/spanien/barcelona/forum/7197.aspx/spanien/barcelona/forum/7197.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Floquet de Neu
2013-05-06 20:13
Vi borde nog sälja Valdes i sommar om han inte ångrar sig. Sen kan vi ta in någon temporär målvakt som inte är för dålig för en säsong. Samtidigt skulle det vara smart att värva en ung målvakt som Ter stegen för att låta honom komma in i sin nya miljö. Han kan också få spela cupmatcher eller liknande och få lite rutin. Han skulle vi kunna ha för 10 år eller framåt. Vad säger ni?
Barcelona B-Guden
2013-05-06 20:02
Om jag bestämde skulle nästa år trupp bestå av följande. Ytterbackar Alves Alba Montoya Adriano Bra uppbackning vid skador, även Abidal kan spela till vänster. Alves Alba Adriano och Abidal har en grymt högsta nivå, Montoya har en helt okej lägsta nivå. Mittbackar Puyol Pique Batra Abidal en ny VÄRLDSMITTBACK Hummels/Silva klass eller inte långt därifrån... Puyol och Abidal är bra, men man vet aldrig Puyol skadar sig, Abidals cancer. Pique har en grym högsta nivå men en lägsta nivå som får mig och tänka på allsvenskan, därför får vi hoppas han blir stabil om han får en ny världsback vid sin sida, och Batra får tid lite då och då främst i cupen. Mittfältare Xavi Iniesta Busquet Thiago Cesc Masherano(2) Xavi Busquet Iniesta behöver väl inte säga så mycket mer.... Sen Thiago som är på upp gång, Cesc läre hitta en plats i laget, Masherano får spela där han hör hemma..., Sen ska väl Både Rafinha och roberto få en del cup minuter, riktigt bra bredd Anfallare Messi Pedro Tello Cuenca en ny Världsanfallare (Augero Ronney Falcao) ja ni förstår ingen one season kille men behöver ju nte vare en av dom... Messi pedro, en ny världs anfallare som är här för att stanna, sen Cuenca och tello som utfyllnad spelare, att det är dax att ge Deoulofeu en ärlig chans nu, kanske man även ska ge Affelay en chans som ytter. Alltså Song Alexis Villa ut, JDS får väl stanna om han så vill. Men Hoppas verkligen inte klubben väljer att flytta upp Blag spelarna som inte är redo, lägg ner det där men kontrakt när man ska få komma upp, det ska tränaren avgöra... Målvakt, Pinto, också, kan man ju drömma om Malagas målvakt, men det är väl klubben för dum för att inse, vi får väl Buffon, Reina eller nåt liknande
Barcelona Gabriel
2013-05-06 19:55
Mojito - Culé (un estilo de vida) Har ett förslag. Har faktiskt tänkt på det här tidigare men inte vetat om det varit en möjlighet. Ofta klagas det på nivån här inne, därför hade det kunnat vara en allmänt rolig grej att rösta fram veckans/månadens forumsskribent. Ni i redanktionen väljer då ut ett par fåtal skribenter som ni själva anser bidragit med bra diskussioner eller bara allmänt skrivit bra under den senaste veckan/månaden, sen är det upp till medlemmarna här inne att rösta fram vinnaren. Påstår inte att man ska vinna ett pris eller något särskilt, mest bara en kul grej. Tror det hade kunnat "sporra" till att bidra med mer alternativt "tänka" till lite extra innan man häver ur sig vad som helst. En kul grej som sagt. Just a thought, think about it!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-06 19:17
Kör igång med lite omröstningar så här i "kristider"...

Om det faller väl ut kommer dessa att fortsätta användas. Väl mött!
Barcelona Mäktiga Messi
2013-05-06 18:36
Grattis världens bästa högerback Alves på 30 årsdagen Felicitats Dani Alves
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2013-05-06 18:34
Sätt Cesc på första bästa plan och plocka sen in Ilkay!

Barcelona are interested in Borussia Dortmund midfielder Ilkay Gundogan (22), who has a buyout clase of around 25M. [grada360]
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-05-06 18:30
Piqué och Cesc alltså, det är visserligen iofs bara ett rykte det här men dessa två känns verkligen som de mest oseriösa i truppen. De båda är bra vänner med Puyol men medan Puyol pushar sina medspelare och tar laget i rätt riktning så segar Piqué och Cesc ner allt och leker runt. Piqué är ju mer av en komiker än fotbollsspelare och Cesc går runt på planen helt ointresserad. Piqué ville ha Cesc till klubben mest av alla, och det är för att de är väldigt bra kompisar men det verkar gå ut över att vara seriös som spelare. De påminner om spelare i pojklag som i ung ålder är bättre än alla andra men ändå inte kommer någon vart för att deras lagkamrater under flera år tränar hårdare och tar fotbollen mer seriöst.

Det är ingen slump över att det ryktas att Pep vilje sälja dessa två under sin sista säsong. Pep är ju sådan att han vill ha 100 % från sina spelare, om du någon gång inte ger allt så tappar han förtroendet för dig totalt. Jag tror Pep var trött på dessa spelare och jag börjar bli det också, förmodligen även Tito. Sälj dem, jag orkar inte längre. Vi måste ta tillbaka vår pöats som nummer ett i världen och det krävs total fokus och koncentration och hård träning från samtliga. Jag tar hellre Song eller Adriano som mittback istället för Piqué för de jobbar hårt och tänker på laget, jag tar hellre Thiago istället för Cesc för att han åtminstonde visar lite hjärta på planen(plus är en bättre spelare).
Barcelona Gabriel
2013-05-06 17:48
el Flaco - Me, Myself and I

Jo jo, I agree det är inget om den saken. Det kan mycket väl vara så att det är Zubi eller någon av Rosells mannar som läckt den storyn. Men det finns nog trots allt sanning i det hela och bara det får mig att störa mig på Tito.

Alla klubbar i världen hade tackat ja till Hummels i sitt lag, men det lag med den sämsta defensiven av alla top-klubbar i världen tackar nej? Skrattar åt det för annars hade jag gråtit.
Barcelona Pep, The Creator
2013-05-06 17:30
Haha asså fyfan att ha Mourinho som tränare, han säger inte om han ska stanna eller om han ska gå. Han måste ju säga vad han ska göra. Annars så blir det bara mer och mer långdraget och minskar klubbens chanser att fixa tränare/spelare.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-06 16:12
Gabriel/

Jag är fullt medveten om att min teori kan tyckas som en Illuminati-konspiration, men både du och jag är varit med ganska länge och sett hur relationen mellan klubben och medierna funkar. Den ena påverkar den andra. Tjänster och gentjänster.

Det kan mycket möjligt vara så att Tito föredrar Thiago Silva före Hummels, men fråga dig själv, varifrån läckte den infon utifrån? Tror du det var någon av Titos medarbetare eller någon från styrelsen/Zubis läger som gav journalisterna den storyn? Och varför?
Barcelona Gabriel
2013-05-06 16:01
el Flaco

Hermano det där är väldigt långsökt, visserligen skulle nada förvåna mig när det kommer till Rosell och hans mannar men jag tror faktiskt att de har fullt förtroende för Tito. Det låter mycket mer trovärdigt att Tito faktiskt inte vill ha Hummels pga hans "seghet", vilket btw är en grov överdrift för så jävla seg är han inte. Kolla bara igår, han väljer att spela Adriano enbart pga att han är snabb.

Skulle inte förvånat mig om han la Tello där någon match bara som ett test, haha.
Barcelona Kingeeen10
2013-05-06 15:55
Pique är ju den sista som ska klaga ;)
Barcelona Vampíro
2013-05-06 15:51
Stämmer det där med Piqué och Fábregas så hoppas jag båda får varsin örfil av Puyol och sen skeppas iväg omedelbart. Sånt är det sista jag vill se i Barcelona. Speciellt från dessa två som vart helt under isen i snart två år. Med det sagt så tycker jag man ska ta allt sånt som BS. Har väldigt svårt att se två good guys som Piqué och Cesc göra något sånt mot en tränare de känt sen de var 14-15 år. De är uppfostrade av klubben och har vid en tidig ålder fått lära sig om hur man beter sig i Barça. Kan inte se dessa killar gå emot sin tränare på det sättet, en tränare som gått igenom det Tito gjort. Tar det som 99% skitsnack.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-06 15:38
Jag har sagt tidigare och säger det igen, Tito Vilanova borde tänka på sin hälsa. Det har inget att göra med att vi torska med 7-0 men ärligt talat det går inte ha en tränare som inte är frisk. Han kommer åka till NY igen efter säsongen och vet vem det kanske blir fler besök. Att träna Barcelona tar kål på en och det är inte bra med så mycket stress och press på honom. Den här säsongen är media kanske lite lugnare med kritiken men nästa år kommer de hugga direkt..
Barcelonistas
2013-05-06 15:27
Enkos - Villa bör säljas så fort som möjligt då han är helt slut, vad gäller Sanchez så har man ju tappat tålamodet lite faktiskt. Han gör lite mål här och där men det är väldigt sällan som han håller en jämn nivå, jag förväntade mig mycket mer av Sanchez faktiskt. Trots det så vill jag att han får 1 säsong till på sig att vissa vad han egentligen kan.

Ut - Valdes,Song,Abidal ( ge han en roll inom klubben) Pinto och Dos Santos

Fabregas är en bra spelare och långsiktig, är ganska säker på att han kommer leverera ganska snart.
Barcelona enkos
2013-05-06 15:24
Iniesta ska ha sagt att han är chockad över Casillias situation i Real..

Varken spam eller one-liners är tillåtet i någon större utsträckning. De fem inlägg du spammade på rad hade gjort sig bättre i ett samlat inlägg. Skärpning!/ Mod
Barcelona enkos
2013-05-06 15:20
Man röstade även på spelare som Barca absolut inte får sälja och där vann Iniesta med 96% mot Messi 92%
Barcelona enkos
2013-05-06 15:19
över 50% att lämna laget har även folk röstat på:
Valdes 53%
Song 58
Abidal 51
Dos Santos 82
Fabregas 51
Pinto 51
Barcelona enkos
2013-05-06 15:18
63% tycker att Tito är inte rätt man att leda Barcelona
Barcelona enkos
2013-05-06 15:17
80% av Barcelonas fans som röstade vill att Sanchez ska säljas, nästan lika mycket gäller för Villa..
Barcelonistas
2013-05-06 15:12
Vilanova: Judge my Barcelona reign next season

However, the Barca boss is the first to admit that he may have made mistakes during his first term in charge of the Catalans after succeeding Pep Guardiola last year, and has vowed to "do things differently" in the forthcoming campaign.

"One must improve and be self-critical. It's been a tough year for injuries. The coach has not been around for over two months and it's not been easy," he told reporters.

"Next year, we'll do things differently, but it is normal because it is only my first year. If we had not managed [Lionel] Messi's injury well, he would not have reached the same match against Betis to help.

"Tomorrow [on Monday] I'm off to New York and back on Thursday. It was all planned, and during this process you have to be in control of everything."

"We needed tranquility and this was the game to find it. The players were convinced too and to concede a goal in just the second minute is not easy, but we showed character," the 44-year-old added.

Barcelonistas
2013-05-06 15:02
Vilanova travels today to New York for a medical checkup after his cancer treatment earlier this year. He's expected to be back on Thursday.

Helt ärligt så vore det bästa att ta in en ny tränare, hur vet vi egentligen att Tito inte får problem i framtiden?. Titos och laget matchar varandra ganska bra nu, båda ser ointresserade ut, bleka, gör massa misstag osv. Med Pep så hade vi en tränare som stod upp i 90 min och ledde laget till segrar, även om vi leded en match med 5-0 så stod han som en jävla galning och gav instruktioner hela tiden.

Såg ni Tito igår? Han rörde inte ens en min vid Betis 0-1 och 1-2 mål, mot Bayern var det samma sak, det står 4-0 och han sitter på bänken och ser nöjd ut...
Barcelona Hetfield
2013-05-06 14:54
Jag vet att det här låter löjligt, och det är kanske inget jag egentligen vill se, men jag saknar Rijkaard. Jag tycker att han är så underskattad.

Jag minns hur han nästan slog sönder en glasruta när Barcelona tappade poäng mot Espanyol. Alla pratar om Pep (vilket de ska göra), men för mig så är Rijkaard minst lika stor. Det var han som fick in Messi och Iniesta in i laget. Han fick igång Xavis karriär på allvar. Han fick ett problembarn som Ronaldinho att mogna och spela fotboll på allvar. Visst, hans sista säsong var långt ifrån bra, men det hade också att göra med att samtliga nyckelspelare inte var i form och att hans assisterande tränare försvann. Jag tror att det är väldigt svårt att vara tränare i Barcelona. Rijkaard gick från en person som ständigt stod upp och skrek, till att under hans sista säsong bara sitta och se ledsen ut. Pep gick också ifrån den där galna och entusiastiska tränaren, till att sitta och se besviken ut. Sen är det samma sak med Cruyff, hans hälsoproblem tog över. När man ser Tito (som förvisso har varit sjuk) så ser man ju att det är väldigt krävande.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-05-06 14:51
el Flaco - Me, Myself and I

Wow, jag hade aldrig tänkt så långt.

Men helt ärligt, är det inte ganska bortskämt att böla över att få in Tiago Silva? Visst så föredrar jag också Hummels men "ooooh Neeeej! vi fick Silva istället"
Om T.Silva är det värsta som kan hända oss så sitter vi fortfarande i en jävligt bra position.

Frågan är bara, är det inte svårare att värva Silva än Hummels?
2013-05-06 14:42
Gabriel/

Ja jag håller med om att man ska ta allt med en nypa salt, men om det stämmer så är det oroväckande. Framförallt även den delen om att Puyol och Xavi ska ha lämnat över tyglarna i omklädningsrummet till 87-generationen, Piqué, Cesc och Messi. Och jag anser att det är oroväckande för att jag inte ser dessa tre, de två förstnämnda i synnerhet, som några ledare.

Och på tal om att ta nyheter med en nypa salt måste jag ifrågasätta det som Sport och MD rapporterade för några dagar sen gällande mittbacksfronten, om att Tito föredrog Thiago Silva medan Zubi hade Hummels i tankarna. Om jag får vara jävligt cynisk och komma med konspirationsteorier måste jag fråga mig hur detta läckte ut till medierna. För att det finns ju fall då vissa saker som läcker ut till tidningarna inte bara sker av misstag, utan snarare för att påverka massorna och för att sälja sin version så att man framställs på ett positivt sätt.

I det här fallet skulle jag vilja spekulera att folk inom klubben har sett omröstningarna där en majoritet av fansen vill se att man värvar Hummels före någon annan mittbackskandidat och då skulle det kunna vara så att någon som sitter i styrelsen läcker ut att Tito inte vill ha tysken för att deskreditera honom och försöka få supportrarna att vända sig emot Tito Vilanova.

Som sagt, jag bara spekulerar nu.
Barcelona Gabriel
2013-05-06 14:32
el Flaco

Haha, Piqué och Cesc alltså? För det första är det dessa två spelare som absolut bara ska hålla käften med tanke på hur deras senaste två säsonger varit. Men om det är någon som absolut inte ska ha en stor röst i omklädningsrummet så är det Cesc. Vad fan har du uträttat sen du kom? Inte ett skit, sen blir du sur när tränaren bänkar dig. Jävla diva. Spring lite mer och kämpa istället för att bli sur, hoppas Tito väljer att sälja dem båda om det här stämmer. Jag erkänner att även jag tvivlar på Titos kunskaper som tränare och helst av allt ser att vi tar in en annan tränare, men jag blir irriterad när två spelare som underpresterat i hela 2 år går emot tränare.

Men jag väljer att ta detta med en nypa salt.
Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
2013-05-06 14:31
Gio Style Jag håller med dig om att han det är få som kämpar för laget som honom. Att han öppnar ytor för andra med sina löpnar är tror jag att vi alla är medvetna om. Men det räcker inte för att kallas för formstark. Dessutom har jag väl aldrig påstått att han "inte bidrar med alls", som du skriver?? Jag skrev att det är hans slarvfel och småmisstag som i slutändan blir så betydelsefulla som gör att han är långt ifrån formstark, det är skillnad. Jag tycker helt seriöst att Alexis har varit ineffektiv i många situationer under matcherna. Det händer alltför ofta att han misslyckas med passningar, han har alldeles för dåliga mottagningar stundtals och han tappar även boll väldigt ofta under vissa matcher. Hans avslut har dessutom varit under all kritik i vissa matcher under de senaste månaderna. Spelar man i ett topplag så har man höga kriterier på sig helt enkelt. Jag säger dock inte att han är dålig, vi har sett han prestera under sin högsta nivå och den är väldigt hög. Han är dock inte på den nivån för tillfället.
Barcelona LionelMessi10
2013-05-06 14:31
på tal om Dortmund.. Så vill Christian Eriksen flytta och ersätta Götze! för mig är han det perfekte spelaren som skulle kunna ersätta Götze! lika ung som götze.. och så har han ett år till kontrakt med ajax!
Barcelona enkos
2013-05-06 14:29
På tal om världens bästa liga, denna rankning ljuger inte
2013-05-06 14:17
Jaha, nu får man även höra att Piqué och Cesc har haft en konfrontation med Tito Vilanova ända sedan Tito valde att bänka Cesc i flera viktiga matcher i slutskedet av säsongen och Piqué ska då ha ställt sig på sin väns sida och öppet kritiserat och ifrågasatt tränaren i omklädningsrummet.

När Piqué sa häromdan om att flera beslut måste tas efter säsongens slut ska han tydligen ha insinuerat att man borde byta tränare.

Detta enligt Punto Pelota som även om det är ett Madrid-baserat tv-program så var det en journalist som är culé som kom med nyheten.
Annons: