/spanien/barcelona/forum/7180.aspx/spanien/barcelona/forum/7180.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-05-07 10:56
Gabriel

Håller med dig på alla punkter. Man blir så trött och frustrerad på vår ledning så det är sjukt. Det värsta av allt är att om nu vi säger att vi har en deal på Hummels för 25m, vi (Tito) tackar nej, veckan efter kommer han vara klar för Man United för 20m.

Jag fattar inte er som drömmer om Aguero, Ter stegen, gundogan och alla andra spännande spelare.. Inse att vi kommer stå där i början av säsongen med Valdes kvar i målet, han måste ju gå gratis nästa år enligt vår filosofi. Alves - Pique - Mascherano - Alba i backlinjen, vi lyckades inte hitta någon mittback men köpte in capoue till mittfältet, men det är lugnt han kan lira mittback också.
Xavi - Busquets - Iniesta, generations skifte que? Thiago mittfältstalangen quien? Förvänta er inte att Thiago, eller någon annan tar plats i detta mittfält nästa år.
Slutligen ett anfall bestående av Sanchez - Messi - Falcao. Vi lyckades inte få Neymar, han drog till bayern för 25m.. Så vi köpte in Falcao för 50m+Villa.

Litet scenario jag målade upp för att illustrera hur vår ledning och tränarstab resonerar. Som sagt bli inte förvånade om det slutar såhär.
Barcelona Rambla~
2013-05-07 10:50
Gabriel

Du kan trösta dig med att Roma vägrar sälja Marquinhos.

Reina och Pinto i samma omklädningsrum? Ja, spelarna lär ju inte ha tråkigt under resorna till matcher.

Jag fattar inte vad det är med den här klubben. Self destruction mode all over. Hela Europa verkar tro att det bara är att åka till Barcelona och hämta spelare nu. Inte så konstigt då tidningarna skriver om revolution och klubben hintar om förändringar. Lycka till med att försöka få ut hyfsade övergångssummor för de spelare man vill sälja. Det blir väl som det ryktas om Bojan nu, free agent. :P
RedemptionMn
2013-05-07 10:46
Hummels och Gundogan -ja tack!

Guaita vore också en bra köp (även om jag hade hellre sett Handanovic eller ter Stegen i Barca).
Barcelona Gabriel
2013-05-07 10:18
S.O.S Laporta!
Barcelona Gabriel
2013-05-07 10:09
Reina och Marquinhos? Man ber om entrecote för att sedan få rumpstek, kul. Tänker inte sitta och snacka ner Marquinhos kvalitéer som spelare då jag inte sett en endaste match med honom, men jag kan inte se hur en 18-årig talang ska kunna komma gå in i Barcelonas startelva och fixa alla defensiva problem som vi för tillfället har. Av allt man har läst om honom så är han en stor talang, men den pressen som det innebär att spela för Barcelona är knappast något rekommenderat till en 18-åring som dessutom kommer utifrån och inte från La Masia. Han kommer att bli totalt lynchad av fans och press ifall han misslyckas, jag förstår verkligen inte hur klubben tänker här. Sedan sänder det ut sjukt dåliga signaler till Bartra och Muniesa om de köper in en 18-årig mittback. Vi behöver en ledare på planen, någon med erfarenhet som redan spelat på den stora scenen. Jag förstår verkligen inte. Hummels är så prövad som han kan bli, han besitter precis alla egenskaper som en mittback ska ha för att platsa hos oss. Tito kanske anser att han är för lik Piqué i sin spelstil, men helt ärligt - jag spelar 100 gånger hellre med Hummels i backlinjen än med Piqué. Varför har Piqué en intouchable stämpel på sig? Han har knappast förtjänat det. Sälj hellre Piqué isånnafall och köp in två nya försvarare varav ena är Hummels. Reina som målvakt gör mig lika våt mellan benen som en nunna i Saharaöknen. Vi kan nog glömma våra dröm värvningar bestående av Hummels och Ter Stegen. Klubben kommer att göra som alltid. Köpa in precis tvärtemot det vad fansen vill. Det här är verkligheten. Kommer inte Reina, kommer Guaita. Kommer inte Guaita, kommer Palop. Kommer inte Palop, kommer Claudio Bravo, sen fortsätter listan. Kommer inte Thiago Silva, kommer Marquinhos. Kommer inte Marquinhos, kommer Iñigo Martinez. Kommer inte Iñigo Martinez, kommer Daniel Agger. Och så kommer det att fortsätta, aldrig kommer vi att få de spelarna som vi här inne vill ha, just därför tänker jag inte längre "bry" mig om vad som längre ryktas. Jag tappade bort mig själv och glömde att set är Barça man håller på. Bra jobbat Tito. Gotta love Silly Season!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Dinho the artist
2013-05-07 09:26
Marquinhos kommer bli väldigt dyr, förmodligen lika dyr som hummels. Otroligt dumt att värva denne som pelare i mittlåset, som någon påpekade.
Barcelona Deulofeu
2013-05-07 09:18
Alexis in the first 26 Liga rounds this season: 1 goal and 2 assists #fcblive In the last 8 rounds: 5 goals and 6 assists

Här snackar vi om form!

Hoppas på en tridente bestående av Tello,Messi och Sanchez mot Atletico Madrid.
Barcelona Deulofeu
2013-05-07 09:14
Hummels spelar ju med Subotic alltså en spelare som också han påminner väldigt mycket om Pique sist jag kollade är de i final i champions och Barcelona är ute.De har dessutom vunnit ligan med det mittlåset de senaste två åren duger det åt dom borde det funka hos oss med.

Vad är det Tito ser som ingen annan gör?

Marquinhos tar jag gärna emot men han som försteback kul för Bartra...tre år yngre vad säger det till canteran?

Vågar de spela honom kan de lika gärna sälja S.Roberto,Deulofeu samt Rafinha de får ju aldrig några chanser och så värva en spelare som är 18 bast för 250 miljoner?

Så verkar det närma sig med stormsteg också att den förlorade sonen 2 kommer hem också Pepe jokern Reina.Då har vi två pajasmålvakter suck.

Nu har man lite läge att köpa Ter Stegen varför inte göra det varför vänta ett år när Pinto försvinner?

Ter Stegen är redo nu kolla bara på Courtois han gör ju skapligt ifrån sig trots åldern.

Blir så less hoppas det bara är rykten med Reina...
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-07 08:47
Barcelona have offered Vilanova to sign Hummels but the coach is not convinced. He prefers T.Silva, but his transfer fee is very high [catr] Och nu skriver MD att när Thiago Silva verkar omöjligt, har Marquinhos seglat upp som en favorit. En jättetalang född 1994? Han kan väl få komma utöver isåfall, men vi behöver en världsback med erfarenhet. Om ryktena kring Hummels stämmer vet jag knappt vad jag ska säga.
Barcelona Barcadinho.
2013-05-07 08:46
@Gabriel:

På tal om såna förslag - jag har haft i mitt huvud ett annat förslag. Jag tror att jag nämnde det för ett tag sen utan att lyckas få igång det.
Att vi gör en insamling på något sätt och vi fixar nån sort hederspris /VIP-pris till Rambla. Beror på hur mycket slantar vi får in. Det kan bli från en fotbollsresa till en matchtröja.
Rambla har numera skrivit över 30 000 inlägg här på det här forumet sedan 2005. Han har hållit det här forumet i liv i så jäkla många gånger.
Respekt till all tid och engagemang som han har gett för att sitta och snacka här om sin käre klubb.
Han är värd ett minnespris, Ju, om han själv vill så klart.
Barcelona Deulofeu
2013-05-07 08:44
Om det är mycket förändringar i a-laget är det inget mot i B-laget där de kommer bli av med sina nyckelspelare de senaste åren.

Deulofeu upp till a-laget
Rafinha upp till a-laget
Luis Alberto tillbaka till Sevilla om han inte köps för 38 miljoner skulle jag lätt köpa och låna ut till typ Mallorca ett år och sedan sälja för minst 100 miljoner!Assistkung i segundan
S.Roberto upp till a-laget
Lobato lär försvinna
Oier upp till a-laget.

Vi kommer behöva ny målvakt bästa alternativet som jag ser det är Ondoa från Juvenil a men han har ännu inte fått chansen i b : (

i backlinjen försvinner Muniesa vars kontrakt går ut det ryktas om Ajax vilket skulle glädja mig då känns det som om han är kvar hemma.

Planas är ju mogen för spel i första divisionen vi får se vart han hamnar.

Här borde någon mittback flyttas upp kanske Bagnack från juvenil a.

Lomban är ju kvar så det känns stabilt...not.

Grimaldo kommer åter nästa år efter korsbandsskadan.

På mittfältet försvinner det riktigt tunga pjäser i Rafinha och S.Roberto men här har vi fina ersättare i Samper och tex Calvet.

I anfallet lär ju Dongou,Araujo samt Traore från juvenil a få husera så det ser ganska bra ut hoppas även mycket på Sandro Ramirez som också han råkade ut för en ligamentskada.En ny men mer målfarlig Pedro.

Eusebio får tufft nästa år när stjärnorna försvinner det kommer mycket talang underifrån och jag hoppas verkligen att guldkornen tas om hand.

Ondoa,Samper,Traore är alla framtida a spelare med rätt coachning.

Nästa år i B-laget kan vi alltså få se mer av 95 generationen mycket mer.

Tänk er Ondoa i målet Grimaldo som vänsterback,Samper på innermittfältet,Dongou centralt i anfallet flankerad av Traore till höger så mycket talang hoppas Eusebio ser det och hanterar det på rätt sätt.
Barcelona Deulofeu
2013-05-07 08:26
Kul med enkät mer liv på sidan ; )

Ville bara säga några saker är man på lite dåligt humör när man vaknar av någon anledning kolla tabellen i Spanien 28-4-2 vi har vunnit alla matcher utom 6 var man med på den tiden när vi hade mittbackar som tex Christianval och mittfältare som Rochemback kan jag säga att det inte var lika kul.
På den tiden gjorde våra bästa målskyttar kanske 15 mål i ligan nu har Messi gjort 46 trodde ärligt aldrig man skulle få uppleva detta.

När Ronaldo såldes till Inter var man helt knäckt för aldrig någonsin igen skulle det finnas en spelare som han.Nu är visserligen Messi några år äldre men som han levererat sedan den ålder det är så sjukt.Han har alltså redan nu vid 25 års ålder gjort lika många mål som Maradona Argentinas största spelare genom historien.

På den tiden hade vi kanske tre fyra egna spelare i startelvan nu är det tvärt om nästan bara egna lirare vilken utveckling.Sätt det hela i ett större perspektiv.

När Ronaldinho kom harvade vi i Uefacupen nu har vi tagit oss till semi 5 år i rad och upplevt tre vinster på sju år!

Sätt det hela i lite perspektiv och vad ledningen än gör i sommar ser det bra ut men oj vad de kan sabba vid eventuella felbeslut.Den viktigaste sommaren på många år står och knackar på dörren.

Det viktiga som jag ser det är att vi lyckas få betalt för de spelare som ska bort.Läste senast igår att Bojan vill gå på free transfer skojar dom eller? Han kanske inte är värd 200 miljoner men han är den spelare i europa som har bland de mesta cl framträdandena vi d den unga åldern han har och ska knappast gå gratis.Hamburg som det talas om vore perfekt.

När lyckade vi med en utlåning senast någon som kommer på ett exempel inte jag. Kolla Carjaval från Real från tredjedivisionen till startspelare i Leverkusen och har gjort det riktigt bra tänker på Montoya som spelat ett tiotal matcher som lätt ansågs som den bättre av de två nu säkert blivit frånsprungen inför stundande vm runt hörnet. Högerbacken är en av få platser som är öppna inför vm. Vore kul med Montoya där.

Vi borde blicka mot Bundesligan både när det gäller lån och köp varför inte lige 1 eller Ajax? Hoppas vi kommer ha ett bra samarbete med Ajax för det är ju perfekt tänker på Cuenca som verkar stanna ett år till kanske S.Roberto till ersättare till Eriksen? De får lira varje vecka och även chansen i cl perfekt och de spelar som Barca.

Undrar vad en spelare som Rafinha skulle mäkta med där med lite ordentliga lekkamrater till skillnad från B-laget... med en riktigt coach.

Som sagt Zubi har en viktig sommar framför sig med en trupp på närmare 32 man!

Jobbigt när man läser att alla vill ha Hummels utom Tito som vill ha Silva.

Varför skulle vi köpa Gundogan när vi har S.Roberto? Enligt sport.es

Varför ska vi ha kvar Valdes ett år som Tito vill och låta han gå för 0 om ett år? När vi är in behov av pengar?

Endast rykten detta såklart. Hoppas de blir ense snart för efter onsdag är det dags att göra klart affärer så snart ligan är bärgad är det bara att börja!

Barcelona 1899
2013-05-07 07:13
Barca o Mort! WORD ! Vissa här kan skriva ett manus á Judgement Day baserat på ETT rykte ?
Barcelona 1899
2013-05-07 07:11
Hummels * - så stor och viktig spelare att jag inte ens tyckte att det var värt att stava rätt :)
Barcelona 1899
2013-05-07 07:08
... det var då ett j*vla tjat om Humnels - vem f*n är Hummels ? Överdriv inte - ni får honom att verka som den enda försvararen i världen och dramatiken har inga gränser när någon annan spelare föreslås istället ... Alla är vi enade om att han vore ett bra alternativ till ett försvar som i dagsläget inte gör klubben rättvisa men återigen - överdriv inte hans värde för man blir så trött på kritiken mot Tito ... och ska vi gå på kvalité oavsett ålder så är Thiago Silva ett bättre alternativ ur alla perspektiv med mer erfarenhet , bättre teknik , positionering , snabbhet och spelförståelse men inte minst en ledare som behövs i laget där (om vi ska vara ärliga) en ledare saknas om inte Puyol spelar . Mig veterligen så har inte Puyol tagit slut än och är lagets bästa försvarare och då är han SEX år äldre än T.S. - så för tredje och sista gången : överdriv inte
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-07 02:06
Kom igen tro inte på allt som skrivs.. Skapar onödigt mycket hat mot Tito då detta kan vara ren bs.
Barcelona Gabriel
2013-05-07 01:45
Barcelonistas

Det är bara att hoppas på att Thiago Silvas värvning blir en såpass stor ekonomisk omöjlighet att Tito inte har något annat val än att nöja sig med Hummels. Lol att ens skriva "nöja sig med" och Hummels i samma mening är så förnedrande gentemot den spelare han är. Hoppas inte dessa rykten når Hummels för då lär han inte alls vara lika angelägen om att vilja gå till oss.

Tito, du kommer bli vår död. Eller a, du och Rosell och alla andra nötter i ledningen...
Barcelonistas
2013-05-07 00:52
Barcelona have offered Vilanova to sign Hummels but the coach is not convinced. He prefers T.Silva, but his transfer fee is very high [catr]

FFS
Barcelona Diar Shekha
2013-05-07 00:51
Jisses. Gundogan toppar Sports startsida idag. Silly Season är för härlig.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-05-07 00:14
NoGo™

Tack så mycket!
:)
Barcelona NoGo™
2013-05-07 00:00
@Ride_The_Big_One(6):

Här har du.
2013-05-06 23:52
Ursäkta off topic frågan, men kan någon länka mig Hummels länken där det stod att han lärde sig spanska/katalanska under gymnasie.

Vore väldigt tacksamt
2013-05-06 23:40
Jag läser i Sport och EMD att Abidal ej tror på ett nytt kontrakt. Kan någon bekräfta detta med en intervju eller dyl. där han faktiskt säger detta?
2013-05-06 23:34
Gabriel
---
Fullkomligt lysande idé!
Just för att jag tror att många skulle höja sig rejält när de skriver.

En annan sak jag anser vore klokt är att stänga ner forumet under matcher då det skrivs så mycket strunt i stridens hetta att jag vet varken ut eller in.
2013-05-06 23:29
Efter Puyol skulle jag ranka Abidal med störst hjärta för laget. Jag menar sättet han spelar och känslorna han visar upp är för mig ovärdeligt!

Om något ska man förnya hans kontrakt då han verkar ha suget kvar och har mer att ge efter ha bevittnat matcherna sedan han kommit tillbaka.

Förnya kontraktet, finns fan andra som knappt bryr sig i laget som man kan skeppa iväg före Abi!
Barcelona LeoMessi
2013-05-06 22:56
Var har ni läst att Barca funderar på att skeppa iväg abidal?
Barcelona Diar Shekha
2013-05-06 22:54
Det som gör mig så besviken är att vi har haft spelare i truppen för att de har vart trevliga och ödmjuka men när det gäller Abidal så är det helt plötsligt nya regler som gäller. Hur kan man ens fundera över hans situation? Killen har besegrat cancer två gånger och nu när han äntligen kan spela så måste han bort. Vi har haft spelare som Dos Santos,Fontas och Bojan flera säsonger på läktaren för att de har vart sympatiska men när det gäller Abidal så nej så skeppar vi iväg honom istället. Abidal är en symbol för klubben och ett bevis på att ingenting är omöjligt bara man tror på det & kämpar för det. Hans närvaro i omklädningsrummet är lika viktig som Messis närvaro på planen. Han är en ledare och många ser upp till honom. Jag förstår ingenting & jag är i chocktillstånd.. Jag har kritiserat ledningen hela året men det här är droppen för mig OM inte Abidal får förlängt. Att man kan vara så hjärtlösa är en gåta för mig. Jag orkar verkligen inte mer. "Mes que un club" har blivit ett skämt under Rosell. Jag bryr mig inte om vi får Hummels,Neymar, De Gea eller om vi vinner trippeln nästa år, jag byter inte Abidal mot varken pokaler eller Rosells smutsiga sedelbuntar. Det här är för pinsamt! Lämnar Abidal så kommer mitt förtroende vara noll för Tito,Rosell & Zubi oavsett titlar eller inte och de måste bort helt enkelt.
Barcelona Gabriel
2013-05-06 22:47
koeman92

Ännu mer anledning för oss andra att steppa up då. Inte kan vi låta en enda vinna all the time, right? ;)

Skämtåsido, han är grym!

Du har fått svar.
Jeffson
2013-05-06 22:34
@DM1982:

Jag borde egentligen hata det, men jag kan faktiskt inte låta bli att skratta när jag ser David Luiz. Han är störtskön! (även om det är riktigt fult gjort)
Barcelona DM1982
2013-05-06 22:31
Så...vem vinner?

; )
Annons: