/spanien/barcelona/forum/7166.aspx/spanien/barcelona/forum/7166.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-13 14:23
Gabriel Intressant, hade också velat se en ändring i vårt spelsätt tills nästa år. Har dock inga större förhoppningar om att det kommer ske, men man vet inte. Tito sa någonting om att han skulle göra lite taktiska drag under hans andra år
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCB_Messi
2013-05-13 14:22
Intressant statistik på nästan alla spelare . Mål , assist , spelade minuter , o.s.v
Fais
2013-05-13 13:48
Gabriel

Jag gillar skarpt din startelva dock skulle det vara som grädde på mossen om du lade till Marqiunhos som är nästa Thiago SIlva. Det skulle sätta fart på konkurrensen med våra försvarare. De har aldrig varit så bekväma som den säsongen.

Neymar, Reus, Marquinhos och Hummels skulle göra det så susen. En annan spelare som har verkligen väckt min uppmärksamhet är den unga Mcmanaman i Wigan. Om ni har tid kolla på tisdag när de ska möta Arsenal. Han är en mardröm för alla vänsterbackar. Han får mig nästan att inte vilja ha Neymar.

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-05-13 13:45
Gamle Barcalegendaren Phillip Cocu tar över PSV till nästa säsong. Fantastisk spelare med ett stort Barcahjärta! Han var den icke spanska spelaren med flest Barcamatcher innan Messi gick om honom. En av mina absoluta favoriter i klubben som stod med laget hela vägen när det gick som sämst, medan många andra lämnade eller floppade.

De Boer coach i Ajax, Cocu i PSV, det här går att utnyttja bra för våra talanger.
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-05-13 13:16
Veckans Måndag hela veckan ligger uppe nu. Lördagen och ligan samt Sir Alex diskuteras.

Visca!!! Mästare fyra av fem senaste åren :)
Barcelona enkos
2013-05-13 12:38
Barcelona behöver inga nyförvärv om nu lagets spelare slapp alla skador. Barcelona behöver ändra spelstilen något samtidigt som de spelare som underpresterat under året börjar prestera igen, som Pedro och andra anfallarna. Man måste spela med två defensiva mittfältare och våra ytterbackar måste fokusera på försvaret. En skadefri Puyol och en skadefri Mascherano kan fortfarande och jag är skeptiskt om Hummels och Silva hade gjort jobbet bättre.. Problemet är som sagt att våra försvarare lämnas utan stöd från mittfältet och speciellt när våra ytterbackar är så offensiva..

-----------------------------Målvakt----------------
Adriano/Alves --- Pique -Puyol/Masken----Alba
------------Mascherano/Song---Busquets -----
-----Thiago/Xavi-----Messi -----------Iniesta ---
-----------------Pedro/Tello---------------------
Barcelona Gabriel
2013-05-13 12:36
Jag hade velat se oss ändra formation till nästa säsong till en 4-2-3-1 uppsättning. Tror det hade gynnat oss både defensivt och offensivt. Med tanke på våran väldigt offensiva spelstil gör det oss väldigt sårbara defensivt, med bara mittbackarna och Busquets kvar där bak blir det svårt för oss att försvara oss mot omställningar. Hade vi haft ytterligare en spelare bredvid Busquets hade vi haft inte varit lika sårbara när det kommer till just det. Dessutom får vi mer spelare närmare varandra i alla positioner vilket också gynnar våran spelstil, det blir också mer trångt för motståndare att såra oss. Framför allt hade jag velat se oss använda oss utav den här formationen då jag anser att Thiago är som klippt och skuren för rollen bredvid Busquets. Thiago är känd som en finlirare, men han är en liten badboy. Han går tufft in i närkamper och drar ofta på sig frisparkar, till skillnad från både Xavi och Iniesta. Tror laget hade mått bra av att få in ytterligare en spelare som vinner lite boll på mittfältet bredvid Sergio.

Ter Stegen
Alves - Piqué - Hummels - Alba
Busquets - Thiago
Reus - Iniesta - Neymar
Messi

Haha, lär knappast hända då jag ser det som nästintill en omöjlighet att få både Neymar och Reus, men fifaaaaen vilket lag änna. Drömma går!
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-05-13 12:26
2013/2014

Ter Stegen
Marquinhos - Piqué - Hummels/Silva - Alba
Thiago - Sergio - Iniesta
Neymar - Messi - Tello/Alexis

Detta skulle vara det perfekta övergångsfönstret någonsin! En av de största målvaktstalangerna i världen i mål, Ter Stegen. Man säljer Dani och lägger en 18-årlig supertalang Marcos där (som har bevisat att han är mer än bara en talang) och köper en ny stabil mittbackspartner bredvid Gerard.

Jag tycker att Thiago ska spelas in i startelvan nästa säsong då han besitter en enorm potential och han behöver speltiden för att mogna. Dessutom har Thiago lyckats axla Xavis roll mycket bättre än vad Cesc gjort. Tello har bevisat denna säsong att han är värd en chans och fortsätter han på samma bana är han också värd en startplats. Alexis har varit under isen statistikmässigt denna säsong men har trots allt kommit igång nu i slutet och bevisat för oss vad han egentligen är kapabel till. En kreativ Neymar på högerkanten som kan byta position då och då med Leo.

Detta laget som jag mönstrat är föryngrat men har en del rutin kvar, Jag tror också att vi kan bli mer oförutsägbara med Neymar - Messi - Tello/Alexis, då alla spelarna vet hur man kan bryta mönster men ändå hålla sig till tiki-taka spelet. Det blir också fler mål då jag tror att denna trio vågar avsluta oftare än Pedro - Messi - Alexis.

Barcelona Gabriel
2013-05-13 12:25
Helt ärligt skulle jag inte buda på Rooney. Jag tycker han har gått ned sig på sistone. Hade det varit 2 år sen hade jag mer än gärna sett Rooney i vårat lag. Det handlar inte om att han inte platsar, för det gör han utan tvekan. Han är en av världens bästa spelare och anfallare, no doubt. Men ändå nej.

Han fyller 28 i oktober, och han har inte varit lika outstanding som han var för ca 2 år sedan. En värvning av Rooney hade hamnat på minst 30 M€. Då föredrar jag hellre att vi köper inför framtiden.
RedemptionMn
2013-05-13 11:59
ElRaval

Det hela beror på om Neymar kommer till Barca den här sommaren. Tveksamt att både Rooney OCH Neymar kommer hit samtidigt den här sommaren. Rooney springer och kämpar mer än Neymar, medan Neymar är mer en finlir spelare.
Barcelona ElRaval
2013-05-13 11:47
Hur skulle ni ställa er till Rooney som ett alternativ nu i sommar?

Om det är något han kan göra så är det att visa "grinta" åtminstone. Det känns som det är något som kan behövas i laget.
Barcelona Rambla~
2013-05-13 09:52
@Capitán - El tiburón:
Rapporter säger ju att det ska vara samma skada som gått upp. Tito sa det bla i en intervju. Fast jag kan ju ha fel, det kan ju vara som du skrev.
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-05-13 09:46
Vet inte om det är jag som förstått fel, men var inte Messi's skada igår lokaliserad till framsida lårmuskel?
Hamstring är väl baksida lår, som han skadade för någon månad sedan. Alltså var det ju enbart otur att han fick kliva av igår. Inte direkt Tito's fel då den första skadan verkar ha läkt?
Barcelona Rambla~
2013-05-13 09:38
Den där fjanten kan ju ta reda på fakta innan han skriver skit om Messi. Nu var det så att Messi fick en bristning efter det att alla 3 byten gjorts. Hur fan skulle han kunna veta att hans hamstring skulle ge med sig? Ska han be om att bli utbytt när han inte har några problem? Är det någon som ska kritiseras är det Tito för att han gjort alla byten men sånt händer tyvärr ibland. Vi låg under, Tito ville gå över till 3-4-3 och Adriano bad om att få bli utbytt då han hade känningar. Jag antar att Tito ansåg det vara tryggare med Busi som pivote än Song i 3-4-3 och därför bytte in honom. Sen att Messis hamstring gick är väl för fan inte hans fel. Så istället att skriva en massa skit om Messi och inget innaför pannbenet kan man ju göra lite research innan man skriver sin smörja.

Campions!
Barcelona Diar Shekha
2013-05-13 02:06
Låt idioten snacka, han är bara svartsjuk för att hans patetico är patetiska. Han borde koncentrera sig på deras final mot Real där de Kmr få spö mot Real Castilla. Getafe är fan bättre än de, Getafe kan ju slå Real då och då.
Barcelona LeoMessi
2013-05-13 01:27
ElTriplete (Barcelona) Haha ja det är faktiskt ganska löjligt att se vilket jävla punggrepp real har mot Atletico. Trots att dom är bra så lyckas sjabla bort sin ledning och släppa in 3 mål. Medan dom krigare för kung och fosterland när dom möter oss
Barcelona ElTriplete
2013-05-13 01:26
LeoMessi Haha, kan mycket väl vara så. Real kan lika gärna komma med sitt Castilla-lag, de kommer ändå att slå Atletico i finalen. Det är helt sjukt vilket mentalt övertag marängerna har egentligen.
Barcelona LeoMessi
2013-05-13 01:22
ElTriplete (Barcelona) Så jävla idiotiskt att skriva något sånt. Som om Messi satt och planerade att han skulle kliva av efter att Tito hade gjort alla byten. Ett under att han ens klarade så länge med tanke på hur jävla fult och tufft Atletico spelar. Dom kanske är sura för att dom vet att real kommer att ställa upp med C-laget i cupfinalen och penetrera dom djupt in i dajmen.
Barcelona ElTriplete
2013-05-13 01:12
LeoMessi Atleticos red skämmer alltid ut sig. Tro mig, det här är inte första gången de säger eller skriver något sånt. Minns när en av deras skribenter, Ivanovski eller Pulaski eller vad han heter, önskade att Messi dog eller något sånt. Minns inte exakt vad han sa men det var något riktigt äckligt och fult iallafall efter vår seger mot dem förra året.
Barcelona Barca King -
2013-05-13 01:07
Helt jävla sjuk att iniesta är 29 år. Valdes lämnar, Puyol kommer agera framöver som ledare i omklädningsrummet och göra sina inhopp. Fy vad tiden går! Man blir hjärtkrossad. Det är inte långt kvar tills en ny generation står bakom Messi och leder klubben mot nya titlar. Ibland önskar man att tiden stod stilla.
Barcelona koeman92
2013-05-13 01:06
AndreMario har rätt. Hur lång tid tog det t.ex inte till en idiot som gloryglorymanunited blev spärrad? Han bröt mot nästan varenda forum regel och lite till flera gånger om, ändå gjorde ingen ett skit åt saken. Men när folk som AndreD råkar skriva några bokstäver för mycket vid målfirande, då jävlar ska han IP spärras omedelbart? Avgå admins! Ni är nästan värre än Barças styrelse. Låt vettigare människor som Gabriel, Hetfield eller Rambla bli admins istället, lär iaf inte missbruka sin post som Taher & co gör.
Barcelona LeoMessi
2013-05-13 00:57
Läste rapporten som atleticos red skrev, jävlar vad dom klagar på att Messi är självisk och att han saknar något bakom pannbenet eftersom han klev av och lämnade sina lagkamrater. Vad fan vet dom om ifall Messi gjorde det med flit? Skulle han ha spelat klart och slitit av varenda muskel i benet eller?
AndreMario
2013-05-13 00:23
Btw du som ipspärrade mig och nickspärrade mitt andra account för jag skrattade, really? Fokusera på Realfans som kommer in och provocerar istället
AndreMario
2013-05-13 00:04
Häääärligt att mina grekiska bröder slog smutsen :) bra helg detta! Förutom Messis skada :/ muskelskador är jävliga.
Barcelonistas
2013-05-12 23:51
Alves: "Rumours about Mourinho leaving Madrid? Football will lose a lot if he does, especially you, the press... (smiles)"

Vilanova: "I didn't watch Espanyol-Madrid yesterday. I went to sleep and saw they drew 1-1 later."

Vilanova: "100 Liga points? If it's possible, we'll go for it, but it's not a really important goal for us."

Vilanova: "Not winning against Madrid in two Liga games this season? If ref gives the penalty on Adriano, both games would have been 2-2."

Alves: "I didn't watch Espanyol-Madrid yesterday. I was watching Porto-Benfica. We didn't win the Liga yesterday, we already won it earlier"

Haha Alves och Tito är kungar! :).
Barcelona Leo y Cesc
2013-05-12 23:48

Zlatan glad som vanligt haha
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-05-12 23:45
Rooney väntar inte ens tills silly season utan säger redan nu att han vill lämna?
Barcelona Gabriel
2013-05-12 23:44
Vampíro

Word! Do or die!
Barcelona Vampíro
2013-05-12 23:43
Cesc: "I felt good this season, although I wasn't at my best after Milan. Sure there are better players than me, but no one is as demanding" Nästa säsong gäller det!
Barcelona Barca King -
2013-05-12 23:40
Så jävla nice det är att se grabbarna efter matchen i bussen och fira liga guldet. Samt bilderna på Alexis som hyllar sin mamma medans alla andra kramar om han. Man får redan en nostalgisk känsla av de bilderna. Vänskaps har bildats men spelare kommer lämna och spelare kommer att komma. Ett bra år för oss, Visca Barca.
Annons: