/spanien/barcelona/forum/7182.aspx/spanien/barcelona/forum/7182.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
RedemptionMn
2013-05-09 18:17
Varför köpa Mathieu när man kan köpa en mittback i form av Hummels för 25-30 miljoner euro? Om inte Hummels, varför inte Subotic? Han ägde luftrummet mot Madrid tillsammans med Hummels.

Som målvakt rankar jag t.o.m. Guaita högre än Reina. Vi behöver någon som är yngre och som är hungrig. ter Stegen är ett annat bra alternativ. Nackdelen med honom är bara språkbarriären enligt min åsikt. Visserligen saknar han lite rutin, men det gäller att tänka långsiktigt.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-09 18:01
Valencia defender Jeremy Mathieu (29) has been offered to Barcelona by his entourage. Club had already been following him. 8M buyout. [md] Allvarligt , vad ska vi med honom till? Enda vore väl om man vill ha en storväxt spelare till vänster tillgänglig
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Grande Barca
2013-05-09 16:57
om reina kommer till barca då bättre messi drar till napoli
RedemptionMn
2013-05-09 16:39
Gabriel

Klockren analys! Håller med dig i stort sett.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-05-09 15:55
Corazon Varför ska han "chilla"? Han har gjort en välskriven och klockren analys över situationerna som kommer att uppstå i sommar. Vad är problemet? Tiden då man kunde döda bra inlägg med en oneliner är förbi. Bara att scrolla vidare om du inte pallar läsa.
Barcelona Corazon
2013-05-09 15:34
@Gabriel:

Omg seriöst chilla
Barcelona Diar Shekha
2013-05-09 15:33
Jag har inget emot om klubben skeppar iväg Adriano. Visst han är duktig som reserv men han är ju mer skadad än vad han spelar. Det är som ett rekord om han lyckas hålla sig frisk i 90 minuter.. Klubben borde inte förnya hans kontrakt för det är bara onödigt och han tar speltid från såna som Bartra och Montoya.. Förläng Abidals kontrakt ist!
Barcelona enkos
2013-05-09 15:28
Hollywoods "Epic Pictures" kommer att göra en film om Messi, filmen kommer heta, "berättelsen om en pojke som blev legend.
Barcelona DM1982
2013-05-09 15:26
Det är inte ofta som de här är roliga men den här var klockren.
Barcelona true_barca_fan
2013-05-09 15:25
Santos forward Neymar (21) has rejected a new approach by Real Madrid. He told his club that he only wants to join Barcelona. [sport]

Om allt går enligt planerna så kommer Neymar representera Barca till nästa säsong.
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-09 15:25
Adriano är en ändå en back jag inte vill sälja. Klagar inte att sitta på bänken och kommer in och gör ett utmärkt jobb på alla backpositioner. En perfekt truppspelare.
Barcelona Gabriel
2013-05-09 15:21
Fortsättning: (vet inte varför allt jag försöker skriva inte kommer med på ett och samma inlägg)

Adriano hade säkert kunna ge ytterligare 10 miljoner i kassan, vilket hade varit precis vad vi behöver. Sen får man bara hoppas på att det inte blir en kris situation till yterbackspositionerna nästa sommar. Med enbart Dani Alves, Alba och Montoya som egentligen klarar av de positionerna. I värsta fall har vi även Puyol som kan vikariera där.

Men som ni ser, det är fullt möjligt att finansiera värvningarna av både Hummels och Thiago Silva samtidigt som man ändå klarar av att köpa Ter Stegen och Neymar. Sen kommer detta aldrig att hända, men jag har tråkigt och ville skriva av mig.
Barcelona Gabriel
2013-05-09 15:17
Ett köp av Reina visar en indikation på att man inte planerar att vara en stor klubb framöver. Ni måste inse fakta, Pepe Reina håller absolut inte måttet som förstamålvakt i FC Barcelona. Att jag ens överhuvudtaget behöver skriva det här gör mig smått chockad. Reina eller Julio Ceasar, hallå? Nu när Valdes faktiskt ändå kommer att lämna så gör vi bäst i att försöka förstärka oss på den positionen, inte försvaga oss. Och okej, jag hade hållt er i handen och gått samma väg som ni är villiga att gå om det nu faktiskt var så att alla unga lovande målvaktstalanger var uppköpta av de största elefanterna, då hade dem kostat betydligt mycket mer än vad en målvakt som exempelvis Ter Stegen kommer att göra. Men faktumet att man kan få honom för, i princip, samma pris som man kan få Reina för gör ett köp utav Ter Stegen än mer solklart. Reina hade jag tackat ja till om han kom för max 5 miljoner euro och som ersättare till Pinto. Men att ha planer på att använda han som förstamålvakt i El Clasico matcher och viktiga Champions League matcher är för lågt för en klubb som Barça. Jag håller med om att andra positioner också behövs förstärkas, men det går att finansiera alla värvningar genom spelarförsäljningar. Man kommer att sälja en hel del i sommar, mer än vad man kommer att värva, och med en budget redan på 50 miljoner euro räknar jag att man kommer upp i minst 100 efter de spelarna vi fått sålda. Egentligen tycker jag det är för lite, jag tror man kan få ut mer om man gör det rätt. Bojan, Affelay, Dos Santos, Fontas är bara några som behövs säljas. Sedan bör man sluta undvika problemet med målvaktsposten och helt enkelt sälja Valdes, han kan man få ut 15 för. Villa bör också dra in ytterligare 15, bara dessa två ger tillsammans 30 miljoner. Sen är jag utav åsikten att man bör sälja Song, inte för att han är en dålig spelare eller för att han har gjort det dåligt hos oss, utan snarare för att han aldrig borde ha köpts från första början. Han kan man också få in minst 15 för. Med bara dessa tre försäljningar har vi ytterligare 45. Lägg då till spelare som Bojan, Affelay, Dos Santos och Fontas. Sammalagt borde vi få in minst, och då menar jag minst, 15. Med det här sagt har vi en budget på 110 miljoner euro till sommaren. Det går utan tvekan att finansiera köp av Ter Stegen, Hummels/Thiago Silva och Neymar. I bästa fall, om man jobbar riktigt bra inom ledningen (kommer dock inte att hända) hade det tom varit möjligt att finansiera ett köp av både Hummels och Thiago Silva, men då får man se genom laget och verkligen värdera vilka som bör stanna kvar. Låt oss utgå från att Hummels kommer att kosta 25-30 miljoner euro, sen utgår vi från att Thiago Silva kostar 40-45 miljoner. Okej, vi tar siffrorna till höger på båda dessa, det är 75 miljoner euro av den, än så länge, 110 miljoners budgeten (inräknad med spelarförsäljningarna). Det lämnar ytterligare 35 miljoner euro kvar till att köpa Ter Stegen (som jag värderar till max 15) och Neymar (40-45). Here, we're short on money. Vi saknar ca 25 miljoner euro för att göra en övergång av både Neymar och Ter Stegen möjlig. Här gäller det att gå igenom den trupp vi för tillfället befogar över och se vart man kan införskaffa pengar på bästa smarta sätt. Vad har vi; Jag gör tre listor, spelare som är out of cuestion, spelare som man vill ha kvar men som man, för rätt pris kan tänka sig sälja, och spelare man absolut vill bli av med (ha i åtanke att jag inte tänker inkludera spelare som Villa, Valdes, Fontas, Bojan, Song, Dos Santos eller Affelay med tanke på att jag redan räknat in deras försäljningar i den nuvarande budgeten). Out of cuestion spelare: - Messi - Iniesta - Xavi - Thiago - Puyol - Tello Spelare man kan tänka sig sälja för rätt pris - Piqué - Cesc - Dani Alves - Adriano - Mascherano - Alexis Sanchez - Pedro Har nu gått igenom truppen, och så som jag ser det, finns det inga jag absolut verkligen vill bli av med, bortsett från de jag redan "sålt". Därmed har vi den sista listan att utgå ifrån för att tjäna in de ytterligare 25 miljonerna som "saknas". Här får man värdera flitigt. Så som jag tänker, i och med värvningarna av både Thiago Silva och Hummels, att man gjort ett val. De ska bilda det ordinarie mittlåset, och med Puyol och Bartra som backup är det bra nog. Här kan man välja att sälja Piqué, det är ett tufft beslut men det är uppoffringar man får vara villiga att göra om man vill göra det möjligt. Bara på honom är jag relativt säker på att vi borde kunna få in ca 18-20 miljoner euro på (ni ska veta att jag värderar Piqué högre men jag tar alltid en lite lägre summa än vad jag själv anser är rimligt, med tanke på Barças inkompetens vad gäller marknaden). Nu saknas det 5-7 miljoner euro. Mascherano vill jag inte ha bort, eftersom han, i och med försäljningen av Song, är den enda riktiga backup vi har till Busquets om han skadar sig, det utesluter en försäljning av honom. Adriano hade kunnat vara ett val, men i och med att Abidal verkar lämna så har vi ingen riktig backup till Alba på den kanten om Adriano går. Förvisso kan Montoya spela där också men jag är utav åsikten att man bör ha 4 ytterbackar i en trupp (2 ordinarie och två backup), med en försäljning av Adriano har vi enbart 3. Det utesluter honom (även om ett riktigt generöst pris för honom lätt hade fått mig till att ändra min åsikt). Med det här sagt, finns det kvar 4 spelare på den listan: Cesc, Alexis, Pedro och Dani Alves. Även om Dani blandat mycket den här säsongen, ser jag inte en försäljning av honom som möjlig med tanke på att det inte riktigt finns någon tillräckligt bra ersättare för honom. Montoya är bra, men jag väntar hellre med att låta han ta över Danis roll. Däremot tror jag att man gör bäst att sälja Alves till nästa sommar, det är inte riktigt dags ännu, med tanke på omständigheterna och att våra behov för tillfället ligger i att förstärka andra positioner. Det här lämnar kvar Cesc, Alexis och Pedro. Det blir svårt. I vanliga fall hade jag, sett till vad mitt hjärta känner, velat sälja Cesc av de här 3. Men med tanke på att det enbart återstår runt 5-7 miljoner av det jag räknar med vore en försäljning av honom rätt så osmart. Jag går med på att ge han en säsong till för att bevisa sitt värde, det är, som någon annan nämnde, do or die för mig nästa säsong gällande Cesc. Han får stanna en säsong till. Pedro och Alexis kvar. Här får man tänka efter noggrant. Pedro har visat mycket mer än vad Alexis visat upp, men samtidigt har Alexis varit bättre i slutet än vad Pedro har, det är ett svårt val. Jag tänker inte gå in på vem utav dessa två jag hade föredragit att sälja, jag väljer att limitera mitt svar till att vi, sett till den här listan har 3 bäst möjliga val att få in pengar på (bortsett från Piqué, som jag redan "sålt"). De är Adriano, Pedro och Alexis. Det mest smarta hade kanske ändå vara att låta Adriano lämna.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-09 15:15
Äh, det där med Real och Neymar är bara ett sätt för El Mundo att skynda på en transfer av brassen, precis som man gjort vid tidigare tillfällen gällande andra spelare.

Ibland kan man nästan tro att tidningarna innehar en vågmästarroll när det gäller vem som ska värvas och när.
Barcelona Busquen
2013-05-09 15:09
@Jonas - tots units fem força:

Tyvärr är det inte bara att välja och vraka när man ska värva spelare. De Gea är Uniteds framtid. Lloris har inte ens gjort en hel säsong i Tottenham. Vissa målvaktsvärvningar kanske anses för dyra av styrelsen. Jag blir lite trött på att folk här inne verkar tro att det är den enklaste saken i världen att knyta till sig spelare. Det snackas om Verthongen. Han har ju precis gått till Spurs? Det snackas om Agüero OCH Neymar. Tror ni klubben har råd att lägga en miljard på enbart anfallare? Någon ville ha tre stjärnförsvarare, en mittfältare och två anfallare, vilket motiveras med att man kan sälja av spelare för att få in intäkterna. Jo, visst, säljer vi Messi så kanske vi har råd. Annars inte.
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-09 14:47
De Gea är inte klockren heller, skulle faktiskt vilja påstå att Courtois spelar på en annan nivå än De Gea. Handanovic är ett monster och världens bästa straffmålvakt. Han har rekord i antal räddade straffar under en säsong i Serie A om jag inte minns fel. Samtidigt är han inte riktigt vad vi letar efter. Ter Stegen är min favorit.
Barcelona B-Guden
2013-05-09 14:46
och jag tror inte Real kommer ge Barcelona nå pengar för att dom ska få värva Neymar... och absolut in 40 m
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-09 14:41
Jonas
De Gea verkar lite orealistisk värvning i mina ögon. Aja det är bara att vänta och se, herregud vad jag väntar tills någon värvning blir officiell. Blir galen varje gång det står att Tito sagt någon att han inte vill ha en mittback och alla går bananas och skriver "F*CK YOU TITO" och sedan har han inte ens sagt något sånt..
Barcelonistas
2013-05-09 14:37
LeoMessi - jag tror inte Perez bryr sig om vad vi gör med dom där 40 millarna, det enda han bryr sig om är att Neymar inte skriver på för Barcelona. Neymar är ju "framtidens spelare" han har stor potential att bli något stort.

Perez var ju nästan för 2-3 säsonger sen helt besatt av att värva Neymar, sen kom det av sig lite. Nu helt plötsligt när Barcelona ska värva honom så har han börjat bli intresserad igen...
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-09 14:32
Här har jag rankat potentiella ersättare till VV:
(Notera att det inte är en lista på hur bra målvakterna är, utan vilka jag helst skulle se i Barca)
1. David De Gea
2. Samir Handanovic
3. Marc- Andre Ter Stegen
4. Thibaut Courtois
5. Salvatore Sirigu

Bubblare: Guaita, Patricio, Akinfeev
Barcelonistas
2013-05-09 14:31
Diar Shekha - kommer skjuta mig själv i huvudet om vi värvar Aguero, otroligt överskattad så det inte finns. Lägg därtill att han är så otroligt skadebenägen och är i sällan bra form.

Neymar är ett måste, spelaren i sig vill hit och lär inte kosta så där jätte mycket hans kontrakt går fan ut snart.
Barcelona LeoMessi
2013-05-09 14:29
Barcelonistas (Barcelona) Precis! Dom ville köpa honom främst för att göra oss "svagare". Vilket är löjligt med tanke på att vi skulle 40 mille extra att handla för och vi skulle starkare till och med om vi använde dom pengarna haha
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-05-09 14:29
Känner inte ni lite att om vi värvar Pepe Reina att vi skjuter upp målvaktsproblemet? Varför inte bara få in ter Stegen eller Courtois. Båda är födda 1992 och redo att spela för ett topplag.

Med Tito Vilanova används inte målvakt i spelet lika ofta och därför behöver vi inte vara orolig för deras fotarbete.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-09 14:23
@FCBarca_inside: Sergio Aguero is the plan B if Barcelona can't sign Neymar this summer. [PuntoPelota]
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-09 14:17
Stoichkov~

Ja, han är bra med bollen vid fötterna, han är från La Masia och han må känna klubbens filosofi. Men här hamnar vi vid ett vägskäl. Vill vi vara den bästa klubben i världen och vinna CL nästa år så tycker jag vi borde satsa på en ung klassmålvakt som kan vinna poäng åt oss och hålla i flera år, varför inte ett decennium framåt? Reina kan få en nytändning hos oss men faktumet kvarstår att han inte är en målvakt för världens bästa klubb.

Lopez kom till Real med lite samma förutsättningar och gjorde det fantastiskt till en början i framför allt i CL, men nu har han börjat darra lite mer och brustit i bl.a i kommunikationen med medspelare. Så Reina kanske skulle få en "smekmånad" för att han katalanska och kan klubbens filosofi, det skulle hjälpa honom i början, men i det långa loppet är det idioti. Sen är det inte säkert alls att han börjar prestera på en högre nivå för att han kommer till Barca. Det kan bli tvärtom.

Som ersättare till Pinto skulle jag gärna se Reina. Som andramålvakt i Barca håller han definitivt och då skulle han inte bara ersätta Pinto i Copa del Rey utan även i omklädningsrummet där båda är riktiga skämtare.
Barcelonistas
2013-05-09 14:10
LeoMessi - det visar ju bara vilket mindervärdeskomplex den klubben lider av. Man är egentligen inte ens intresserade utav Neymar, men anledningen till att man vill värva honom är just på grund av att man vet om vilken kraft Barcelona blir om Neymi drar till Barca. Man vill alltså enbart förstöra för Barcelona.. Om Neymar vill utvecklas och vinna stora titlar så är det Barcelona han ska dra till.
Barcelona LeoMessi
2013-05-09 13:56
Barcelonistas (Barcelona) Haha det roliga är att dom pröjsar oss mer än han är värd! Dom är roliga dom haha
SoN_Un
2013-05-09 13:53
Stoichkov~

jag håller med dig till 100% verkligen. tycker personligen att vi ska lägga max 10 millar på en målis. julio cesar elr pepe reina. med tanke på vad som saknas på dom andra positioner
Barcelonistas
2013-05-09 13:51
Real Madrid are willing to pay 120M for Santos forward neymar (21), including 40M penalty to Barcelona. Player prefers Barcelona. [md]

Seriöst? Haha.
Barcelona Stoichkov~
2013-05-09 13:50
Vill bara tillägga att Reina kan få en nytändning i Barca. Det är inte ovanlig att det händer när erfarna målvakter byter klubb. De kan nå en ny topp.
Reina, är således mycket välkommen, om jag får tycka.
Annons: