/spanien/barcelona/forum/7189.aspx/spanien/barcelona/forum/7189.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Jeffson
2013-06-06 19:42
Gol Morata!
Barcelona FCBlaugrana
Assist våran kära Thiaaaago!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
Mycket fin frispark av Thiago som leder fram till nickmålet, precis så ska en frispark slås i den positionen.

För övrigt så är det en tämligen trist match och Spanien är inte roliga att kolla på idag.
Barcelona Andresito
2013-06-06 19:41
Supertalento Álvaro Morata!!
Barcelona Vampíro
2013-06-06 19:40
Barcelona Vampíro
2013-06-06 19:39
@petersays:
Han är ju hästlängder bättre än Mathieu som det ryktas om och som dessutom endast har ett fåtal matcher som mittback. Alves hade i mina ögon vart en mycket bättre kortsiktig lösning om det nu är det de är ute efter. Men som sagt jag hade inte velat se Bruno Alves i Barça och det kommer heller aldrig hända. Intressant hur det för några veckor sen var Hummels eller Silva, nu nämns istället spelare på en mycket lägre nivå. Har svårt att se hur Neymar-affären inte ska ha påverkar detta. Nåväl det är långt kvar innan säsongen börjar.
Barcelona Andresito
2013-06-06 19:34
El Raval

Spanien har mycket boll och anfaller gärna utmed kanterna, väldigt få instick centralt även om man har Isco och Thiago som klarar av det.

Tycker Illaramendi städat upp bra i defensiven och vågat gå upp. Alberto Moreno, vänsterbacken, har också varit bra. Thiago har varit ungefär som Xavi, styr spelet men inget som påverkar matchbilden. Bartra och Montoya spelar okej men gör inget som höjer ögonbrynen precis. Tetllo har nog varit sämst i Spanien, lyckas inte med mycket.
Barcelona Barcelona10Messi
2013-06-06 19:28
@El Raval:

Spanien har varit helt klart bättre och borde ha lett den här matchen. Ryssland är väldigt uddlösa men har varit bra i defensiven.

Ingen har precis utmärkt sig förutom Thiago och Isco i viss mån.

Tello har varit lagom blek men han var väldigt nära att göra mål i första halvleken, precis som Montoya som är väldigt aktiv på sin högerkant. Bartra har varit standard han med. Som sagt Ryssland har inte anfallit värst mycket.

I det hela en något tråkig match där Spanien har bollinnehavet och anfaller men det räcker inte på långa vägar.
Barcelona ElRaval
2013-06-06 19:22
Jag satte nyss på Spanien U21 matchen.

Kan någon berätta hur dem har spelat? Vilka spelare har imponerat och hur har våra spelare skött sig?

Visst skulle Isco vara underbar att ha i vårt lag.. Men han känns tyvärr överflödig, tycker jag.
Barcelona Andresito
2013-06-06 19:21
Oj, City värvar Shakhtars Fernandinho (28 år) för €40M. Yaya gick väl för typ halva det priset?
Barcelona petersays
2013-06-06 19:21
Tveksam till att Bruno Alves håller Barcaklass. Men Alves/Puyol hade onekligen varit ett rätt skräckinjagande mittbackspar. Inte direkt dåliga på hörnor nån av dom heller.
2013-06-06 19:17
Hade varit otroligt glad om Isco hade kommit till oss. Vilken spelare det kan bli ändå. Xaviestas ersättare i A-landslaget tillsammans med Thiago kanske? Bara han inte går till Real.
Barcelona Vampíro
2013-06-06 19:16
Fenerbahce värvar alltså Bruno Alves för €5.5M. Inte för att jag hade velat ha just honom i Barça, han är ju känd som Pepes mentor i Portugal men det ger en lite perspektiv. Vi har behövt en mittback av klass i snart 3 år och istället får vi troligtvis nöja oss med en paniklösning, igen.
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-06-06 19:05
@Frodo:

+1
Barcelona Frodo
2013-06-06 19:02
Eusebio får alltså fortsatt förtroende. Nu kan han förstöra canterans mest lovande mittfältare Sergi Samper nästa år.
Barcelona Frodo
2013-06-06 18:59
Komiskt att Puertan varje sommar grinar när Barcelonas spelare dominerar och triumferar med landslagen. Om det är Iniesta som är bäst i a-landslaget, Thiago i U21 eller Deulofeu i U19 spelar ingen roll. Alla är tydligen överskattade och representerar landslaget enbart för att de kommer från la masia.

Samtidigt är det ingen som höjer sina ögonbryn när träben som Albiol och Arbeloa kontinuerligt tas ut till landslaget. Än mer komiskt är att Reals fjärdemålvakt blivit uttagen till Confederations Cup i sommar.

Det måste vara frustrerande att varje sommar hoppas på att Barcaspelare ska misslyckas samtidigt som ens egna och bästa talanger Carvajal och Morata får värma bänken.
Barcelona NoGo™
2013-06-06 18:50
Nämen fick Eusebio förlängt kontrakt, vad trevligt.... Herregud! När ska galenskaperna ta slut?!
Barcelona Smogen
2013-06-06 18:42
Nä men va fan! Inte ett år till med Eusebio! Jag börjar bli rejält jävla trött på den här styrelsens svågerpolitik! Folk med riktig kunskap och erfarenhet får lämna medan kompisar till Rosell får fortsätta. Uselt!
Barcelona Smogen
2013-06-06 18:40
B-Guden (Barcelona) Säkert att du kommit ihåg att installera sopcast? :)
Barcelona B-Guden
2013-06-06 18:38
Använder nu windows 7 och ska försöka öppna en länk till sopcast, nån som kan berätta hur jag gör ? På XP kom det upp när man tryckte på en sopcast länk kom på det, man kunde högerklicka och kopiera adressen
Barcelona Vampíro
2013-06-06 18:30
Official: Barcelona announce the renewal of Barcelona B coach Eusebio (49) for another season, until 2014. Became B coach in 2011.
2013-06-06 18:24
@DM1982:

Skulle han säkerligen inte göra, men å andra sidan skulle inte Montoya heller. Som redan har varit uttagen i A-landslaget. :P Nej men nog om Real-spelaren från min del iaf, tiden får väl utvisa. :)
vifa
2013-06-06 18:24
(Oficial) Eusebio förlänger till 2014 med B-laget.
Barcelona DM1982
2013-06-06 18:22
@Barcelona10Messi:

Han skulle nog inte göra bort sig i landslaget men det är för tidigt för det självklart. Alla har haft en bra säsong, det gäller att vara jämn.
2013-06-06 18:19
DM1982:

Absolut att han har varit bra men för Real-fansen är han redan nu är spelare för spanska A-landslaget och kandidat till guldbollen.
Barcelona DM1982
2013-06-06 18:18
@Explict:

Carvajal röstades fram som den bästa högerbacken av tidningen Bild, sedan kan man tycka vad man vill om det.
2013-06-06 18:16
@Explict

Haha komiskt. Visst ska han ha varit väldigt bra men kom igen liksom, krydda lite mer. Du är inte ensam om att ha sådana vänner. Sen får man höra att VI överskattar våra talanger från La Masia.

Bitch please, Jesé har redan skrivit ett förkontrakt med Getafe...
Barcelona Explict
2013-06-06 18:11
@Barcelona10Messi:

Kunde knappt hålla mig för skratt när min vän sa att han är Bundesligas bästa back. Ja, till och med bättre än Lahm enligt han.

Behöver jag säga att han hejar på Real Madrid?
2013-06-06 18:11
@Shanghai - Karbala 680:

Gillar Montoya också. Sen verkar det vara en väldigt ödmjuk kille som sällan (läs aldrig) klagar. Bara han utvecklas gott så lär det bli en riktigt stabil högerback. Såg samtliga matcher med Spanien i U21-EM som spelades i Danmark och där var han hur bra som helst. Minns även matchen mot Valencia på Camp Nou där han fullständigt ägde högerkanten.

Oooh vad nära mål av just Montoya haha! Keep it up Martin! :)
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-06-06 18:10
@Grimaldo:

Där kom den, haha! :)
Annons: