/spanien/barcelona/forum/7208.aspx/spanien/barcelona/forum/7208.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barca!54
2013-07-23 21:29
Mojito - Culé (un estilo de vida) Det jag menar är att Tata är en efftektraktad tränare, då klubbar som Malaga, Madrid, Socidad och Santos var ute efter honom. Alltså betyder det att Tata måste uppnått bra resultat i sin tränar karriär
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-23 21:24
Last month, Real Madrid met with Martino. He was an alternative for Ancelotti, but rejected the offer as he was still Newell's coach [marca]

Jag tror att ett visst nick här nedanför hade jublat om Tata hade gått till Real för att då utnämna honom till världens bäste tränare och påstå att Real hade varit på helt rätt väg.

Men nu gick han till Barcelona, och då är det minsann annat (o)ljud i skällan.
Barcelona barca!54
2013-07-23 21:22
Last month, Real Madrid met with Martino. He was an alternative for Ancelotti, but rejected the offer as he was still Newell's coach [marca]

Nu kan vi lägga ner snacket om att Tata är Barcas nya tränare pga. sitt förhållande till Messis familj
Barcelona Rambla~
2013-07-23 21:14
Ronaldinho " fotbollsguden" Kan du inte bara lägga ner? Du har inte en jävla aning om hur mycket Messi har påverkat detta eller om han överhuvudtaget varit inblandad alls. Du sitter ju bara och gissar och tror detta utan att ha minsta belägg för det och ännu mindre bevis. Då sitter du här och påstår saker som om det vore en vedertagen sanning. Inser du inte hur korkat det är?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona The Octopus of Badia
2013-07-23 21:10
Enligt Rac1 ska Martino, Lucho och AVB redan blivit kontaktade i Maj som potentiella ersättare till Tito ifall denne inte kunde fortsätta senare i sommar. Att då säga att Messi och hans familj valt tränare är rent utsagt absurt.
Barcelona Ronaldinho " fotbollsguden"
2013-07-23 21:01
Nackdelen med att ha världens överlägset bästa spelare i klubben är att han styr och ställer här. Inte många visste vem Tata var tills Messi plockade in honom. Väldigt få hade tata som en tränare dom ville ha in, han fanns inte ens på top fem listorna. Jag kan inte se han göra något speciellt tyvärr. Han pratar bara om Messi typ och hur han fortfarande ska vara bäst, vad ska han ändra? Spelet kommer fortfarande kretsa till Messi? Bara för att han kommer in betyder det inte att spelarna kommer bli hungriga, Tito försökte säkert också motivera spelarna men det kanske gick inte bara? Tveksamt.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-07-23 20:36
[1/2] Squad for Bayern/Valerenga: Pinto, Oier, Montoya, Bartra, Mascherano, Adriano, Song, Dos Santos, Sergi Roberto, Alexis, Messi, Tello

[2/2] Squad for Bayern/Valerenga: Patric, S.Gomez, Planas, Ilie, Quintilla, Samper, Espinosa, Kiko Femenia, Dongou, Joan Roman, Dani Nieto
Barcelona Hetfield
2013-07-23 20:31
Nu är det här rätt så långsökt, men efter att Ronaldinho försvann så ryktades det om att Messi ville lämna Barcelona bara för att han var sur.

Låt oss säga att Messi blir väldigt fäst vid Tata, kommer de våga sparka honom? Är det värt att riskera att göra Messi sur?
Barcelona Stoichkov~
2013-07-23 19:59
@Smogen:
Håller med där. Det kan vara därför han låter som att han vore Argentinas förbundskapten. Men jag tror ändå att min rädsla kan vara befogad. Det kommer att fokuseras väldig mycket på Messi i framtiden. Jag hoppas dock att Messi sköter det på ett bra sätt. Det tror jag att han klarar av det också med tanke på den fina personligheten han har.
Barcelona Abbe.
2013-07-23 19:51
@Stoichkov~:

Det beror på vart du läser. Men så mycket snack om Messi verkar det inte ha varit, kolla bara länktips.

Att det sedan skulle komma frågor om Messi var väl ingen direkt överraskning, likaså hans uppskattning att få arbeta med sin landsman. Att det skulle tas upp på presskonferensen kunde man räkna ut på förhand.
Barcelona Smogen
2013-07-23 19:51
Presskonferensen hölls ju i Argentina, så förmodligen nest argentinska journalister som stller frågor. Gissa vad det handlar om då. :) Om Lagerbäck tagit över PSG och hållit sin första presskonferens i Sverige för Aftonblaskan och Expressen. Vem tror ni man snackat om då. :k)
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-07-23 19:48
Stoichkov Lite den rädslan fick jag med men jag tror inte den är så befogad. Han verkar vara en som fokuserar mycket på ett välfungerande kollektiv
Barcelona Culee
2013-07-23 19:44
Hoppas Barca står upp bra mot imotgon mot Bayern. Resultatet är vi viktigt men att stå upp mot Bayern o spela bra är viktigare. Pep kommer troligtvis köra med hans bästa elva o hoppas på att krossa oss. Bayern har 95% av deras A-trupp o startelva medans vi endast har Messi från startelvan. Deklart det kmr bli än tuff match men vi är Barca o kan göra det omöjliga möjligt. Själv skulle jag inte bli besviken om vi förlora med 1-2 mål, vi vissar att vi kan hålla emot en av världens bästa lag med vårt b-betonade b-lag. Men självkart vill man vinna men det blir svårt.
Barcelona Stoichkov~
2013-07-23 19:44
Reagerar på att han har pratar väldigt mycket om Messi och att han betonar verkligen hur bra det ska bli att arbeta med Messi. Det visar att han är argentinare och det kan man förstå men för sjutton Barca är inte bara Messi. Barca är alla spelare som spelar för klubben. Visserligen är Messi den bäst spelaren men jag är rädd för att allting ännu mer börjar kretsa kring Messi. Vi har ett lag som byggs kring Messi men här ska alla spelare vara känna sig lika viktiga. Xavi, Iniesta, Cesc, Neymar, Pedro o.s.v. alla ska lika viktiga. Kan inte hjälpa att känna en viss oro här. Får se om min oro är bara en känsla.
Tiki-Taka
2013-07-23 19:37
Kan man se presskonferensen någonstans ?
2013-07-23 19:30
Tycker han sa vettiga saker. Lite orolig bara att han ska bli för besatt av Messi, men den oron är nog inte befogad. Dessutom behöver det inte vara något negativt så länge besattheten hålls på en lagom nivå ;) Detta blir nog bra!!
Barcelona Abbe.
2013-07-23 19:28
Då har Martino haft sin första presskonferens som Barça-tränare, även om den hölls nere i Argentina.

Noterbart är att han sa "vi" istället för "jag" när han pratade om sitt nya uppdrag. En "lagspelare", med andra ord.
Barcelona Grimaldo
2013-07-23 19:25
@barcastuff: Martino: "I'm grateful to Barcelona for believing in me. We want to add something to the team as a whole and to the players individually."

@barcastuff: Martino (new coach Barcelona): "Barcelona's call surprised me. I didn't expect it. I was planning to start a sabbatical." #fcblive

@barcastuff: Tata Martino: "Every coach hopes of making this step. Now we will try to adapt quickly and to live up to the expectations." #fcblive

@barcastuff: Tata Martino: "I'm sure the Messi family gave a positive advice, but I don't know to what extent that influenced the decision to sign me."

@barcastuff: Tata Martino (new coach Barcelona): "I don't yet know when I will be in charge of my first game. We will discuss that later with the club."

@barcastuff: Martino: "Barcelona have a clear way of playing for years. We will have to adapt to that and make that style our own." #fcblive

@barcastuff: Martino: "Coaching Barça means coaching the world's best. While working with Leo every day, we'll find the way to help him to stay the best"

@BrazilStats: Tata: "I will do my best to keep Messi the player he is, the best in the world." Again, managing Messi/Neymar's gonna be very interesting.
2013-07-23 18:54
ElPelusa Nej, Messi sitter - med all rätt - stensäkert på sin position. Menade vara att han kanske vill ha en klassisk nia i truppen som alternativ när spelet låser sig eller om Messi blir skadad :-)
Barcelona ElPelusa
2013-07-23 18:30
Jeffson

Stämmer! men skadar inte att farsan e tight med tränaren ju ;) Nej men allvar så tror jag inte han rör på Messi alls tror inte någon tränare i hela världen hade gjort det i dagens fotboll kanske om det låser sig i en match att han flyttar ut honom till höger i anfallet så han kan vika in o skjuta o sätter in en annan spelare i 9 rollen för att förändra matchbilden.
Jeffson
2013-07-23 18:25
ElPelusa

Jag tror inte att man måste vara god vän med Messis pappa för att inte flytta på honom ;)
Barcelona Diar Shekha
2013-07-23 18:23
@LeeRoden89: Messi: "What a cool surprise that Tata Martino has been chosen as our coach". :)
Barcelona ElPelusa
2013-07-23 18:18
1.70-ligan - Tika Tata

Nja kanske, men tror inte han petar Messi från den platsen det vore lite väl korkat när det funkat så bra. Tror nästan att om han hade fått välja så hade han behållit Villa ändå och inte använt Fabregas alls i anfallet. Men men Messis pappa och Tata är bra vänner så tror inte han flyttar på hans son ;=)
2013-07-23 18:12
ElPelusa Intressant att han alltid spelat med en klassisk nia. Vi saknar just nu en sådan spelare :P Undrar om han hade velat ha Villa kvar?
Jeffson
2013-07-23 18:07
Fan vad spännande det känns nu inför nästa säsong. Innan kände jag att det bara var Neymar och hur sjukt det kommer bli med han och Messi tillsammans som var nytt och spännande. Allt annat visste man redan med Tito. Nu ser det annorlunda utmed massa frågor som ploppar upp. Vilken mittback går han efter? Kommer Pique att bänkas om han fortsätter som förra säsongen? Spelar Mascherano som mittfältare igen? Kommer Cesc få en fast roll i laget? osv. Och förutom detta så ska det bli intressant att se hur försvarsspelet/presspelet kommer att se ut med ny tränare.

Av det man läst (jag hade aldrig hört hans namn innan, och jag tänker inte låtsas som att jag kommer ihåg Paraguays VM-matcher för tre år sedan heller) så känns det som att fler spelare kommer att få börja springa igen, med Pedro och Alexis som förebilder. Detta kommer såklart att välkomnas med värme om det blir så då många delar i laget har sett slött ut utan boll den senaste tiden.

Jag är positiv! Välkommen Tata!
Barcelona ElPelusa
2013-07-23 18:04
@Pep.G:

Jag har följt Tata i några år mest för att han varit aktuell för mitt hemland landslag vid mer än ett tillfälle. Jag kan bäst beskriva honom som en Bielsa light version. Han vill ha mycket press när laget inte har bollen men inte sjuk press som Bielsa, Han vill vårda bollen inom laget med många passningar det enda som jag oroar mig över är att han alltid kört med en klassisk nr 9 och aldrig med en falsk nia som vi gör! Får se hur det hela utvecklar sig. Tror nog det går bra i ligan i år men lär bli svårt att vinna la Champions direkt sitt första år i Europa för Tata. Hoppas detta har gett dig lite mer kött på benen om Tata!
Barcelona Andresito
2013-07-23 17:52
Kul att se att han inte bara festar! Verkar ändå fuska lite på situpsen ;)
Barcelona elfineh
2013-07-23 17:51
Tjena!
Nu har Barcelona släppt deras biljetter till folket utan medlemskap på deras officiella hemsida!

Min fråga:
VARFÖR kan jag inte boka biljetten efter att jag knappat in min information utan att det står "Conversion error occured"?

Någon som vet? Jag blir tokig. Har provat flera gånger, flera olika sittplatser, från flera datorer, med olika bankkort. Vad är problemet? Någon med erfarenhet?
Barcelona Diar Shekha
2013-07-23 17:49
Välkommen Gerardo Tata Martino!!

Jag har inte sett så mycket av honom alls förutom några enstaka matcher i VM 2010 och Copa America 2011 om jag ska vara ärlig. Av det jag har läst så verkar han vara intressant & samtidigt som Messi gillar honom. Självklart så är han ju en chansning precis som alla andra tränaren. Jag har följt Barca i snart tio år och jag har sett Frank Rijkaard, Pep Guardiola & Tito Vilanova basa över klubben. Ingen av de var relativt stora eller väl meriterade som tränare och det var i Barcelona de började presentera sig som TRÄNARE och dessa tre har vunnit nästan 20 pokaler på ungefär tio år. Det jag försöker säga är att bara för att man värvar en stor tränare så betyder det inte att det ska bli succe bara för det, titta på Real Madrid. De värvade Jose Mourinho med två CL och 6 ligaguld från 3 olika länder och misslyckades totalt. Han fick sin största förlust i karriären mot oss (5-0), TITO VILANOVA slog tangerade hans rekord och Atletico Madrid som inte hade vunnit på 14 år mot Real Madrid slog tolken på Santiago Bernabeau i en final! På tre år lyckades han bara vinna tre titlar (två av de är cuptitlar) med ett hav stjärnor och pengar..

Det handlar inte om att hämta hit en världstränare utan det handlar om att hämta hit någon som delar klubbens värderingar. Och jag tycker att Tata Martino är synonymt med Barcelona (av det har jag läst). Idag är det 23 juli och hur många alternativ brukar det finnas på marknaden vid den här tiden när det gäller tränaren?..

Igår var jag tex här inne och läste lite om vad folket tyckte om Martino och jag blev chockad direkt. Killen har inte ens sett Camp Nou och vissa spekulerar redan i när han ska få sparken och vem man eventuellt ska få in då. Fan, skärp er och visa lite respekt!

Jag längtar redan och tycker att det kommer bli jätteintressant med honom. Och här är mina förväntningar på honom:
- Försvaret. Det måste fixas helt enkelt.
- Ett bra presspel.
- Våra talanger. Det måste chansen!
- Underhållning.
- Några nya idéer mot våra spelbussar.

Jag tror att Messi kommer älska Martino med tanke på att båda är från Argentina (Rosario) och Jorge Messi (far) är vän med Martino. Och ni vet hur Messi är när han är på spelhumör..
Barcelona NoGo™
2013-07-23 17:24
Haha härligt! Deulofeu..Svårt det där :P Vet inte om den är manipulerad dock!
Annons: