/spanien/barcelona/forum/7185.aspx/spanien/barcelona/forum/7185.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep - El Míster
2013-05-23 11:11
Att vi inte kommer värva en mittback till nästa säsong ser jag som högst osannolikt. Ni måste förstå att just nu är fullt fokus på att värva Neymi och det tar tid, kraft och pengar. Barca skickar ju inte iväg vem som helst att förhandla(även om man kan tro det ibland). Därför ligger nog mittbackstransfern på paus just nu tills man säkrat Neymi. Men efter det är jag helt övertygad om att Barca kommer skicka sina representanter och fixa en mittback. Dock kanske efter CC då man vill se flera alternativ in action. Även om vi alla självklart föredrar en mittbacksvärvning innan CC(Confederations Cup). Ang. Thiago så finns det säkert flera klubbar som vill ha honom. Han är en enorm talang. Och även om han nu inte spelade 60% och i dagsläget kostar 18M så är jag helt övertygad om att han kommer stanna minst en säsong till, främst för att han är spanjor och La Masia produkt. Blir det inte hans säsong nästa säsong så är risken dock större att han drar nästa sommar. Men vi ska ha tålamod, Iniesta hade en liknande sits(för bra för bänken) och jag hoppas Thiago kan ha samma tålamod som Iniesta. Vill man spela i den finaste av tröjor och med dom bästa spelarna så får man helt enkelt ha det tålamodet. För jag är också helt säker på att alla inom klubben är medvetna om att Thiago kommer blomma ordentligt när som helst!
Barcelona Katalano
2013-05-23 11:09
Gah, detta börjar bli jobbigt. Trots att det bara är rykten jag läser så har mitt förtroende för Tito börjat sjunka väldigt mycket. Thiago får inte lämna. En ny mittback av klass MÅSTE in.

Visst har Tito en poäng i att Hummels är väldigt lik Pique i spelstilen, men får vi inte Thiago Silva så kan vi inte bara skaka på axlarna och ignorera behovet vi har i försvaret.

Om detta inte sköts bra nog ser jag mer än gärna en annan ta över för Tito.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-23 11:07
När det gäller Neymar har jag läst att klubbarna redan har kommit överens om att betala 40 miljoner utöver de här senaste 20 miljoner som Barça har erbjudit.

Känns som att gå vilse i en labyrint ju mer och mer man läser om den här såpan. Samtidigt ökar ryktena om att Thiago kan lämna för att spela i England. Snacka om fail om detta blir av. För klubben då, men tanke på Thiagos enorma talang.
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-23 11:02
Ingen Pedro för den delen heller..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-23 11:00
Går in på Barcas officiella webshop för att kolla nya tröjorna som går till försäljning idag. OCH DÄR FINNS INGEN NUMMER 5, INGEN PUYOL, INGEN LAGKAPTEN?! Det måste vara fel på hemsidan?
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-23 10:56
Barcelona Mido
2013-05-23 10:55
PSG vill värva fabregas, snart har vi ett nytt problem, mittfältet
Barcelona Mido
2013-05-23 10:51
Det verkar att tito har aldrig spelat fifa eller cm, attackera aldrig pique om vi släpper för många mål nästa säsong, då blir det Titos fel
Barcelona NoGo™
2013-05-23 10:24
Barcelona offered Vilanova to sign Dortmund centre back Hummels, but the coach thinks he's too similar to Pique and rejected the option [as] Tito.... Han kommer bli vårt fall! Sen läser man att om han inte kan få Silva så är Adriano hans plan.. Orkar inte mer!
Barcelona Smogen
2013-05-23 09:58
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal (Barcelona) Oj, inte Thiago såklart, neymar menar jag. Man ska inte skriva inlägg för tidigt på morgonen ;)
Barcelona Katalano
2013-05-23 09:52
ViscaBarca1899 Förmodligen pga sponsorpengar, reklamintäkter, Publicitet, Antal åskådare på matcherna osv. Eftersom de endast äger 55% av Neymar så blir det en matematisk fråga om vad som är bäst för klubben.
Barcelona ViscaBarca1899
2013-05-23 09:46
Kan någon berätta varför Santos tjänar mer på att låta Neymar sitta kvar kontraktet ut?
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-23 09:26
Enligt sport är Titos plan B om Thiago Silva ej går att läsa Adriano... För helvete
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-23 09:15
Smogen Thiago?
Barcelona Smogen
2013-05-23 07:34
Nej, enligt senaste ryktet är Barcas bud på 18-20 miljoner + 2st träningsmatcher för 100% av Thiago.
Barcelona påfågeln
2013-05-23 07:21
Gabriel: Jag har förstått det som så att man erbjuder 23 miljoner € för Santos 55% av kontraktet, men det ryktas om att Santos tjänar mer på att låta honom spela av sitt kontrakt och gå gratis, och därför överväger att göra det...
Barcelona Gabriel
2013-05-23 07:03
Så, vänta lite nu. Om jag har förstått det rätt så har klubben lagt ett bud på 23M€ sammanlagt till alla parter? Nu är jag inte den skarpaste kniven i lådan när det kommer till matte men eftersom Santos enbart äger 55 % av Neymars rättigheter så ger det väl dem en summa på ca 12,5M€? Snälla rätta mig ifall jag har fel för som sagt, I really suck at math. Men om det är rätt så är det tamejfasiken i brajkallingarna inte konstigt att Santos nekar, haha.
Barcelona LeoMessi
2013-05-23 03:18
Neymar slog en fin frispark där hans lagkamrat plockade ner bollen galant och kunde göra mål men domaren blåste för Offside. Han var typ 4 m onside haha dom måste tävla med la ligas domare om vilka som är sämst
Barcelona LeoMessi
2013-05-23 03:13
Kollar på Santos match just nu. Neymar åkte på en ganska ful tackling
vifa
2013-05-23 01:26
Säg någon klubb som inte tycker att det är en tillräcklig investering att betala 190 miljoner för världens största talang, ja jag håller honom före Neymar
vifa
2013-05-23 01:22
Grejen är ju att det står klart och tydligt att vilken klubb som helst kan köpa Thiago för 190 miljoner, då han har spelat mindre än 60 procents av matcherna iår. Så klubben har inget att säga till om, det är en klausul
SoN_Un
2013-05-23 01:11
Blaugrana91

jag är bara nojjig för att inte har dementerat
Barcelona Blaugrana91
2013-05-23 01:09
Sluta klaga på ledningen gällande Thiago, för det första ingen här har någon som helst aning om klubben vill sälja Thiago eller inte.

För det andra så är det återigen MD som är i farten med sina "Thigao kommer säljas" rykten, var exakt samma sak förra året av samma tidning.
Man bör tänka sig för innan man skriver både det ena och andra om Tito och ledningen baserade på rykten. Skulle Thiago säljas så är ni fria att spy ut er ilska, jag kommer göra samma sak isåfall tro mig.

Senaste nytt gällande Neymar, svänger fort tydligen...

NEYMAR UPDATE - Santos accepts Barça's offer but Neymar Sr. wanted €5M for him which stalled the deal. [agencia news]

BREAKING - Barça sources confirm that they are optimistic Neymar will be their first summer signing soon. [agencia news]
SoN_Un
2013-05-23 01:07
vifa

ahn borde ta speltiden som skroten cesc får. då hade han varit nöjd tro mig. och perfekt för hans utveckling
vifa
2013-05-23 01:00
Extrem talang men han borde lämna.. Xavi spelar minst 2 år till, och Tito kommer träna laget i typ 2 är till, minst
SoN_Un
2013-05-23 00:59
tror fan neymar o thiago skulle lira sjuukt bra ihop o bjuda på värsta showen då o då... snälla tito vakna o dementera alla rykten!

ligger sömnlös
SoN_Un
2013-05-23 00:53
kommer att kalla tito för amatören btw om thiago sticker
SoN_Un
2013-05-23 00:52
om thiago sticker i sommar, lovar er inte ens trippeln nästa säsong kommer få mig att le. o kommer att hata tito från hela mitt hjärta.
Jeffson
2013-05-23 00:48
barcastuff: Thiago has offers from Chelsea, Man United, Bayern and Man City. Because he didn't play 60% of the games, his buyout clause is 18M. [md]

Och därmed dog mitt hopp om att få se honom i Barca nästa säsong. Om det nu stämmer med hans klausul. Jag kan inte ens klandra honom om han sticker, jag förstår honom tillomed för klubben (Tito) har fan inte skött det snyggt.
Barcelona Rambla~
2013-05-23 00:25
@Katalano:
Nej då inte ditt fel för i stort sett all spansk media har ju rapporterat om den siffran du nämnde. Snart vet jag inte vad man ska tro. Ibland skrivs det 65m, nästa stund vill Santos ha 50m osv. Det positiva är ju att trots Barcas låga bud så krävdes det att hela Santos styrelse hade långa överläggningar och tom övervägde att acceptera budet. Det betyder att Barca knappast behöver höja så pass mycket mer innan Santos ledning blir nöjda. Det kan man ju åtminstone hoppas på.
Annons: