/spanien/barcelona/forum/7192.aspx/spanien/barcelona/forum/7192.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2013-05-07 14:38
Helt ärligt jag vill att vi alla slutar med dessa drömelvor till nästa säsong, sluta också upp med att nämna namn som Ter Stegen, Hummels, Thiago Silva, Cortouis, Lewandowski, Agüero osv. Ingen av dem kommer att komma.

Back down to reality. Jag var också optimistisk. Det enda positiva jag såg med Bayern krossen var att nu kommer vi tamejfan att gå loss och köpa riktigt tunga spelare och även kasta ut de som inte håller måttet. Not gonna happen!

Istället för att kasta ut spelare som inte förtjänar att vara kvar som Cesc och Piqué (bara två exempel) så väljer klubben att inte förnya Abidals kontrakt och nu ryktas det även att Puyol vill lämna.

Jag gör mig mentalt redo för en fiasko säsong nästa år, det kanske även ni borde. Förlåt för att jag låter som världens största pessimist, men det är bara ren frustration jag känner. Jag längtar redan till 2016.
Barcelona Deulofeu
2013-05-07 14:33
När det gäller Pedro så har vi ju en ny sådan spelare på gång i juvenil a laget som kanske ofta spelar som ren 9 men avslutar riktigt fint med båda fötterna tänker givetvis på sandro Ramirez.Som spelade en hel del ihop med Dongou för en tid sedan innan Dongou flyttades upp till B-laget.

Han är ju fortfarande ligamentsskadad men när han kommer åter har vi inom kort en till som kommer vilja visa sig för stora världen snart.
Barcelona Deulofeu
2013-05-07 14:29
Målvaktsposten är glasklar sälj Valdes ska han inte vara kvar är huvudet någon annanstans redan nu!

Hur många gånger har han hållit nollan i år?

Courtois har hållit nollan 19 gånger bara i ligan!
Ter Stegen har snart avslutat en till säsong som ordinarie i Bundesliga vad väntar ledningen på bättre tider att de ska bli två år äldre och kosta 400 miljoner varför?

Båda är tillräckligt bra Courtois är inte bara bra han är fantastisk och Ter Stegen är en ny Kahn hans pondus är inte att leka med en ny dimension skulle det innebära också då båda är riktigt starka i luften!

Vill inte se Reina får då blir det svårt med cl semi nästa år...Reina ratades som ung och är inte bättre nu han gör sina misstag och är en skön profil vi har ju redan gubben Pinto.

Vi har i juvenil a laget enligt mig en av världens största målvaktstalanger och jag anser det vara grovt tjänstefel att han inte testats ännu i B-laget med tanke på vad det är för skräpmålvakter vi förfogar över.

Oier är så dålig att man gråter och Masip har fina reflexer men oj vad ojämna dom är.

Ondoa är lik Mandanda i spelstilen kanske även sin landsman Kameni snabba re3flexer och en oerhört fysisk målvakt.

Han ska stå i vårt B-lag till nästa år och sedan ta över om ett år när Valdes lämnar om det nu är så Tito tänker förstår jag plötsligt vad han håller på med annars är det bara att göra sig av med Valdes pronto.

Pengarna lär ju behövas.

Ter Stegen/Courtois
Pinto/Ondoa
Barcelona Deulofeu
2013-05-07 14:21
Backlinjen Barcas sorgebarn

Här anser jag att både Puyul och Abidal ska vara kvar inget snack!

Vi måste dock värva minst i Världsback kanske två om det finns medel till det.

Alba--------Hummels-----------Pique--------------Alves
Adriano----Mascherano-------Puyul--------------Montoya
--------------Adriano-------------Bartra--------------------

Här kan jag nog tänka mig att Mascheano återgår till sin naturliga plats på mittfältet ifall Song nu lämnar.Annars blir det svårt för vår uppsättning att få speltid bra konkurrens dock.

Det blir till att skärpa sig för Pique när han har både Puyul och Abidal flåsandes i nacken.Hummels kommer lyfta hela avdelningen.

Man är dock lite rädd för senaste snackisarna i Spanien att både Puyul och Abidal försvinner redan nu inte så bra agerat av vår ledning igen...

Kommer Marquinhos är det kul för han är bra inte så roligt för Bartra dock.Ska Bartra vara kvar ska han konkurrera på samma sätt jag vill inte se Adriano som mittback fast han är ok samma med Mascherano.

Barca ska inte ha ok mittbackar de ska vara världsklass.Hummels och Pique skulle innebära världsklass inte bara i ett år utan i 10!
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-07 14:21
Kingen10

Vilka spelare syftar du man bör ha sålt men inte gjort tack vare att man var katalan?

Hela den här skiten började för att Busi bänkade Touré men det visade ju sig vara att det inte alls berodde på att han var katalan?

Finns flera katalaner som lämnat klubben.
Barcelona Deulofeu
2013-05-07 14:15
När det gäller vårt mittfält ser det riktigt bra ut Jan anser absolut inte att vi behöver något nyförvärv detta är lagdelen där vi vinner matcher och vi har världens bästa mittfält enligt mig.Det är dessutom oerhört svårt att komma utifrån och smälta in de mest tekniska spelarna ser ut att ha träben samma sak i anfallet också men men.

Iniesta-----------Xavi------------------
Fabregas--------Thiago--------------
S.Roberto------------------------------

----------Busquets---------------------
------------Song------------------------

Jag anser inte att vi ska göra oss av med någon av dessa herrar men resten kan gå enligt mig Rafinha ska spela och lånas ut! S.Roberto är klar och ska vara med och konkurrera.

Båda Iniesta och Xavi ska vila mycket i säsongen som kommer Thiago ska ersätta i första hand och sedan Fabregas.Song är bra när busken behöver vilas.I lätta matcher cuper osv är speltiden vikt för S.Roberto allt för att avlasta och fasa u Xavi i första hand.Näta år kommer även Rafinha tillbaka på allvar och är med och krigar.

Ser riktigt bra ut tycker jag inget nytt blod här tack ingen Gundogan tack eller någon annan för den delen hoppas även att redan nästa år se Samper i denna truppen om han visar sig dominant i segundan.Då kan det vara dags för honom att ta över Songs plats.
Barcelona Deulofeu
2013-05-07 14:08
Pedro är en oerhört fin och lojal lagspelare visst kan man bli galen på han när han nästan alltid väljer den enkla passen.Men han är som gjord för vårt spel och i kombinationsspelet är han riktigt bra samt att han brukar jobba och pressa.

Hann är inte heller rädd för att skjuta och avslutar bra med bägge fötterna.Hans sista två år har dock inte varit bra alls.Att göra 5 mål som ytter i Barca är långt ifrån godkänt hur mycket du än pressar och skapar utrymme för dina medspelare.

Han och Alexis är ju rätt lika och jag anser faktiskt att vi ska ha kvar bådaAlexis ska inte säljas för han kan bättre och har verkligen visat det senaste månaden.

Kolla vad Pedro gör i landslaget går direkt mot mål och är ofta avgörande.

Det blir dock svårt att hålla alla nöjda om vi väljer att behålla Sanchez med tanke på Tellos framfart under denna säsongen och att Deulofeu ska flyttas upp han är ju 19 år och måste få spela en del.

Värvar vi dessutom Neymar som inte är köpt att sitta på bänken blir det inte många minuter att slåss om för Tello,Deulofeu,Pedro samt Sanchez.

Jag tar för givet att Villa lämnar.Han trivs inte och kommer inte få spela mer under nästa säsong han blir inte bättre utan regelbunden speltid heller.

Lämnar han för tex Arsenal kommer han med lätthet banka in 18 mål nästa år och gärna för mig men hos oss ser jag inte hans plats eftersom Messi spelar centralt.

Neymar-----------Messi-----------Pedro
Tello---------------Alexis-----------Deulofeu

Mer anfallare än så här behöver vi knappast.

Mycket bra täckning tror även att Neymar kan spela centralt.

Alla yttrar kan spela på bägge sidorna Tello gör sig dock mycket bättre till vänster.Tello ska definitivt agera supersub men få starta en del matcher likt i år.
Barcelona Rambla~
2013-05-07 13:58
@Kingeeen10:

Nej verkligen inte. Jag skiter väl i något grattis från dig. Du skrev felakigt att Pedro var katalan. Jag rättade dig och skrev att han var från Tenerife. Vad är grejen?

Klarar inte ditt ego av att ha fel eller? Det är knappast hela världen.
Barcelona Barcelona10Messi
2013-05-07 13:53
zigazaga/

Nej inte alls faktiskt...
Barcelona zigazaga
2013-05-07 13:46
Oavsett vad man tycker om Mourinho, så tycker jag detta är roligt!

Hahah
Barcelona Kingeeen10
2013-05-07 13:38
@Rambla~:

Vill du jag ska säga grattis eller?
Barcelona Rambla~
2013-05-07 13:37
Han är fortfarande inte katalan oavsett om han är uppfostrad i akademin eller inte.
Barcelona Kingeeen10
2013-05-07 13:33
@Rambla~:

Han är uppfostrad i akademin spelar inge roll hur kass man är så får man stanna kvar.
Barcelona Rambla~
2013-05-07 13:18
När blev Pedro katalan? Han är från Tenerife.
Barcelona Kingeeen10
2013-05-07 13:05
@B-Guden:

Så en bättre Alexis ska få lämna medans en sämre Pedro får vara kvar? Katalaner alltså..
Barcelona Kingeeen10
2013-05-07 12:54
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Fyfan vad Tito går mig på nerverna !! Hur i helvete kan man vilja ha en gammal Silva före en ung Hummels ? Not yet convinced my ass Tito, har sett Hummels många gånger med Dortmund och tyska landslaget han är matchens lirare nästan varje match! Den styrkan, huvudet och foten som han besitter är perfekt för dagens Barca som har lite svårare med huvudspelet mot fysiska lag. Tror seriöst vi hade manglat sönder Real i varje match i år om det inte vore för våra korta backar och dåliga huvudspelare där bak. Vi har ju iofs Pique som är lång men sällan vinner nickdueller. Den enda i backlinjen vi har som är lite stark är vår lejon Puyol men tyvärr är han skadad halva säsongen nuförtiden. Nej Tito knipp igen käften och låt värva en Hummels som håller i många år som bara kan utvecklas.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-05-07 12:34
vettefan om det här har kommit upp men VAA?!? skriver dom här bara skit eller stämmer det att puyol överväger till att lämna pga tränarstabben och ledningen? '' Puyol, who signed the renewal January 22 until June 2016, is seriously pondering leaving the club at the end of this season. Considers that the directive has not treated as it deserves by the efforts made to shorten the terms of their always multiple injuries. And he believes that his substitution against Milan was not fair'' LÄNKTIPS HELA ARTIKELN
Barcelona Rambla~
2013-05-07 12:31
Jag tror inte vi ska ta allt som skrivs på för stort allvar för ingenting är skrivet i sten ännu. Media i Barcelona kastar dagligen ut nya namn. Det verkar precis som om de chansar på alla möjliga namn som verkar passa Barca för att till slut lyckas pricka in rätt spelare. Gabriel Visserligen verkar denna Marquinhos vara en så gott som färdig produkt trots sina 18 år. Han är snabb, aggressiv och har en bra passningsfot. Trots det så håller jag med dig. Han är en sådan spelare man värvar in när lagets försvar fungerar som det ska men behöver rusta för framtiden, tex för att ersätta Puyol. Tack vare sin låga ålder så har han ju inte rutinen att spela för en storklubb i problem som Barca har. Framför allt inte ett Barca som har stora försvarsproblem där minst två mittbackar med rutin måste in anser jag..
Barcelona Massimo
2013-05-07 12:26
Barcelona behöver verkligen en bredare trupp för att konkurrera över allt, jag hade blivit väldigt nöjd om man skulle lyckas få in Marquinhos och Hummels för då kommer vi få en stabilitet i backlinjen med kvalitet även om det måste roteras när någon blir skadad. Skulle Neymar komma i sommar också så tror jag att det skulle bli den bästa transferfönstret på länge och sen flyttas några hungriga ynglingar upp sen kanske vi får sälja max en spelare vilket jag tror blir Villa och sen dom utlånade, vi kan då rotera bättre och spelare som Xavi och Iniesta behöver inte spela sig trötta.
Barcelona Kaptenen
2013-05-07 12:21
Snackas mycket om Hummels här, och jag hade inte blivit ledsen ifall han spelar hos oss nästa säsong, men är det inte i första hand en stark försvarsspelare vi behöver? Hummels har troligtvis den bästa passningsfoten av samtliga mittbackar i världen, men T.Silva är en klart bättre försvarare, och det känns som att det är prio. Sen att Hummels är klart bättre än Pique, som nu har haft 2 st riktigt dåliga säsonger i rad, är en annan sak.
Barcelona Gabriel
2013-05-07 11:15
Rambla~

Alltså man får inte missförstå mig, jag dissar inte på något sätt Marquinhos. Jag har inte sett han spela så jag kan egentligen inte uttala mig men jag kan inte tänka mig att han är bättre än Hummels. Han är dessutom väldigt ung och oprövad. Vi behöver en ledare i backlinjen. Hur mycket jag än inte vill se Thiago Silva så måste man ändå ge honom att han är en ledare på planen. Enda anledningen till varför jag inte vill se honom är eftersom jag vill se Hummels. Båda dessa spelare är ledare och mittbacksgeneraler. Hur ska Marquinhos gå in i startelvan nu direkt och fixa alla problem? Ser inte hur det ska hända. Sen kanske han blommar ut till en storback i framtiden, men vi behöver någon som kan gå in och leverera NU!

Sen som jag sa, även om Marquinhos inte kommer så kommer de köpa Daniel Agger.

Vi drömmer och Ter Stegen och Hummels. Vi kommer att få Reina och Agger.

Let's have a party!
RedemptionMn
2013-05-07 11:12
Jag nämnde tidigare i säsongen att problemet börjar högst upp i ledningen. Om vi inte har en ledning som tar laget på allvar, så kommer vi att få problem. Ett tydligt problem med laget är defensiven samt att vissa spelare har blivit alltför bekväma på sina positioner. Detta bidrar till att vi tappar i spelet (vilket vi har sannerligen gjort, Bayern bevisade detta inför hela världen). Vi bör göra som Pep gjorde, dvs. rensa lite i laget och ta in nya spelare med ny motivation och vilja. Om ledningen och Tito inte kan inse detta, så kommer vi att få en svag Barca i framtiden. Spelmässigt har vi inte övertygat den här säsongen, trots att vi (högst troligen) kommer att vinna ligan. Det gäller att hela tiden "stay sharp" och mönstra ett konkurrenskraftigt lag, precis som Bayern gör varje säsong.
RedemptionMn
2013-05-07 11:08
1899

Hyfsade säsonger? De vann ligan två gånger på raken (2010-11, 2011-12) samt tagit sig till final i Champions League. Utöver detta finns det en hel del landslagsspelare i Dortmund (Hummels, Reus, Götze, Gundogan, Subotic, Lewy etc.). De har bra kvaliteter i laget. Gundogans spelstil påminner lite om Xavis, han är en playmaker (han skulle kunna ersätta Xavi, i och med att den sistnämnde börjar bli till åren +haft problem med skador). Hummels behövs i försvaret då han är lång och stark, vilket är bra då vi har haft svårigheter med fasta situationer den här säsongen.
Barcelona 1899
2013-05-07 10:59
... hahaha ... otroligt - Dortmund gör ett par hyfsade säsonger och man vill köpa in halva deras trupp ?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-05-07 10:56
Gabriel

Håller med dig på alla punkter. Man blir så trött och frustrerad på vår ledning så det är sjukt. Det värsta av allt är att om nu vi säger att vi har en deal på Hummels för 25m, vi (Tito) tackar nej, veckan efter kommer han vara klar för Man United för 20m.

Jag fattar inte er som drömmer om Aguero, Ter stegen, gundogan och alla andra spännande spelare.. Inse att vi kommer stå där i början av säsongen med Valdes kvar i målet, han måste ju gå gratis nästa år enligt vår filosofi. Alves - Pique - Mascherano - Alba i backlinjen, vi lyckades inte hitta någon mittback men köpte in capoue till mittfältet, men det är lugnt han kan lira mittback också.
Xavi - Busquets - Iniesta, generations skifte que? Thiago mittfältstalangen quien? Förvänta er inte att Thiago, eller någon annan tar plats i detta mittfält nästa år.
Slutligen ett anfall bestående av Sanchez - Messi - Falcao. Vi lyckades inte få Neymar, han drog till bayern för 25m.. Så vi köpte in Falcao för 50m+Villa.

Litet scenario jag målade upp för att illustrera hur vår ledning och tränarstab resonerar. Som sagt bli inte förvånade om det slutar såhär.
Barcelona Rambla~
2013-05-07 10:50
Gabriel

Du kan trösta dig med att Roma vägrar sälja Marquinhos.

Reina och Pinto i samma omklädningsrum? Ja, spelarna lär ju inte ha tråkigt under resorna till matcher.

Jag fattar inte vad det är med den här klubben. Self destruction mode all over. Hela Europa verkar tro att det bara är att åka till Barcelona och hämta spelare nu. Inte så konstigt då tidningarna skriver om revolution och klubben hintar om förändringar. Lycka till med att försöka få ut hyfsade övergångssummor för de spelare man vill sälja. Det blir väl som det ryktas om Bojan nu, free agent. :P
RedemptionMn
2013-05-07 10:46
Hummels och Gundogan -ja tack!

Guaita vore också en bra köp (även om jag hade hellre sett Handanovic eller ter Stegen i Barca).
Barcelona Gabriel
2013-05-07 10:18
S.O.S Laporta!
Barcelona Gabriel
2013-05-07 10:09
Reina och Marquinhos? Man ber om entrecote för att sedan få rumpstek, kul. Tänker inte sitta och snacka ner Marquinhos kvalitéer som spelare då jag inte sett en endaste match med honom, men jag kan inte se hur en 18-årig talang ska kunna komma gå in i Barcelonas startelva och fixa alla defensiva problem som vi för tillfället har. Av allt man har läst om honom så är han en stor talang, men den pressen som det innebär att spela för Barcelona är knappast något rekommenderat till en 18-åring som dessutom kommer utifrån och inte från La Masia. Han kommer att bli totalt lynchad av fans och press ifall han misslyckas, jag förstår verkligen inte hur klubben tänker här. Sedan sänder det ut sjukt dåliga signaler till Bartra och Muniesa om de köper in en 18-årig mittback. Vi behöver en ledare på planen, någon med erfarenhet som redan spelat på den stora scenen. Jag förstår verkligen inte. Hummels är så prövad som han kan bli, han besitter precis alla egenskaper som en mittback ska ha för att platsa hos oss. Tito kanske anser att han är för lik Piqué i sin spelstil, men helt ärligt - jag spelar 100 gånger hellre med Hummels i backlinjen än med Piqué. Varför har Piqué en intouchable stämpel på sig? Han har knappast förtjänat det. Sälj hellre Piqué isånnafall och köp in två nya försvarare varav ena är Hummels. Reina som målvakt gör mig lika våt mellan benen som en nunna i Saharaöknen. Vi kan nog glömma våra dröm värvningar bestående av Hummels och Ter Stegen. Klubben kommer att göra som alltid. Köpa in precis tvärtemot det vad fansen vill. Det här är verkligheten. Kommer inte Reina, kommer Guaita. Kommer inte Guaita, kommer Palop. Kommer inte Palop, kommer Claudio Bravo, sen fortsätter listan. Kommer inte Thiago Silva, kommer Marquinhos. Kommer inte Marquinhos, kommer Iñigo Martinez. Kommer inte Iñigo Martinez, kommer Daniel Agger. Och så kommer det att fortsätta, aldrig kommer vi att få de spelarna som vi här inne vill ha, just därför tänker jag inte längre "bry" mig om vad som längre ryktas. Jag tappade bort mig själv och glömde att set är Barça man håller på. Bra jobbat Tito. Gotta love Silly Season!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Dinho the artist
2013-05-07 09:26
Marquinhos kommer bli väldigt dyr, förmodligen lika dyr som hummels. Otroligt dumt att värva denne som pelare i mittlåset, som någon påpekade.
Annons: