/spanien/barcelona/forum/7184.aspx/spanien/barcelona/forum/7184.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2013-05-12 16:53
Rambla Tyvär har Tottenham varit lite sämre mot bottenlagen. Andre Villas-Boas har gjort ett fantastisk jobb med de, deras trupp är fem gånger sämre än Arsenal eller Chelseas tex. Andre har gjort Bale till en fantastisk spelare, kanske Barcelonas nya coach om några år? Hehe MEN Tottenham har fortfarande chans till CL, Arsenal ska möta Wigan(H) och Newcastle(B) de sista matcherna. Båda kämpar för nytt kontrakt så det räcker med att Arsenal kryssar en match och Tottenham vinner sin sista hemma mot Sunderland så tar de 4e platsen. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2013-05-12 16:34
Varane borta i 4-6 veckor. Skönt att det inte var värre ändå eftersom det handlade om menisken.
Barcelona Rambla~
2013-05-12 16:28
Vidrig han är Perez. Varför kan han aldrig inse och erkänna när någon inte vill till hans lag? Så jävla pinsam.
Barcelona Explict
2013-05-12 16:24
"Goal kunde inte skriva bättre om den saken. Barcelona är i dagsläget inte ens topp 4 i Europa." Från ett annat forum... Undrar vart han placerar sitt eget lag som alltså förlorar ligan mot detta lag som inte ens är top 4 i Europa. Ni som tror att Real Madrid köper Neymar, ta det lugnt. 100% att han spelar i Blaugrana nästa säsong. Han är riktigt bra polare med Alves och varför skulle han gå till Madrid för? För att Kaka spelar där? haha
Barcelona LeoMessi
2013-05-12 16:23
Vampíro (Barcelona) Jaha, nu hänger jag med:-) ---------------------------------------------------- Läser att Perez gör allt för att värva Neymar nu, erbjuder helt galna summor och galen lön. Själv så hoppas jag att han kommer till Barca även om vissa här emot den värvningen:)
Barcelona Rambla~
2013-05-12 16:17
Jävla skit, Tottenham hade allt i egna händer för några omgångar sen. De klantar som vanligt bort det mot de mindre lagen. Nu blir det samma tråkiga 4 lag igen från PL till CL. Hade varit så skönt och se Chelsea eller Arsenal missa det.
Barcelona Vampíro
2013-05-12 16:14
@LeoMessi:

Higuain. Skulle Madrid sälja honom så skulle de förbjuda Juve att i framtiden sälja vidare honom till Barcelona.
Barcelona Rambla~
2013-05-12 16:14
Federe Du inser att Arsenal har allt i egna händer i de två sista matcherna? Så länge de vinner sina matcher alltså.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-05-12 16:12
@Federer:

Arsenal har ju fortfarande allt i egna händer och har 2 matcher kvar mot 2 bottenlag.
Barcelona Rambla~
2013-05-12 16:12
Vampiro har rätt, de skriver in en klausul att Juve ej får sälja honom vidare till Barça.
Barcelona Federer
2013-05-12 16:11
Fan vad gött. Adebayor gör mål i den 83e minuten och Arsenal ser ut att missa Champions League nästa säsong!
Barcelona LeoMessi
2013-05-12 16:11
Vampíro (Barcelona) Vilken spelare syftar du på?:-)
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-05-12 16:06
Hoppas verkligen man inte köper Neymar, överskattad brasse. Brasilianska ligan håller typ Allsvenskan-klass. Ännu en floppvärvning a lá Alexis. Hursomhelst så hoppas jag att man köper Kun Aguero eller Reus men med vårt inkompetenta ledning kommer vi få Aquafresca istället.
Barcelona Vampíro
2013-05-12 16:02
Florentino kommer skriva in en klausul som säger att han inte får säljas vidare till Barça. De brukar göra så när de säljer spelare, så har det vart ända sedan Eto'o affären.
Barcelona Abbe.
2013-05-12 16:01
1.70-ligan

Hehe, rolig tanke. Dock är Higuain en av de spelare jag har mest problem med i Real Madrid, tro det eller ej. Konstant arg och gnäller på minsta lilla grej. Nej, då är jag mer ett fan av hans kollega Benzema som enbart har ett ansiktsuttryck, men ändå visar upp någon form av mänsklig sida. :-)
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-12 15:55
Lek med tanken lite. Higuain ryktas på G till Juventus, men samtidigt är italienarna kanske mest ute efter en ytter och man har länge suktat efter Alexis. Samtidigt skulle kanske Barca må bra av lite mer kraft och renodlade målskyttar i sin anfallstrupp och higuain är en spelare som SKULLE kunna bidraga med detta - men så länge han tillhör Real är han en omöjlighet... Tänk då om juve köper honom för att sedan använda honom i ett byte rakt mot Alexis? Jag vet, det är långsökt och inte alls troligt. Men det hade varit roligt. Dels att knäppa Madrid på näsan men också för att jag faktiskt hade gillat bytet. Higuain är en av få realspelare jag har respekt för och jag hade gärna tagit över honom på "rätt sida" en vacker dag. Om Barca verkligen är ute efter en sådan spelare vill säga!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-12 15:54
Personligen är jag trött på hela Neymar-såpan. Ena dagen ryktades att han vill lämna, den andra att han vill stanna i Brasilien tills 2014. Ena dagen är det Barça, den andra dagen nämns Madrid och en tredje ryktades det även om City. I'm done. Det tråkigaste är att det verkar som att Rosell är helt kåt i den unge brassen. Själv hade jag hellre velat se Kun i Barça men det lär knappast hända. Rent utsagt omöjligt att det blir av.
Barcelona Massimo
2013-05-12 15:53
haha lite kul att Bale har börjat stå som Cristiano när han ska lägga frisparkar
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-05-12 15:49
Tror ni att det finns en risk att Neymar går till Real? På deras forum pratar de precis som om att det lutar åt att real får honom. Egentligen är han väl mer eller mindre klar för Barca?
Barcelona Rambla~
2013-05-12 15:45
Zola springer som en galning, ungefär som Pep när Iniesta avgjorde mot Chelsea, tom in på planen och så halkar han och rullar runt som fan i gräset i sin kostym. Såg roligt ut. :D
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-05-12 15:42
@Rambla~:

Helt galet, fick gåshud. Känslan att avgöra på det sättet måste vara magisk.
Zola blev så glad att han sprang och halkade, haha.
Barcelona NoGo™
2013-05-12 15:31
@Rambla~

Haha, ja det är bland de sjukaste ja sett på länge!
Barcelona Rambla~
2013-05-12 15:30
Watford - Leicester, herregud vilket drama. Straffräddning Almunia på övertid, räddar även returen. Watford kontrar på rensningen och gör mål och går vidare till playoff-final på Wembley.
Barcelona Siempre Barça
2013-05-12 15:27
Campionesssssssss o le le o la la!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

Barcelona Siempre Barça
2013-05-12 15:27
Campionesssssssss o le le o la la!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

Barcelona Stoichkov~
2013-05-12 15:19
@ElTriplete:
Ha-ha, om Madrid gav bort ligan till Barca varför ligger dem efter då med så många poäng? Det är inte så att Barca vinner ligan med inbördesmöten eller med ett avstånd på 2 poäng. Vinner Barca sina återstående 4 matcher kan det sluta med ett rekord avstånd. På ett avstånd på 13 poäng till 2:an har ligan aldrig vunnits förut i Spanien.
Barcelona Stoichkov~
2013-05-12 15:17
Barcelonistas
2013-05-12 15:03
BlaugranaBarcelona - för att Madrid fansen alltid har haft det komplicerat när det gäller att göra ett erkännande. Jag kan inte fatta hur man ens har mage att vara så kaxiga som dessa idioter är när man har blivit överkörda flera gånger av Barcelona, man vinner knappt några titlar osv.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-12 15:00
Jag har ständigt uttryckt mitt missnöje med Rosell och att jag inte hade haft något emot om Joan Laporta ställer upp i presidentvalet 2016 ställer jag mig tveksamt till hur Laporta ska lyckas vinna valet.

I 2003 var han omgiven av starka personer som bidrog oerhört mycket i sina respektive sektioner (Rosell, Soriano, Ingla...). Idag, av diverse anledningar, har de ingen relation med Laporta och denne kommer få det svårt att ställa upp med ett lika bra team som han gjorde för tio år sedan. Den ende han fortfarande verkar ha kontakt med är Xavier Sala i Martín. Knappast ett namn som är starkt nog för att vinna ett presidentval.

Även om det fanns frågetecken i hur ekonomin sköttes i slutet av Laportas era går det inte att komma ifrån att de sju åren var vår mest framgångsrikaste tid rent sportsligt. Och det är vad jag som supporter värdesätter mest av allt.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-12 15:00
Lamela i Barca, ja eller nej?
Annons: