/spanien/barcelona/forum/7150.aspx/spanien/barcelona/forum/7150.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-05-17 15:48
I en intervju med El Periodico ställer Johan Cruyff frågan: "Vilken typ av klubb vill Rosell ha?'. Väldigt intressanta citat som Cruyff bjuder på.

Han säger till exempel:

'It scares me to think about what will happen when he’s not around, because Rosell has always been against people like Pep and [Frank] Rijkaard. His philosophy is more Brazilian and Portuguese. Everything started with Rijkaard, with his behavior. He was a gentleman. If he had been working under Rosell, he would have been thrown out within six months and it’s also likely that none of this would have occurred.'

Den tiden är nu.

Sandro Rosell kommer att testas på riktigt nu. Hans legacy kommer tyvärr att vara Laportas, Guardiola och självklart Cruyffs legacy. Jag har en teori om att byggandet av en ny arena är ett försök att få sina fingeravtryck i historieböckerna för evigt.

Men men det är många som har hoppat på versen om att Sandro Rosell är världens ondaste människa. Vem vet, han kanske överraskar oss. :-)
Barcelonistas
2013-05-17 15:45
Här kommer mer god saker grabbar till frukost bordet.

Barcelona would want to sign both Reina (30 Liverpool, 10-12M) and ter Stegen (21 Monchengladbach, 15+M) to replace Victor Valdes. [md]

Lägg därtill Neymar som i stort sett är klar samt att vi kommer köpa en utav T.Silva elller Hummels.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-17 15:40
Valdés/

Med stark menar jag kompetent. Tycker att det finns många "följare" i dagens styrelse och inte många "ledare" inom sina respektive fält. Sen tycker jag inte att jag tar det faktumet att många styrelsemedlemmar valde att säga upp sig under Laportas mandat med en klackspark. Försökte bara visa att det är minst lika illa när majoriteten i styrelsen blint följer sin president utan att höja sina röster, som det såg ut under Núñez-åren.

Men det är klart att alla avhopp när Laporta var president skapade en ostabil atmosfär kring klubben och detta är något han får förbättra på om han nu ställer upp och vinner valet 2016. Jag har sagt det förr att det är oroväckande hur Laporta har en kylig eller obefintlig relation med samtliga vicepresidenter som var så viktiga under hans tid som ordförande.

Rosells junta och sportchef däremot har blivit experter med att komma med ogenomtänkta kommenterar. Som den dagen Pep läxade upp Sandrusco när denne sa att man skulle vinna över Madrid i cupfinalen med 5-0, när Zubi sa att förhandlingarna med Valdés rullade på utan problem när man i själva fallet inte ens hade pratat med spelarens agent och nu senast när Freixa går ut och snackar skit om Guardiola. När man lägger ihop alla dessa incidenter kan man knappast ge Rosell några bonuspoäng för att ingen har lämnat hans styrelse än.

Sen har Laporta aldrig kritiserat valet av Tito som tränare, utan snarare hur styrelsen gick till väga när man utnämnde honom som Peps efterträdare. Och visst har Jan en poäng, det kunde ha skötts bättre. Det var panikartat och amatörmässigt i hur Rosell gick till väga på den fronten. Han presenterade Tito som nye tränare innan kontraktet var ens skrivet. Hur försvarar man det?

Att Cruyff inte ville ha någon officiell arbetstitel i Barcelona kan man tycka vad man vill, men hur man än vrider och vänder på det har han, som inofficiell rådgivare, varit ansvarig för flera tunga beslut som gynnade klubben. Han är inte direkt en nobody inom klubben. Och jag är tacksam över att Laporta valde att luta sig mot honom, och Txiki för den delen, i fotbollsfrågor. Om man inte kan allt om något så lyssnar man på experterna, eller hur?

Sen vill nog Rosell inte hamna i en jämförelsedebatt med Cruyff. Mellan dessa två herrar råder det ingen tvekan om vem som har bidragit med mest till klubbens historia.
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-17 15:13
Ser mycket hellre Ter Stegen i Barca än Koval. Ter Stegen har spelat i Bundesliga som är en världens bästa ligor och mött storstjärnor några år nu. Ter Stegen är också lite längre än Koval vilket jag uppskattar. Han har även fler landskamper och känns helt enkelt som ett mycket bättre alternativ. Och den största fördelen Ter Stegen har gentemot Koval är spelet med fötterna. Där är han mycket säkrare. Den senaste gubben vi hade från Ukraina i Barca blev inte så lyckad heller.. Så känns mer rätt med en tysk. Känns som mindre omställning.
Barcelona Valdés
2013-05-17 15:11
el Flaco - Me, Myself and I; angående Alejandro Echevarría så har man även tidigare sett fascister göra ett bra jobb gällande vissa utvalda personers säkerhet.

Du väljer att ganska lätt avfärda att rekordmånga styrelsemedlemmar (och även fd vänner) i protest valde att lämna Laportas styrelse. Ifråga om styrkan hos nuvarande styrelsemedlemmar så undrar jag vad du i sammanhanget menar med stark person?

Jag tycker att du har helt fel gällande Laportas mediaexponering, under rekordsäsongen syntes han relativt lite i media (för att vara Joan Laporta…..) i jämförelse med hur mycket han är med nu då han bland annat kritiserat valet av Tito som tränare (apropå att vara efterklok) och till och med insinuerat om att ställa upp i framtida presidentval.

Rosells kritik mot Cruyff har bland annat haft sin bakgrund i att Cruyff erbjudits styrelseposter och tränaruppdrag men tackat nej vilket gjort att Rosell (med flera från tidigare styrelser) inte ansett att Cruyff skall ha något inflytande i det löpande styrelsearbetet. Är Cruyff inte beredd att ta ett riktigt ansvar så är hans åsikter inte mycket mer värda än vilken annan journalist som helst. Varför skall Cruyff behandlas annorlunda än alla andra fd klubblegendarer, eller skall nuvarande och alla framtida styrelser tvingas att stämma av allt med alla som någonsin presterat resultat i FC Barcelona? Konflikterna kan sedan även ha förstärkts i att man hade olika uppfattning om Rijkaard (där Laporta gick på C;s linje) samt att hollandskolonin inte fick vara kvar (där Rosell fick sista ordet).

Ifråga om förhandlingarna kring Neymar så är det inte konstigt att förhandlingarna drar ut på tiden eftersom det handlar om så pass mycket pengar.

Diar Shekha; angående Abidal så tycker jag inte att det är självklart att han inte skall erbjudas nytt kontrakt – men det är väldigt lätt att sitta och skriva på ett forum och enbart gå på känslor istället för att försöka tänka sig in i vad styrelsen har att ta hänsyn till. I jämförelse med övriga spelare i truppen har Abidal varit borta längre perioder under de två senaste åren och man har pratat om att banta spelartruppen – om 4 platser skall fördelas mellan följande 5 spelare; Alves, Alba, Montoya, Adriano och Abidal – vem skall man välja bort och varför – detta är ett beslut som ledning tillsammans med tränare skall ta ansvar för.
Barcelona Barca King -
2013-05-17 15:11
Odilio (vice president Santos): "Madrid also wants Neymar. The player will decide his future. Bayern told us they don't want to sign him."

barcastuff ?@barcastuff 54m
Odilio (vice president Santos): "Last week I met with president Rosell in Madrid. Clubs get along well. Yesterday Barça met Neymar's father"

barcastuff ?@barcastuff 56m
Odilio Rodriguez (vice president Santos): "Talks are ongoing, but at this moment there is no deal on a transfer of Neymar to Barça." [lx]
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-17 15:06
Tänkte precis skriva om Koval. Här är artikeln!
Barcelonistas
2013-05-17 15:05
Barcelona are interestested in Dynamo Kyiv goalkeeper Maksym Koval (20). The transfer fee of the Ukrainian would be around 10M. [sport]

Inte ens säkert att det blir Ter Stegen.
Barcelona Gabriel
2013-05-17 14:58
När man tänker efter på alla Madrids ekonomiska satsningar sen sommaren 2009 kan man inte annat än att sätta en stor fiasko stämpel om det hela. De har värvat för att vinna minst 2 CL titlar sen 2009 men endast mäktat med 1 ligatitel, 1 CdR titel (2 ikväll) och 1 spansk supercup. De har tagit in världens mest kontroversiella tränare och gett han en skyhög lön. Han har bråkat med styrelsemedlemmar, lagkaptener, tränare från ungdomsledare, fått alla medier och all press i Spanien att hata honom, han har bråkat med andra lags tränare, petat folk i ögonen, passat på att komma med konspirationsteorier om Barcelona och UEFA, han har uppmanat madridfansen till att bua ut honom på bestämd tid och han har smutsat ner Real Madrid som klubb så mycket man bara kan - och allt detta skulle vara värt det, OM, Real Madrid lyckades vinna Champions League. Florentino Pérez och Mourinhos misslyckanden är ett faktum.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King -
2013-05-17 14:55
Neymar kommer komma till Barca allt annat vore konstigt. Man får inte glömma att tidningarna spekulerar och säger mycket som inte stämmer också. De vet inte ens vad som har pågått under mötena. Sen om Madrid blandar sig i är det inget jag gråter över. Om de vill sno Neymar under bordet på oss kommer de få betala dyrt för det LOL :P
Barcelona Barca King -
2013-05-17 14:53
Här får smutsen Perez i ansiktet en visca el Barca HAHAHAHA
Barcelonistas
2013-05-17 14:44
1.70 - ligan - Neymar har redan sagt att Madrid kan fara till helvetet så vi behöver knappast vara oroliga. Vad ska det fula fanskapet Perez göra? Tror han att han kan köpa till sig allt eller?. Neymar är en klok spelare han vet vad han gör, att gå till Barcelona vore det klokaste. Här kommer han vinna Cl titlar och även liga titlar, lägg därtill att han som spelare kommer utvecklas och bli bättre. Mycket möjligt att det är Ter Stegen han syftade på men jag hoppas ändå att det är Hummels. Ett köp av Ter Stegen-Hummels -Neymar hade säkrat en hel del inför framtiden. Lika bra att göra det iom dom nya reglerna då kan man inte pumpa ut deg till höger och vänster, ska bli otroligt skönt faktiskt. Minns hur Perez förstörde hela marknaden 2009 där han la ner 3 miljarder på spelar köp seriöst vem fan gör det?. Anledningen till dom är bisara priserna är tack vare den otroligt fula jäveln Perez.
Barcelonistas
2013-05-17 14:37
el Flaco - det här med Neymars farsa tror jag inte är något problem alls, Barca ska träffa han idag igen. Lägg därtill att Neymar har varit tydlig i vart han vill spela och det är Barcelona han har redan sagt (fuck you) till Madrid.

Barcelona will this afternoon again meet with Neymar's father in Brazil. Barcelona now first want to finalize the personal deal. [sport]

Santos president går även ut och säger att något är på gång mellan Barcelona och Neymar men att affären inte är avslutat än.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-17 14:33
Odilio (vice president Santos): "Madrid also wants Neymar. The player will decide his future. Bayern told us they don't want to sign him." Orka att real ska på allt och nafsa. --------------------- Barcelonistas Tror mer och mer att det är stegen Rosell syftade på !
Barcelonistas
2013-05-17 14:20
L.A.M - ledningen har redan gått ut och sagt att Barcelona kommer ha bästa möjliga lag inför nästa säsong. Det är en Tysk spelare som Rosell är kåt i frågan är vem det är?. Jag hoppas att det är Hummels i sådana fall men jag tror att MB kommer köpas in sist.
2013-05-17 14:17
Barcelonistas/

Varje dag får man höra olika rykten. Ena dagen vill Neymar komma till Barça redan nu, nästa dag vill han inte lämna Brasilien förrän efter VM. Ena dagen har man en bra feeling med pappan och nu senast får man läsa att det är han som komplicerar saker och ting. Som sagt, utdraget.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-05-17 14:16
Förstår faktiskt inte rykten om Gundogan. Om det är någon lagdel där vi inte behöver nyförvärv är det mittfältet. Vi har Thiago som har potential att bli minst lika bra som Gundogan som kan ta över Xavi. I den andra mittfältspositionen har vi Iniesta och Cesc finns på bänken. Pivoterollen har vi det bra på med fantastiske Sergio och Song som väldigt duktig back up.
Barcelona Explict
2013-05-17 14:16
@H.C Xavier:

OAB är värdelöst.
Receptionisten pratar inte ens engelska när man besöker OAB.
De har folk som pratar engelska där inne men man måste anmäla sig hos receptionisten och hon kunde inte engelska? FC Barcelona i ett nötskal....

Det är mycket som jag inte gillar med att vara medlem som "utlänning".
Ett exempel är att det är omöjligt att "köpa" (gratis för medlemmar) biljetter till Barca B - Real Madrid B då dessa inte säljs online utan man måste köpa över disk där borta. Måste alltså vara i Barcelona 2 veckor före matchen ungefär och köpa.

I vissa enstaka fall kan det även strula med upphämtning av biljetter till A-lagets bortamatcher. De brukar ordna så man kan hämta dessa på något hotell i den staden Barcelona spelar i men ibland erbjuder dom inte det och i vissa fall bara under 2 timmar, exempel biljetter måste hämtas upp mellan 12 och 14 och har man då flyg som ankommer 13.45 blir det svårt.

Nej, dom är verkligen rätt "insnöade" på sitt Katalonien där borta och vi utlänningar får finna oss i att vara lite utanför och bli lite bortglömda då och då.. ;-)

Nåväl, tyckte också denna process verkade dryg så jag tog en resa istället så slapp jag göra något.
Var bara att gå dit, ta en bild och säga lite uppgifter.
Barcelonistas
2013-05-17 14:14
Du Ronaldo, ring mig när du har gjort mål på det här sättet!.

Glömmer aldrig det här målet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-05-17 14:13
Dessa agenter som alltid ska komplicera det. Jag säger det igen, jag tror Neymar kan bli ett bra tillskott men vi ska fan inte betala några jävla 50m eller betala en skyhög lön till honom. Tror han kan förstärka anfallet men inte till vilket pris som helst, då finns det andra billigare alternativ.
Barcelonistas
2013-05-17 14:09
el Flaco - utdragen? Neymar är så gott som klar det är bara små detaljer som måste lösas.

Vi är nu även ute efter Ilkay Gündogan, haha vilken sommar vi har att se fra emot. Tidigt men jag ska knäcka en kall och fira!.
Barcelona H.C Xavier
2013-05-17 13:47
Explict

Har ingen lust att betala x antal tusen kr bara för att åka till Barcelona och uppdatera lite uppgifter som de redan fått en gång i tiden. Förstår faktiskt inte syftet med det här förutom att de försöker att försvåra det för oss utländska medlemmar.
Barcelona H.C Xavier
2013-05-17 13:42
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Fick också det brevet. Grejen är att jag skulle behöva ändra på vissa uppgifter jag fyllt i. Har skickat mail till oab men de svarar inte. Tack ändå!
2013-05-17 13:41
!.70-ligan/

Jag har medvetet valt att inte följa hela såpan kring Neymar för jag blir bara förvirrad av det. Rambla eller någon annan här inne har säkert bättre koll på det.

Men kollade på gårdagens Punto Pelota och där sa de att Neymars pappa var långt ifrån nöjd med hur förhandlingarna gick till väga och lämnade kontoret i Brasilien där representanter från Santos och Barça befann sig.
Barcelona Explict
2013-05-17 13:34
@H.C Xavier:
Gjorde det för ett tag sen när jag var i Barcelona. Smidigt och enkelt var det i alla fall.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-17 13:28
Kära Cules glöm inte att man kan värva spelare tills 31 augusti så lugn, säsongen är inte ens slut:P
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-17 13:28
El flaco Har varit borta hela dagen. Kan du ge mig en kort summering, har förhandlingarna med Neymar stagnerat? Deulofeu Äh, Reina skulle isåfall bara agera jakthare åt stegen under en säsong eller så ;)
Barcelona Deulofeu
2013-05-17 13:25
el Flaco - Me, Myself and I

Det värsta är ju att det låser alla andra affärer då vi inte vart vad kalaset kommer landa på.

Vad som än sker så måste vi köpa en ny målvakt eftersom Valdes lämnar och en ny mittback klarar vi oss inte utan.Gundogan i all ära men han får nog vänta tills Xavi är helt slut och vid den tiden är nog Samper redo...
Barcelona Deulofeu
2013-05-17 13:23
Att vi ens pratar om Reina är för mig en gåta.Kanske som andremålis efter Pintos urträde nästa år.

Ter Stegen är nutidens målvakt och framtidens youtube ljuger aldrig he he.
2013-05-17 13:21
Det börjar kännas som att denna Neymar-såpan kommer bli lika utdragen och plågsam som hela upptåget med Cesc.
Annons: