/spanien/barcelona/forum/7167.aspx/spanien/barcelona/forum/7167.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-05-14 15:18
Han satt och surade längst bak i bussen. Kritiserar honom inte för att han inte deltar i firandet, men att peka fingret mot folkmassan visar på en omognad och brist på respekt mot de som betalar hans skyhöga lön (och detta i ett land som lider starkt pga av krisen).
Sedan ser det ju även ut som han tar en klunk öl och försöker spotta det på någon, men blir hejdad av Puyol.
Jag vet inte varför han gjorde som han gjorde eller vilka omständigheter det var. Kan hända att någon i folkmassan betedde sig dåligt med, men man får ändå inga trevliga vibbar från Pique's sida.
Barcelona fc__Barça
2013-05-14 15:03
Capitán - El tiburón (Barcelona) Kan inte komma in på länken, vad gjorde pique?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Shekha
2013-05-14 15:02
@BrazilStats: Markus Horwick (Bayern): "Neymar is a great player but I officially deny having any agreement with him or any intention to sign him." #FCB Så nu kan ni vara lugna. Rosell hade fått hjärtattack annars :P
Barcelona Pep - El Míster
2013-05-14 14:58
Är det bara jag som får rätt kassa vibbar från laget och klubben nu? Ligatiteln känns rätt tråkig om jag ska vara ärlig. Eller så är man för långt bort geografiskt för att känna den riktiga glädjen. Ligan blev ju klar i vintras i princip.
Jävligt många frågetecken också.

Neymar?
Abidal?
Tito?
Valdes?

Tränarstaben? Tappar vi flera där nu pga. av utgående kontrakt? Skademässigt sätt rätt kass säsong men senaste åren har vi ändå haft en mycket fin fysik i truppen generellt sett.

Och, vad fan är det med Piqué? Kolla videon från bussen. Han ser gnällig och sur ut bara. Puyol får ju flera gånger säga till honom att sluta med diverse saker. bla. peka finger osv. till publiken. Skriker folk saker åt han? Får han bara massa kritik?

Nej, klubben har en hel del att reda ut just nu.
Att vinna ligan så enkelt är egentligen inte så kul tycker jag. Åka ut mot Real Madrid i cupen är alltid hemskt. Inte vinna en enda El Clasico denna säsongen är också under all kritik. För att inte tala om utskåpningen mot Bayern. Det får bara inte hända. Pinsamt. Vi är inte den sorts klubb som ska vika ner oss så brutalt. Vi är inte Real Madrid. Vi är väl Mas Que Un Club?

Jag är helt enkelt inte nöjd med denna säsongen trots ligatiteln.

Barcelona Capitán - El tiburón
2013-05-14 14:48
eL Flaco/ Erhm? Vad sysslar Pique med? Jag fattar inte hur han kan bete sig på det sättet. Har ingen aning varför han gjorde som han gjorde, men man undrar ju verkligen om detta är en framtida kapten. Dessa fotbollsspelare gör mig ibland förbannad alltså! Börjar bli klarare och klarare varför tränarstaben och Pep började bli lite trötta på honom..
Barcelona Barca King -
2013-05-14 14:46
Because Barcelona won the Liga, Arsenal will get 3.5M incentives, as stipulated by the transfer deals on Cesc and Song in 2011 and 2012

Då vet vi att Song kostade 22,5 miljoner euro. HELT FUCKING SJUKT! Vi kunde fan ha köpt Reus för 17 miljoner för munchengladbach (stavning). Eller en Hummels med utgående kontrakt.

Barcelona Floquet de Neu
2013-05-14 14:43
Men ärligt talat är det verkligen värt att lägga så mycket pengar på Neymar som det skrivs om? Vad ligger hans pris på ungefär? 500 miljoner kanske mer om Perez hela tiden ska försöka hissa upp priset på honom. Jag menar att det finns en hel del andra spelare som har bevisat mer än honom och som dessutom kostar mindre (läs Reus). Jag förnekar inte att killen har talang det har han men tänk om det skiter sig som Robinho och vi står där med en spelare som inte kan uträtta något in köpt för en halv miljard. Det är en för stor risk med honom enligt mig som inte är värd att ta. Vi behöver en ny offensiv kraft i laget men jag tvekar på om Neymar är den rätta. Med det sagt så hoppas jag att han blir den spelaren vi behöver om vi köper honom i sommar.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-14 14:40
Bilder från firandet på Barcelonas gator igår. Framför allt är det Puyol som är mest hypad där han hinner läxa upp Piqué och även uppmanar folk att skandera ”Valdés, stanna kvar”. Sällan sett kaptenen på det sättet. Hoppas han kommer tillbaks, igen.
Barcelona Deulofeu
2013-05-14 14:32
Nu börjar det ryktas om en utlåning för Deulofeu då blir man riktigt lack.Han är den största talangen från la masia sedan Messi enligt mig ska han ingå i A-truppen för om inte han gör det vem ska då göra det?

Visst ett år i någon klubb i övre halvan hade kanske inte gjort något typ Valencia med en klausul att han mer eller mindre får spela...

OM vi väljer att behålla en spelare som Sanchez och Pedro även i viss mån Tello och lånar ut Deulofeu då blir jag förbannad.

Han dominerar i segundan som ytter och har gjort 18 mål och 5 assist.

Hans egenskaper är precis vad vi saknar.Snabbhet lätt att ta sig förbi sin markering och han är knappast rädd för att skjuta allt som Alexis och Pedro saknar.

Hoppas han tokdominerar i u-20 vm likt Messi då kommer de inte ha något val...

Visst Sanchez är bra och Pedro likaså men om det innebär att Deulofeu lånas ut då vill jag hellre att de säljer dom eller en av de två!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-14 14:28
Tror också att ryktena som placerar Neymar i Bayern är falska. Men jag hade inte gråtit floder direkt om de stämde
Barcelona Gabriel
2013-05-14 14:27
Haha, vilket bomb på Rosell om det nu faktiskt skulle stämma. Han har satsat alla sina kort på att få över Neymar till Barcelona, illa vill det sig om det ligger substans kring det här ryktet.
Barcelona LeoMessi
2013-05-14 14:14
Vamos Blaugrana (Barcelona) Borde stämma det. För Bayern har precis värvat Götze, dom har shaqiri, Robben, Ribery, muller, mandzukic och Gomez. Så anfallskraft saknar dom verkligen inte
Barcelona NoGo™
2013-05-14 14:14
@LeoMessi

Här..
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-05-14 14:12
Angående Neymar till Bayern:
Markus Horwick, talesperson för Bayern förnekar uppgifterna.
- Det är totalt nonsens. Det finns absolut ingen sanning i det, säger han till T-Online.
Barcelona LeoMessi
2013-05-14 14:12
más que palabras (Barcelona) Var sägs det att Neymar är klar för Bayern? Och skulle vi inte få en stor summa pengar om han såldes till ett annat lag?
Barcelona más que palabras
2013-05-14 14:03
Nu med Neymar mer eller mindre (enligt spekulationer) är klar för Bayern, vilken spelare tror ni värva för att ta tag i oroligheterna bland yttet anfallarna. Personligen tror jag att Aguero kan bli ett alternativ som skulle kunna gynna oss med han skicklighet samtidigt som han troligen gärna skulle spela vid sidan av Messi. Mats Hummels kan vara en bra kandidat som mittback eftersom han är en bra försvarare och en god spelfördelare framåt. När det kommer till målvakter tycker jag hatt Reina är en dålig kandidat då han är gammal och tappar form. En bättre kandidat är nog en yngre målvakt så som chelseas utlånade Courtois som just nu spelar i Athletico Madrid. Med mycket bra potential, skicklighet och kunskap av den spanska ligan så skulle han passa perfekt.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-05-14 13:55
Fabregas Pinto Iniesta och Busquets visar hur många liga titlar de har vunnit HAHAHAHAH ! https://twitter.com/13_Pinto/status/333669190286331905/photo/1
Barcelona NoGo™
2013-05-14 13:26
Laporta kommer att vara med på Revista ikväll på Sky Sports, passa på att ställa några frågor så kanske de plockar upp dem :) Former Barcelona President Joan Laporta will join us tonight on Revista - 6pm Sky Sports 1HD. Any questions for him? Edit: Gillade denna haha, Q for Laporta: who would you rather punch, Rosell or Perez?
Barcelona Diar Shekha
2013-05-14 13:23
För varje dag som går så börjar jag tro mer och mer på att Abidal kommer lämna. Zubi sa att man hade gett Abidal ett förslag och det är säkert som ambassadör för klubben eller något liknande. Hade det varit nytt kontrakt så hade han ju redan skrivit på och annars går inte Abidals agent ut till media för att tala om situationen.. Pinsamt. Angående Adriano. Det har varit snack om förläning i 6 månader nu men det verkar inte hända något. De har säkert vaknat och insett att han är gjort av glas så det går inte. Adriano är mer skadad än vad han spelar, varje gång han gör 90 minuter så känns det som ett mirakel. Nej jag tycker inte att klubben ska förlänga med honom för att han tar speltid från Bartra & Montoya och han är jämt skadad.. Kul att Gerard Fick nytt kontrakt och han lär väl spela med A-laget nästa år. Nu behöver vi inte oroa oss för Wenger.
Barcelona Gabriel
2013-05-14 13:21
Ifall Juanjo Brau och Emili Ricart lämnar är det för jävligt. Och till er som kritiserar, att man kritiserar... jag tror inte riktigt ni förstår innebörden av att ha dessa personer i klubben. Allt har blivit bättre sedan de kom, allt har sin betydelse. Om ni tror att det inte kommer att märkas om dessa två försvinner så lurar ni er själva. Det borde vara en prio att förlänga deras kontrakt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-05-14 13:18
Mido Det är samma personer som tillsammans med Pep gjorde oss till den Barca vi är idag. Det kan dock vara så att de som lämnar har själva bett om att få lämna för att kunna arbeta vidare med Pep och det kan man inte klandra någon för. El Flaco har rätt, man bör inte tillåta stora förändringar i ledningen genom sin passivitet, men det kan också vara på tiden att få in iaf några nya scouter med annan syn, ny kunskap och andra kontaktnät. Att Zubi inte kan ha flera bollar i luften samtidigt visade han redan när Spanien fick spö av Nigeria för många år sen :)
2013-05-14 13:17
Mido/

Du är väl medveten om att de var alla medverkande under de framgångsrika åren under Pep?

Jag håller visserligen med om att den fysiska planeringen inte har varit optimal denna säsong och att det måste ske en förbättring, men det lär knappast bli så om man inte skyndar med att förnya veteraner som har varit med i flera år och som känner till klubben väl.

Dessutom har det varit Altimira som har tagit över rollen som högst ansvarig för den fysiska biten efter att Lorenzo Buenaventura lämnade förra sommaren.
Barcelona Mido
2013-05-14 13:10
Ni som kritiserar styrelsen, för att de sparkar några anställda, en fråga till er, vad har de gjort för nytta, har vi köpt en riktig stjärna eller talang till vår klubb dom senaste åren? Å snälla vi har fått skador nästa under vartenda match, nånting är fel.. Om de är ansvariga så ska dom kickas å anställa folk med bättre kunskap
2013-05-14 13:02
Hur kan man inte kritisera det faktumet att tre av fyra fysioterapeuterna, bl.a. Juanjo Brau och Emili Ricart, tunga namn, att fystränaren Paco Seirul.lo och samtliga tre scouter inte har fått sina kontrakter förnyade?

Detta borde ha varit löst för länge sedan, bortsett från att, och det ska sägas, vissa av de har gjort det klart att de inte tänker fortsätta kvar i klubben. Men det är hur som helst oroväckande att se så pass många inom tränarstaben med kontrakter som går ut den 30 juni.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-14 12:51
Jag är inte heller något fan av vår styrelse och jag saknar också Laporta, men varenda beslut de tar förkastar ni ju. Att dessa scouter lämnar låter trist men vi vet ju inte motivet bakom det, det kan ju vara helt rätt av styrelsen.
2013-05-14 12:43
@LeoMessi:
Hur är det dåligt stil av Pep? För det första så kanske han känner att han inte är skyldig någon i klubben något med tanke på hur han lämnade och hur ett stolpskott som Freixa snackar skit om honom och för det andra så har han bara hört av sig till folk inom tränarstaben vars kontrakter går ut. Och de två från scoutingteamet fick sina jobb tack vare Guardiola från första början. Irritationen bör vara riktad mot Zubi, Barto och Rosell som verkar mer koncentrerad på att jaga efter Neymar istället för att ta itu med mer viktigare grejer som förhandla och förlänga kontrakterna med viktiga pjäser som t.ex. Juanjo Brau som tar hand om Messi. Amatörer som sagt.
Barcelona LeoMessi
2013-05-14 12:26
Tycker att det är dålig stil av pep att börja plocka anställde från Barcelona. Det stör mig riktigt ordentligt om jag ska vara ärlig. Fattas bara att han och Wenger börjar hänga utanför la masia och plocka ungdomar.
vifa
2013-05-14 12:04
Neymar till Bayern Jarååååå
Barcelona Corazon
2013-05-14 11:46
nu skriver md att real vill lägga bud på Rooney, fattar inte varför aldrig Barca är å hugger direkt som real, killen älskar Barca å ja jag skulle tacka ja till honom lätt..
2013-05-14 11:37
ElTriplete/

Jag hyser faktiskt inget agg mot Pep för att hör av sig till folk han litar på och som han dessutom anlitade redan under sin tid som tränare för B-laget. Det är snarare Zubi och de andra som är ansvariga för den fotbollssektionen som bör få en känga för att lämna för många lösa trådar det senaste året.

Annons: