/spanien/barcelona/forum/7163.aspx/spanien/barcelona/forum/7163.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bàckis
2013-05-13 19:43
Undra vem som är bäst i laget på att kröka? Kan tänka mig att det är typ Pinto eller Song ;)

Härliga bilder på hemsidan och live-streamen, bucklan är hemma igen :)
Barcelona Gabriel
2013-05-13 19:40
Barcelonito / Lucho Enrique 21 Jag skrev aldrig att jag tror att klubben kommer att gå efter Reus, det är inte en speciellt realistisk värvning med tanke på hur det är i nuläget med alla andra positioner som måste förstärkas, det är mer en värvning jag personligen gärna skulle velat se. Hade det varit upp till mig hade jag sålt Cesc och finansierat värvningen av Reus med pengarna man fick in för honom. Sen ska Iniesta spela i mitten och ingen annanstans! Och som jag redan nämnde, jag tror inte att en värvning av Reus är möjlig om man inte gör vissa beslut inom truppen gällande vem som ska stanna och vem som bör säljas. Hade Reus köpts, hade någon annan fått vara tvungen att säljas. För jag ser inte heller hur man ska ha pengar till att köpa honom om vi ska lyckas med att köpa Ter Stegen, Hummels och Neymar.
Barcelona Floquet de Neu
2013-05-13 19:34
Man njuter utav att se gubbarna så glada och alla människor ute på gatorna som firar. Hade varit grymt att vara där nere just nu.
Barcelona Dinho the artist
2013-05-13 19:33
Capitan Puyol - El Corazón
Ang. Reus.
Exakt min mening! Jag nämnde det tidigare att Reus, för mig, är den typiska "Realspelaren". Det var inte uppskattat dock.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-05-13 19:28
Älskar att Alexis sitter på bussen med en katalansk flagga knyten runt halsen! Förväntade faktiskt inte mig det av en chileño ;)
Barcelona NoGo™
2013-05-13 19:26
@Gabriel

Har inte varit några problem för mig men vet att det laggat lite för andra med. Vet inte vad det beror på dock.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-05-13 19:24
Gabriel Behovet av Reus finns fortfarande inte i ett Barca med Neymar, Messi, Pedro, Alexis, Tello, Deulofeu och Iniesta som potentiella anfallare. Han är en fantastisk spelare men Barca kommer inte gå för 2 anfallare med den uppsättningen man redan besitter på forwardsidan. Dessutom behöver man pengar för att finansiera en målvakt, en dyr mittback och möjligen en back eller mittfältare till. Tror att ledningen isf skulle vara mer intresserade av Gundogan eller Isco som det har pratats om ifall de går för ett fjärde nyförvärv.
2013-05-13 19:22
Gabriel
---
Okej, jag förstår dig och köper faktiskt argumenten för ett ev. köp.

Dock är väl köpet ganska otroligt?
Reus gick till sin favoritklubb, han kunde välja Bayern. Han har ingen utköpsklausul, Dortmund vill knappast tappa ännu mer mark på Bayern och sälja hela sitt lag (Lewandowski, Hummels). Plus att Barca, i min mening, inte behöver förstärka kanten (förutsatt att Neymar anländer). Jag ser ju mycket hellre att man värvar in en Marcos utöver Silva/Hummels.
Barcelona Gabriel
2013-05-13 19:20
NoGo™

Moltisimas gracies, hermano!

Bara för mig det laggar?
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-05-13 19:19
Gabriel

Reus är en fantastisk spelare men Barca skulle inte få ut hans fulla potential då han helst rör sig på stora ytor. Han är mer av en kontringsspelare som skulle passa perfekt i ett lag som Real Madrid och Chelsea (de smutsigaste tyvärr).
Barcelona NoGo™
2013-05-13 19:15
@Gabriel:

Här kan du välja.
Barcelona Gabriel
2013-05-13 19:10
Dinho the artist

Allt handlar om taktiskt finslipande. Han är en ung spelare som inte ens lärt sig hälften av det taktiska som en fotbollsspelare bör kunna. Dessutom utvecklas man rent taktiskt otroligt mycket som spelare när man kommer till Barcelona. Det har man hört flera spelare nämna efter de blivit Barça spelare. Thuram, Henry, Gudjohnsen och Alexis är bara några av flera som uttalat sig om det här. Sen ser jag inte Reus som en chansspelare, jag ser han som en lagsspelare som dock har egenskapen att klara av att ta sig förbi sin motståndarspelare och även slå avgörande passningar. Du hade inte sett samma Reus i Barcelona som du nu ser i Dortmund, med det menar jag inte en total transformation som det blivit med Alexis. Vad jag menar är att Reus hade lärt sig att spela en mognare fotboll i Barcelona, trots att han redan nu spelar moget vad gäller självförtroende.

Han besitter allt jag söker hos en mittfältare/kantspelare. Smarthet, lagspel, bra med båda fötterna, bra skott på bollen, drivet med bollen, snabba beslut, fina avslut, pressar motståndarna. Jag ser han som en helt annan spelare än Neymar. Den enda likheten de har är att de är bra på att driva med bollen och ta sig förbi motståndarna.

Du får olika saker, inte samma saker om man köper de båda.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-13 19:05
Klart Xavi har flickvän :P
Barcelona Gabriel
2013-05-13 19:04
Någon som har livefirandet med det ursprungliga katalanska kommentatorerna?
2013-05-13 19:03
Gabriel
---
Nej, jag är medveten om att han är en skicklig spelare. Jag skrev även ett scenario med "båda två".
För mig är Reus lite mer av en chansspelare. Han gillar att snabbt komma till avslut samt att han gillar att slå avgörande passningar osv. För mig är det en spelare som är väldigt lik Neymar i dessa anseenden. De är två helt skilda spelare men de har några likheter, och jag ser inte hur ett lag, som nämnt nedan har i sitt DNA att ha 70% bollinnehav, kan spela med två av dessa.
Barcelona FCB_Messi
2013-05-13 18:58
CAMPEONEEE CAMPEONEEE CAMPEONEEE CAMPEONEEE CAMPEONEEE CAMPEONEEE CAMPEONEEE CAMPEONEEE
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-05-13 18:40
Haha, vilket lag alltså. Förstår inte varför Valdes vill lämna. Så jävla dum men men, inte så att han är världens bästa målvakt direkt. Ter-Stegen alla dagar i veckan.
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-05-13 18:37
Cule Messi y Alexis Han måste få bli av med oskulden snart!
Barcelona zigazaga
2013-05-13 18:33
Haha, Pique är den lugnaste av de alla på bussen. Wtf? Fick han sova på soffan inatt eller? Shakira's fel :P
Barcelona NoGo™
2013-05-13 18:31
@Culé - Messi y Alexis

Han har väl en nu om jag inte minns fel :P
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-05-13 18:30
The women's team of Barcelona, who won the league title last week, will also take part in the street parade.

Kanske kan Xavi hitta en flickvän bland dem. :P
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-13 18:26
Firandet med engelska kommentarer
Lilla Fröken
2013-05-13 18:25
barca de Corazon (Barcelona) Döp dina båda tvillingar till Chygrynskiy, oavsett kön ... :)
Barcelona NoGo™
2013-05-13 18:20
Länk till firandet!
Barcelona BB-Barceloneta
2013-05-13 18:05
Ska bli intressant och se vad Deulofeu får för roll i klubben nästa säsong, flyttas han upp till A-laget och krigar om platserna där eller fortsätter han som B-lagsspelare och kallas upp vid behov. Fördelen med att ha honom registrerad som B-lagsspelare precis som Tello var i höstas är ju att han kan få regelbunden matchträning i segundan om det visar sig att han inte klarar av konkurrensen i A-laget. Visst vore det ju roligare om han blev uppflyttad permanent men jag är inte säker på att det är den bästa lösningen.
Barcelona Mido
2013-05-13 17:35
Santos har meddelat att nu kan lyssna på alla bud som kommer, och dom vill ha 50 milj €
Barcelona Gabriel
2013-05-13 16:43
Dinho the artist

En spelare som Reus? Det låter på dig som att vi pratar om en usel fotbollsspelare nu. Anledningen till varför jag vill ha både Reus och Neymar, bortsett från det faktumet att han är en otroligt duktig fotbollsspelare är pga att han är väldigt mångsidig och kan användas på flera olika positioner, både i anfallsuppsättningen som i mittfältsuppsättningen. Han har också egenskapen att kunna ta sig förbi sin spelare på samma vis som Iniesta och Wilshere har, så flyter han bara förbi dem och öppnar otroligt stora ytor för medspelare och skapar målchanser. Dessutom är han en bra lagspelare, bra på att pressa motståndarna, bra på att passa bollen, och han besitter ett bra skott också. Lägg till att han är ung och kommer att utvecklas ännu mer på det han redan är bra på.

Hoppas du är nöjd med svaret.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-13 16:35
€35 miljoner i utköpsklausul - bra jobbat!
Barcelona Diar Shekha
2013-05-13 16:31
OFFICIELT: Gerard Deulofeu har förlängt till 2017. Källa: Barcelonas officiella konto på Twitter.
Barcelona FCB_Messi
2013-05-13 16:21
Ingen exhibition match på FIFA hahahaha . Älskar såna utryck.
Annons: