/spanien/barcelona/forum/7151.aspx/spanien/barcelona/forum/7151.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-14 12:43
@LeoMessi:
Hur är det dåligt stil av Pep? För det första så kanske han känner att han inte är skyldig någon i klubben något med tanke på hur han lämnade och hur ett stolpskott som Freixa snackar skit om honom och för det andra så har han bara hört av sig till folk inom tränarstaben vars kontrakter går ut. Och de två från scoutingteamet fick sina jobb tack vare Guardiola från första början. Irritationen bör vara riktad mot Zubi, Barto och Rosell som verkar mer koncentrerad på att jaga efter Neymar istället för att ta itu med mer viktigare grejer som förhandla och förlänga kontrakterna med viktiga pjäser som t.ex. Juanjo Brau som tar hand om Messi. Amatörer som sagt.
Barcelona LeoMessi
2013-05-14 12:26
Tycker att det är dålig stil av pep att börja plocka anställde från Barcelona. Det stör mig riktigt ordentligt om jag ska vara ärlig. Fattas bara att han och Wenger börjar hänga utanför la masia och plocka ungdomar.
Postat via SvenskaFans-appen
vifa
2013-05-14 12:04
Neymar till Bayern Jarååååå
Barcelona Corazon
2013-05-14 11:46
nu skriver md att real vill lägga bud på Rooney, fattar inte varför aldrig Barca är å hugger direkt som real, killen älskar Barca å ja jag skulle tacka ja till honom lätt..
2013-05-14 11:37
ElTriplete/

Jag hyser faktiskt inget agg mot Pep för att hör av sig till folk han litar på och som han dessutom anlitade redan under sin tid som tränare för B-laget. Det är snarare Zubi och de andra som är ansvariga för den fotbollssektionen som bör få en känga för att lämna för många lösa trådar det senaste året.

Barcelona ElTriplete
2013-05-14 11:33
el Flaco Vafan, det är ju inte alld optimalt att hitta nya scouter och nya tränare när de varit med i 5 år nu. Dåligt skött av Zubi, tråkigt att Pep bara plockar dem ifrån oss på det här sättet dessutom ifall detta nu stämmer.
2013-05-14 11:30
Domènec Torrent oxh Carles Planchart som scoutar och analyserar motståndarna sägs lämna denna sommar, då deras kontrakter går ut den 30 juni, för att ansluta sig till Peps Bayern.

Beklagligt att de två och flera andra i tränarstaben inte redan har fått sina kontrakter förnyade. Bartomeu och Zubi klarar uppenbarligen inte av att göra sitt jobb. Rosell bör fundera på om det man borde göra förändringar inom styrelsen också. Dessa amatörfasoner kommer bli vårt downfall.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-14 10:55
Låt Messi vila i lugn och ro. Han kommer vinna skytteligan , Guldskon & vi är redan mästare. Det är ingen mening med att stressa fram honom.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-14 10:44
@barcastuff: Officiail: New tests this morning have shown that Messi has a thigh muscle injury, he is expected to be out for two to three weeks #fcblive
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-14 10:23
Rambla Har hänt mig med ett par gånger . Störande! Gällande vilka som kommer och lämnar i anfallet i sommar så hoppas jag Alexis stannar. Han har visat fina tendenser på sistone och kan bli förjävla nyttig för oss om allt bara lossnar. Det har jag sagt redan från början. Nu verka han vara på rätt väg! Även om det tar emot så kanske man isåfall skulle casha in på Villa, men då måste en målgörare in. Möjligen kan Neymar och tello axla det ansvaret, annars hade jag gärna sett en kraftfull killer i truppen. Vart man nu finner en sån till ett bra pris
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-14 10:22
Rambla Har hänt mig med ett par gånger . Störande! Gällande vilka som kommer och lämnar i anfallet i sommar så hoppas jag Alexis stannar. Han har visat fina tendenser på sistone och kan bli förjävla nyttig för oss om allt bara lossnar. Det har jag sagt redan från början. Nu verka han vara på rätt väg! Även om det tar emot så kanske man isåfall skulle casha in på Villa, men då måste en målgörare in. Möjligen kan Neymar och tello axla det ansvaret, annars hade jag gärna sett en kraftfull killer i truppen. Vart man nu finner en sån till ett bra pris
Barcelona Rambla~
2013-05-14 09:32
Deulofeu Han är så pinsam Perez. Vid det här laget vet han att Neymar inte vill till Madrid, det har hans pappa (som sköter det mesta) gjort klart för Santos. Trots det är Perez på Santos hela tiden enbart för att de ska bli giriga på mer pengar. Är det så jävla viktigt för Perez att han blir så dyr som möjlig för Barca? Santos äger inte all rättigheter för Neymar så de kan hålla på och gapa bäst de vill. I värsta fall så kan Neymar vänta till januari 2014 och skriva på ett förkontrakt med Barca och då kommer han helt gratis till sommaren 2014. Då kan Santos och de andra ägarna stå där med lång näsa utan att få någon ersättning alls.
Barcelona Deulofeu
2013-05-14 09:28
Kommer inte Neymar i år finns det ingen anledning att köpa någon ny anfallare då kommer Tello ta över Villas plats och även Deulofeu få mer speltid.

Pedro kan knappast göra en till så dålig säsong som han gjort.

Sanchez har jag redan berömt massor och hoppas han stannar något år till.
Barcelona Deulofeu
2013-05-14 09:25
Vi i Barcelona har ju ofta gillat att bygga laget framifrån och det ser inte ut att bli något undantag nu heller.

Sällan eller aldrig har vi köpt en klassback för dyra pengar senast var väl Alves.

Men hur man än vrider och vänder på vårt anfall till kommande säsong ser det väldigt svårt ut för mig att få till det.

Jag tror på följande scenario.

Sanchez borde väl nästan ha spelat till sig en fortsättning i laget han har ju varit vår formstarkaste spelare senaste månaden både med mål och assist och som vanligt bra löpningar.

Spelare som han växer inte på träd lojala spelare som alltid gör sitt jobb och en del mål och assist.Jag tror han stannar ifall vi inte får ett bud på över 250 miljoner.Jag håller nog med om det.Tror även Tito bestämt sig för det.

Villa kommer säljas och inte mig emot inga kommentarer om det han måste spela och det centralt för att leverera och det kommer han inte få göra hos oss.

Neymar borde ersätta honom men har verkar bli vansinnigt dyr eftersom Madrid gör allt för att sabba.Börjar bli lite orolig för att han verkligen ska komma.Jag vill verkligen att han ska komma till oss ser honom som en av de tre spelarena i världen med mest potential tillsammans med Götze och Hazard.

Men kommer inte han kommer Tello få chansen att växa mer och likaså Deulofeu.

Pedro kommer garanterat att vara kvar men han kommer och borde inte få lika mycket speltid framöver.Han har under två säsonger inte presterat på topp men hans båda fötter och arbetskapacitet behövs.Saknar dock hans mål.

Messi kommer spela jämt som vanligt och kommer aspirera på att göra 55 mål i ligan nästa år.

Tellos kurva går spikrak uppåt och han är en riktig ytter som breddar hela tiden och börjar lära sig använda sin snabbhet på ett bra sätt.Blir mer och mer lik Henry.

Enligt mig ska vi alltså försöka värva Neymar och ingen mer.Jag vill se att alla får speltid.

Neymar-------------Messi---------------Sanchez
Tello----------------------------------------Pedro/Deulofeu

Neymar är en spelare som nprmalt sett spelar hela tiden likt Messi men i Barca kommer han nog få vila en del främst för att Tello ska få sina viktiga minuter och han spelar som bäst till vänster.

Sanchez är för mig just nu given till höger och han och Pedro kommer få dela ganska broderligt på speltiden till Deulofeu vuxit in i kostymen.För att sedan göra platsen till sin egen.

Under säsongen ser nog anfallet ut som i mina drömmar

Neymar----------------Messi----------------Deulofeu

Barcelona Deulofeu
2013-05-14 09:13
När det gäller Fabregas så finns det inte en chans att vi säljer han.

Han är en av Titos mest använda spelare och han hade honom i ungdomslagen banden är starka.

Han är vår mittfältare som gör mest mål utan tvekan och även i toppen på assist.

Säljer vi han kommer vi tappa halva intäkten till Arsenal bara det är ett argument för att inte sälja.

Han kommer inte flytta han har precis vunnit sin första ligatitel.

Har har precis blivit pappa och köpt nytt hus.

Barcelona >The Reporter<
2013-05-14 09:08
Blir irriterad när jag läser att vissa vill ha bort Cesc, han ska ingenstans. Han ska vara med och bidra till stora titlar. I framtiden kanske han blir kapten, vem vet
Barcelona Rambla~
2013-05-14 08:51
Men hur jävla barnslig får man bli? Sno andras nick för att kunna skriva fjantiga inlägg? Sådant där sysslar 12-åringar på mellanstadiet med.

Dessutom, så tittar jag på Tv, inte kikar. :P
Barcelona koeman92
2013-05-14 08:38
Rambla Vad fan var det där??
Barcelona enkos
2013-05-14 07:05
Reus med sin fart och teknik skulle definitivt passa i Barcelona....

Neymar -Messi - Reus
--------Iniesta----------

Med dessa fyra i anfallet skulle vi ha råd med extra försvarare i elvan..
Fais
2013-05-14 04:24
Barcelonistas

Jag håller med dig angående om Reus. Vilken mardröm vi var när vi hade Henry. Eto .Messi och iniesta som var spelare som kunde ta sig förbi vilka försvarare som helst.

Jag kan inte förstå folk som argumenterar för att Reus skulle inte passa in. Säg mig vill ni ha fortfarande Pedro som högerytter eller Alexis?? Sen finns det andra som påstår att vi inte ens behöver värva någon utifrån. Jag blir fan mörkrädd, måste tända lampan.

Reus som högerytter, Deulafoue som back upp till honom. Neymar som Vänsterytter, Tello som back upp till honom. Tänk på att vi spelar många matcher. Allt från klanka-cupen till kval hit och dit. Hummels och Marquinhos, mmmmmm.

Barcelonistas
2013-05-14 01:43
Tror ochså att det handlar om att man vill ge Abidal en roll inom klubben. Det går inte att tolka det på något annat sätt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-05-14 01:40
Gio Style

Det verkar som att Abidal erbjuds ett avtal där han ska agera ambassadör för klubben. I resten av intervjun kan man tolka det som det iaf. Jag personligen förstår inte varför Pinto är andramålvakt ifall det inte vore för hans personlighet, detsamma kan man säga om Abidal, han kan väl vara i truppen?!

Det känns som att ledningen vill ge honom ett förslag han tackar nej till så att de inte får skit när Abi lämnar.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-05-14 01:36
Självklart vill Txiki och Soriano en mer spelande tränare än Mancini och Pellegrini känns som ett bra val av dom. Tror inte Mourinho har varit aktuell överhuvudtaget, det skulle den gamla Barcastyrelsen inte sänka sig till. :)
RambIa~
2013-05-14 01:07
Ytterligare ett troll utan liv, som försöker svärta ner en seriös skribent. Permanent IP-spärr./ Mod
Barcelona Gio Style
2013-05-14 00:54
barcastuff ?
@barcastuff 2m Zubizarreta (sports director): "We've talked with Abidal. What we offer him is not only for next season, he'll always be an exapmple." [r1]

Hur tolkas detta?
Barcelona Rambla~
2013-05-14 00:05
La Real behöver bredda truppen för CL-spel. Det kan vi bidra med. Sergi Roberto, Rafinha och kanske någon till på lån. Det hade varit guld för våra talanger. Jag tänker egoistiskt när jag föredrar la Real över Valencia. :D
Barcelona Rambla~
2013-05-13 23:59
enkos Aldrig i helvetet.
Barcelona enkos
2013-05-13 23:58
@Rambla~:

Sociedad skulle inte överleva CL gruppen, frågan är om de skulle klara av CL kvalet ens Valencia går som vanligt långt, så jag ser hellre Valencia som CL lag..
Barcelona enkos
2013-05-13 23:56
Mancini får inte ens avsluta de sista matcherna med City. Assisterande tränaren Brian Kidd tar över de två sista matcherna
Barcelona NoGo™
2013-05-13 23:56
Sociedad leder väl inbördes om jag inte minns fel så ifall de hamnar på samma poäng så blir det Sociedad som tar fjärdeplatsen.
Annons: