/spanien/barcelona/forum/7174.aspx/spanien/barcelona/forum/7174.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2013-05-11 13:58
@barcastuff: Vilanova: "Medical tests in New York this week? It was perfect, we are very happy about how things are going." #fcblive #animstito Härligt!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Shekha
2013-05-11 13:37
Espanyol har nog redan gett upp & Real kommer få 3 P som vanligt. Grejen är att de kan ta poäng av Real när de vill och behöver(som i höstas) men nu behöver de inte det även om de har några förluster på slutet. Glöm inte att Real får varje säsong 12 gratis poäng av Atletico och Espanyol & endå har vi tagit 3 ligatitlar på 4 år. Fan låt Espanyol åka ner till Segundan. Det gick så bra i höstas till Aguirre kom...
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-05-11 13:30
Lite roligt att det är Espanyol som kan avgöra ligan till vår fördel ikväll vid kryss eller vinst. Samma Espanyol som alltid ska fucka upp det för Barca i titelracet, även om de tog poäng från Real tidgare den här säsongen. Vem glömmer Tamudos 2-2-mål 07? Samtidigt som vi möter Atlético där vi iaf för några år sedan brukade ha det väldigt svårt, speciellt på bortaplan.

Jag vill verkligen avgöra ligan i helgen. Orkar inte vänta längre. Atlético borta blir en perfekt match till det, om vi gör en bra match och vinner så känns det väldigt skönt och välförtjänt. Frågan är om Espanyol alltså kan ställa till det för Real redan ikväll? Tror inte det men man kan alltid hoppas.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-05-11 13:27
Jag hade inte velat ha Reus om vi får in Neymar. Det blir för mycket jag tycker det räcker med Sanchez och Pedro. Pedro och Sanchez hade trots allt en dålig säsong.

Även om Sanchez kom igång i slutet, får vi bara igång de två så behöver vi inte lägga pengar på Reus.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-05-11 13:24
Ärligt talat, jag föredrar Hummels men blir det Thiago Silva blir jag väldigt nöjd. När det ryktats om backar som Vermaelen och Agger så vet man inte vad man ska hoppas på. Att få "välja" mellan Silva och Hummels är ett rätt skönt val att göra. Vem av dem som än kommer så kommer han styra upp vårt försvar rätt rejält.

Om Mönchengladbach vill ha 10 miljoner för Ter Stegen så säger jag, lägg ett bud. 10 miljoner är sjukt bra med tanke på dagens transfermarknad. Sedan försöker vi få 15 för Valdés och vi har då skött målvaktssituationen väldigt bra. Jag skulle fortfarande vilja ha in Reina som andramålvakt dock.

Angående anfallet så blir det nog i stort sett omöjligt att få både Neymar och Reus. Det blir så sjukt mycket pengar. Om jag får välja mellan dessa så föredrar jag helt klart tysken, riktigt grym lirare som till skillnad från Neymar visat det på allra högsta nivå. Dock vill jag fortfarande ha in en striker, tror det är bättre och skulle göra mer nytta för vårt spel. Drömmen är Lewandowski.
Barcelona DM1982
2013-05-11 13:18
Official: Valdes, who already had a foot injury, has now also a calf injury and is not available for tomorrow's game against Atletico

Nu måste jag säga att det luktar lite misstänksamt det här. Är det "skador" eller skador Valdes åker på?

För övrigt så känns 10 miljoner för Ter Stegen som ett bra pris, för en talangfull målvakt som har minst 10 års karriär framför sig så kan man inte gnälla över priset.

Nu ska jag inte påstå att jag har koll på grabben, men av alla andra kandidater så verkar han mest lovande.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-05-11 13:14
För en gångs skull är det bara vettiga spelare som ryktas till Barca, då förstår jag inte vf man ska hänga sig så mycket på ifall det blir Silva eller Hummels, Gundogan eller Isco, Reus eller någon annan...

Det enda jag kan säga är att ifall Tito vill ha Thiago Silva så har han rätt av flera olika anledningar. 1. Han kommer komma in i laget enklare i och med att Alves, Neymar?, Adriano, Thiago spelar i laget. 2. Han är faktiskt något bättre än Hummels på det mesta, han är världens bästa back i detta nu. 3. Det är inte första gången han flyttar till ett nytt land och ny klubb. 4. Det viktigaste av allt: ifall Hummels kommer till Barca så kommer vi se Pique styra försvaret, men om Thiago kommer så blir det han som blir generalen. Större risk att det blir missförstånd mellan Pique och Hummels än Pique och Silva. En rutinerad 28-åring som är världens bästa back kommer att styra en backlinje som behöver desperat styras och det har inte Pique klarat av.

Själv vill jag ha Hummels, men har all förståelse för Tito ifall han envis vill ha Thiago Silva!
Barcelona Gabriel
2013-05-11 12:58
10M€ är ett utomordentligt bra pris för Ter Stegen. Köp! EMD rapporterar (vilket man självklart ska ta med en nypa salt) att Hummels antingen går till Barça eller väljer att stanna kvar i Dortmund, trots visat intresse från både Juve och Manchester United. Vad han och hans familj dock inte tycker om är är att Barcelona inte avslutar affären och ryktena som han läser i tyska tidningar kring att Tito anser att han och Piqué är för lika varandra. Angående Reus så hade det varit en otroligt intressant värvning och någon jag hade välkomnat med öppna armar. Med en anfallsuppsättning bestående av Neymar - Messi - Reus har vi absolut inget mer att klaga på kring för lite fantasi i anfallsspelet. Det lär dock bli en, i princip, omöjlig värvning med tanke på att Reus inte har någon utköpsklausul. Kuriosa: Reus har gjort 2 mål på Ter Stegen den här säsongen.
La liga es blaugrana!
2013-05-11 12:52
Säljer vi dessa spelare hamnar vi på en väldigt bra budget där vi minst kan få in två bra spelare. OBS! Priserna är inte officiella och kan ha både stigit och sjunkit. 10 500 000 £ - Valdes 16 000 000 £ - Villa 22 000 000 £ - Sanchez 26 500 000 £ - Pedro 3 100 000 £ - Dos santos Totalt = 78 100 000 £ Källa: www.transfermarkt.co.uk
La liga es blaugrana!
2013-05-11 12:47
Säljer vi dessa spelare hamnar vi på en väldigt bra budget där vi minst kan få in två bra spelare. OBS! Priserna är inte officiella och kan ha både stigit och sjunkit. 10 500 000 - Valdes 16 000 000 - Villa 22 000 000 - Sanchez 26 500 000 - Pedro 3 100 000 - Dos santos Totalt = 78 100 000 Källa: www.transfermarkt.co.uk
Barcelona koeman92
2013-05-11 12:26
Borussia Monchengladbach certainly won't ask less than 10M for their goalkeeper Marc-Andre Ter Stegen (21), followed by Barcelona [diariosport].
Barcelona Barca älskare124
2013-05-11 12:12
Diar Shekha (Barcelona) tack!!
Barcelona Diar Shekha
2013-05-11 11:55
Idag fyller Iniesta 29. Grattis. Grande Iniesta!
Barcelona Dinho the artist
2013-05-11 11:36
petersays
---
Jag menar bara att Reus värvningen är helt onödig sett till att vi faktiskt får in Neymar. Att spela med två stycken "chansspelare" på kanterna tycker jag är fel väg att gå. Då föredrar jag faktiskt någon som Pedro eller Alexis som faktiskt kan passa hem vid behov.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-11 11:31
Barca älskare 124 Följ Barcastuff på Twitter/Facebook. Annars finns ju Elmundodeportivo.es och sport.es så du kan översätts på Google translate.
Barcelona Barca älskare124
2013-05-11 10:45
Bröder var läser ni alla transfer nytt! De här svenska sidorna suger de skriver ingenting! Skulle vara tacksam om ni rabblade upp några sidor! :)
Barcelona petersays
2013-05-11 10:45
" Reus är däremot en typisk "realspelare" för mig. "

Du vill hellre ha ännu en halvduglig dribblare på 1.70 i stil med Pedro, Alexis, eller Cuenca?
Barcelona Dinho the artist
2013-05-11 10:22
Ryktena kring Reus hoppas jag inte stämmer. Skulle inte betala ett korvöre för honom. Inte för att han är dålig (det är han inte) utan för att han ej behövs i dagens Barcelona.
Reus är däremot en typisk "realspelare" för mig.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-05-11 10:10
Reus hade ju suttit RIKTIGT fint! Neymar - Messi - Reus ser ju ruskigt bra ut på pappret.
Barcelona Grimaldo
2013-05-11 07:27
Borussia Dortmund centre back Mats Hummels (24) is only willing to leave the German club to join Barcelona. [mundo deportivo] Barcelona are one of the many European top clubs interested in Porto forward Jackson Martinez (26). [marca] Den här sommaren kommer bli den viktigaste på flera, flera år. Gör oss nöjda!!
Barcelona Barca King -
2013-05-11 02:55
Song, villa och Alexis ska bort. Sevillas unga lovande kondogbia låter saftig. Han påminner om Keita och det är en spelare som kan kriga i Barcas mittfält. In med Hummern för helvetets helvete Pito och in med Neymar och en Levandowski typ av anfallare. Varför inte ;). In med ter stegen när vi ändå håller på.
vifa
2013-05-11 02:46
Jag tror iallafall att Sergi Roberto kommer att stanna, känns som att han är för "feg" att flytta/ gå på lån. Tito har även sagt i någon intervju att Sergi är den spelaren från canteran som han har sina största förhoppningar på.
Barcelona Gabriel
2013-05-11 02:11
Barcelonistas Vattnas i munnen. Men ser det väldigt svårt att klubben ska kunna finansiera alla de 4 köpen. Det låter lite för bra för att vara sant. Viktigast av allt är ändå Hummels. Skicka Tito till London under CL finalen och låt han se Hummels live, in action, mot laget som gjorde 7 i baken på den klubb han själv tränar. Om en övertygande insats av Hummels där inte kan få han att ändra sig kommer inget att ändra hans åsikt.
Barcelonistas
2013-05-11 02:05
Grabbar läs och njut, vi kommer ha en väldigt bra sommar.

Barcelona want to close a deal on Neymar in the next two weeks. President Rosell has met with Santos representatives in Madrid. [sport]

Barcelona are closely following Borussia Dortmund winger Marco Reus (23). [mundo deportivo]

Lägg därtill alla rykten om Hummels och Ter Stegen.
Barcelonistas
2013-05-11 02:03
Ser verkligen fram emot sommarens transferfönster då det kommer ske en hel del förändringar inom laget. Vi har en transferbudget på 45-50 mille minst om jag inte har fel, lägg därtill eventuella spelarförsäljningar så kommer vi hamna på en väldigt saftig siffra. Nu när jag väll tänker efter så tror jag faktiskt på en helt galen sommar där det kommer investeras en hel del kvalitativa spelare, det kan jag nästan lova erVi alla vet redan hur marknaden fungerar där det läggs ner otroliga summor på spelarköp. Det hela fungerar som en auktion där främst lag från England kommer jaga spelare som Villa och Valdes osv. Jag kan lova er att deras marknadsvärde bara kommer stiga, vi kommer utan tvekan få in en hel del deg bara på grund av detta. Transferbudgeten kommer öka med minst 50M och tillslut står vi där med 1 miljard kronor att köpa spelare för.

För tillfället ryktas det om Hummels/Silva, Ter Stegen, Reus,Neymar, perfekta spelare som vi i dagsläget behöver. Ledningen tänker för en gång skull rätt och jag hoppas det blir dessa som vi även värvar.

Ter Stegen

Alves-Hummels-Pique-Alba

Xavi-Busi-Iniesta

Neymar-Messi-Reus

UT - Villa Valdes Song, plus alla spelare som är på lån, där har vi minst 50M om inte mer bara på spelarförsäljningar.

Barcelona Gabriel
2013-05-11 01:54
Alltså jag måste få klargjort en sak. Jupp Heynckes, skulle inte han retire? Jag hör olika saker från alla. Någon som vet helt hundra hur det ligger till med honom? Han är annars någon jag hade kunnat tänka mig se träna oss. Edit: Never mind, jag kollade upp det själv. Tydligen ska han ha bestämt sig för att retire men sedan ångrat sig.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-11 01:52
Vi måste ha tålamod när det gäller våran "nya" målvakt. Det kommer vara helt annorlunda för de i Barcelona jämfört med deras tidigare klubbar. I Barcelona kommer de kanske få Max 5 skott på sig under en match och det tar tid tills man blir van. Jag minns De Gea när han skrev på för United, killen gjorde tabbe i sin första match mot City när Dzeko skött ett skott. Nu två är senare så har hans utvecklingskurva bara pekat uppåt även om han fortfarande har lite problem kvar i luften. Det gäller och ha tålamod med unga målvakter annars kan man köpa färdiga målvakter som Lloris eller Reina tex. Det är viktigt att vi väljer rätt här för man kan inte byta målvakt var tredje år så som man byter en anfallare. Klubben hade mycket tålamod med Valdes speciellt när han var som värst under Frank Rijkaard och han har blivit mycket stabilare nu. Cortuois,Stegen eller vem det än blir kommer göra flera tabbar ibörjan så det gäller bara att tänka långsiktigt.
Barcelona Barca King -
2013-05-11 01:46
Bli inte förvånade om Jupp, bayern tränaren, tar över Madrid.
Barcelona Federer
2013-05-11 01:35
9 bollar är verkligen ingenting. Det svänger väldigt snabbt när det gäller basket.
Barcelona Gabriel
2013-05-11 01:34
Före detta Barças målvaktstränare Frans Hoek och före detta målvakt i Real Madrid Bodo Illgner går ut och menar på att Ter Stegen inte är redo för Barcelona, trots hans talang. Båda är utav uppfattningen att han fortfarande är för ung och att en sådan utmaning är allt för tidig för honom. Hoek går vidare med sin teori och säger att "andra lovande målvakter har kommit till klubben och misslyckats trots deras enorma potential" och nämner Vitor Baia mfl som ett exempel på det. Ilgner håller med och säger att Ter Stegen, trots hans enorma talang, inte är färdig som målvakt ännu och att han därför inte ser honom som redo för utmaningen. Han säger att; "Ter Stegen är en målvakt som spelar väldigt bra med fötterna och som har utomordentligt bra reflexer mellan stolparna, men att han fortfarande är lite osäker i luftrummet". Angående vem Ilgner anser skulle passa Barcelona bäst för tillfället så nämner han Courtois. Personligen hoppas jag klubben inte bryr sig ett skvatt om vad dessa båda anser. Jag ser Ter Stegen som en enorm målvaktstalang, och för mig spelar det mindre roll om han gör lite tabbar här och där så länge som jag är övertygad om att det är han som är rätt man för målvaktsjobbet. Valdes har också stått för flertalet tabbar men culés runt om i världen har fortfarande skyddat honom och trott på honom. Det jag gillar mest med Ter Stegen som målvakt är inte hans reflexer och spel med fötterna, utan snarare hans pondus och mentalitet. Det här är en målvakt som inte hade tvekat en sekund på att skälla ut backlinjen, inte ens om det så var capitan Puyol som stod meter framför honom. Det är vad jag gillar med honom.
Annons: