/spanien/barcelona/forum/7191.aspx/spanien/barcelona/forum/7191.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2013-05-09 14:23
@FCBarca_inside: Sergio Aguero is the plan B if Barcelona can't sign Neymar this summer. [PuntoPelota]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-09 14:17
Stoichkov~

Ja, han är bra med bollen vid fötterna, han är från La Masia och han må känna klubbens filosofi. Men här hamnar vi vid ett vägskäl. Vill vi vara den bästa klubben i världen och vinna CL nästa år så tycker jag vi borde satsa på en ung klassmålvakt som kan vinna poäng åt oss och hålla i flera år, varför inte ett decennium framåt? Reina kan få en nytändning hos oss men faktumet kvarstår att han inte är en målvakt för världens bästa klubb.

Lopez kom till Real med lite samma förutsättningar och gjorde det fantastiskt till en början i framför allt i CL, men nu har han börjat darra lite mer och brustit i bl.a i kommunikationen med medspelare. Så Reina kanske skulle få en "smekmånad" för att han katalanska och kan klubbens filosofi, det skulle hjälpa honom i början, men i det långa loppet är det idioti. Sen är det inte säkert alls att han börjar prestera på en högre nivå för att han kommer till Barca. Det kan bli tvärtom.

Som ersättare till Pinto skulle jag gärna se Reina. Som andramålvakt i Barca håller han definitivt och då skulle han inte bara ersätta Pinto i Copa del Rey utan även i omklädningsrummet där båda är riktiga skämtare.
Barcelonistas
2013-05-09 14:10
LeoMessi - det visar ju bara vilket mindervärdeskomplex den klubben lider av. Man är egentligen inte ens intresserade utav Neymar, men anledningen till att man vill värva honom är just på grund av att man vet om vilken kraft Barcelona blir om Neymi drar till Barca. Man vill alltså enbart förstöra för Barcelona.. Om Neymar vill utvecklas och vinna stora titlar så är det Barcelona han ska dra till.
Barcelona LeoMessi
2013-05-09 13:56
Barcelonistas (Barcelona) Haha det roliga är att dom pröjsar oss mer än han är värd! Dom är roliga dom haha
SoN_Un
2013-05-09 13:53
Stoichkov~

jag håller med dig till 100% verkligen. tycker personligen att vi ska lägga max 10 millar på en målis. julio cesar elr pepe reina. med tanke på vad som saknas på dom andra positioner
Barcelonistas
2013-05-09 13:51
Real Madrid are willing to pay 120M for Santos forward neymar (21), including 40M penalty to Barcelona. Player prefers Barcelona. [md]

Seriöst? Haha.
Barcelona Stoichkov~
2013-05-09 13:50
Vill bara tillägga att Reina kan få en nytändning i Barca. Det är inte ovanlig att det händer när erfarna målvakter byter klubb. De kan nå en ny topp.
Reina, är således mycket välkommen, om jag får tycka.
Barcelona Stoichkov~
2013-05-09 13:46
@Jonas - tots units fem força:

Jag är en av dem vill ha Reina tillbaka till Barca. Jag hoppas verkligen att det blir han som ersätter Valdes.
Skälet är:
1. Han är billig.
2. Han känner klubben och dess filosofi.
3. Han har 3-4 år kvar att prestera i toppen och han har den erfarenheten som krävs. Han är därmed en bra kortsiktig lösning. Klubben vill lägga stora investeringar i andra positioner just nu. Inte i målvaktspostionen.
4. Med honom i första positionen kan vi slussa in en ny yngre lovande talang.
Summasumarium: Den som ersätter bäst Valdes är Reina.
Det är inte stjärnmålvakt vi söker. Vi vill ha en bra lösning.
Barcelona LeoMessi
2013-05-09 13:42
Massimo (Barcelona) Real är duktiga på att försöka sno spelare som Barca har tänkt att köpa. Dom försöker även sno spelare från la masia
Barcelona Rambla~
2013-05-09 13:26
petersays Den skattelagen (Beckham law) avskaffades i Spanien för något år sedan. Numera gäller ordinarie skatteregler även för utländska spelare.
Barcelona petersays
2013-05-09 13:21
Bränner styrelsen förresten över 1 miljard på tre spelare (Neymar, Gundogan/Isco och Thiago Silva) som Sport vill få mig att tro så tappar jag fan allt hopp för klubben och varenda president, sportchef, tränare och scout borde få sparken. Behövs det inte mer än att peka på några av världens på sin position främsta och dyraste spelare så kan vi väl automatisera hela jävla värvningskarusellen och ersätta dom med mjukvara. Vilket jävla galacticotänk man verkar fått med Quatar i ryggen och på bröstet. Mes que en club eller inte? Återstår att se.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-09 13:19
Om Reina blir klar för oss vet jag fan inte vad jag skulle säga. Jag vet inte om jag skulle skratta eller gråta. Han spelar i Liverpool, en klubb som ligger sjua i PL och de vill göra sig av med honom. Räcker det inte med det för vår inkompetenta styrelse för att förstå att han inte är Barca-material? Att han sedan gör typ sex-sju riktiga tabbar per säsong och redan är 31 gör det inte bättre. Som ersättare till Pinto skulle det kunna funka, men det finns så många målvakter jag hellre valt än Reina som ersättare till Valdes. De Gea, Courtois, Lloris, Ter Stegen eller Handanovic. Det är bara att välja och vraka!
Barcelona Massimo
2013-05-09 13:18
Det skulle vara en dröm om man skulle lyckas värva både Hummels och Marquinhos. Hummels är inte så snabb men med hans 1.92 skulle man inte behöva skita ner sig varje hörna som slås då han är riktigt bra på huvudet och har bra positionsspel och som sagt bra passnings fot. Marquinhos skulle vara en utmärkt uppbackning då jag ser honom som en större talang än Varane, han är snabb och spelar hårt och går verkligen in i duellerna skulle säga att han kan bli en framtida Thiago Silva och vi skulle nog tjäna på det i längden att värva Marquinhos!
Barcelona petersays
2013-05-09 13:08
"Är inte 100% säker men jag tror till och med att Thiago Silva tjänar €8m netto/år i PSG så ska han fortsätta ha den nettolönen med en skatt på 75% så kommer hans bruttolön vara sanslösa €32m/år. " Jag vill gärna ha källa på det här med skatten, tror nämligen inte på det alls. Senaste jag hörde var att skatten var 43% men att man höjde den _temporärt_ till 54% i Spanien och 56% i Katalonien. Självklart, och det förstår väl alla, så är det en progressiv skatt vilket betyder att en spelare inte betalar ex 43% eller 56% från första kronan - utan över ett visst belopp. Precis som här i Sverige. Alltså kanske bu börjar betala ex 20 % skatt upp till ett visst antal 100 000, sedan kanske 30 % upp till miljonen, och sedan över miljonen kanske 35 % osv osv. Du kan säkert ha rätt, men det här med skatt kan mycket väl vara något som bara fått spinn på nätet och egentligen är helt ogrundat i verkligheten. Dessutom finns det ju en lag (Beckham law) som undantar utländska spelare från skatterna de första fyra åren i landet. Vilket betyder att Silva skulle börja betala progressiv skatt UPP TILL 43 eller 56 % först efter att han bott i Spanien i fyra år - nu skulle han alltså skatta 24%, och bruttolönen hamnar alltså på 10.5 miljoner - absolut inga 32 miljoner.
Barcelona Dinho the artist
2013-05-09 12:50
Reus besitter många kvaliteter, dock inga jag ser som nödvändiga i Barcelona. För mig är Reus väldigt lik Bale i spelstil och Bale tror jag verkligen inte skulle klicka i detta lag.

Marquinhos ser jag som en utmärkt värvning, M E N inte som en mittbacksgeneral som vi faktiskt behöver, utan för att ge vår, för tillfället mediokra, backlinje lite mer kött på benen. Det är ett otänkbart scenario javisst, och dyrt dessutom, men jag tror verkligen det skulle vara nödvändigt.

Bartra bör lånas ut. Han har inte spelat mycket denna säsong, och jag blev besviken av det lilla jag såg. Det jag ser för tillfället är en oerhört nervös back som inte tar initiativ för fem öre, vilket är trist. Jag tror en utlåning och mer speltid kan vara lösningen, men jag är verkligen inte säker. Kan vara bra att höja hans marknadsvärde, så man kan sälja honom.

Iñigo, Marquinhos, Varane, Nastasic, Jones - backar som spelar med pondus, något jag tycker är otroligt viktigt i ett lag som Barcelona då Puyol inte blir yngre och Pique inte besitter riktiga "ledaregenskaper".

Att genomföra en profilvärvning ser jag som viktigt. Vi har varit herre på täppan i några år nu. Lag räds att möta Barcelona i Champions League, vår trupp inger respekt och det är något som måste bestå. Man vinner många matcher bara pga. att spelare inte vågar spela som de brukar, eftersom motståndet för dagen är Messi, Iniesta m.fl. Andra lag börjar knappa in och gå om i truppfrågan. Real och Bayern har redan bättre, bredare trupper, och om vi inte gör något kommer det bli fler lag.

I mina ögon bör då två backar värvas i somras, samtidigt som bartra lånas ut.
En profilvärvning samt en "köttpåbenen-värvning".

---Profilvärvning---
Thiago Silva eller Mats Hummels. Båda är uppe där bland de främsta, båda skulle tillföra otroligt mycket och vara en toppenvärvning, men vem man vill ha är en smaksak.
Hummels är relativt långsam, men han har en dödlig passningsfot som kan öppna upp spelet på nya sätt, han är bra på huvudet och har en bra grundteknik, besitter också ledaregenskaper. Tilläggas bör att han är ung och inte speciellt skadebenägen.
Silva är en av de snabbaste mittbackarna i dagens fotboll, vilket är ett enormt plus, speciellt i ett lag som Barcelona som har blivit besegrade av Madrid enbart pga. att vi inte varit med på omställningarna. Han är en naturlig ledare, bra på huvudet, och besitter en god teknik. Dock är han skadebenägen, något jag ser som ett jätteminus då han verkligen behövs på plan så mycket som möjligt.

Några möjliga uppsättningar bara för att (tilläggas bör att jag är medveten om att detta förmodligen inte lär ske, men jag ser det som en nödvändighet, styrelsen håller såklart inte med):

Piqué, Puyol, Thiago Silva, Marquinhos - 65m (45+20)

Piqué, Puyol, Thiago Silva, Iñigo - 55m (45+10)

Piqué, Puyol, Thiago Silva, Ogbonna - 65m (45+20)

Piqué, Puyol, Hummels, Marquinhos - 50m (30+20)

Osv.

Jag säger det igen, detta är något jag skulle älska att se. Det är mycket pengar absolut, men en klubb av Barcas kaliber måste spendera ibland.

(OBS: jag utgick ifrån att Abidal ej får nytt kontrakt samt att Song säljs, Masken slutar då vikariera på backen).

Blev lite långt men men:)

Barcelona Massimo
2013-05-09 12:32
haha väldigt intressant artikel om att Real vill sno Neymar från Barcelona
RedemptionMn
2013-05-09 12:21
För att undvika missförstånd, jag menar inte att vi bör ersätta klubbens ikoner Xavi och Puyol, utan att vi bör tänka lite mer långsiktigt än bara här och nu.
RedemptionMn
2013-05-09 12:19
Hetfield

Den här sommarens silly season kommer att bli avgörande på många olika sätt. Här kommer vi att märka vad Tito och den nya ledningen (Rosell o co.) har för ambitioner för laget. Har vi en svag Silly Season, så har jag svårt att se Barca vara lika dominanta som de har varit tidigare. Vi har på några säsonger haft tydliga problem i försvaret, vilket vi ännu inte har åtgärdat. Vidare finns det vissa spelare i laget som har blivit alltför bekväma i sina positioner (t.ex. Pedro, Pique, Alves, Alexis etc.), och det krävs en liten omjustering. Slutligen har vi vissa spelare som har nått åren och som inte kan prestera på hög nivå som förr. Vi behöver ersättare till dessa (Xavi, Puyol etc.). Thiago kan bli en bra ersättare till Xavi, men det gäller att han får den speltid han behöver för att ta nästa steg i sin utveckling.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-05-09 12:15
Mojito/

Är inte 100% säker men jag tror till och med att Thiago Silva tjänar €8m netto/år i PSG så ska han fortsätta ha den nettolönen med en skatt på 75% så kommer hans bruttolön vara sanslösa €32m/år.

Helt insane mycket pengar.
Barcelona Hetfield
2013-05-09 12:11
Jag hoppas att värvningen av Reina är mest för att han ska underhålla spelarna inför matcherna och få de på bra humör. Men man har ju redan Pinto.

Vad är det med den här klubben? Jag minns att när Pep tränade Barcelona och man vann allt som gick att vinna, så var det någon som sa "det enda som kan stoppa Barcelona är Barcelona". Jag förstår vad de menar. Om klubben håller sig ifrån att implodera så kan den här eran fortsätta.
Barcelona Corazon
2013-05-09 12:10
@1899:

skulle inte tveka en sekund om d va jerome du menar
RedemptionMn
2013-05-09 12:08
Balague (han som skrev om Guardiolas självbiografi) twittrade om att Reina är klar för Barca.

El Mundo Deportivo rapporterar dock att det är ter Stegen som är mer eller mindre klar för Barca. ter Stegens klubb har stundtals under den här säsongen dementerat ryktet.

Hoppas innerligt att ter Stegen kommer till Barca. Hellre han än Reina. Reina håller tyvärr inte måttet för Barca.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-09 11:57
>The Reporter< Snälla prata inte om när Messi ska lägga av:P Det där är ganska känsligt. Jag hade ett helvete när Ronaldinho och Guardiola stack..
Barcelona enkos
2013-05-09 11:47
Messi har på 31 match i ligan gjort 46 mål
Ronaldo på 33 matcher 34 mål

Messi har på 50 matcher denna säsong gjort 60 mål
Ronaldo på 53 matcher gjort 54 mål

Messi har de senaste fyra säsongen gjort 233 mål
Ronaldo har de senaste fyra säsongen gjort 200 mål
Barcelona Siempre Barça
2013-05-09 11:33
LIORIS
Alves,hummels, pique, Alba
busq,thiago
Iniesta, Messi,nyemar
Aguero/Ronney

4-2-3-1 eller
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-09 11:26
Leo y Cesc

Liverpool goalkeeper Pepe Reina (30) has been offered to Barcelona, but the club's technical department don't see him as an option. [sport]

Skönt att några ser det vi ser - att Reina inte håller måttet.
Barcelona enkos
2013-05-09 11:21
Neymar ----- Messi ------Reus ---------Iniesta-------------- Den trio i anfallet understöda av bla Iniesta hade varit mardröm för vilket försvar som helst
Barcelona >The Reporter<
2013-05-09 10:56
Svårt att tänka sig, men det kommer komma en tid, då Messi ryktas vara på väg bort till Argentina igen. Det kommer även komma en tid då han lämnar. Då kommer vi nog ha samma känsla som ManUfansen har i nuläget med SAF. Ryser över tanken :)
Barcelona Leo y Cesc
2013-05-09 10:48
Barcelona are expected to make a formal move for Liverpool goalkeeper Pepe Reina should Valdes move to another team this summer. [guardian]

Det börjar bli allvar nu....
Barcelona 1899
2013-05-09 10:23
€15 för Boateng - en spelare med egenskaper vi saknar i truppen ... vad tycks ?
Annons: