/spanien/barcelona/forum/7198.aspx/spanien/barcelona/forum/7198.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-20 21:21
Vet inte om någon har skrivit detta, men kul siffror!

Neymar [138 goals+66 assists] has been directly involved in 204 goals for Santos in 229 games. The best they've produced since Pelé. Age: 21
Barcelona The Octopus of Badia
FCBlaugrana

Källa?
Barcelona FCBlaugrana
Vet inte om någon har skrivit detta, men kul siffror!

Neymar [138 goals+66 assists] has been directly involved in 204 goals for Santos in 229 games. The best they've produced since Pelé. Age: 21
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-05-20 21:17
Kollar på proffsdrömmen på tv4sport nu. En talangtävling dör vinnaren får ett kontrakt med Elfsborgs A-lag. Ravelli tyckte att en spelarna var lite för liten och då högg Abgar Barsom direkt och nämnde Iniesta, Xavi, Messi, Pedro och Sanchez. BARA barcaspelare. Är han ett barcafan tro? ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2013-05-20 21:15
Kul att se Adam i Euro Talk, inte varje dag man får se en Barça-anhängare i det programmet.
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-20 21:11
BREAKING: Neymar's transfer from Santos to Barcelona to be official on Wednesday.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-20 21:07
elbraco - CP5

Borell hatar ju oss? :p
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-20 21:03
Mourinho överlevde inte Barcas perfekta storm som Borell skulle ha uttryckt det.
Barcelona FCB_Messi
2013-05-20 21:02
Att klubben och Mourinho har "kommit överens" om det här är så jävla mycke skitsnack det kan bli . Han har fått sparken !! Vinner man inte titlar i en klubb så får man sparken . Så enkelt är det . Det gäller alla tränare i världen . Men just för att det handlar om Mourinho så heter det "kommit överens".
2013-05-20 20:59
Dinho the artist

Rent spontant tror jag att Ancelotti är bättre långsiktigt. Mr. Eyebrow var ju i Milan i hela nio säsonger och gjorde ett väldigt bra jobb där, medan Mourinho har en tendens att göra sig impopulär i sin klubb med sin narcissistiska ledarstil. Mou har aldrig varit i en klubb i mer än en säsong och i stort sett alla klubbar han har varit i har fått några tuffa säsonger när han lämnat. Om det beror på att Mourinho har varit så mycket bättre än sina efterträdare eller att Mourinho inte bygger långsiktigt är svårt att avgöra.
Barcelona B-Guden
2013-05-20 20:54
I Puertan tycker man det är medias fel, han har tydligen fått för mycket kritik, men han har förtjänat det och kommit lindrigt undan enligt mig.

Han har åkt på en 5-0 mot barca
Han har tappat hemmasviten
sparkat Valdano
Bråkat med ungdomstränarna
Portat vissa medier
Tjatat om England
Pissat på Casillias
Bråkat med flertalet spelare
gått till fysiskt angrepp mot andra tränare
Skyllt barcas framgångar på uefea
Klagat på spelschemmat
Utmanat fansen
Skyllt förluster på enskilda spelare
klagat på domaren i 99% av sina förluster

Sen har han bara vunnit CDR Ligan och Supercupen, trots att han fått precis allt han pekat på.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-20 20:53
Exklusiva bilder från Madrid där mourinhistas uttrycker sin sorg.
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-20 20:51
Ogbonna är ju 25 år och det är väl allmänt ansett att han inte växte ut till den superförsvarare han spåddes att bli. Honom kan Torino få behålla.

Vi kommer sakna dig Mou!

Barcelona Dinho the artist
2013-05-20 20:51
Stoichkov
För mig är Ancelotti en sämre Mourinho sett till fotbollskvaliteter. Sen att han visar en mer professionell och snyggare sida än Mourinho är en annan sak.
Den som lever får se! Jag tror att Real kommer bli ett totalt annorlunda lag nästa säsong.
2013-05-20 20:50
Tack Mou, för att du hjälpt oss till två ligatitlar, för att du demolerat Kaka, för att du grisat ner Real och släppt iväg Guti och Casillas utan snygga avsked. Tack för att du bänkat en av klubbens största legender genom tiderna, för att du skapat kaoz i klubben och för att du gett Kajlic, Ibric och alla andra madridistas förväntningar om en Decima och sedan krossat dem. Hoy, mañana y siempre con el Barça en el corazon.
Barcelona Federer
2013-05-20 20:46
Tråkigt att Mou lämnar :(. Snälla stanna!
Barcelona Stoichkov~
2013-05-20 20:45
@Dinho the artist:
Tror snarare att Real Madrid blir betydligt farligare med Carlo Ancelotti vid rodret. Det är en vinnare som vinner med klass till skillnaden från Mourinho. Perez verkar ha förstått det.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
Läste en artikel på AS där man hade kommit fram till att Mou är den tränaren som vunnit minst antal titlar av de som endast har tillbringat tre säsonger i Real Madrid. Fan vad det måste svida för alla mourinhistas som trodde att portugisen skulle frälsa de och föra de tillbaks till toppen. Och allt de fick nöja sig med var en ligatitel. Tito vann lika många på sin debutsäsong som huvudtränare.

Men detta misslyckande tillhör inte enbart Mourinho. Även Florentino får ta på sig detta. På sina tio år har han gjort sig av med åtta tränare. Imponerande siffror. Fast han lär väl vinna presidentvalet utan någon opposition. Det är väl ingen annan som har råd att ställa upp och kandidera.
Barcelona 100% AntiMadridista
En ny diktator har störtats!!! Grattis Madrid!
2013-05-20 20:44
!Sergio_Busquets!
Snarare roligt att se hur hälften av forumets medlemmar sakta kommer försvinna;)
Barcelona Vampíro
2013-05-20 20:43
Mourinhos facit i Madrid:

-Åker på sin största förlust i karriären
-Bryter sin hemmasvit i ligan
-Får Madrid att spela tråkigare än någonsin
-Sparkar Valdano
-Pissar på lagkaptenen
-Förlorar mot Atlético

Vilken legend!
Barcelona Gabriel
2013-05-20 20:43
Är riktigt ledsen över att Murre lämnar Real Madrid. Fasiken, han var så bra på att förstöra deras image och totalt pissa på klubblegendarer. Den perfekta stormen blev tillslut orkan i Madrid där han förstörde allt som gick i hans väg. Real Madrid under Mourinho: 1 Liga, 1 CdR, 1 spansk supercup Barcelona under Real Madrid med Mourinho: 2 Ligor, 1 CL, 1 CdR, 1 spansk supercup. No te vayas, por favor!
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2013-05-20 20:42
Vet ni om man kan beställa nästa säsongs tröjor redan nu? Isåfall, vilken hemsida är bäst?
2013-05-20 20:42
Såg att några här nere är intresserade av Rami. Det finns nog 20 spelare jag hellre skulle se i Barca än just Rami. Svag säsong i år i Los Ché, numera bänkad av en vänsterback. Ganska långsam och ingen bollkonstnär.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-05-20 20:39
Det ska bli kul att se hur Puertan sakta kommer att vända sig mot Mourinho nu.
2013-05-20 20:38
Jag är oerhört nöjd över att Mourinho lämnar då jag faktiskt anser att han är den tränaren som kan utnyttja Reals potential bäst. Real är oerhört bra mot Barca och det tror jag kommer dippa lite nu. Ska bli spännande att se vad som händer!
Sen som någon nedan säger; Perez kommer säkert värva både Bale, Cavani och någon till stor spelare skulle jag tro. Real bygger ett monsterlag. Men utan någon speciell tanke bakom allt funkar det ändå inte.
Jag skulle tycka det var kul om de värvade Bale då jag tror det kan bli pengar i sjön. Man kan inte ha för många superstjärnor i ett och samma lag. Perez om någon borde veta det.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-05-20 20:38
Jag tror att Madrid kan bli farliga om de får Ancelotti. Claude Makelele är assisterande tränare och känner till klubben väl och vad som behöver att göras.

Real Madrid blev för stort för Mourinho det måste sägas.

Tolken eller vad fan man ska kalla honom hade plusstatistik mot Jordi Roura. Det kan han ta med sig.

Herregud, vilken failsejour i Spanien han har haft. En ligatitel, en Copa del Rey och en spansk supercup.

-Största hemmaförlusten.
-Hans nioåriga rekord förstört.
-Första tränaren på 14 år att förlora mot Atletico Madrid.
-Om Barcelona hamnar 13 poäng före så är det det största avståndet mellan en etta och tvåa i Spanien.

Haha. Men hey, semifinalerna är titlar. Då har vi sex raka titlar 2008-2013. ;)
Barcelona Andreas-
2013-05-20 20:35
Mourinho som gick ut o snackade om att Pep var feg som tog ett break, haha nu lämnar portugisen bara dagarna efter Atletico piskat Real på Santiago i en final. Vilket fiasko det här var Mourinho, från början till slut.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-05-20 20:33
Jag minns hur rädd jag var när Mou tog över Madrid. Dels var jag säker på att hans smutsiga mediautspel skulle sikta ner Barcelona, men framförallt trodde jag att han skulle förlösa potentialen i Madrid och få tillbaka dem på vinnarhålet. Tre år senare med en futtig liga- och Cdr-buckla i bagaget och där det mesta av hans energi verkar gå ut på att bekämpa klubblegender och egna supportrar, så är det med sorg i hjärtat som man tar avsked av tolken. Hade han bara fått någon säsong till på sig tror jag att han haft alla chanser att rasera Madrid för en lång tid framöver.

Från botten av mitt blåröda hjärta: Tack för allt Mou, du är sannerligen thé Special Onekligen!
Barcelona Vampíro
2013-05-20 20:32
Nu lär Perez, desperat som han är, värva in 2-3 spelare för monster summor. Allt för att få bort fokus från sitt katastrofala misslyckande. Det har nu gått fyra år sen han kom tillbaka och spenderade två miljarder på nyförvärv och utlovade triumfer, vad har hänt? En trasig cup och en ligatiel, samtidigt som Barça vunnit allt flera gånger om, vilket fail.

Kommer bli samma visa som vanligt i sommar. En ny tränare kommer in och Florentino bestämmer vilka som ska spela. Ser verkligen fram emot de misslyckas igen och igen.
Annons: