/spanien/barcelona/forum/718.aspx/spanien/barcelona/forum/718.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2016-05-13 06:59
Trodde real sålde mest pga James 300 000 tröjor i månaden...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2016-05-13 06:59
Most sold shirts during 2015/2016: Barcelona 3,6M - Bayern 3,3 - Chelsea 3,1 - Man United 2,9 - Madrid 2,8 - PSG 2,2 #fcblive [euromericas] Och Nike ger oss så pinsamt dåligt betalt!!!
Vlom
2016-05-13 02:31
@neymar JR:

Det var snarare Dortmund som var först ut med nyheten att Hummels skulle säljas till Bayern Munchen. Eftersom att BVB är ett börsnoterat aktiebolag, så är dom tvungna att avslöja sådant.

-----------

Förövrigt så tycker jag verkligen inte ett dugg synd om Dortmund som gör det så enkelt för Bayern Munchen att köpa deras bästa spelare.

Exempelvis så brukar Tottenham vanligtvis vara benhårda med att inte vilja sälja sina bästa spelare till sina ligakonkurrenter i Premier League. Spurs gör det såpass svårt för övriga lagen att övriga Premier League klubbarna inte tycker att det är värt besväret, samma sak kan appliceras på Athletic Bilbao. Varför kan BVB inte göra samma sak?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-05-13 00:33
Någon som kan räkna ut denna ekvation???
Snälla, snälla

Hur kan Villareal få 50% om Barca säljer D.Suarez?

Villarreal will get 50% of fee if Barcelona sell Denis Suarez (22) next season, 25% the following season. Bought back this summer. [sport]

Är det någon sen April skämt?
Hur kan ens sport skriva det ?

Är det bara jag som hatar den där clown- tidningen sport och Mundo D?

Det är dessa tidningar som brukar skriva varje säsongen hur mycket Barca ska slösa, vilka spelare Barca behöver och hur desperata Barca är?

Vilka äger Sport och Mundo D?
Vlom
2016-05-12 23:54
Vlom
2016-05-12 23:45
Grattis i efterskott Iniesta!
Barcelona neymar JR
2016-05-12 22:16
Man får gratulera matheiu som har blivit uttagen till Frankrikes officiella 23 manna trupp inför EM.
Barcelona the cameroonians
2016-05-12 20:57
@Blaugrana91:

Ryktet kan ju ha att göra med att Qatar Airways nu enligt flera media ryktas bli La Ligas sponsor om det inte blir en förlängning med Barcelona. Klart att klubben då vill sprida ett rykte om att det finns ett alternativ. Sen om det är sant eller inte låter jag vara osagt då det är just bara rykten.
Barcelona the cameroonians
2016-05-12 20:48
Fuerza

Du har helt rätt, det var jag som skrev fel siffror när och blandade delvis ihop det antal som röstade för Espai Barca.

Själva Qatar Foundation-frågan avgjordes aldrig genom omröstning eftersom man redan när Laporta tillträdde skrev under ett godkännande att kunna sätta reklam på tröjan - detta eftersom ekonomin då var i total kollaps (betydligt mer än 7 år senare när Rosell tillträdde). Därför ansåg ledningen under Rosell att man inte behövde rådfråga medlemmarna. Dessutom hade det ju precis varit val och Rosell fick ju en klar majoritet, och en del i hans kampanj handlade ju om just tröjreklam.

Däremot togs frågan upp i en generalförsamling under 2011 där cirka 800 delegater som representerar medlemmarna röstade för Qatar (foundation).

Flera medlemmar, däribland Jordi Cases (samma som ifrågasatte Neymar-affären) samlade 2011 in över 5000 röster i ett försök att tvinga ledningen att kalla till just en omröstning kring Qatar. Det krävdes dock över 8000 röster eftersom samma ledning just hade ökat gränsen för det antal underskrifter som krävdes för att tvinga till en omröstning. Slump eller? Demokrati eller?

Så tillbaka till mitt tidigare inlägg, det var inte 86% av medlemmarna som röstade för Qatar, däremot var det 86% av delegaterna. Sen om de kan sägas representera 140.000 socis runt om i världen där endast 40 % bor i Barcelona är en annan sak. I din metod är det så, i min värld är det emellertid icke så.
Barcelona Blaugrana91
2016-05-12 20:32
[QUOTE=DM1982]Ska tydligen vara vara ett substanslöst rykte. [/QUOTE] Ryktet påstår att källan är Catalunya Radio, vilket alltid är trovärdiga men som sagt isåfall borde ju någon av MD eller Sport snappat upp det. Jag tror fortfarande att om det nu inte blir Qatar Airways så blir det Pepsi.
Barcelona Socrates
2016-05-12 19:58
Neymar JR:

Visst går det att också dra den slutsatsen. Jag säger inte heller att det är onödigt att en mittback i Barcelona kan spela försvarsspel, däremot att det är en annan typ av försvarsspel samt att du är mer involverad i det offensiva. Puyol var en aggressiv försvarsspelare som också var ganska kvick, dessutom stöpt i sin tidigare ytterbacksroll. Relativt lik Mascherano i sin spelstil. Jag är helt med dig på att den yngre generationens mittbackar är överlag bättre offensivt än vad den äldre är. Dock så vill jag hävda att de individuellt inte är lika skickliga då man i ungdomslagen tränar mer kollektivt försvarsspel idag än vad man gjort tidigare. Detta är dock endast en hypotes.

Lion24:

Jag ställer mig lite tveksam till att vi kan hitta så fantastiskt mycket bättre mittbackar än Pique och Mascherano. Det är lätt att tro att gräset är grönare på andra sidan, framför allt efter en sliter sitt hår mer om någon av våra mittbackar gör ett misstag kontra om en annan mittback gör det. Ta Hummels som exempel. Jag upplever att han är relativt lik Pique. Han har en hög högsta nivå, men kan även han kan göra brutala misstag där han går bort sig. Jag är tveksam om vi i slutändan skulle känna oss så mycket tryggare med Hummels än Pique. Pique anser jag dessutom har skärpt till sig oerhört mycket de senaste två åren. Det var väl i början av förra säsongen som han till och med var bänkad ett flertal matcher? Innan dess var han en stor säkerhetsrisk och även jag var trött på honom, idag anser jag att han näst intill har hittat tillbaka till den nivå han höll innan han blev tillsammans med Shakira. I övrigt är även jag trött på hans beteende utanför planen, men det går i alla fall inte lika mycket ut över spelet på plan längre. I Mascherano kan vi möjligtvis ha världens bästa stötande mittback. En oerhört vital del i vårt försvarsspel för att vinna bollen högt. Han är såpass kvick i fötterna att han kan ta sig runt anfallsspelare när en boll är på väg mot denne. Det blir fel ibland, absolut, men jag tycker att han lyckas oftare än missar med god marginal och det gör att vi bibehåller kontroll på motståndarnas planhalva oftare.

Skall vi idag värva in en tilltänkt mittback så är det inte för en startelva utan för bänken. Helst ung och utvecklingsbar men tillräckligt skicklig för att starta vissa matcher oproblematiskt. Vi kommer dock behöva leva med ett antal misstag från denne. Mascherano är den som jag anser vara viktigast att ha en framtida ersättare till, då han är äldst av nuvarande mittbackspar. Barca behöver den stötande mittbacken för att kunna erövra boll tidigt.
Barcelona Andresito
2016-05-12 19:57
[QUOTE=Josep "Pep" Guardiola Sala]fan har en känsla av att smutslaget från madrid, kommer ta pogba i sommar. lite pengar plus james och han är deras=(. SNÄLLA BARTO GÖR NÅT!!!! arda, adriano, alex song och cash o pogba är vår. [/QUOTE] Pogba vore en ren och skär lyxvärvning för Madrid. Det är verkligen inte en spelare de behöver. Vem ska han spela istället för? Modric och Kroos är givna. Istället för Casemiro och gå tillbaka till obalansen som kostat dem rejält den senaste säsongen? Real Madrid behöver en defensiv mittfältare. Fransosen är fel spelare för det. Det är ingen omöjlighet att Pogba spelar i Juventus karriären ut.
Barcelona DM1982
2016-05-12 19:55
[QUOTE=Davids3]Enligt en fb-sida finns det rykten om Ferrari som potentiell sponsor på våra tröjor. Någon som läst något om det? [/QUOTE] Ska tydligen vara vara ett substanslöst rykte.
Barcelona Andresito
2016-05-12 19:54
[QUOTE=Davids3]Enligt en fb-sida finns det rykten om Ferrari som potentiell sponsor på våra tröjor. Någon som läst något om det? [/QUOTE] Rent påhitt. En googling på FC Barcelona Ferrari visar inga artiklar angående sponsring.
Barcelona neymar JR
2016-05-12 19:31
Villarreal player Denis Suarez (22) has today informed his coach Marcelino that he will leave this summer to return to Barcelona. [catradio]
Barcelona Davids3
2016-05-12 18:17
Enligt en fb-sida finns det rykten om Ferrari som potentiell sponsor på våra tröjor. Någon som läst något om det?
Barcelona Fuerza
2016-05-12 18:09
@the cameroonians:

Om man har läst lite metod i statistik förstår man att en fjärdedel av 140 000 ger en väldigt god indikation på vad även 140 000 personer skulle rösta. På samma sätt intervjuar man ca 1000 personer i Sverige månatligen för att följa partisympatier. Med det sagt behöver man inte intervjua hela den röstberättigade befolkningen (drygt 7 miljoner människor) eller ens en fjärdedel av dessa 7 miljoner. 1000 personer räcker gott och väl.

Men nu ska jag inte vara en besserwisser...
Barcelona Reymar
2016-05-12 18:06
Barca - Puyol

Är skeptisk till en värvning av Benatia då han inte alls spelat bra Bayern och är väldigt skadebenägen även om Bayerns Läkarteam är urusla.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-12 16:25
Málaga B forward 'Kuki' Zalazar (18), who was linked with Barcelona B, would be happy to join the club. Negotiations are ongoing. [sport] Fantastic. Grym talang!
Barcelona Barca - Puyol
2016-05-12 16:14
Bayern München kommer sälja Benatia och jag tycker han är bättre än Mashe och resten av våra mittbackar förutom Pique. Benatia kommer passa perfekt tror jag. München kräver 200 miljoner och den summan betalde vi Malbro för. Barca bör agera och köpa Benatia helt klart.
Barcelona Ribohn Fan
2016-05-12 15:53
Varför ska vi köpa mittbackar! Våran bästa lagdel det här året!
Barcelona Lion24
2016-05-12 15:02
Xaviesta

Jag tänkte faktiskt mycket på just det där att Suarez också var problematisk innan han kom. Jag tvekade på honom just på grund av det när han var i stort sett klar men Suarez har skött sig nästan exemplariskt. Det kan lika väl vara så att Ben Arfa också undviker skandaler och rubriker men det stora problemet är egentligen inte att han börjar missköta sig, utan att han ser och påverkas av andra spelares brist på disciplin. Speciellt i en tid då vi saknar riktiga ledare i laget. Lucho känns som en tränare som bara ger taktiska instruktioner och ska försöka motivera spelare inför match, inget mer. Spelarna är nästan i stort sett fria att göra/säga vad dom vill som inte är förbjudet i kontraktet. Annars är det parodi att man måste leta efter spelare som är gratis och närmar sig 30-strecket men vi vann ju trippeln förra året och det var ju Bartomeus magi som fick det hända, inte sant?

När det gäller Piqué så är jag väl medveten om hans Barca hjärta. Jag såg en video som länkades här inne efter Valencia matchen där Piqué var den som var mest förkrossad och visade hjärta. Men lika mycket som han vill att Barca ska vinna gör han det för att kunna ha nånting att säga till Madrid. Han älskar Barca lika mycket som han hatar Madrid. Jag behöver inte sånt skit. Jag vill ha fokus på mig och mitt lag. Titlarna de senaste åren talar sitt tydliga språk. Alla vet. Men att Piqué efter vunnen titel säger till sina lagkamrater med pokalen i hand ''låt oss fira så det sticker i ögonen i Madrid'' är för mig barnsligt, oprofossionellt och man måste fundera vart Piqué tankar riktigt är. Visst kan man skicka en eller två pik till rivalerna men Piqué är besatt av att folk ska se/veta. Han behöver inte oroa sig, folk ser, dom vet.

Såg på Barcastuff för ett tag sen att Piqué var den som hade fått mest böter på grund av förseningar till träning med en lång distans. Är detta Barca kärlek? Om han har sån obeskrivlig kärlek till klubben så ska han vara först, varje dag till träningarna för att vara ett exempel till andra spelare som då möjligtvis ser och tar efter. Lägg till att han skämmer ut sina egna lagkamrater (säga vad man vill om dom), framför andra lagkamrater inför fansen. Piqué älskar Barca men han älskar Barca lika mycket som han hatar Madrid. Vi alla Ogillar Madrid men ingen behöver bli besatta av dom, i alla fall inte spelarna! Anledningen till varför jag är tveksam till en spelare som Ben Arfa är mycket på grund av Piqué. Det absolut bästa vi kan göra är att sälja den här odisciplinerade spelare som då inte kan påverka de andra spelarna på något sätt.

Jag håller med om Ardas prislapp och ålder var överdriven. Jag tror att Arda var tänkt som en typisk Lucho mittfältare i Barca: alibispelare. Jag tror att Lucho såg Arda som en blandning av Iniesta (bollkontroll) och Rakitic (arbete) men det är inte lätt för en sån spelare att helt plötsligt börja alibispela, vara ny, 6 månader bakom i matchrytm och prestera direkt i ett lag som spelmässigt började sjunka. Rakitic hade också svårigheter de första halvåret.

Socrates

Det finns inget annat lag i världen där mittbackarna är så viktiga i spelet med boll som i Barca. Jag håller med om att offensiven är viktig för försvararna men det sker alldeles för stora misstag bland de vi har. Piqué är ofta ofokuserad och ''dum'', Masch är Masch. På bänken så håller inte de spelarna. Jag håller med om att det är extremt svårt att försvara i Barca trots att man oftast har mer boll än motståndarlaget men det finns bättre och man kan bättre. Det gäller att uppgradera sig och hitta bättre fokuserade och mer disciplinerade mittbackar än framförallt Piqué.
Barcelona neymar JR
2016-05-12 14:45
Socrates Då är det bara att nämna Puyol för se det från den andra sidan. Med defensivt skickliga backar (speciellt mittbackar) så skapas det en lugn och mer frihet för mittfältarna framför allt. Nu är det så att dom är professionella fotbollsspelare och speciellt den yngre generationen har tillräckligt bra funktionell teknik/passningsspel.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-12 14:25
Legend Puyol on Piqué: "He's the best DF at this time. A leader, great in defence
Barcelona Socrates
2016-05-12 13:58
Diskussion kring att Barca bör värva mittbackar som i huvudsak kan försvara i första hand: Absolut, en mittback måste kunna försvara. Dock så anser jag att det offensiva spelet är ännu viktigare för en försvarare i Barcelona. Med det offensiva spelet, men jag helt enkelt när vi har bollen. Mycket av Barcelonas grundfilosofi bygger ju mycket på att anfall är bästa försvar. För att den tesen skall gälla så krävs det att vi har spelare som är duktiga i det offensiva. Idag så lyckas vi med detta pga att vi 9/10 gånger väljer att försöka spela oss ur svåra pressade situationer nära eget mål och dessutom lyckas majoriteten av gångerna. Pique är ju en mittback som är skolad i La Masia, han har även spelat som mittfältare under en del av seniorkarriären, när han var utlånad till Zaragoza. Mascherano är ännu mer extrem sett till vad hans mest spelade position har varit i karriären. Jag är själv nöjd med detta mittbackspar. Jag anser inte att någon av de behöver bytas ut, åtminstone inte till nästa år. De erbjuder båda ett bra offensivt spel, samtidigt som det defensiva håller hög klass. Visserligen gör de misstag, men det finns inte heller något lag i världen som ligger så högt upp i banan som Barcelona och jag ser sällan mittbackar som behöver jobba så mycket individuellt som i Barcelona. De jobbar till exempel väldigt ofta man-man i försvarsspelet, framför allt när motståndarna går på kontring. Och skall vi vara ärliga, så är det framför allt kontringar som du oftast får försvara dig mot i Barca, inte något kollektivt possessionspel. Det är således inte helt lätt att anpassa sig som mittback (eller vilken annan position som helst) i Barcelona. Jag tror att många erkänt duktiga mittbackar skulle få problem. Antingen så är de inte tillräckligt skickliga en-mot-en eller också så brister de i det offensiva spelet. Kan vara en orsak till varför Abidal blev så framgångsrik som mittback, eller varför Mathieu ses som ett alternativ. Även Puyol började seniortiden som ytterback och spelade tillräckligt länge i Barcelona för att också behärska det offensiva tillräckligt bra, han kunde åtminstone se till så att han var spelbar i trängda lägen. Så visst, att en försvarare skall kunna försvara är viktigt. Men i slutändan så behöver vi också se till vad en mittback oftast gör i Barcelona, jag hävdar att den just nu spelar mest offensivt, framför allt eftersom vi har offensivt skickliga mittbackar. Om vi prioriterar en försvarsspelare som inte har lika bra offensiva kvaliteter så kommer vi få se ett Barcelona som behöver spela mer försvarsspel. En tanke som slog mig under tiden som jag skrev var att det kanske skulle kunna vara intressant med Dani Alves som mittback, sett till ovanstående argument. Framför allt som en ersättare till Mascherano, då de båda är bra på att kliva upp på felvända spelare och ibland till och med kliva förbi. Vi skulle också få en mittback som är relativt snabb, bra en-mot-en och även riktigt bra i det offensiva spelet. EDIT: Efter närmare eftertanke så är nog Dani Alves inte tillräckligt reflektiv i sitt agerande på planen och positionsspelet lär därför bli alltför lidande i för många avseenden. Jag anser dock att det fortfarande är en intressant och jag bevisas hellre fel än att det inte testas alls.
Barcelona Deulofeu
2016-05-12 13:40
Spanien vidare vinst med 4-2

Barca nummer 9 Ruiz hann peta in en boll han också! Supertalang född 2000!

Mot kvartsfinal!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-05-12 13:23
Deulofeu

han är min drömvärvning med. fysiken, arbetskapaciteten, skotten, tekniken. huvudspelet!. killen har allt. kan vara lite ojämn men han är ung!

har en känsla av att han gillar barca mer än real. spelare som neymar, alves tror jag lockar honom, sen har han ju talat öppet om iniesta och messi.

Det jag försöker säga att barca måste utnyttja dessa fördelar.

Ett annat plus med pogba är just storleken, defensiva kvarliteer och styrkan/ kylan. alltså kan han bli perfekt ersättare till busi om några år. så egentligen är inte en miljard så mycket. det är som att ta 2 betala för 1 haha. jag menar köper man de bruyne för 700 så förstår jag att pogba kostar miljardern.

önskar att vi hade bayerns ledning=(.

visca barca och ut med barto
Barcelona Deulofeu
2016-05-12 13:20
i U-17 lerder Spanien mot Italien med 2-1.

Samtliga 5 Barcaspelarna startade matchen.

Högeryttern Mboula assisterade till 2-0 målet.

Vår nummer 9 Ruiz nyss utbytt.

Mbouala har gjort en mycket fin turnering hittills med bla 3 matcher 1 mål samt två assists.

Spanien är just nu vidare som gruppetta och kommer spela kvartsfinal.

Matchen sänds på eurosport 2.
Barcelona Deulofeu
2016-05-12 13:14
Det som är tråkigt med Pogba är att han kommer stänga en plats på mittfältet för någon annan ung juvel.Men å andra sidan han är 23 och bland de bästa i världen på sin position och kommer så vara i 10 år till.

Lite tråkigt när vi fått fram spelare som S.Roberto,D.Suarez samt Rafinha men fördelen med alla dom som gör att de kan stanna och spela är att de kan spela på väldigt många positioner.

Jag vill att vi värvar in unga vältränade spelare som sällan är skadade

Sälj dököttet och minska truppen.

pogba 47 matcher 10 mål 16 ass
Laporte 45 matcher 2 mål 2 assist
Bellerin 43 matcher 1 mål 7 assist

Unga hungriga dyra javisst men de kan ju spela massor!
Barcelona Deulofeu
2016-05-12 13:08
Josep "Pep" Guardiola Sala

Jag delar din rädsla

Zidane stannar kvar och han har gjort det riktigt bra kan fortfarande vinna ligan samt champions league.

I cl är Madrid stora favoriter.

Att Zidane gillar Pogba är ingen nyhet precis och där får de verkligen hela paketet men framför allt ger han laget mer balans mål assist fysik allt han är helt komplett.

Men han är dyr.

Juve verkar intresserade av alla Madrids spelare och de kommer nog göra något byte där och dessutom är Morata utlånad.

Att vi skulle värva Pogba ser jag nästan som en omöjlighet.

Ingen att sticka under stol med men han är min största drömvärvning.

Ung profil som har precis allt och en sjuk vinnarskalle han vill inte bara bli bäst utan bäst och mest komplett på allt! Han kommer lyfta laget dit han kommer min enda förhoppning är att han stannar ett år till i Juve så vi hinner skaffa mer pengar...

Annons: