08 01:42
vf tror du jag trollar? det är inte bara jag som tkr så läs igenom forumet det är jävligt många som är trötta på pedro och vill se han på bänken eller till o med säljas.. att du ens tog upp messi där de va some trolling shit.. så de e du som e trollarn här som skyddar pedrito efter 2 bedrövliga säsonger, godnatt =)
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-08 01:38
RonaldinhoGaucho

Haha jag är inte säker om du trollar eller inte men jag ska nog sova nu gonatt :D
2013-05-08 01:36
barca o mort!

dunga gillade inte dinhos spelstil och det har han sagt, han sa det blir mer underhållning än seriös fotboll, såfort dunga stack så kom Ronaldinho tillbaka till landslaget.

nej man är inte ligans främsta anfallare om man inte ens gjort 10mål under en säsong. han är inte ens med i skytteligan som visas på texttv haha hur fan e han bra då? vad gör han på planen ens? messi ska man inte ens jämföra med pedro.. ,messi har tappat form och återfått den igen efter några veckor. det har gått 2år för pedro det är skillnad, han är meningslös, sanchez gör ett likadant jobb och t.o.m lite bättre
Barcelona Gio Style
2013-05-08 01:33
För många spelare som ska ut/in.
Verkligheten är ju som alla vet att inget lag mår bra av att skicka ut 5 spelare och handla in 5 andra. Vi har fortfarande en trupp med jävligt hög kvalité.

Bland dem "ordinarie" är det enbart Villa som bör söka sig vidare. En mittback och en anfallare (Neymar eller nån) in. Förhoppningsvis förnyar vi också Abidals kontrakt då han förhoppningsvis kan täcka både vänster och mittbackspositionen på ett bra sätt.

Vårt spel har fungerat i många år, vi behöver inte förändra det totalt. 2 spetsiga nyförvärv och vi är åter på topp skulle jag säga. Helst med en ny tränare men vill man satsa på Vilanova så får man hoppas på att han tar fram tigern i sig och får ut maximalt av varenda spelare.
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-05-08 01:33
Gio Style//

Jag kan inte förstå vad det annars kan vara än minskad speltid som får honom att vilja lämna?
Lönen kan han väl knappast klaga över eller bara allmänt vilken status i truppen han har.
Nej, köper Barça in en ny mittback (vilket de förmodligen gör) så blir det någon som ska gå direkt in i startelvan. Mascherano lär bli kvar som rotationspelare och Bartra för förhoppningsvis fortsatt förtroende. Alltså har Puyol plötsligt hamnat på 3-4 plats i rankingen.
Jag tror att han kanske upplever lite samma sak som Valdes.
Att han vunnit allt som går vinna i klubben och då blir det väldigt tilltalande att flytta till ett lag (Milan, som han själv har sagt sig vilja spela för nån gång) där ålder uppenbarligen inte är lika mycket till hinder som i Barça.
Men vem vet, jag känner själv att det ska mycket till för Puyol att faktiskt ta beslutet av att lämna eftersom han är den ikon han är. Han är trots allt fortfarande kapten och har kontrakt i flera år framöver.
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-08 01:31
RonaldinhoGaucho

Är det därför Ronaldinho petades ur landslaget? Om han fortfarande hade varit världens bästa spelare hade man sett det på Milan. Du tror inte man hade byggt spelet runt honom om man visste att han fortfarande var världens bästa spelare? Han var inte i närheten ens av sin storform i Milan, han glänste till emellan men overall var han inte ens i närheten.
Snackar vi om samma Dinho som fick Bernabeu att ställa sig upp och klappa åt honom i 3-0 matchen? Den Dinho såg jag aldrig i Milan.
Ja är man inte en av ligans främsta anfallare om man är top10?.. Vi snackade inte om hur många bra lag PL har vad jag minns?

Hade du sålt Messi om han hade gjort två sämre säsonger nu? Pedro kan, han måste hitta sin form igen. Sen var han inte bedrövlig förra säsongen ens även om han inte var lika bra.
2013-05-08 01:25
Barca o Mort!

top 10 haha, pl har 3bra lag, Chelsea City och unitded, det är deras topp lag,
vilka bra anfalllare i dom andra lagen är top anfallare? möjligtvis suarez.. dinho gjorde inte en snygg assist. utan massa snygga asister och ett par mål. spelet byggdes inte kring honom så som det gjordes i barcelona han fick en helt ny roll klart han inte syns lika mkt som han gjorde i barca då.. thiink?

Xaviesta
angående dinho se ovan..
läs om läs rätt.. jag skrev tunga pjäser likt messi och nej vem fan i spanien kan mäta sig med messi? bidrog pedro med någonting när spanien vann vm o em? de va snarare dom andra spelarna, cesc puyol villa iniesta xavi xabi ramos silva..att glömma sina egenskaper är inte okej.. om en spelare inte kan spela längre ska han inte spela kvar?! han vet inte ens vad han gör på plan längre vf ska han spela? vf envisas om att han ska spela? ska du ha kvar spelare som har variiit bra för 2 år sen eller har du kvar spelare som är bra nu?

du låter som en madrid supporter när du säger han va bra 10/11.. du snackar historia.. han suger NUUU
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-08 01:14
RonaldinhoGaucho Är inte Torres en av PL's främsta anfallare? Okej. Nu snackar vi inte top3 utan snarare top10. Samma gäller även de andra gubbarna. Tycker du Spanien har dåliga anfallre? Du måste skoja.. Pedro flest mål iår i världens bästa landslag, i öppningen på den startelva som av många sägs vara tidernas bästa. Nej han är knappast en av ligans främsta anfallaren. Gjort mål i alla stora matcher man kan nästan. Torres har förövrigt 21 mål på 61 matcher iår. Inte jättejätteimponerande men fullt godkänt. Sen spelar han ju fram till massa mål som du sa att Silva gör. Och att Dinho återfann sin form i Milan? Nej verkligen inte, han gjorde en snygg assist eller frisparksmål så var alla dinhofanboys framme och skrek att han var tillbaka. Han dominerade verkligen inte världen som han gjorde i barca..
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-05-08 01:12
RonaldinhoGaucho! Återfann sin form? Han var som bäst 03-07. I Milan var han en skugga av sitt forna jag. Inga tunga pjäser i Spanien alltså, trots VM guld och EM guld back to back. Och slutligen kan vi konstatera att Pedro inte klarade av att spela bredvid Messi 08/09 - 10/11 heller? Han bara glömde hur man spelar fotboll helt plötsligt detta året och blev av med alla sina egenskaper och nu ska han SÄLJAS? Jag sätter punkt här, vi får vara oense om kanariefågeln helt enkelt. Och Ronaldinho för den delen som kom tillbaka till "god gammal form" i Milan.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-08 01:12
Puyol förlängde så sent som i julas om jag inte minns fel. Milan är så fattiga att de måste betala City för Balotelli i fem år på delbetalningar... Puyol är 35 år och jag förstår inte riktigt varför Milan skulle vara i behov av honom. Nej det här känns lite långsökt, men Abidal å andra sidan..
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-08 01:09
Snälla folk här inne betér sig som om det vore deras första Silly season. Puyol will leave for AC Milan? Jaha och vilken källa har de? Hittar bara på skit..
Barcelona Gio Style
2013-05-08 01:04
@Capitán - El tiburón:

Tror knappast att el Capitan skulle lämna för att han får sitta på bänken lite oftare än vad han är van vid.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-08 00:57
Deulofeu

Haha mannen jag har alltid undrat varför du spammar varje gång du har nåt att säga, men inte orkat fråga. Varför ? :D:D:D
2013-05-08 00:57
@Barca o Mort!:
när fan blev Llorente pedro negredo och torres dom främsta anfallarna i sina ligor? dom tillsamans gör inte ens 20mål i sina ligor vem har lurat dig? Villa är över och har varit det en korttid innan han blev skadad också. silva är ingen målgörare han spelar fram till målen.
Atlético addeh
2013-05-08 00:55
Struntar klubben i att förlänga med Abidal, och låter Puyol lämna tror jag man är ute på extremt hal och tunn is. Även om den nuvarande ledningen inte alltid gjort de allra smartaste dragen, känns det bara för korkat och genuint dumt för att vara sant.
2013-05-08 00:53
@ [ Xaviesta:

Milan fick kontroll på han och han återfann sin form ett tag? kan dom kan väl fan vi? pedro klarar inte av pressen av att spela bredvid messi, han hänger fan inte med. gör man inte det så ska man inte få spela? i spanien har han inga tunga pjäser likt messi och df finns det ingen press. det var det jag ville säga
2013-05-08 00:49
2013-05-08 00:49
Barcelona Barca King -
2013-05-08 00:44
Mourinho gräver sin egen grav i Madrid han vill bara bullshita sig därifrån med 15 miljoner euro rikare. Den jävla giriga pajasen! Först och främst värvar han bara Jorge mendez spelare och ger honom saftiga bonusar. Han vill bara att Perez ska sparka honom. Stackars Perez har två val, antingen behåller han en tränare mot sin vilja och gud vet vad han hittar på till nästa säsong eller betalar han av huvudverket. Som man bäddar från man ligga, De värva monstret men glömde att man inte kan tämja ett monster.
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-05-08 00:39
Lämnar Puyol är det väl hans eget val?
Han har ju kontrakt till 2016 om jag minns rätt, så hur är det styrelsens fel att han kanske drar?
Om Tito inte kan erbjuda honom mer speltid så finns det inte särskilt mycket att göra. Puyi har ju fått spela flera gånger i år när han varit frisk och lämnat mycket att önska. Det är inte riktigt samma säkerhet i försvaret idag som för 3 år sedan.
Barcelona Andreas-
2013-05-08 00:28
Skulle inte förvåna mig om säljer två hjältar i Puyol o Abidal samtidigt som rikssopor som Mascherano, Villa o Alexis blir kvar. Tragiskt.
Barcelona Gio Style
2013-05-08 00:23
Om Puyol och Abidal försvinner så har vi ingen själ i klubben längre.
Jag hoppas innerligt att medlemmarna gör revolution om detta verkligen är på väg att hända.

Ut med problemen och inte med trotjänarna.
Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
2013-05-08 00:22
Man måste komma ihåg att mycket av det som skrivs i media angående sillyseason är endast rykten eller kanske t.o.m hjärntvättning från medias sida. Man ska inte tro på allt men man mår heller inte bra av att läsa alla dessa rykten. Media vinklar spekulationer till verklighet....

Jag kommer framöver sluta läsa allt som skrivs fram till att transferfönstret öppnas. Det känns som om de endast kommer med dåliga nyheter när vi för tillfället behöver det motsatta.

Puyol lämnar, Abidal får inget nytt kontrakt, Reina värvas in, Tito vill inte ha Hummels men däremot en skadedrabbad Thiago Silva som kostar det dubbla, Tello kan säljas för ynka 10m..... Vad kommer härnäst? Att Messi och Iniesta lämnar?

Det enda positiva man läst hittills i stort sätt är att Laporta överväger att söka till nästa val.
Annons: