/spanien/barcelona/forum/7188.aspx/spanien/barcelona/forum/7188.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-08 17:17
barca_joe

Den skrevs 2 inatt och efter det har det inte kommit ut några nya rykten ang de du nämnde. Vänta bara tills det kommer nya rykten så är jag säker att han uppdaterar den. Känns inte värt att dra upp "gamla" rykten när man skriver en silly season artikel tror jag.
Barcelona barca_joe
2013-05-08 17:15
Varför görs en Silly Season artikel om man inte skriver något om det ryktats mest om? In Neymar, Thiago Silva, Hummels, och Ut Valdes, Abidal och kanske Fabregas?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-08 16:39
Busquets: "Hernia problem? It's a very complicated injury. Started in January. I'm a bit better now, we should go step by step."

Sen Januari alltså. Inte konstigt att monstret sett lite mer mänsklig ut tiden före skadan.

Klubben borde seriöst behöva se över den medicinska staben. Det är för många som drabbats av skador och som antingen inte rehabiliterats tillräckligt eller uppenbart själv fått bestämma om de skulle få spela eller inte.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-05-08 16:36
@Judge Holden:
Du har rätt i att åtminstone dne italienska ligan var mer fysisk (fulare) och även mer defensiv, men det är en oändlig skillnad i hur taktiskt skolade dagens spelare är jämört med den tidens. Ta bara en sådan enkel sak som press med understöd som varenda lag ner på gärsgårdsnivå behärskar idag, men som Svennis lyckades vinna två Uefa Cup-guld med och oturligt förlorade en Europa Cup-semi med, trots att han basade över amatörer och mötte världens främsta proffsklubbar. Om du har tillgång till någon gammal match från 80-talet så råder jag dig att se den. Med det låga tempot och den taktiska dumheten kan man knappt tro att det är samma idrott som den fotboll som praktiseras idag. Edit: Jag kan tillägga att jag själv sitter på några exklusiva gamla VHS-kassetter med Maradona-klipp och några gamla matcher, som jag gärna tittar på tack vare hans unika egenskaper, men det är ingen tvekan om att om man tidsmaskinsskickat 86-Maradona till 2013 så hade han fått en omsställningschock som jag inte är säker på att han kunnat hantera. Skicka Messi till 80-talet och han hade dansat igenom slapp markering och tröga försvar, om än med ett antal blåmärken fler på vaderna.
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-08 16:31
Judge Holden

Jag håller med om att det var mera fula medel tillåtna men jag tvivlar på att det fanns en 3man punktmarkering på Maradona varje match. Trodde ärligt inte den var mer defensiv men håller mig fortfarande till att det finns mera taktik defensivt idag.
Barcelonistas
2013-05-08 16:30
Tonietti (agent Thiago Silva): "Transfer is difficult, he'll most probably stay. He has a contract, Barcelona have to talk with PSG." [rac1]

Tonietti (agent Thiago Silva): "Last year, we talked with Barcelona too, but PSG acted fast, paid more and quickly found a deal with Milan."

Tonietti (agent Thiago Silva): "We don't close the door for Barça, or for any other club. You can never know what the future brings." [rac1]
Barcelona Gabriel
2013-05-08 15:46
Hade Messi spelat i Napoli hade de utan tvekan tagit hem Serie A, så överlägsen är han. Tror ni vi hade vunnit La Liga i år utan Messi? Inte en chans. Tänk på det och tänk på att Real Madrid är bättre än alla lag i Serie A. Kan Messi ta Barcelona till La Liga guld så hade han kunnat ta Napoli till Serie A guld också, även om Barcelona utan Messi även är starkare än Napoli.
Barcelona Judge Holden
2013-05-08 15:35
@Barca o Mort!:
Tvärtom, fotbollen var betydligt mer defensiv under 80-talet (speciellt i Italien). Dessutom var fotbollen mer fysisk, stjärnorna skyddas på ett annat sätt idag. Förbudet mot tacklingar bakifrån eller med sulan uppåt är bra exempel på det. Idag ger det rött, då knappt frispark.
Barcelona Katten_86
2013-05-08 15:34
Test
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-08 15:24
FCB_Messi

Tveksamt, går inte att säga dock. Svårare i dagsläget att carrya sitt lag än det var på 80talet. Finns 100 gånger mer defensiv taktik. Förr spelade man ofta med typ 3 backar och sa vilken kant de skulle spela på. Idag går man igenom flera timmar taktiker.
Barcelona Judge Holden
2013-05-08 15:23
@FCB_Messi:
Det hade de säkert gjort. Det går dock inte att jämföra dåtidens och dagens serie A. På 80-talet var italienska ligan ojämförligt bäst, nästan fotbollens svar på NHL.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-05-08 15:23
då va de klart David Moyes ny tränare för man United
Barcelona FCB_Messi
2013-05-08 15:20
Jag har alltid tänkt på en sak . Maradona gick till Napoli och tog dom till ligaguld . Om Messi i dagsläget hade gått till Napoli , tror ni inte dom hade vunnit ligan ?
Barcelona Judge Holden
2013-05-08 15:18
Angående Pep vs Ferguson kan man inte bara stirra sig blind på titlar. Barcelona var en toppklubb innan Pep och kommer vara en toppklubb efter Pep också. United var däremot ordentligt på dekis när Ferguson kom dit, de hade inte vunnit en titel sedan 60-talet. Att United idag räknas som en av världens största klubbar är helt och hållet Sir Alexs förtjänst, utan honom kunde de lika gärna varit Aston Villa idag. Sen hade kanske Pep de mest framgångsrika tre åren någon tränare haft, men han har inte byggt klubben.
Barcelona DM1982
2013-05-08 14:57
Det är skillnad på Pep och Ferguson, jämför inte dem. Pep har mer eller mindre precis startat sin tränarkarriär, SAF avslutar sin. Om 25 år kan man ge sin dom över Pep som tränare, att göra det nu är helt meningslöst. Det kommer kännas skumt att se ManU utan SAF, han har alltid funnits där så länge jag kan komma ihåg. Tänk om Pellegini får sista ordet mot Mourinho ikväll och vinner eller kryssar, ligan är vår då. Skulle vara rätt så kul faktiskt.
Barcelonistas
2013-05-08 14:38
Ni kan inte jämföra det laget Pep tränade samt dom olika upplagorna som SAF tränade. Barcelona från 2008-2012 är tidernas bästa klubblag, medans lagen SAF tränade var grymma lag varken mer eller mindre. Lägg därtill att Pep även hade kanske den bästa spelaren genom tiderna i Messi. Så jämförelsen är inte rättvist som ni drar. SAF hade aldrig något spektakulärt lag, man var framgångsrika tack vare sitt kollektiv som var kanske det bästa.
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-08 14:18
Låt oss säga att Pep har inte varit med i spelet lika länge som SAF men hans år som han varit med har varit mer framgångsrika än de SAF haft.(Menar då titlar och att många anser att vi var tidernas bästa lag) Just nu är SAF större men fortsätter Pep på denna väg kan han väldigt lätt ta om SAF. Tror dock inte han väljer att coacha så länge. Så större är SAF definitivt men bättre? Nja, man kan ju inte se efter HUR LÄNGE man coachat för att se vem som är bättre.
Barcelona Gabriel
2013-05-08 14:15
peligroso ska inte tas på allvar, han har ett annat namn "los blancos" så det är rätt så uppenbart att han är madridista. Troll med andra ord. Att Pep var feg och gick för att Real började knappa in på Barcelona är det dummaste jag hört. Snacka om att vara oinsatt.
peligroso
2013-05-08 13:53
Kom tillbaka när pep hållet samma höga nivå i en längre tid , pep var ju riktig feg när han lämna våran klubb så fort han märkte att real började knappa in på oss
Barcelona koeman92
2013-05-08 13:47
Jag skriver från telefonen så ursäkta om jag skrev som en mongolid...
Barcelona koeman92
2013-05-08 13:47
Jag skriver från telefonen så ursäkta om jag skrev som en mongolid...
Barcelona koeman92
2013-05-08 13:45
Peligroso

Det är snarare du som är ute och cyklar. Pep har under sin korta tid i Barça vunnit exakt lika många CL titlar som Fergie och båda var mot Fergie dessutom. Fergie har aldrig lyckats vinna 15 titlar på bara 4 år med United och hade inte ens samma snitt på titlar som Pep som dessutom kom till ett redan förkrossat lag och vann trippeln redan sitt första år. Dessutom har Fergies United aldrig setts som det bästa laget genom tiderna och han har själv sagt att peps Barça var det bästa laget han någonsin mött. All respekt till Fergie, men det Pep gjorde under sina 4 år har överskuggat det Fergie gjorde under sina 25 år.
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-08 13:44
Jag hoppas verkligen inte att vi tar in Reina från Liverpool. Han är lika ojämn som Valdés. Courtois eller Ter Stegen känns helt rätt. Casillas känns inte omöjligt men ändå så gör det det. Så någon av de två supertalangerna borde vi köpa. Ter Stegens marknadsvärde har uppskattats till "bara" 10 miljoner EURO.
Barcelona Gabriel
2013-05-08 13:38
Man är nog duktigt färgad om man anser att Pep är större än Sir Alex. Det är bara att kolla på vad Ferguson uträttad. Tänk att Liverpool var det ledande laget i England när han anlände som coach, han hade ett mål och det var att gå förbi dem i ligatitlar, något ingen trodde skulle vara möjligt. Idag kan han pensionera sig medvetandes att han lyckades med sitt mål. Det är sjukt stort. För att inte nämna att han haft flera olika genarationer av Manchester United lag och gång efter gång lyckats att förnya sitt lag och skapa nya generationer som lyckts vinna titlar. Det krävs en speciell karaktär, en vilja och hunger för att lyckas vara motiverad så länge som han har varit. Han har inte bara vunnit, han har ändrat klubbens struktur, han tog ett fotbollslag och gjorde dem till en fotbollsklubb mer eller mindre. Det finns inte tillräckligt med ord för att göra hans bedrift rättvis.

Pep är vår klubbs bästa tränare genom tiderna, och det finns inte många som kan mäkta med det han har gjort. Men Ferguson står på en helt egen pedestal. När Pep valt att pensionera sig från tränaryrket, först då kan man säga om han lyckats passera Sir Alex. Men att han skulle vara större idag? Sluta för det blir bara pinsamt. En viss måtta på hur färgad man kan vara måste det ändå finnas.
vifa
2013-05-08 13:37
Att sälja/ låna ut Sergi Roberto till Tottenham vore det bästa för klubben och spelaren, han kommer inte få spela i A-laget inte en chans, sen är det lite konstigt att han är bättre när han gör inhopp med A- laget än att spela med B, laget.. Han har inte direkt gjort en stark säsong i segundan iår
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-05-08 13:28
@peligroso:

jag kollade i barcas officiella hemsida o trodde det skulle vara den pålitligaste källan som finns haha, glömde totalt bort zlatan o di maria haha my bad
peligroso
2013-05-08 13:22
Mäktiga Messi // Med all respekt för guardiola men säg aldrig att han är den mest framgångsrikaste tränaren någonsin , han höll nivån i 2 år , sir Alex höll jämn nivå i 25 år , skäm inte ut vårat forum nu
Barcelona Vampíro
2013-05-08 13:12
Abidals agent: "Abidal is starting to get disillusioned with how long it takes for Barcelona to make a decision about his future," Venditelli told RAC1.

"It is not so much whether Barca want to continue with him or not, but the uncertainty is getting increasingly difficult for Eric. Barcelona are under no obligation to offer him a new deal."
peligroso
2013-05-08 13:10
RonaldinhoGaucho! //

haha hur kan iniesta ligga på 17 assist när zlatan leder assist ligan på 7 därefter dimaria på 6 ?
Barcelona Mäktiga Messi
2013-05-08 12:53
men den mest framgångsrika tränaren genom tiderna är utan tvekan pep guardiola . de han gjorde på så kort tid kan ingen mäkta sig med
Annons: