/spanien/barcelona/forum/7172.aspx/spanien/barcelona/forum/7172.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-11-05 00:19
Moyes: "Messi is probably the best in the world at getting kicked, getting up, getting on with it and continuing to produce magic."
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcaholic
2013-11-04 23:17
Här är länken med hela intervjun med Klopp, han säger en del spännande grejer. Han säger sin åsikt, och står för den åsikten på plan också. Jag tolkar inte det som att han värsta kritiserar Barca, utan helt enkelt har annan åsikt om hur hans lag ska spela. "And if it’s close, how do you make the difference? You cannot make the difference because you have the better ideas or a genius moment. You make the difference if you work more than others. "It’s not the most important stat but I love it when I read that we run more than the opponent. You can get respect if you do this and you have more chance to be successful." Med tanke på hur mycket Dortmund spelarna springer så är det inte konstigt han säger något sånt här. Hade inte varit fel om vi hade kunnat få in den mentaliteten i våra spelare, speciellt Messi som börjat lata ordentligt i press spelet. EDIT: Jag är mer än nöjd med Tata hittills men bortsett från Pep så är Klopp den tränaren jag absolut mest vill se i Barca. Det är såklart efter Tata, vill absolut inte att vi sparkar honom med tanke på det han visat so far.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-11-04 22:59
Jag har absolut inga problem med att Klopp eller någon annan kritiserar Barcelona för att spela tråkig fotboll. Tycker bara att det är uppfriskande med olika filosofier. Det som stör mig är att samma haters som i detta nu sitter och delar Klopps uttalande och ser det som ett kvitto på att deras smak är den "rätta", är de samma som går i taket när exempelvis Xavi kritiserar andras spelsätt med motiveringen att "fotboll går först och främst ut på att vinna". Och den här dubbelmoralen är så konsekvent och förhärskande i dagens fotbollseuropa att den börjar bli strokeframkallande.

Varenda supporter till varenda lag som ska möta Barcelona: "Jag har inget problem att vi ligger med 11 man runt eget straffområde. Fotboll handlar om att uppnå resultat."

Varenda supporter till vartenda lag som förlorat mot Barcelona: "Jag ser hellre att vi förlorar än spelar så tråkigt som Barca. Fy fan vad tråkigt att bara spela sidledspassningar i 90 minuter."
Barcelona Barcaholic
2013-11-04 22:57
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat

''Klopp är Tysklands mourinho. snittar omkring 40% bollinnehav och anpassar sitt spel efter motståndaren, dvs ligg lågt och kontra. ''

Detta är vad du skrev, Klopp och Mourinho är som natt och dag. Klopps fotboll innehåller fart, mål, underhållning ,show och fairplay. Dom fem grejerna är knappast motsatsen till Barcelona, eller? Finns en anledning att så många spelare från just Dortmund ryktas till oss, och det är knappast för att deras spel är motsatsen till vad Barcelonas är.

Det med att hylla Klopp var knappast menad specifikt till dig, utan dem flesta här inne som ändrat sig direkt, om du hade läst ordentligt hade du förstått.

Dortmund snittade 44.5 % bollinnehav i CL förra året, trots det lyckades dom komma till final. Statistik är inte allting, och speciellt bollinnehav är inte allting. När Dortmund vann 4-1 mot Madrid så hade de endast 44 % boll, men tror knappast du då sa att Klopp är Tysklands Mourinho, utan förmodligen hyllade honom så som alla andra runt om världen, eller?

Källan är knappast det enda du inte verkar ha koll på med tanke hur du pratar om Tyska ligan. Ett tips, skaffa Eurosport och börja kolla vilken härlig fotboll det är i Bundesliga. Sen skadar det inte att dom har överlägset bästa stämningen med i princip alltid fullsatta arenor.

Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-11-04 22:33
Barcaholic

Snälla söta, om inte du förstod att med min kommentar så ville jag påpeka att klopp är motsatsen till Barcelona så får du gärna bespara mig ditt helylle snack. Vad gäller statstiken har jag ingen källa på, men förra årets champions leage låg dortmund runt 40%. Sen vad de har för snitt när de möter Mainz och Frankfurt kvittar det mig då Tyska ligan skulle varit i klass med Portuguisiska om inte det vore för Bayern som har monopol i det landet och presterat bra i Europa. Jag har aldrig utgett mig för att dyrka Klopp tidigare och ser ingen anledning av att göra det nu heller, jag beundrar dock hans förmåga att värva rätt spelare och han gör det bra när han får agera underdog. Mer än så har jag inte att säga.
Barcelona Barcaholic
2013-11-04 22:14
@*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat:
Du har inte mycket koll på fotboll verkar det som. Dortmund snittar 55.4 % boll den här säsongen, och är på 19e plats i Europa som det laget som har mest boll. Sen undrar jag om folk har egentligen läst hela artikeln om det Klopp sa eller endast rubriken, för när man ser hur folket reagerar här inne så låter det som att 99 % endast läst rubriken och bestämt sig för att hata honom trots att de fram tills nu tok hyllat samma person. Jag tar det mer som en komplimang det Klopp säger, han får gärna tycka att det är tråkigt att vi dominerat våra motståndare. Så länge vi dominerar dom så är det motståndarnas fel att dom inte kan göra matcherna spännande. Sen är det ingen hemlighet att Dortmunds fotboll har såååå mycket högre tempo än vårt sätta att spela, och om Klopp föredrar hög tempo så är det väl hans åsikt? Så fort inte någon hyllar Barcelona konstant så börjar man snacka ner personerna här inne, även om det är ett geni som Klopp. För mig är Klopp för tillfället överlägset bästa tränaren, kan inte förstå hur man kan snacka ner hans bedrifter med ett lag som Dortmund.
Barcelona DM1982
2013-11-04 22:03
Känns lite skumt att han pratar om Barcelona när hans lag spelar CL mot helt andra lag. Eller om man tänker efter så är det inte så konstigt, det är som Xaviesta säger politik, han dissar Pep indirekt för att skapa lite polemik.

Han hyllar å andra sidan laget väldigt mycket så han är inte helt galen.
Barcelona ( Xaviesta )
2013-11-04 21:57
Otippat att folk skulle hoppa på Klopp direkt efter att ha läst lite sportnyheter på sina smartphones. Om man stannar upp och backar ut lite från vad media vill ska fastna på våra näthinnor så inser man att Klopp egentligen inte har nåt emot Barcelona utan dissen är skickad till Guardiola med tanke på att han tränar Bayern som är största konkurrenten till ligaguldet. Ren politik alltså, och han visste exakt vad han gjorde när han uttryckte sig på detta viset. Inget fel på Klopp eller på Dortmund för den delen så sluta vara mediaslavar.
Äkta Cule
2013-11-04 21:55
@Gabriel:

Visst så har alla rätt att uttrycka sin åsikt. Men när Klopp mer eller mindre spottar på vårt sätt att vinna matcher med stor dominans, så finns det egentligen att kritisera hans utspel (och det med all rätt). Tiki-taka har gett Barcelona och spanska landslaget enorma framgångar med anledning av att spelarna i bägge lagen är fruktansvärt passningssäkra/tekniska utav sig. Hoppas att Arsenal och Bayern tar ner Klopp på jorden under de närmsta veckorna..
.
Barcelona LeoMessi
2013-11-04 21:36
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat (Barcelona) Dessutom så hade dom typ den sämsta passningsprocenten, dom slår bort oerhört många passningar. Fast jag gillar Dortmund, klopp har jag aldrig riktigt brytt mig om.
Barcelona the cameroonians
2013-11-04 21:35
Marca: "FIFA may look to repair any damage done to CR7's image by awarding him the Ballon d'Or."

He, hehe he...

Crybabyn får en napp att suga på kanske?
Barcelona Gabriel
2013-11-04 21:34
Med handen på hjärtat, vi kan inte kräva av någon att de ska förtrollas av vårat sätt att spela fotboll på. Om Klopp inte charmats av våran fotboll de senaste åren så får det stå får honom, alla har rätt till en egen åsikt och han gav den, fair and square utan att, i min mening, såga Barcelona. Som jag redan sagt så gillar man olika typer av fotboll, vissa älskar den defensiva fotbollen, andra kämparfotbollen och andra den tekniska. Vad en människa tycker om vårat sätt att spela fotboll på spelar inte någon roll för mig för jag vet att laget vi här inne håller på faktiskt har förtrollat en mängd miljontals fotbollsälskare i världen, oavsett vad Klopp tycker.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-11-04 21:31
@Äkta Cule:

Storhetsvansinne kallas det!

Han van ligan 2-3 gånger och kom till Cl final. Hmm, och jag som hejade på dem i finalen, Kom ner på jorden nu genast,,,,,,,,,
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-11-04 21:30
@Äkta Cule:

Klopp är Tysklands mourinho. snittar omkring 40% bollinnehav och anpassar sitt spel efter motståndaren, dvs ligg lågt och kontra.
Barcelona NoGo™
2013-11-04 21:20
@Barca King - Messi i hjärtat:

Ja precis
Äkta Cule
2013-11-04 21:17
Och där tappade jag och många vettiga Barca-fans (med något innan pannbenet) all respekt för honom..

Han kanske inte har tänkt på att sämre lagen ANPASSAR sitt spel efter oss genom att parkera bussen som tiki-taka uppfattas som "tråkigt"?
Barcelona Thierry Henry
2013-11-04 20:42
Hyder//

Att Lewandowski skulle lägga ner hårt arbete över hela plan står borttom allt tvivel. Alla som sett Dortmunds spel vet att Lewa är en hårt arbetande anfallare sol många gånger följer med enda ner till backlinjen och försvarar om det behövs. Dortmund och bayern är för tillfället ljusår före oss när det gäller att få hela laget att anfalla och försvara som en enhet så Lewa är nog bättre på det än dagens anfallare i barca.
2013-11-04 20:39
Att ha första tjing på spelare vad innebär det egentligen? Att vi får lägga ett bud också innan santos accepterar någon annans bud eller?
2013-11-04 19:50
Hoppas verkligen att Santos Gabriel lyckas i karriären och anländer till FC Barcelona om inte hoppas jag ändå att han lyckas. Hur kan man önska någon olycka i denna tuffa världen när miljontals svälter.
Barcelona LeoMessi
2013-11-04 18:43
westinho - Sergio #16 (Barcelona) Jag tror att Lahm endast spelade som mittfältare pga skador på Martinez och scwheinsteiger. För mig är det inte logiskt att flytta en så bra högerback till mittfältet när man redan har klasspelare där och då behöver man inte en galnare konkurrens än det redan är. Men tror det var främst pga av Martinez skada. Typiskt Pep, göra mittfältare till försvarare och försvarare till mittfältare:P
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-11-04 18:14
@LeoMessi:

Lahm spelar väl inte som högerback nu längre, och Rafinha behöver konkurrens. Har inte följt Bayern denna säsong, men kan tänka mig att det är så de resonerar.
Barcelona LeoMessi
2013-11-04 18:03
xaviiniesta (Barcelona) Hoppas han förlänger:-) Varför skulle Bayern vara intresserade av honom egentligen? Behöver dom honom eller är det mer Pep som är i farten igen?
Barcelona LeoMessi
2013-11-04 18:03
xaviiniesta (Barcelona) Hoppas han förlänger:-) Varför skulle Bayern vara intresserade av honom egentligen? Behöver dom honom eller är det mer Pep som är i farten igen?
xaviiniesta
2013-11-04 17:42
nu hoppas man att allt löser sig
Barcelona NoGo™
2013-11-04 17:05
@Zibarca ~ MESMARizing

Yes, det stämmer. Tack! Ska läsas!
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2013-11-04 17:02
@NoGo

Är det Gabigol?
Läste en intressant artikel om honom.
Har länkat
Barcelona zick9
2013-11-04 16:53
Ronaldo inte med i månadens lag. Märkligt då grannarna på andra sidan universum påstår att han är världens formstarkaste spelare för tillfället.

Kul att Neymar är med. Det förtjänar han!
Barcelona NoGo™
2013-11-04 16:48
@Zibarca ~ MESMARizing:

Giva, Gabriel och Victor Andrade
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2013-11-04 16:45
Vilka spelare är de Barca har första tjing på i Santos?
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-11-04 16:32
From 11 October to 1 November, Sergio Busquets has played 7 complete games in 22 days #fcblive 2 with Spain and 5 with Barcelona [via md]

Inte konstigt att det inte gick att känna igen honom mot Espanyol. Hoppas Song startar mot Milan.
Annons: