/spanien/barcelona/forum/7205.aspx/spanien/barcelona/forum/7205.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LionelMessi10
2013-05-06 14:31
på tal om Dortmund.. Så vill Christian Eriksen flytta och ersätta Götze! för mig är han det perfekte spelaren som skulle kunna ersätta Götze! lika ung som götze.. och så har han ett år till kontrakt med ajax!
Barcelona enkos
2013-05-06 14:29
På tal om världens bästa liga, denna rankning ljuger inte
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-06 14:17
Jaha, nu får man även höra att Piqué och Cesc har haft en konfrontation med Tito Vilanova ända sedan Tito valde att bänka Cesc i flera viktiga matcher i slutskedet av säsongen och Piqué ska då ha ställt sig på sin väns sida och öppet kritiserat och ifrågasatt tränaren i omklädningsrummet.

När Piqué sa häromdan om att flera beslut måste tas efter säsongens slut ska han tydligen ha insinuerat att man borde byta tränare.

Detta enligt Punto Pelota som även om det är ett Madrid-baserat tv-program så var det en journalist som är culé som kom med nyheten.
Barcelona Hetfield
2013-05-06 14:02
Spanien: Barcelona, Real Madrid, Malaga, Atletico de Madrid, Sevilla och Valencia.
Tyskland: Bayern Munchen, Dortmund, Mönchen, Schalke, Leverkusen och Hamburg.
Italien: Juventus, Inter, Milan, Roma, Napoli och Fiorentina.
England: Man U, Man City, Tottenham, Liverpool, Chelsea och Everton.

Jag räknar upp topp 6 lagen i varje liga, då räknar jag inte med endast tabellen, utan sett till truppen och deras historik. Topp 6 i varje liga är betydligt bättre än Tyskland. Det är min poäng. Dortmund kommer inte att bli bättre än vad de är, det är en tidsfråga innan Klopp lämnar och stjärnorna försvinner, de är i deras prime. Om Tyskland kan upprepa deras framgångar så kan man börja diskutera om deras framfart, men jag har svårt att ta tyska ligan på allvar. Den tyska ligan har fördelen i strukturen, ekonomin och organisationen. Det är deras nyckel, inte att liga på något sätt fotbollsmässigt ska vara den nya nyckeln som alla ska ta efter. Jag har svårt att se något lag utöver Bayern Munchen göra några långsiktiga framgångar de kommande åren. Hela snacket om tyska ligan är så löjligt att jag blir irriterad så fort det ska snackas om att det är de som "styr" fotbollen.
Barcelona Andresito
2013-05-06 14:01
Haha!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-06 14:00
NoGo™

Gracias amigo!
Barcelona Gio Style
2013-05-06 13:56
Så länge som Bayern München värvar sönder all sorts konkurrens kommer tyska ligan inte att kunna rankas som den bästa. Dortmun gör det superbra nu, men Götze är ju redan klar för Bayern. Lewandowski vill lämna och de kommer att ha svårt att behålla Reus i det långa loppet.

Kommande år får väl utvisa ifall Dortmund är i finrummet för att stanna eller ej.
Barcelona Gio Style
2013-05-06 13:50
Hugo - Culé hasta la muerte Tro mig, jag är den sista som enbart förlitar mig på statistik. Vi verkar uppenbarligen ha olika syn på när en spelare bidrar med något för laget och när han inte gör det. Alexis har kritiserats för att han gör alldeles för lite poäng och berömts för sin arbetskapacitet och smarta löpningar som öppnar upp ytor för medspelarna. Nu när han börjat bidra med poäng så säger du att han inte bidrar med något spelmässigt alls. Håller inte alls med dig. Villa må ha gjort ett mål igår, men han missade 3 givna mål och spelmässigt bidrar han allt som oftast med 0. Han finns ju i princip enbart där för att sätta sina lägen. Alexis roll på plan är annorlunda, men det har många, inkl. jag, skrivit om många gånger. Om du inte håller med vid det här laget så är det rätt onödigt för mig att gå in på det igen. Tycker knappast att Pedro eller Villa har varit fortstarkare än Alexis. Att påstå att han är en av våra formstarkaste spelare är ju bara sant då i princip alla i laget har varit ur form. Bortsett från Messi då.
Barcelona Vampíro
2013-05-06 13:47
För att Tyskland ska bli landet nummer ett så krävs det att de vinner VM. Spanien har dominerar i både klubb och landslag de senaste fem åren och har även slagit Tyskland ett par gånger så för mig är det inget "tronskifte" än. Sen så håller ju sånna grejer i ett par säsonger oftast. För 6-7 år sen var det PL klubbarna som var bäst och sen var det Spanien och nu ska det tydligen vara Tyskland. Endast något som media blåser upp, nästa år kan Tyskland lika gärna ha noll lag i CL-slutspel och landslaget kan floppa i VM. Dumt att ta ut något i förväg.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King -
2013-05-06 13:45
Barcelona Diar Shekha
2013-05-06 13:44
Vore det inte bra att ta in Julio Cesar & ha honom i typ två år och samtidigt en ung målvakt som kan skolas in under tiden? Det är lite svårt när det gäller vår framtida målvakt. Jag vill ju egentligen se Courtois eller De Gea men det känns som att båda blir näst intill omöjliga. Ter Stegen är en annan favorit.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-05-06 13:18
veckans "Måndag hela veckan" ligger nu uppe. Veckans ämne är självklart Tito...

Visca! Skön match igår
Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
2013-05-06 13:17
Gio Style

Han ser formstark ut på pappret och när man kollar på statistiken. Men det vi ser utav honom under hela 90 minuter av sina senaste matcher så kan tycka att han är långt ifrån formstark om jag ska vara ärlig. För många slarvfel och småmisstag som blir betydelsefulla.

Kollar man endast på statistiken av gårdagens match så skulle det väl sett ut som om Villa gjorde en bra insats med tanke på att han tillslut fick bollen i nät, men man ser inte hur han har presterat under sina 55 minuter. Vilket är under kritik.

För att sammanfatta: Jag tycker att det handlar mer om endast statistik.
Barcelona enkos
2013-05-06 12:52
@zigazaga:

Jag tycker det är dags att säga tack och hej till honom, tjäna lite slant och köpa en riktig back istället som ska fokusera på försvaret..
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-06 12:49
Hetfield

Jag tycker nog inte tyska ligan är bästa men att den inte kommer fortsätta dominera är bs. Det har gjorts flera analyser och flera tror att det kommer vara den bästa ligan inom 10 år. Denna analysen gjordes innan detta CL förresten.

Lagen där är inte skuldsatta upp till öronen som spanska lagen är. Men time will tell. Ser inte varför tyska ligan skulle falla, visst Dortmund lär tappa några stjärnor kanske men det kanske även vill komma nya spelare. Ett lag som tog sig till CL final är ju aldrig fel.
Barcelona Hetfield
2013-05-06 11:52
Är det bara jag som tycker att snacket om "tysk fotboll" har gått överstyr? Tysk fotboll är överskattat. Hur många bra lag har Tyskland? Bayern Munchen? Dortmund? Bayern Munchen köper ju upp allt som är bra i lagen. Dortmund lär ju falla ihop de hela deras lagbygge bygger kring Klopp. Det irriterar mig att folk pratar om tyska ligan som att det är den nya fotbollen när de i sanningen bara har nått deras "prime". Bayern Munchen kommer att fortsätta dominera, men hur ligger det till med Dortmund, Schalke och Leverkusen? Topp 4 i Tyskland är betydligt sämre än Spanien, England och Italien. Sen att ligaettan kan mer eller mindre köpa upp det de vill ha av ligatvåan visar ju bara på nivån i den ligan. Tyska ligan har en fördel gentemot t.ex Italien, och det är deras lag är välskötta, båda ekonomiskt och marknadsmässigt.
Barcelona zigazaga
2013-05-06 11:50
Dani Alves fyller 30 år idag! Grattis Dani!
Barcelona Vampíro
2013-05-06 11:30
För fyra år sen gick man runt på gymnasiet och var orolig om Barça kunde ta sig vidare till final. En svag insats och ett mästerverk senare så var det klart. Känns som att det var igår.
Barcelona NoGo™
2013-05-06 11:30
@MESSI.CORLEONE:

Kl 19:00
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-06 11:20
Är Atletico matchen på söndag kl 21:00??

Tacksam för svar
Barcelonistas
2013-05-06 11:16
Neymar's advisers warned the player he could become "another Robinho" if he choses Madrid's money over Barcelona's football project. [sport] Zubizarreta (sports director): "Don't have doubts about transfer window. As each year, we analyzed the squad and look for players we miss."
Barcelona Gio Style
2013-05-06 10:34
@tarrak - Oh-Oh-Oleguer:

Instämmer right back där. Känner mig också väldigt otaggad på en usel säsong, vem vet vad som hade skrivits här i sånt fall. Nya bottennoteringar hade nåtts, garanterat
Barcelona Gio Style
2013-05-06 10:30
Fan vad jag älskar Tello. Så mycket balls i en såpass ung kropp!
Han har alla verktyg som behövs för att bli en riktig högklassig spelare. Om han bara filar lite på spelförståelsen och tar mindre felbeslut så har vi en framtida landslagsman och en spelare som kommer att bidra med mycket hos oss i många år framöver.

Det bästa av allt är att hans svagheter är något som förbättras med åldern, för de fysiska och spelmässiga kvalitéerna har han redan.

Sa redan från början att jag såg mer potential i Tello än i Cuenca, så jävla skönt att han nu har börjat visa fram fötterna.

Måste säga att Neymar har hållt en förvånansvärt låg nivå på senare tid i ligan.
Hypa helst inte upp försvaren för han spelar just nu i Copa de Brasil och i Campeonato Paulista. Regionsligan alltså där hälften av lagen håller segundaklass, många ännu sämre.

Han levererade i Serie A (riktiga serien) förra året, men jag hoppas inte att det bara var en galen formtopp nu när han verkar i princip vara klar för oss.
Det är lite oroande faktiskt, jag hoppas givetvis på att jag har fel
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-05-06 10:29
Gio Style

Håller med där, förutom att det inte behöver handla om förluster ens. Det kan räcka med ett insläppt mål för att sänka nivån till Marianergraven. Satt och kollade igenom forumet i början av matchen igår, men var tvungen att logga ut då jag bokstavligt talat blev äcklad av vad som skrevs. Om det är så här det ser ut under en säsong där vi vinner ligan och går till semi i CL, vill jag inte vara med när det går dåligt på riktigt.
Barcelona Hetfield
2013-05-06 10:27
Jag hyllade Tello medan många kritiserade honom, men man ska nog ta det försiktigt innan man blåser upp det för mycket. Jag vill fortfarande se Tello prestera mot ett bra försvar innan jag ser honom som en startspelare. Sen är det bara att inse att Villa är slut. När en målskytt behöver fyra frilägen för att göra ett mål så är det dags att gå. När han dessutom inte bidrar med något spelmässigt så är det onödigt att ha kvar honom.
Barcelona Gio Style
2013-05-06 10:20
@The Magic Dwarf - Phillip Lahm:

Håller dessvärre inte med. Vi är precis lika pinsamma som dem när det kommer till att hantera förluster. Tråkigt men sant...
Barcelona Gio Style
2013-05-06 10:14
@Hugo - Culé hasta la muerte:
Vet inte om du missat det men Alexis har gjort 3 mål och 8 assists på lagets 5 senaste ligamatcher (1 inhopp). Är inte det rätt formstarkt enligt dig? Himne del Barcelona För att det är rätt självklart vilken spelare som egentligen är den bättre, borde inte ens vara någon snack om saken. Hur kan man tycka något annat så här X antal år senare när han bevisat år efter år att han är numero uno (Messi)?
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-05-06 10:14
@enkos:

Visst är det dyrt att lösa enskilda biljetter, men det är mest för turister. Folk som bor där nere använder i stort sett bara sinasäsongskort/alternativt lånar eller köper varandras platser. Jag kan inte få fram exakta siffran, men jag vill minnas att Camp Nou har mellan 80 000-90 000 säsongsplatser som alltid är slutsålda. Ponera att man sålde ca 15 000 styckbiljetter igår så innebär det att mellan 30 000 och 40 000 förbetalda säsongsplatser stod tomma igår, vilket visar att det handlar mer om allmänt lågt intresse och baksmälla efter Bayern än höga priser.

Jag tycker personligen att det är bra med höga biljettpriser för enskilda matcher, då det först och främst drabbar oss som går sällan istället för att höja priserna på säsongskort, vilket drabbar regelbundna besökare. Visst skulle man även kunna sänka priserna generellt också, men det innebär ju mindre pengar i kassan och det tror jag inte Barças supportrar är intresserade av i den ständiga kapprustningen mot Madrid.

Sen är inte 67000 en dålig publiksiffra om man jämför med andra klubbar. Vilka hade fler åskådare i helgen? Dortmund och Manchester?
Barcelona enkos
2013-05-06 09:29
67 185 såg matchen igår, inte imponerande men förståelig med tanke på biljettpriserna..
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-05-06 08:49
Tror fan att Puertan, skribenterna där samt Cristiano Ronaldo är de huvudsakliga samtalsämnena här inne.

Kom igen nu! Bättre kan vi!
Annons: