/spanien/barcelona/forum/7177.aspx/spanien/barcelona/forum/7177.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-10-28 15:01
H.Alavai - Magico!

Snälla sig mig att killen som snackade i klippet är fejk från någon humorprogram i Spanien. För de kan fan inte mena allvar i det klippet? Herregud det börjar ju likna Nazi-tyskland med deras propaganda. Aldrig sett en mer pinsam sammandrag från en match. Och att det är Real Madrids egna hemsida (?) som lägger ut det är fan i mig pinsamt, sen har de mage att kalla sig själva för en gentlemanna klubb.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-28 14:56
..Och på ett litet humoristiskt sätt väljer MD att kontra genom att göra lite reklam för denna bild som just nu sprids överallt. ;)
Barcelona Barca Barca
2013-10-28 14:55
H.Alavi - Magico! Vilken ära, med våran ultra defensiv, med våran mätta ryggrad i laget, Iniesta, Xavi, Messi, Pique, Busquets som vunnit allt som går att vinna i både klubblag och landslag(förutom Messi) så vinner vi matchen och bollinnehavet :D
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-10-28 14:39
Cristiano utreds för det han sa åt domaren, men vi alla vet hur det kommer att sluta, Valdes fick 4 matchers avstägning när han sa något, nu får vi se vad denna primmadonna kmr få
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-28 14:36
Wow. Real Madrid vägrar ge upp. Nu har dom samlat ihop "tillräckligt med bevis" för att bevisa för hela världen att FC Barcelona är ett gäng, and I quote, "filmare, ett gäng som sviker sin egen filosofi och som valde att spela ultra-defensivt på sin egen arena." Killen i klippet (länktips) säger att det var ett orättvist resultat eftersom straffsituationerna ignorerades av domaren och att Adriano fick klara fördelar i sina situationer. Om en annan domare hade dömt hade Adriano åkt ut för länge sen, enligt klippet. Snälla.. Sergio Ramos brutala attacker på Neymar inom loppet av några sekunder då? Nej? Okej. Han går sedan vidare och hävdar att Neymar förtjänar en Oscars-nominering för filmningen han gjorde i sekvensen där han blir dragen i armen av Carvajal. Don't you just love this shit? Jag är OTROLIGT lycklig över att spelarna vågade gå in i duellerna, kapa Madrid och visa att vi är FCB, vi spelar på Camp Nou och vi tänker fan inte ge er en enda fördel varken här eller där. ÄNTLIGEN! Tata Martino har verkligen något på gång här. Sättet spelarna gick in i duellerna, kämpade och svettades. Det ser jag varje dag i Torneo Inicial (argentinska ligan), speciellt i Tatas gamla klubb Newell's Old Boys. Han är en galning! Och det är på tiden att någon ställer sig upp och skyddar klubbmärket. Våra spelare har blivit orättvist behandlade under ett bra tag nu och det är fan dags nu för spelarna att visa lite cojones och börja skydda sig själva och klubbmärket. Hur många straffar har inte Real Madrid fått hittills under säsongen som varit felaktiga? Pepes skitspel i straffområdet i matchen mot Elche höll hela Madrid käften om. Ingen öppnade munnen där, ingen ville prata om domaren då. Sergio Ramos ville inte prata alls. Men nu gör du/ni det? Stick tillbaka till Madrid. FC Barcelona och Katalonien smutsar ni aldrig ner. Dom får smaka på sin egen medicin och dom har mage att släppa ett videoklipp, ha MARCA bakom sin rygg med feta rubriker, etc etc. Allt för att påverka, men ingenting fungerar och det svider ganska rejält för Real Madrid. Långt ifrån att vara etta i Spanien och en bra bit ifrån att vara etta i sin egen stad. Det måste svida!
Ronaldinho the original
2013-10-28 14:36
Den här är den bästa Namn: SiempreMadridista! Sänt: 2009-05-02 12:33 Fy fan hoppas vi vinner med 5-0 asså det skulle knäcka alla spelbolag och själva barca. Men jag tror att vi vinner med 3-0, Sergio Ramos, Raul och Higuain gör målen. Tror nog alla minns hur mycket matchen slutade.
Barcelona 1899
2013-10-28 14:35
Ronaldinho the original (Barcelona) Unbelievable. Ingen av oss bryr sig om Manchester City eller Mourinho.
Barcelona the cameroonians
2013-10-28 14:21
Ehhh - fel forum???
Ronaldinho the original
2013-10-28 14:20
Wennman sågar Tolken. Från Sportbladet plus Chelsea–Manchester City (2–1) blev en fantastisk match, höstens bästa i Premier League. Vi fick se två stjärnspäckade startelvor, värderade till flera miljarder pund tillsammans, blåsa på varann med allt de hade. Det var fotboll i 40 sekundmeter. Det var hela havet stormar. Det var styv konst som fick styv kuling att verka som en viskning. Det var som en cupmatch, värdigt en semifinal i Champions League. Värst blåste det upp mot slutet. Chelsea, som är det lag i ligan som gjort flest mål den sista kvarten, stod i hård motvind mot ett Man City som hade imponerat storligen ju längre matchen pågått. Det stod 1–1. Det verkade fair and square. Vi lyxkryssade mot oavgjort. Då kom det ödesdigra missförståndet mellan City-förvararen Matija Nastasic och målvakten Joe Hart: Hart skulle ha stått kvar, han skulle inte hamnat på mellanhand på samma sätt som han gjorde i en annan bortaförlust i slutsekunderna, mot Aston Villa. Å andra sidan kunde nog Nastasic (bra för övrigt) ha höjt blicken lite, insett faran och nickat den där bollen åt sidan i stället. Herrejesus, vilket liv på The Bridge Nu blev det så att Fernando Torres genomskådade de två, hann emellan och satte 2–1 i den sista ordinarie spelminuten. Herrejesus, vilket liv det blev. Stamford Bridge blev som tokigt, läktarna gungade, folk vrålade rakt ut och jag tror inte jag hört och sett ett vildande firande på en arena som ofta ansetts som en tummelplats för de tysta, rika och bortskämda. Och samtidigt: För att spä på det hela skenade José Mourionho iväg med fladdrande rock, bortåt City-bänken till, kastade sig upp på läktaren och firade enligt egen utsago för att krama sin son som hade fått biljett på ”fel” plats. Så när slutsignalen gick vandrade Citys manager Manuel Pellegrini rakt ut i tunneln utan att skaka Mourinhos hand efter matchen. Han tyckte givetvis inte om den brist på respekt som visats för en motståndare som spelat bra och fallit i slutminuten. Han hade ställt upp ett lag helt i min smak med den offensiva mittfältstrion Silva-Touré-Nani bakom Agüero (vilket mål!) och spelat stundtals lysande fotboll. Ändå pissade Mourinho på honom, så givetvis blev Pelle grinig. Överdrivet och onödigt, Mourinho Mina åsikter: 1) Aldrig i mitt liv att jag hade skakat Mourinhos hand efter detta. Aldrig. Mannen hasade ner på knäna och förstörde en kostym efter en flytbetonad sista-sekunden-seger för Real Madrid mot City (under Mancini) i Champions League för två år sen, och han satte kniven i samma klubb nu. Överdrivet. Onödigt. Det där snacket om sonen på läktaren kan du stoppa upp nånstans, José. Du har spelat över på samma sätt mot andra klubbar förr. 2) Joe Hart är fortfarande en bra målvakt, men det börjar bli mycket nu. Under presskonferensen med Pellegrini efteråt lät det, mellan raderna, som det är trubbel för Joe att vänta under personliga samtal i veckan. Får vi se en dramatisk och mycket dyr målvaktsvärving av City i januarifönstret? 3) Fernando Torres var definitivt värd att firas som en hjälte av hemmafansen. Mannen var ostoppbar. Han for som en virvelvind över The Bridge. Han missade en chans som min enbenta moster skulle satt, han kunde gjort årets mål när han träffade kryssribban, men det viktiga var att han fortsatte, ökade intensiteten, bara öste på som regnet och stormen över landet och till slut sopade alla av banan. Bara tacka för en perfekt storm När det gäller Fernando är ju läget delikat. Han kostade en halv miljard och han har fått veta att han lever av både fansen (speciellt) och av oss i media. Skillnaden är att fansen tillåts ändra åsikt en gång i halvtimmen. När vi i media skriver att han är bra i bland och dålig andra gånger kallas vi ”kappvändare”. Det är en förbannat utsliten och vidrig kliché. Skulle vi hellre skriva att han är usel varje gång – eller bör vi döma efter vad våra egna ögon ser? Är det inte bättre att vi öppnar fönstret och gör som meteorologerna varje dag...kollar vilket väder det råkar vara? Nu var det oväder över de brittiska öarna och det var för många stora spelare i två stora lag för att jag ska ha plats för att berömma dem alla, men...tack för fotbollens perfekta storm!
Barcelona El Capitá
2013-10-28 14:18
de kan jätte gärna klaga en straffsituation men då skulle de även få 2 utvisade samt 1 straff till barca
Barcelona Leo y Cesc
2013-10-28 14:17
The Magic Dwarf - Phillip Lahm

Finns ingen mer generös person än Perez hahah
Barcelona Leo y Cesc
2013-10-28 14:15

Andreas

Hur ska man ta dom på allvar? Dom har varit världens bästa lag sedan 2002 då deras sista CL titel vanns. och dom snittar typ 1 titel per säsong sedan dess. Och alla vet hur bra dom har varit sedan dess, förutom dom själva.
Barcelona Shanghai
2013-10-28 14:12
Ärligt talat så bryr jag mig inte om vad det skrivs på Puertan för alla vet att nivån är låg där och det är främst tolvåringar och Ronaldo fanboys som skriver. Jag har flera vänner som är maränger och de är verkligen inte samma som dessa personer. Vi diskuterar normalt med inga påhopp och smutskastning.
The Magic Dwarf - Phillip Lahm
2013-10-28 14:12
@.Andreas:

Jag brukar också spara! :)

Namn: El_MaestroZizouu
Sänt: 2013-09-02 13.48

"Får gåshud! tänk er grabbar ronaldo o bale på vardera kant !! asså rysningar va dom kommer göra me barca! äta upp dom levandes!!"

och en till!

Namn: Hala Madrid 32Y9
Sänt: 2013-08-29

"Haha herregud neymar påminner så mycket om drenthe, kan inte ens stå upp 57 milj euro för denna soppan, tack gode gud att perez inte gick för han."

HAHA Perez köpte istället ett gult kort under El Clasico för nästan 100 miljoner euro! :D

Barcelona .Andreas
2013-10-28 13:57
2013-09-24 20:26 Barca fansen tror att Barca är tillbaka på allvar. Hahha jag längtar tills dem ställs mot Ronaldo Isco Bale. Då får vi se hur bra dem är egentligen. Vi kommer och straffa dem. Deras backlinje är verkligen bajs. 2013-10-19 20:19 Med de spelet vi visade upp idag tror jag att vi kommer krossa Barca med totalt ! Det är inte ofta jag postar från puertan men 1 månad före match var de övertygade om att de skulle krossa oss. Jag brukar spara massa inlägg från puertan. Vissa är komedi rakt av och kul att läsa i efterhand. :)
SoN_Un
2013-10-28 13:49
om leo ska fortsätta på högerkanten. SNÄLLLA ZUBI släpp drinken o golfklubban o AfuckingGERA!!! får han så billigt. blir han bänkad så säljer vi för det dubbla. vrf ska d va så svårt. vrf har vi alltid haft knas sportchef. anställ leonardo fan. med namnet barca skulle en bra sportched få vem han vill..
Barcelona Mecum
2013-10-28 13:48

David Moyes spent 11 years trying to get Everton above Man United and now he's finally achieved it.
Barcelona Shanghai
2013-10-28 13:30
Jag är riktigt imponerad av Tatas taktiska kunskaper. Trodde inte att han var en intelligent tränare, men han har verkligen mot bevisat mig. Visst vi är i början av säsongen fast det lovar gott om framtiden. Når vi vår potentiella toppform, ja då kan inte ens Bayern stoppa Barcelona. Vill även hylla Sanchez. Från att ha varit hårt kritiserad till en av de mest hyllade på så kort tid. Hoppas att han fortsätter prestera så. Sedan hoppas jag på att Pedrito och Tello kommer igång också.
Barcelona B-Guden
2013-10-28 12:56
Att man får det till en buss när Alves pressar deras målvakt som högerbacvk jag då är man riktigt korkad, alltså sök hjälp vakna till verkligheten

varjegång dom passa sin målvakt var vi där och pressa, får man det till buss så vet jag inte vad
Barcelona Rambla~
2013-10-28 12:54
@Messi-is-god:

Japp, här är den bästa.
Barcelona Messi-is-god
2013-10-28 12:50

Är det någon som kan tipsa om bra sajt där man kan boka biljetter till Barcas hemmamatcher?

Tacksam för svar!
Barcelona LeoMessi
2013-10-28 12:47
Rambla~ (Barcelona) Riktigt bra intervju det där. Och han sa något där som vi alltid har påpekat och att det är lättare att skina som spelare i England än i Spanien. Han sa ju också att spelare som Özil och Silva ofta får lite större yta och tid att tänka. Vilket är lite svårare i Spanien då ytorna är lite mindre
Barcelona Barca_Fan_87
2013-10-28 12:31
För er som missade matchen, här är den med Ray Hudson. (Hela matchen)
Barcelona ElRaval
2013-10-28 12:24
Landslagets fotbollstränare (?) sitter i euro talk och ger Victor Valdes cred.

Äntligen får han lite beröm i svenska medier.. Han går så långt och säger att Valdes är en bättre målvakt än Casillas, men att Casillas har mycket andra egenskaper.
Barcelona Zamboza
2013-10-28 12:15
@Zyzz - U mirin brah?:

Dem gånger dem mött en buss så har dem förlorat eller fått hjälp av domarna. United borta och Athletico sist. Att se real spela posession fotboll är som att se en baby försöka stå på ben.
Barcelona Rambla~
2013-10-28 11:50
Läsvärd intervju med Cesc av Sid Lowe i två delar.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-10-28 11:19
@FCBlaugrana:

Hahaha de har uppenbarligen aldrig mött en buss...för de verkar inte veta vad det är för något!
Barcelona Rambla~
2013-10-28 11:09
@westinho - Sergio #16:

Jag försöker komma ihåg efter varje match om och när jag får tag i dem. Har från alla matcher utom Valencia denna säsong. Tävlingsmatcher då alltså.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-10-28 11:00
@Rambla~:

Tack, jag har väntat på att du ska lägga upp dem :P.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-28 10:52
Martino sa efter matchen att hans prägel på laget fortfarande är minimal. Jag längtar redan efter att se hur han utvecklar laget ytterligare och när han får göra sina värvningar i sommar.
Annons: