/spanien/barcelona/forum/7195.aspx/spanien/barcelona/forum/7195.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-08 22:05
Vi leder ligan. Vad är det med er?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona påfågeln
2013-05-08 22:04
Smart att låta Real kontra fem mot två då...
Barcelonistas
2013-05-08 22:02
Malaga för helvete, vad håller dom på me!?
ragnarök
2013-05-08 22:02
Och där kontrar Özil in 3 - 1 och dödar därmed matchen.
Barcelona zigazaga
2013-05-08 22:01
Vilken mur står stilla i sånna lägen? Man kutar ju för fan mot bollen, haha pinsamt att se.
Barcelona DM1982
2013-05-08 21:59
Trist att domaren dödar matchen, Malaga fick inte en ärlig chans.

Sjuka saker händer ofta på Bernabeu, ikväll får vi se flera saker.
Barcelona Naknooo
2013-05-08 21:58
Ska inte spelat stoppas ifall målvakten ligger ner? speciellt om spelat har stannat som vid frisparken i det här fallet?
BARCA-més que un club
2013-05-08 21:57
och självklart gör nollan mål på det efterblivna Malaga försvaret står stilla i muren istället för att springa ut mot han ,

hopplös alltså.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-05-08 21:56
Väldigt synd om Malaga som aldrig ges en ärlig chans, men jag ser hellre att vi säkrar ligatiteln själva genom egna bedrifter.
Barcelona Gabriel
2013-05-08 21:56
Haha vad e det här för pissdomare. Och sättet Ronaldo firar på, I'm the man typ. Grattis, haha en jävla bjudning 3 metet från målet.
ragnarök
2013-05-08 21:55
Malagas målvakt är så otroligt korkad. Tar upp bollen med händerna efter en markpass från medspelaren.....
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-05-08 21:55
Penaldo klarar det inte från straffpunkten...därför ger domaren honom chansen från 3 meter istället :)
Barcelona PhantomGuy
2013-05-08 21:54
Detta är bara pinsamt
BARCA-més que un club
2013-05-08 21:53
vilken jävla pajas domare herregud real domare 100%
Barcelona zigazaga
2013-05-08 21:52
Haha domarnn är pinsam
Barcelona påfågeln
2013-05-08 21:51
Hemma, Ronaldo har just fått Sanches utvisad och straff, men Caballero räddade straffen. 1-1 efter 22 min.
Barcelona barasfsdg
2013-05-08 21:47
Spelar real hemma eller borta idag?
Barcelona Vampíro
2013-05-08 21:45
@Amo0227:
Vem har stirrat sig blint på statistik? Iniesta gör spelmässigt en av sina bättre säsonger, assist och mål aside. Kollar folk ens på matcherna längre?
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-05-08 21:38
1.60 ligan

Du såg det senaste avsnittet av eurotalk gissar jag på? Där sa dom okunniga "experterna" att de inte känner igen Iniesta. Att det är på grund av hans dåliga insats som Barcelona inte kommit upp till sin högsta nivå den här säsongen.

Personligen så tycker jag att dagens Iniesta är en mycket bättre spelare än säsongen 08/09. Han har enligt mig varit fantastisk den här säsongen.

Fjäll och gubbarna sa även att Xavi inte är samma Xavi eftersom han inte gjort så många mål den här säsongen. Då är min fråga till panelen: När har Xavi varit en stor målskytt? När har han varit tvungen att göra mål i varje omgång för att dominera en match?
Barcelona Amo0227
2013-05-08 21:37
Som vanligt stirrar ni er blint på statistik! Iniesta gör spelmässigt sin sämsta säsong. Kan inget än att hålla med 1.60! Stora matchernas man har verkligen inte vart sig lik denna säsong!
Barcelona Nesto
2013-05-08 21:07
Frågan är, vad händer med Mascherano/Song om 1-2 backar kommer in i sommar?

Uppsättningen kommer då se ut ungefär: Pique,Puyol,Abidal(om han får stanna),Bartra, + 1-2 nya backar= 5-6 mittbackar.

Mascherano,Song och Busquets på mittfälttspositionen?

Nästa säsong så ser jag gärna att Tito:

*Ger fler chanser till ungdomarna i laget.
Än så länge så tycker jag det är underkänt hur han handskas med talanger.
Thiago har spelat färre minuter än vad Pep gav honom t.ex.
Att påbörja generationsväxlingen lite bättre. In med Thiago och Bartra. Låt deulofeu få chanser osv.

*Mer konkurrens till Pique och de spelare som inte presterar.

*Ger Pique,Fabregas,Alexis och även Pedro en sista chans att hitta formen.
Funkar inte att man tar upp en plats i elvan och spelar som man gör.
Sitter på feta löner allihopa dessutom.
Det ska inte ta 3 säsongen för att hitta en plats för Fabregas. Eller acklimatisera sig i en klubb man redan spelat i.

Är det någon som vet hur klubben hade tänkt att göra med Marc Muniesa förresten? Han som såg ut som att kunna ta över Carles för några år sedan :/
Barcelonistas
2013-05-08 21:00
1.60 ligan - är du i farten nu igen haha?. Iniesta gör en av sina bästa säsonger i Barcelona, han och Messi är dom enda som varit på sin normala nivå och spelat bra den här säsongen. juste hur känns det att Real bara vinner CDR medans Barcelona vinner ligan efter att ha dominerat den helt den här säsongen?.
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-08 20:54
1.60 ligan What in the hell läste jag nyss? Vi behöver en ny mittfältare som går rakt in i elvan? Är det år 2015 och jag har nyss vaknat upp under en sten eller har inte vi världens bästa mittfält för tillfället? Vi vann ligan och kom till semi i CL och halva elvan ska bytas ut. GG. Sure vi behöver förstärkningar på vissa positioner men om du ska ha 5 st nya in i elvan ska du spendera över 100m i ett lag som barca. EDIT: En ny målvakt behöver vi om Valdes lämnar i sommar, en ny högerback behöver vi verkligen inte då vi redan sitter på en av världens bästa. En ny mittfältare? Nej, vem fan skulle det vara? En ny mittback och anfallare, sure det kan jag ge dig. Hade inte heller haft något emot W.Caballero från Malaga i målet, lätt en av ligans bästa.
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-08 19:50
Dock måste jag säga att Iniesta är min favorit spelare. Sättet han glider förbi spelare är bara magi..
Barcelona Vampíro
2013-05-08 19:31
@el Flaco - Me, Myself and I:

BS, vi vet varför han vill signa honom.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-08 19:19
På tal om Maradona så rekommenderar jag en bok som John Ludden skrev om honom och hans äventyr i Barcelona, Napoli och Sevilla. Riktigt detaljerad och fängslande. Men hur mycket jag än gillar el Pelusa, trots att jag bara såg två riktiga matcher med honom under VM-94, kan jag inte hjälpa att få intrycket av att han kunde ha blivit ännu större än vad han blev. Och då får man ha i åtanke att han anses vara GOAT.

I Barcelona var det skadorna, drogerna och de ständiga krigen med Núñez som ständigt hindrade honom från att triumfera och i Napoli är det skrämmande att läsa hur pass nära han stod med den lokala maffiabossen och hur det oundvikligt blev en självförstörande spiral för argentinaren.

Jag är glad att Messi inte hamnade i samma bana, både när det gäller att föra öppet krig med den egna klubbledningen, även om jag ogillar Núñez, och att hamna i fel sällskap. Totala motsatser när det gäller vilken krets de valde/har valt att omge sig med.

Trots det går det inte att ta ifrån Maradona allt han har uppnått. Han kommer alltid vara en av gudarna.
Barcelona zigazaga
2013-05-08 19:16
Lite Song, skön lirare. :)
Barcelona Vampíro
2013-05-08 19:14
@1.60 ligan:

Nej, Iniesta har gjort en av sina bästa säsonger. Han är den som legat bakom mest mål och har stundtals visat upp helt fenomenalt spel. Så att säga att han är under isen är helt fel men jag hade inte förväntat mig nått annat.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-05-08 19:07
Tveksamt om Messi tagit Napoli till Serie-A-segern. Som ni säger har fotbollen taktiskt sett utvecklats hur mycket som helst sedan 80-talet, går inta att jämföra med hur den ser ut idag. En teknisk spelare som Maradona kunde dominera mycket lättare mot försvaren. Det är klart att Napoli skulle höjas enormt med världens bäste i laget men vi har väl fått det bevisat väldigt många gånger att det inte räcker med en, två, tre eller ens ett helt lag med världsstjärnor om man inte spelar som ett lag. På den högsta nivån är det så jämnt så de där extra procenten i hur laget drar åt samma håll och så vidare gör väldigt stor skillnad.

Ett Juventus som i helgen vann sin andra raka Scudetto är väl ett väldigt bra exempel på hur ett fotbollsslag fungerar. Man ser otroligt stabila ut utan att ha någon offensiv världsstjärna. Vad är det man har där framme egentligen, typ Matri och Vucinic. Inga spelare man ska vinna stora titlar med men man står ändå där med två ligatitlar och som det kraftigt dominerande laget i Italien. Min poäng är att en spelare inte behöver göra en jättestor skillnad om inte laget spelar bra. Det är möjligt att de hade kunnat slåss om ligatiteln med Messi men att säga att de självklart skulle vinna den, nä jag tror inte det är så enkelt.

Dessutom var väl Napoli innan Maradona ett mittenlag(kan ha fel) medan Napoli nu ligger tvåa. Stor skillnad.
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-08 19:03
I Iniesta mått så har han varit under isen. Jag hade gärna kunnat sitta här och runka och samtidigt skriva hur bra vi är men det hade jag bara kunnat göra 08/09, inte idag. Istället får vi tänka på hur vi ska förbättras. Vi behöver fem nya spelare som går rakt in i elvan. Målvakt, mittback, mittfältare, anfallare och högerback. Mittfältare kan vi börja spela in Thiago annars kommer han nog lämna, mittback måste det bli Hummels, angående högerback så är Alves numera en säkerhetsrisk. Kanske Montoya? Frågan är om han håller. Målvakt? Willy från Malaga. Anfallare? Alla förutom Neymar egentligen, nej men. Reus är magisk och hade varit en dröm. Finns hur många som helst.
Annons: