/spanien/barcelona/forum/7202.aspx/spanien/barcelona/forum/7202.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2013-08-17 11:50
Denna klubb alltså, blir bara dummare.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-17 11:36
@barcastuff: Official: 18 players called up for tomorrow's game #fcblive Not: Oier, Montoya, Dos Santos and Sergi Roberto
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-17 11:36
True story, tyvärr..
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-17 11:35
Tata kan inte få någon skit för det här. Det är styrelsens uppgift att få dit mittbackarna Tito och Tata ber de om.
Barcelona LeoMessi
2013-08-17 11:30
Det är nästan så att jag hoppas på två skador På våra mittbackar så att det blir riktigt skitnödigt för borde tränare och ledningen.
Barcelona Massimo
2013-08-17 11:18
Jaha, blir otroligt besviken på att man inte tar mittbacks problemet på större allvar. Det kommer bli som förra säsongen då man kommer skita ner sig varje gång motståndarna får en hörna eller frispark för vi inte har nån som är bra i luften. Puyol är bra men hans tid som en av världens bästa back är över. Åååh man blir så lack på sånna inkompetenta beslut som tas.
Barcelona NoGo™
2013-08-17 11:17
@H.Alavi - Magico!:

+1

Barcelona didn't yet make a decision on the future of goalkeeper Jose Manuel Pinto (37), whose contract expires next year. [as]

Om inte annat får vi väl starta en insamlingen till hans lön så att han kan stanna :P
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-08-17 11:01
Eeh!
Snacka om att inte dra lärdom av förra säsongens misstag. Förstår inte hur de tänker. Är de bara inställda på att värva stjärnmittbackar a la 45 milj €? Visa lite cojones för fan och chansa lite.
Det finns ju en hel uppsjö av unga backar som mer en väl har chansen att lyckas i Barça.

Det är nästan så att man hoppas på en försvarskris bara så att ledningen och tränarstaben får stå där med dumstrutarna på huvudet och inse sitt misstag.
Barcelona hamster1212
2013-08-17 10:56
Testa managerspelet PowerPlay Manager! Du kan styra ditt egna hockey, fotboll och/eller handbollslag! Spela matcher mot managers från 100 olika länder och ta ditt lag till toppen.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2013-08-17 10:55
Ifall det nu är sant att Tata har har bestämt sig för att inte köpa mittback då kan jag med all rätt säga att Tata har gjort sitt första misstag i Barcelona. Det är sjukt naivt att tro att Puyol ska hålla större delar av säsongen. Nu får vi hoppas på att spelarna håller sig friska och att det roteras ganska friskt genom hela säsongen. Kom ihåg att vi vann CL 2009 med Pique-Toure, 2011 Pique-Mascherano, och varför det hände var för att vi hade ett bättre försvarsspel kollektivt. Som sagt vi får hoppas på det bästa! Jag tycker att vi startar med bästa möjliga elva imorrn, dels för att få den bästa möjliga starten, tidiga byten och så full fokus på supercupen.
Barcelona NoGo™
2013-08-17 10:38
With Martino having decided not to buy a centre back this summer, the club is keeping the option open of signing a player in January [sport]

Jaha, det var det då...
Barcelona westinho - ¡Sandrusco vete ya!
2013-08-17 10:30
@Capitan \(^.^)/:

"Possible line-up". Detta är inte den officiella, så vi får helt enkelt se om det blir denna elvan. Jag tror inte det.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-17 10:16
@barcastuff: Possible line-up (vs Levante): Valdes - Montoya Bartra Pique Alba - Xavi Song SergiRoberto - Pedro Messi Alexis #fcblive [rac1] Verkar som att Tata vill vila många spelare inför cupen. Kul dock att Roberto får chansen från start, det har han förtjänat. Det verkar som om han ska starta med duon Iniesta-Cesc mot Atletico, mycket positivt vilket tyder på att Cesc kommer långsamt få ta över tronen från Xavi.
Barcelona fc__Barça
2013-08-17 09:30
Enligt l'Equipe förhandlar redan Liverpool om Sakho.
Barcelona Pep #4
2013-08-17 09:25
Idag lägger jag mittbacksproblemet åt sidan och njuter av det vi flesta saknat under sommaren. Jo ligaspel i de stora ligorna. Studion på viasat fotboll en lördag/Söndag. Finns inte bättre!!

Barcelona Meessii10
2013-08-17 04:37
Vi kanske ska gå efter D.Luiz trots att Mou sagt att han inte tänker släppa honom..
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-08-17 01:56
Sakho lär vara en bra mittback, men jag förstår inte varför man skulle vilja köpa PSG:s 4:e mittback, kunde han inte ens peta Alex trots att han var kapten så anser jag att det finns brister i hans spel. Ancelotti är ingen dålig tränare och om han ansåg att Alex var bättre så tycker jag inte man ska gå för honom. Det är lite avslöjande.

Han blir säkert en mycket bra back om några år men det är inte vad Barca behöver just nu, Bartra blir också en bra back om några år. Tycker det är lite för mycket hype runtomkring Sakho. PSG:s 4:e val kommer inte höja laget så mycket som vi önskar och han håller inte bättre mått än Mascherano och en skadebenägen Puyol. Klona kaptenen! Vilken jävla hål han har lämnat efter sig!
Barcelona Vampíro
2013-08-17 01:33
Det har gått så långt att jag t.o.m. hade tagit emot Mathieu. Vi kommer inte få in någon som höjer kvaliteten i backlinjen, lika bra att få in välbehövlig bredd då det inte kommer hålla med samma lag.
Tiki-Taka
2013-08-17 01:22
Köp BARA SAKHO, sen är laget komplett !!! Ska det va så svårt !? Inkompetent sportchef har man ju iallafall =(
ZAK-117
2013-08-16 23:50
@L.A.M Nr 10:

ZAK-117
2013-08-16 23:50
@L.A.M Nr 10:

Barcelona Himne del Barcelona
2013-08-16 23:48
@Barcelonistas:

Ja, det är lika bra att lägga ner hela kiubben. Nu när ingen mittback har värvats finns det ju ingen anledning att se på matcherna överhuvudtaget. Det är ju bara intressant när laget anses som världens bästa.

Herregud, det här är ju allvarliga grejer. Om Barcelona inte värvar en mittback kommer de ju inte att vinna Champions League. Vad finns det då för anledning att hålla på Barcelona?
ZAK-117
2013-08-16 23:48
Ledningen kan värva defensiva mittfältare och låta de ruttna i bänken eller spela som mittbackar.
Rossel Värva en Mittback
Barcelona Zubi - I nöd och lust (fd. Dinho the artist)
2013-08-16 23:09
Culé
Garås blogg a la fotbollskanalen! Hon brukar väl hänvisa till de spanska blaskorna för det mesta.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-08-16 22:35
Att ha en människa som José Manuel Pinto i laget betyder mycket. Vi visste redan innan att han var en människa som struntar i att han fick lite speltid, han är där för sina lagkamrater och peppar dem inför matcherna. Hittade detta på YouTube när Zlatan spelade i Barcelona. Han kliver av, är fullständigt förbannad (över sin insats?) och sätter sig ensam i båset. Vem kliver då upp och vandrar några stolar till vänster för att trösta honom? Pinto. Låt honom få stanna kvar i klubben även när spelarkontraktet tar slut!
Moderator
2013-08-16 22:27
Om vi försöker tänka på annat än mittbacks-dilemmat som vi just nu har fastnat på. Vad är era tankar inför söndagens ligapremiär?
Barcelona Barcelonistas
2013-08-16 22:10
Haha, grabbar jag kan redan nu säga att Zubi har skämt ut våran klubb i fotbollsvärlden. Alla skrattar åt oss tidernas bästa lag ( eller var), kan inte ens värva en MB... Att Zubi fått privilegiet att få det här jobbet hos Barca är ett stort jävla hån herregud. Vi kan även ge upp hoppet om en ny MB när vi har en sengångare till sportchef.
Barcelona Smogen
2013-08-16 21:02
Zubi säljer Villa till A.madrid för en garanterad summa av 20 miljoner, en 31 åring som kanske är världens bästa landslag genom tidernas främste målskytt medan en 28 årig Granqvist säljs för 50 miljoner. Någon mer än jag som börjar fundera på om Zubi sitter inne på bevis som skulle sätta Rosell i finkan de närmaste 50åren? Eller varför sitter annars en av världens mest inkompetenta människor som sportchef för en av världens absolut största klubbsr?
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-08-16 21:01
Länk?
Barcelona Zubi - I nöd och lust (fd. Dinho the artist)
2013-08-16 20:58
Oliver Torres favoritspelare-dinho. Spelare han ser upp till- La illusionista och Xavi, BRING HIM IN!
Annons: