/spanien/barcelona/forum/7154.aspx/spanien/barcelona/forum/7154.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2013-08-22 14:56
Angående matchen mot Atletico Madrid:

Vi börjar med David Villa. Det var totalt brist på respekt angående firandet! Villa firade målet som om det var en CL-Final eller VM-final och jag blev förbannad! Ett Barcelona som tog hand om David Villas skador, ett Barcelona som vägrade att ta in en ersättare för Villa under två transfersfönster för att man väntade på Villa & trodde på honom hela tiden och det är så här han beter sig.. Efter matchen så säger han att klart att han firar målet (det sa han innan matchen också om jag inte minns fel) firar sitt mål, att hans nya klubb är Atletico Madrid samtidigt som han fortfarande älskar Barcelona. Det är EN LÖGN från hans sida! Under hans första säsong i Barcelona mötte vi Sporting Gijon på bortaplan när Manuel Preciado (må han vila i fred!) coachade de och Villa gjorde mål på de men han vägrade att fira, antagligen för att han har spelat där tidigare. Matchen slutade 2-2. Det Villa gjorde igår var vidrigt och totalt respektlöst! Jag har ingen respekt för honom kvar, han är slut för mig och jag avföljde honom direkt på Twitter inatt! Jag hoppas att hela Camp Nou buar ut honom på onsdag!

Atletico Madrids första halvlek var perfektion, jag gillade verkligen deras försvarsspel och Diego Simeones matchplan var perfekt! Tycker endå att vårt försvar var bra och man kan inte begära så mycket mer egentligen.

Det är dags för Jordi Alba att växa upp, det han gör är bara patetiskt och barnsligt. Börjar bli trött på hans barnfasoner. Hans försvarsspel var heller inte så bra och om han fortsätter så här är det bara en tidsfråga innan Adriano blir ordinarie.

Jag gillade verkligen Sanchez igår och det är så här jag vill se honom, utmanade ofta, var bra i presspelet, tog många löpningar och hjälpte till en hel del i försvaret.

Bra gjort av Tata Martino att agera snabbt i andra halvlek och våra byten blev nycklarna sen. Gillar även att han är ständigt aktiv och delar ut instruktioner! Som sagt, det ska bli väldigt intressant att se i fortsättningen.

Sist men inte minst, råttan Godin borde skämmas! Jävla äckel!
Barcelona zick9
2013-08-22 14:52
@Shaappaa:

Enligt mig gjorde Iniesta sin livs säsong 2012/2013. Han behöll verkligen formen från EM. Vad snackar du om? Han har absolut inte tappat några nivåer sen Tito tog över...
Barcelona Barcelonistas
2013-08-22 14:51
Shaaapaaa - du är helt ute och cyklar nu Iniesta kanske gjorde sin bästa säsong någonsin under Tito. Han var utan tvekan vår bästa spelare föra säsongen tillsammans med Messi. Iniesta överglänste tom Messi i många matcher under Tito, då där håller jag inte alls med dig. Under CC var han ju magisk i stort sett alla matcher. Han låg bakom allt Spanien skapade, och var Spaniens bästa spelare under turneringen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shaappaa
2013-08-22 14:43
Det jag älskar mest med Iniesta är hur han växer till ett monster när det vankas om stora matcher, men sen tito tog över så har han sjunkit några nivåer känns det som, kan ha absolut fel. Det kunde man också se tydligt i CC cupen , där han var till och från i sin närvaro på plan... Hoppas jag har fel för att jag ser hellre Iniesta på plan än xavi. Sen kan man även diskutera vem som passar bäst i Tatas taktik, där jag ser xavi o cesc mer de självklara valet.
Barcelona LeoMessi
2013-08-22 14:42
Acrobat (Barcelona) Det kan vara så som du säger också. Men varför skulle han vilja uppmärksamma att Messi har ont i låret om han inte vill att någon ska försöka neutralisera honom ytterligare genom att försöka träffa honom där? Inte så att han tänkte "Grabbar, Messi har ont i låret så var snälla och skada honom inte, det är synd ju".
BARCA-més que un club
2013-08-22 14:41
@Acrobat:

Kolla noga på klippet och vilken idiot som helst fattar vad han menar med det han slår ihop knytnäven och slänger fram handen pekandes mot Messi som står framför, ( Med andra ord säger han till Miranda att slå till han där han har ont)
Barcelona YYEA
2013-08-22 14:38
Inget att hänga läpp över, framgång föder hat.
Barcelona Acrobat
2013-08-22 14:36
Angående Godin så är det ju faktiskt ingen som vet han syfte med gesten. Han kan lika väl bara vilja visa att Messi har fått en smäll på låret. Det behöver absolut inte betyda att han vill att någon ska skada honom ytterligare.
Barcelona Acrobat
2013-08-22 14:34
Messis skada är inget allvarligt, men å andra sidan har det det varit samma visa sedan i våras. Han får småskador var och varannan match, vilket gör att han inte kommer in i rätt rytm och missar matcher. Låt det här vara den sista skadan nu, tack!
BARCA-més que un club
2013-08-22 14:34
Hoppas Tata vilar Messi inför helgens match , så han kan hinna bli frisk och
i matchform inför returen i spanska super cupen på onsdag så han kan sätta
Godin på plats den jävla Smutsen... uschhhh skamligt gjort.!!!!
AndreD -
2013-08-22 14:26
barca!54

Inre blödning ungefär, med andra ord blåmärke.
Barcelona LeoMessi
2013-08-22 14:22
Jag har aldrig upplevt sånt här hat mot Barcelona någonstans, endast i Sverige! Har varit i andra länder och pratat fotboll med folk och jag upplevde ingen bitterhet. Bara i Sverige ser man såna patetiska kommentarer.
Barcelona LeoMessi
2013-08-22 14:20
YYEA (Barcelona) Men deras logik så borde Busquets förstärkningar också vara taktik. Eller är det fult och grisigt gjort? Samma sak när drogba filmade bort 7 minuter av första halvlek så sa folk att det var taktiskt gjort av honom Hahaha
Barcelona DM1982
2013-08-22 14:19
@YYEA:

Det är helt sjukt att läsa bland kommentarerna där att det är rätt att försöka skada. Det som är helt säkert är att hade det varit en Barcelona-spelare som gjorde det där så hade det knappast varit helt rätt utan snarare äckligt och typiskt UEFALONA. Hatet mot Barcelona har nått skadliga proportioner, känns som om det är läge för folk att tagga ner lite.

Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-08-22 14:18
@Hetfield:

vi behöver söka upp japp stam och kolla om han har en yngre bror eller en kusin som är lika hårskinnad som honom! helst en som e 2 meter lång och har ett ärr från ena sidan av ansiktet till halva
Barcelona YYEA
2013-08-22 14:15
Emanuel Leander · Toppkommentator · Coop: Säljare
Taktik för att rubba motståndare. Fult, javisst, men likväl taktik.

Petter Ståhl · Toppkommentator
Helt rätt av Godin.
Barcelona koeman92
2013-08-22 14:14
Någon som vet hur länge Messi kommer att vara borta?
Barcelona DM1982
2013-08-22 14:13
@barca!54:

Man måste vara överläkare för att fatta det där. Summa summarum så verkar det inte så farligt men risken för att han inte kan vara med på söndag finns. Då är det ett perfekt tillfälle för Neymar att kliva in och visa saker.
Barcelona Gabriel
2013-08-22 14:13
Shaappaa

Iniesta hade en dålig match igår, men han är fortfarande världens bästa mittfältare. Man kan inte ignorera hela hans förra säsong bara pga en dålig match igår, det är bara absurt. Att bänka Iniesta finns inte, det hoppas jag att du förstår. Xavi har spelat under sin egna förmåga en längre period nu och bör förpassas till bänken. Hans spel är för långsamt för tillfället, det är min åsikt iaf.
Barcelona Hetfield
2013-08-22 14:11
Jag tycker att Barcelona saknar en "ful" spelare. En Deco eller Van Bommel som smäller till när motståndaren blir för jobbig och spelar fult.

När jag ser Alba rulla runt när någon drar i hans hår lite lätt så tänker jag bara "please...". Eller när Busquets måste rulla runt vid varje smäll.
Barcelona DM1982
2013-08-22 14:11
Official: Messi has a thigh muscle bruise, it's not yet clear if he will be able to play against Malaga on Sunday

Känns inte som om det är så allvarligt.
Barcelona barca!54
2013-08-22 14:09
Update: Messi has a postcontusional intramuscular hematoma in the femoral biceps of his left thigh.

Någon som vet vad skadan innebär
Barcelona DM1982
2013-08-22 14:09
För övrigt så är starttiden 23:00 ett skämt, det är smått efterblivet att starta en match då. Det blir till att hoppa över nästa match, att vara helt trasig av trötthet är bara trist

Hyfsat bra match igår men även väldigt grisig. Det slängs, filmas och stämplas för mycket. Domaren tappar kontrollen helt och missar en klar straff men missar även att visa ut Busquets på klockrena gula kort. Det är ovärdigt.

Känns som om Barcelona har det här in sin hand nu, de ska inte tappa det här. 1-1 borta mot ett kompakt defensivt Atletico är väldigt bra hur man än vrider och vänder på det.

Det absolut bästa igår var att det fanns kreativitet även när Messi går ut (inte för att han var bra igår) eftersom Barcelona nu kan ta in Neymar. Innan så dog det mer eller mindre ut, nu finns det ett starkt kort till att spela.
Barcelona Shaappaa
2013-08-22 14:07
Gabriel Utifrån matchen igår så tyckte jag personligen att Iniesta var väldigt blek och hade dålig första touch. Inte nog med att han tappade bollen ovanligt många gånger så bidrog han även inget i offensiven, där han passade oftast tillbaka till busse eller till Alba inget mer inget mindre. Absolut, jag håller med dig om att det är inte samma xavi som för 3 år sedan men hans långa bollar över backlinje och genomskärare har blivit mycket farligare, och därför tycker jag cesc och xavi på plan känns betydligt farligare, än så länge iaf..
Barcelona Puyol El Capitano 5
2013-08-22 13:45
Godin jävla smuts, du ÄR och kommer alltid att vara en nolla
Länktips: t.co/X4HLuUwahR
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-22 13:20
Messi behöver en lång skön vila. Istället för det så ställde han upp i sommar och spelade välgörenhets matcher dessutom är det VM sommaren 2014 och inte nog med det så har Copa America samt massa annat stått i vägen för honom säsongerna innan. Jag minns när han spydde då vi möte Madrid och Pep borde bara ha bänkat honom. Den lilla killen måste ta och vila sig.
Barcelona Deulofeu
2013-08-22 13:13
Minimessi oerhört intressant tack.
Real Madrid Minimessi
2013-08-22 12:54
Intressant artikel angående Messi....
Real Madrid Minimessi
Intressant artikel angående Messi.
Barcelona Gabriel
Benzema och Di Maria till Arsenal? Släpper de Benzema har de ju ingen anfallare kvar typ, kan inte tänka mig att dom går med på det. Funderar de isf att använda Ronaldo som anfallare, Bale på vänsterkanten och Özil till höger då eller? Det hade ju kunnat funka men bredden på anfallet ser inte så bra ut då. Visst, de har ju Morata och Jese också, men a, är det verkligen de två man vill förlita sig på ifall någon där uppe går sönder?
Annons: