/spanien/barcelona/forum/720.aspx/spanien/barcelona/forum/720.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcaholic
2017-03-27 21:26
@Gabriel:
Med tanke på hur spelare totalt skiter i kontrakt i dagens värld så kommer det faktiskt inte förändra så mycket i vad jag tror angående det. Kommer mer se det som att han kör på den säkra sidan, alltså binder sig till Bayern för att inte vänta på oss och sen kanske riskera att inte få lika bra kontraktserbjudande senare från Bayern. Däremot om vi faktiskt är villiga betala den summan för Thiago men killen väljer att ändå tacka nej, DÅ kmr jag ge upp drömmen om Thiago tillbaka till Barcelona. Men anledningen jag tror så pass starkt att han hade kommit tillbaka till oss är för att det finns absolut inga nackdelar för honom som jag kan komma på. Jag är helt säker han känner starkare band för FC Barcelona än vad han gör för Bayern München. Det är upp till ledningen, hoppas dom försöker få hit Thiago lika mycket som jag vet vi två hade försökt. Förresten om inte jag minns fel så är du också helt emot Bellerin till Barcelona och du var också emot att köpa Aurier när jag frågade. Så har du några tips på vårt högerback dilemma? Brist på bra högerbackar där ute.
Barcelona Gabriel
2017-03-27 21:15
Barcaholic

Ja, vi tror olika helt enkelt. Vi lär få svaret snart iaf. Om Thiago väljer att förnya, kan du då erkänna att han hellre stannar i Bayern än att han vill återvända? För det är isånnafall ett ganska så stort tecken på att han inte planerar att röra på sig oavsett om det är vi som knackar på dörren.
Barcelona Barcaholic
2017-03-27 21:13
@the cameroonians:

Okej då satsar vi på Thiago denna säsongen och snor Verratti nästa säsong.
Drömma kan man iaf hehe....
Barcelona Barcaholic
2017-03-27 21:12
@Gabriel:

Men jag själv tror dock inte riktigt på det, är ganska säker att om man berättar planerna för Thiago att han är den spelaren som ska få våra stjärnan på vårt mittfält flera år framåt, ger honom en matchande lön eller kanske högre än den han har i Bayern och övertygar honom att vi lär satsa på honom så springer killen tillbaka. Han älskar Spanien, det visade han genom att välja det före moderlandet Brasilien. Han har sin bror här, och om man följer bägge så inser man hur nära dom är varandra. Barcelona är en roligare stad för en Sydamerikan och person som Thiago än vad München är. Jag tror att det enda Thiago behöver är garantier, lyckas vi ge honom det så kommer han nog med glädje. Det är knappast så att han heller behöver anpassningstid för spela hos oss, killen är ju född för spela här och det vet han nog själv om.

Jag likt dig är helt enig om att han gjorde HELT RÄTT när han lämnade för Bayern och vi har enbart oss själva att skylla på. Dock tror att han gärna kommer tillbaka bara man ger honom det han vill ha, alltså garantier om att killen är våran framtidsstjärna på mittfältet. Aldrig uppfattat Thiago som en spelare som är ute efter pengarna, snarare bli stor fotbollsspelare och han är smart nog att inse att spelare i Barcelona & Real Madrid generellt brukar rankas högre än alla andra lag.
Barcelona Z_Z
2017-03-27 21:04
@II Barça II:

Finns ingen spelare som rakt av kan ersätta det vi har i Neymar och han har nog ännu inte nått sin högsta nivå, åtminstone inte om man ser till jämnhet. Beroende på hur man skulle använda en sådan summa så skulle dock laget Barcelona kunna komma att bli bättre.

Men samtidigt så vill man ha kvar dessa magiska spelare i laget och Neymar är en sådan.

Nä, jag ser en försäljning av Neymar som ytterligare ett misslyckande från ledningens håll om det skulle bli så. Finns andra sätt att få in pengar för förstärkningar.
Barcelona the cameroonians
2017-03-27 21:00
Jordi Mboula gjorde mål i U19-landslagets kvalmatch mot Norge som slutade 2-0 till spanjorerna. Just nu är det avspark i U21-landslagets vänskapsmatch mot Italien med bland annat Denis Suarez. Barça håller också som bäst på att förhandla med Aleña om ett nytt kontrakt då 19-åringens nuvarande går ut nästa sommar. Detta enligt MD.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona II Barça II
2017-03-27 20:42
United intresserade utav Neymar, beredda att betala 1,9 milliarder kronor. Nu vet inte jag hur pass sann länken ovan är, men vad tycker ni? Bör Neymar säljas, ifall man får ett monsterbud på 1,9 miljarder kr?
Barcelona yeezus
2017-03-27 20:13
Raul: "Working for Barcelona in future? This is football and you can never say that I will not do this, or do that" #fcblive

Aj aj.. ;)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Gabriel
2017-03-27 19:48
Barcaholic Problemet med Thiago är inte priset på 90M€ utan snarare att han själv inte vill lämna Bayern. Han känner sig uppskattad och värderad där, något han inte gjorde hos oss. Han har även sagt att han vill bli Bayerns Xavi, det är bara att du glömmer Thiago, likaså jag och alla andra som drömmer om att hämta tillbaka honom. Aint gonna happen helt enkelt!
2017-03-27 19:38
Barcaholic Köpet av Andre Gomes gjordes med pengar från denna sommars transferbudget, och även om det säkert går att göra samma sak igen kan vi inte förvänta oss att klubben ska splasha ut €110 miljoner igen. Sportchefen har ju också lagt krutet på att förlänga med ett flertal spelare samtidigt som han pratat om möjligheten att plocka upp spelare från B-laget. Lägg till det faktum att han själv för bara några dagar sedan sa att det inte kommer bli samma aktivitet på marknaden nu som i fjol. Allt detta talar för att budgeten inte kommer överstiga de "normala" €60 miljoner som klubben brukar ha. För att balansera årets budget krävs dessutom €15 miljoner i försäljning. Det som talar för en högre budget är att det ramlar in lite mer sponsorpengar, men samtidigt kommer dessa snarare att gå till Messis nya kontrakt, Espai Barça och att sänka skuldnivån.
Barcelona Reymar
2017-03-27 19:34
@Thierry Henry:

Och? Dom bästa ytterbackarna i världen brukade spela i mer avancerade positioner, spelare som Alba, Vidal, Alaba, Marcelo, Bellerin m.m. Sen spelar Lemar som vänstermittfältare i ett 4-4-2 alltså skulle han spela på samma ytor om han nu anländer.
Barcelona Barcaholic
2017-03-27 19:10
Är det någon som har koll på vad ryktena säger om vilken summa vi har att leka med i sommar UTAN försäljningar? Med tanke på att det snackas mycket om att vi behöver förstärka startelvan i media så bör väl den summan vara hyfsad hög, eller? Många verkar utesluta Thiago direkt med tanke på priset, men om ni ser dagens priser och jämför det med 90 miljoner för Thiago så anser åtminstone jag det vara helt klart värt det. Liksom vem här hade inte bytt bort Arda & Gomes (påstår ej vi ska sälja dom till Bayern för dem lär ju knappat vilja ha dessa spelarna utan sälja till andra klubbar) och lagt ytterligare ungefär 20€ miljoner för att få Thiago? Är det någon som tror att Arda & Gomes tillsammans gör oss starkare som lag än vad Thiago själv gör? Sedan gå all in på Verratti med ett bud på cirka 80€ miljoner. Det blir minus 100€ i kassan sammanlagt för dessa två spelare, men isf måste vi göra oss av med Rakitic som jag tror lag som City lär enkelt ge 40€ miljoner för, så det lämnar -60€ miljoner i kassan och ett mittfält bestående utav Iniesta, Thiago, Verratti, Busquets, Rafinha, Dennis Suarez och Mascherano i värsta fall som kan täcka upp för Busquets. Låter som rena drömmen för mig.... Sen har vi Paco som vi bör åtminstone kunna få 15-20€ miljoner för och hämta tillbaka Munir som jag tycker hade varit mycket mer nyttig än Paco. Mathieu är en spelare jag önskar lämnar så fort sillyseason öppnas, men räknar med som bäst så får vi ett bud mellan 1-5€ miljoner för honom. Där behövs en ung ersättare eller flytta kanske upp Marlon från b-laget? Det lämnar bara oss med cirka -40€ miljoner i kassan och med högerback dilemmat kvar. Här är det lite svårare, vad gör vi med Vidal som precis började prestera innan han bröt foten? Känns lite taskigt att sälja en sån spelare utan att riktigt ge chansen, men samtidigt är detta en av världens största klubbar och ingen välgörenhet. Dock finns det väldigt få bra högerbackar ute på marknaden och Bellerin är en spelare jag absolut inte vill ha tillbaka i klubben för det 40€ miljoner som det ryktas om. Sergi Roberto ska ju helt klart vara kvar, om det är som backup på högerback positionen eller mittfältet är upp till nya tränaren, men med målet mot PSG har han gjort sig förtjänt utav minst en säsong hos oss. Som sagt mycket beror på hur mycket pengar vi har råd att slösa med i sommar & att klubben lyckas faktiskt få såld på våra spelare för bra priser, något man inte riktigt lyckas med i vanliga fall... Blev lite väl likt FM snack här men dessa landslagsuppehåll är ju så tråkiga så det kanske är okej här......
Barcelona Soko
2017-03-27 18:48
Ronaldinho kommer att ta på sig Barcas tröja igen och tro det eller ej i självaste El clasico !! Nämligen den 28 april spelar Barcas legendarer mot Reals en match som går av i Libanon.
Barcelona Thierry Henry
2017-03-27 18:34
@Reymar:

Albas ersättare? Killen är en offensiv mittfältare/ytter.
Barcelona Frodo
2017-03-27 18:25
neymar JRs shade mot Pep börjar gå överstyr. Förutom hans konstanta attacker i tid och otid har han nu även börjat med påhittade historier för att smutskasta en klubblegendar. Thiago fick gått om speltid under Peps sista säsong, betydligt mer än under Tito både vad gäller matcher och minuter. Thiago fick spela på alla 3 mittfältspositioner samt även som vänsterytter under Peps sista säsong. Märkligt också hur denna forummedlem helt plötsligt börjat uppskatta Thiago när han inte för så längesen sågade sönder honom. Han sa att han bara spelade i Bayern pga att han var favoriserad av Pep.
Barcelona Reymar
2017-03-27 18:10
Lemar för 30M är ju ett rån och han är ju bara 21. Skulle ju passa perfekt som Albas ersättare.
Barcelona FCB_Messi
2017-03-27 17:27
Neymar jr Oj, är han Lemar bara 21 ? Kan det verkligen stämma ? När dom spelade mot City så tänkte jag "fy fan vad skicklig han är, han hade varit något för Barca", sen tänkte jag kolla upp hans ålder men skippade det år jag tog för givet att han var närmare 30 och inget för Barca . Men ack så fel man kunde ha.
Barcelona Gabriel
2017-03-27 17:19
Gällande Thiago så kan faktiskt, en del (bara en väldigt liten del) läggas på Xavi. Xavi själv övertygade Fabregas om att "han måste komma" för att hans egen tid i klubben snart skulle vara över. Nu spelade Xavi en bra mycket längre tid än vad han övertygade Fabregas om att han skulle göra, vilket Cesc själv berättat, men det intressanta i det här ligger snarare i att Xavi såg Fabregas som hans egna arvtagare mer än vad han såg Thiago som hans ersättare.

Nu försöker jag inte på några som helst sätt put the blame on Xavi för nog tusan var det inte hans fel att Cesc gick till Barcelona och att ledningen slarvade bort Thiago men det är ändå intressant att se att även Xavi ville ha Fabregas i Barcelona. Hade han exempelvis varit övertygad om Thiagos talang så hade han förmodligen aldrig pushat Cesc för den övergången. Bara en liten intressant tanke.
2017-03-27 16:51
Jag är, med tanke på allt annat som hänt, övertygad om att Thiago inte fick mer speltid just för att klausulen på €25 miljoner skulle vara aktuell och inte den på €90 som hade inneburit att han varit mer eller mindre osäljbar. Det behövdes pengar till Neymar's transfer och detta var ett enkelt sätt att ordna det. Han var alltså 1 match från start för att klausulen inte skulle aktiveras. Ledningen skulle aldrig kommit undan med att förhandla om Thiagos försäljning sett till att det hade upprört fansen nåt enormt. Nu kunde de skylla på Pep, Bayern och spelaren själv ifråga. Konspirationsteorier? Tja. Bara att titta på hur ledningen hanterade själva Neymar-affären för att se det strategiska i hur de agerar och inte tvekar att gå över lik för att nå fram till vad de vill.
Barcelona Reymar
2017-03-27 16:39
Under Peps sista säsong fick han väldigt mycket speltid men säsongen efter fick han klart mindre speltid. Pep var en fadersfigur för Thiago och jag tror inte han hade lämnat om det inte vore för Pep. Vill även minnas att sommaren 2013 fick vi ett 50M bud från Man Utd för Fabregas men ledningen valde att behålla honom istället för Thisgo för att något år senare sälja honom för mycket mindre..
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-27 16:35
Barcelona have expressed interest in signing Monaco midfielder Thomas Lemar (21). His transfer market value is around 30m. [l'equipe] Trodde han var betydligt äldre så som han spelade mot city. Oerhört bra med boll och smart spelare.
Barcelona Barca4life98
2017-03-27 16:23
the cameroonians Tack för svaret, uppskattas verkligen! ------------------------------------ Enligt L'equipe och Sport ryktas vi vilja värva Lemar, från Monaco, för 30 miljoner Euro.
2017-03-27 16:17
[QUOTE=Barca4life98]Maykii Är du säker, för jag tänkte på att det är den sista matchen liksom och ligan kan ju avgöras? Vet du på ett ungefär hur mycket en biljett skulle kosta? [/QUOTE] Kan du ligga ute med pengarna redan nu, så är det bara att gå in på hemsidan och boka. Finns ju ingen anledning att vänta, och skulle ligan ff leva i sista omgången så kommer utbudet vara sämre då än nu. Biljetterna kostar från 73 euro och uppåt.
Barcelona jonis
2017-03-27 16:03
@Soko:
Tack snälla för tipset! Har faktiskt alltid haft koll på sektion 419 dvs. den bredvid, så jag bokar nog platser där någonstans. Tror ditt svar angående sektionen i mitten går hand i hand med beskrivningen i länktips gällande sektion 0-50 :) Det enda jag är orolig över är att datumet endast har bekräftats från biljetternas förstasida med alla matcher listade https://www.fcbarcelona.com/tickets/football/football-tickets men när man klickar på matchen mot Osasuna står fortfarande Unconfirmed schedule i röd text..
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-27 15:53
Nu är det inte enbart under Titos säsongutan även Peps sista säsong som han fick lite speltid. Det var ju där han började förstå hur högt han rankas. Blir bara än mer förbannad att det är just pep som värvar honom. Hur kunde Fabregas gå före honom i Barcelona då?!?!?
Barcelona Soko
2017-03-27 15:48
@jonis:

Jag var på entrance 420 på South Goal 3 , längst upp bakom målet höger om spelar bänkarna.
Wow vilken uppsikt , blev först lite fundersam om det skulle ses något men alla vi var jätte nöjda med platserna. Man ser exakt allt . Det syns mycket bättre från längst upp än från mitten under oss speciellt länge bort. Sitter du på den sektion som vi riskerar du inte att ha läktare ovanför som fallet är att sitta i mitten då är risken att du hamnar under övre läktare och bara ser plan men inte hela arenan. Från Goal 3 ser du både plan och hela arenan. Häftigt.
Barcelona Katalano
2017-03-27 15:43
Ledningen skulle förklara för vår interimtränare under Tito's svåra kamp mot cancern att Thiago skulle spelas, inte Tito. Ville bara tillägga detta då jag håller med om sakfrågan, men Tito coachade inte laget under våren då han var inlagd på sjukhus. Desto större roll har ledningen i det hela.
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-27 15:41
Kroos hade ett år kvar på kontraktet, ville ha mer i lön (i klass med Götze) efter att ha gjort en fin säsong med Bayern. Dom gick inte med på det och han stack. Det var en fullt hanterbar situation imo, Kroos gör väl inte fel i att kräva en bättre lön när han har ett år kvar o spelat bra, när andra spelare som gör det sämre än honom tjänar mer? Barças ledningen gjorde felet i att sälja Thiago istället för Fabregas för att finansiera Neymar. Bayern gjorde felet i att inte ge en så bra spelare som Kroos högre lön. Båda var hanterbara situationer men stoltheten vägde över för båda.
Barcelona Gabriel
2017-03-27 15:26
Oavsett vad så är det ett större fail att bli av med Thiago som är en bättre och mer speciell spelare än vad Kroos är. My opinion tho, förväntar mig inte att alla håller med. Sedan tycker jag inte att situationerna är jämförbara. Det är som att säga att Thiago lämnade Barça för att han ville tjäna lika mycket pengar som Iniesta eller någon annan, medans han lämnade pga utebliven speltid. Kroos kanske lämnade för pengarna, det gjorde inte Thiago.

Hade Thiago valt att lämna pga pengarna så hade jag försvarat styrelsen, ingen spelare ska sätta sånna krav på ledningen så vidare det inte handlar om Messi. Bayerns ledning går mycket mer att försvara i det här skedet kring Kroos situationen än vad det går att försvara vår ledning.
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-27 15:23
Jo Götzes lön var ju bland dom högsta i Bayern, kan ändå förstå Kroos. Presterar bättre än Götze men ska tjäna betydligt mindre??
Annons: