/spanien/barcelona/forum/7146.aspx/spanien/barcelona/forum/7146.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-05-16 20:57
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Villa verkar ju vara så gott som klar för Tottenham, enligt rapporter från Barcastuff. Då är det inte lån utan försäljning.
Barcelona Rambla~
2013-05-16 20:54
Smogen Tackar. Intressant info.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Titooo
2013-05-16 20:53
Barcelonistas

Lägg därtill att Iniesta fortsätter att spela och har därmed större chans att vinna ännu mer och bli ännu större
Barcelona Rambla~
2013-05-16 20:50
Mojito Jo, men jag var bara ute efter om han var med på Laportas tid. Inte vilken "läggning" han har. :) Jag trodde faktiskt att när en ny ledning tar över så byter man ut allt folk. Jag tänkte inte så långt att vissa bara sitter på poster som ett vanligt jobb.
Barcelona Smogen
2013-05-16 20:47
Kollade upp Raul Sanllehi lite. Enligt fcb:s hemsida så är han
"Director Football Management Area: Raul Sanllehi "
Kollar ni länken så kommer ni till hans linkedin konto...han kanske vill bli vän med oss. :) Hur som helst så verkar han komma från Nike så det kanske inte är så konstigt om han stannade när Rosell tog över, antar att dom blev polare under tiden på Nike.
Barcelona Rambla~
2013-05-16 20:45
@barcastuff: At 20:30, representatives of Neymar, Barcelona and an investment group who has part of player's rights will meet in Sao Paulo. [miltonneves] De sitter just nu i förhandlingar med gruppen DIS. Lite senare, efter mötet, lär det komma mer uppgifter. Dessutom ska även Santos ledningsgrupp godkänna affären. Det har de inte gjort ännu. Jobbigt när så många är inblandade i spelarens rättigheter.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-05-16 20:45
Kan det vara så? Att Barcelona väldigt gärna vill släppa Neymar-nyheten (om förhandlingarna går vägen) imorgon ifall Real Madrid vinner Copa del Rey för att stjäla rampljuset?

@XoelCardenas: Don't be surprised if the Neymar-to-Barça deal is announced tomorrow. It'd be one way to take the shine off Real Madrid & the Copa del Rey.

Barcelonistas
2013-05-16 20:44
At 20:30, representatives of Neymar, Barcelona and an investment group who has part of player's rights will meet in Sao Paulo. [miltonneves]

Varsågod grabbar, njut nu för vi kommer få in en otroligt bra spelare. Många som har kritiserat Rosell, jag kan redan nu säga er att Rosell är en mycket bättre business man än Laporta. Hur jävla lång tid tog det inte när man skulle värva olika spelare, eller när kontrakten skulle skrivas?.

Lägg därtill vilka spelare det hela tiden ryktas om, Ter Stegen,Neymar,Reus,Hummels, spelare som behövs i laget.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-16 20:43
Rambla~ Tror inte Raúl Sanllehi är en Laportalakej, han valde ju t. ex., till skillnad frän Soriano och Txiki, att inte gå till City Han är nog mer trogen klubben än någon specifik falang.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-16 20:42
Barcelona have not yet received any formal bid for Villa, Valdes, or another player. They have only been sounded out about loan deals. [ser] Inga. Jävla. Lån
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-05-16 20:37
Fan vad spännande det är just nu.

@RioJonsson: Barcelonas klubbdirektör är i #Brasilien för att kontraktera #neymar. http://t.co/DQ6rz7cgTb @MagasinOffside.
Barcelona Stoichkov~
2013-05-16 20:33
@Rambla~:

Du, undrar om det inte var han som förhandlade också med Arsenal om Henry? Tror att han har varit med länge.
Barcelona Rambla~
2013-05-16 20:31
Hm, den där Raúl Sanllehi var ju med redan på Laportas tid. Han är någon slags direktör inom fotbollssektionen i klubben. Tydligen någon slags superförhandlare. Han var även över till London när Cesc värvades. Lite märkligt att Rosell har kvar en av Laportas direktörer och ger honom så stort förtroende kan tyckas. Raúl Sanllehi verkar vara en riktig vip-snubbe. Finns det fler folk kvar i styrelsen eller på andra poster från Laportas junta? Något du känner till el Flaco?
Barcelona Rambla~
2013-05-16 20:21
påfågeln Nej, Santos äger 55% av Neymars rättigheter, DIS 40% och Teisa 5%. De två andra är väl någon bolagsgrupp eller affärsmän. Det mesta av affären gjordes klart redan förra helgen då Rosell träffade Santos vicepresident i Madrid. Nu nere i Brasilien ska resten av ägarna bli överens med Barca antar jag.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-16 20:17
@BrazilStats: DIS is a company that owns 45% of Neymar's right and who wants around €20M for its part. Reply to @assyrianvoice and others who asked. @BrazilStats: BREAKING - DIS has 'officially' confirmed that they intend to reach a deal with Barcelona over Neymar very soon. So not speculation anymore!
Barcelonistas
2013-05-16 20:11
Jag tror på Tito han kommer leda oss till stora titlar det kan jag lova er!.

Rambla - hade ingen aning om att han hade gett fingret till Madrid, otroligt skönt i sådana fall. Ju mer jag tänker på saken så känns den här värvningen helt rätt.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-16 20:10
Rambla Väldigt intressant läsning, tack för summeringen. Om det stämmer känns det rätt bra ändå :)
Barcelona påfågeln
2013-05-16 20:08
Rambla: jag har förstått det som så att Santos själva endast äger 10 % av Neymar, därav både de komplicerade förhandlingarna och Santos ovilja att sälja, då man inte får så mycket själva. Men om det är sant vet jag inte.
Barcelona Stoichkov~
2013-05-16 20:06
Rambla~: Tackar för summeringen av Neymar. Håller med dig om det du skriver om Perez. Perez har en rädsla för att Ronaldo kan lämna ganska snart. Det gör att han behöver en spelare som han kan skryta om för medlemmarna. Sammanlagt en summa av 47m skulle jag inte protestera faktiskt. Neymar har en potential som få har. Jag hoppas verkligen att Rosell får hem denna spelare i sommar och ganska snart. Neymar blir en mycket bättre ersättare av David Villa.
Barcelona Rambla~
2013-05-16 19:50
Intressant att läsa att Barca redan hade en deal med Santos för Neymar 2011. Då var man överens en fredag, skulle skriva kontrakt efter helgen på måndag. Summan var då 55m. Precis som nu var det samma person som förhandlade med Santos, Raul Sanllehi. Då passade så klart Madrid och ormen Perez på att blanda sig i affären under den helgen. Kontraktskrivandet drog ut på tiden och allt rann till slut ut i sanden. Det positiva var dock att Neymar då tydligt gjorde klart för Perez att han inte ville till Madrid. Neymar förlängde istället sitt kontrakt med Santos. Nu har tydligen Barca bjuditt 27m, Santos vill så klart ha mer pengar men kan inte göra så värst mycket då kontraktet går ut nästa sommar. Neymar kan skriva ett förkontrakt med Barca redan i januari och då gå gratis nästa sommar. De har så klart försökt förhala för att locka fram Perez från mörkret så att han ska blanda sig i igen. Dock tror jag ju knappast att han tänkt läga några 80m för en spelare vars kontrakt går ut nästa sommar. Det är tidningarna som har hittat på det. Inte ens han är så korkad, då han är en slipad affärsman. Det nämns också att enligt spansk press så har ju Barca redan betalat 10m för 1,5 år sedan. Han har erbjudits ett kontrakt till 2018 och en lön på ca 7m per år. Tydligen får han också 20m i bonus av Barca för att han den gången avböjde att gå till Madrid. Det är därför det har snackats om 50 och tom 60m. Fast om Santos går med på 27m och Neymar får 20m själv (finns andra som ska vara med och dela på den summan gissar jag) så slutar notan på 47m för Barca. Då ska vi komma ihåg att de eventuellt redan har betalat 10m. Detta förutsatt att Santos godkänner 27m. Det går ju och ana vilka jävla summor Perez har försökt skyffla över på Neymar och ändå fått fingret.
Barcelona Pep, The Creator
2013-05-16 19:47
Allas favorit, Señor Balotelli har fixat Twitter! @FinallyMario
Barcelonistas
2013-05-16 19:44
Iniesta = 6 liga titlar, 3 Cl titlar, 2 CDR titlar, 2 EM titlar, 1 Vm titel,

Zidane = 3 liga titlar, 1 Cl titel, 1 EM titel, 1 VM titel,

Som ni ser så är Iniesta störst allt han rör blir till guld, och nu har jag bara tagit med dom största titlarna ska man räkna ihop allt sammanlagt så hamnar Iniesta på 29 vunna titlar, medans Zizou hamnar på 13 vunna titlar. I Real Madrid så vann Zidane bara 1 liga titel med Real Madrid och det var 02-03 säsongen vilket får ses som ett misslyckande. Vart var Zidane dom åren när Real inte vann ett skit?. I Juventus vann han 2 Serie A titlar, samt gick till Cl final med Juve mot just Real Madrid.

Iniesta har varit en stor bidragande faktor till att Barcelona var och är tidernas bästa lag, samma sak gäller det Spanska landslaget. Vunnit hela 6 liga titlar och 3 Cl titlar med sitt klubblag, och 2 EM titlar och 1 VM titel med landslaget, i landslaget är dom jämn bördiga, men i klubblaget kör Iniesta över Zidane på alla plan. Seriöst Zidane var aldrig så där överdrivet bra som vissa Madridistas försöker få det till, vart var Zizou mellan åren 03-06?, han var stundtals bedrövlig i Real. Hade en bra säsong och det var 2002 när man vann Cl, och även säsongen innan där Real vann liga titeln.
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-05-16 19:37
Tycker inte heller David Luiz är någon vi ska kasta massa pengar på. Finns tiotals bättre alternativ än honom.
Och för er som såg matchen igår, så slarvade han ganska rejält vid vissa tillfällen och vara nära att kosta laget 2-3 baklängesmål.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-16 19:24
@barcastuff: At 20:30, representatives of Neymar, Barcelona and an investment group who has part of player's rights will meet in Sao Paulo. [miltonneves] Det börjar hända grejer.... PÅ RIKTIGT:)
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-16 19:10
David Luiz är fan träben.
Barcelona Corazon
2013-05-16 18:27
kollade lite youtube på neymar å tänkte vilken spelare sen sökte jag på messi och blev tårögd vilken kille vi har vi kommer aldrig uppleva det här igen ska njuta varje sekund lite extra med honom hahah
Barcelona ~Més que un club~
2013-05-16 18:01
ter Stegen, Hummels eller David Luiz och Neymar hade varit tre drömvärvningar i sommar! :D
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-05-16 17:27
Koeman92: Till dig och de som tror att jag är forumadmin.

Jag är INTE alls det utan jag är redaktör för själva sidan. För er som anser att forumet borde bli bättre kan ni helt klart skicka ett mail till mig med era förslag så kan vi se hur vi kan förbättra det inför nästa säsong.

Vi har redan för närvarande två som sköter forumet och en del statistik på sidan. Men för de som är intresserade av att hjälpa till med forumet och diverse statistik är ni jättevälkomna att skickat ett mail till mig.

Ha det bra och Visca!!
Barcelona Vampíro
2013-05-16 17:23
Köper inte argumentet med arbetslösheten i Spanien. Med den logiken så kan man ju lika gärna ge Messi en tiondel av sin nuvarande lön, han hade klarat sig gott och väl och ändå vart ekonomiskt oberoende.

Abidal ska inte få ett kontrakt bara för att han varit sjuk utan han ska få fortsätta för att han faktiskt kan bidra rent sportsligt. I ett lag med stora problem i backlinjen så hade en såpass rutinerad spelare behövts. Han har bevisat att han kan komma tillbaka till sin normala nivå innan, varför ska han inte få chansen att göra det igen? 

Jag hade kunnat förstå om han hade fått speltid och underprestetat en längre period men nu har han inte ens fått visa vad han går för. Ge honom chansen först, det förtjänar han definitivt.
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-05-16 17:18
Sorry för OT, men måste bara passa på och hylla Beckham här på forumet. Innan jag var "klubblös" så var han min favoritspelare, innan mitt hjärta blev blåröd älskade jag hans frisparkar. Men sen satte jag på TVE och såg Ronaldinho presenteras på Camp Nou, spelaren jag fastnat för under VM året innan. Men under hela min tonår försökte jag härma hans frisparkar och passningar. Trots att han spelat i Madrid så är han en spelare som förtjänar all respekt. Han må inte vara den bästa, långt ifrån, men han kommer alltid räknas som en av de största som gjorde fotbollsspelarna till det varumärke de är idag, bra eller dåligt. Lite OnT då, intressant att Barca direktören rest till Brasilien för att förhandla med Santos, hoppas bara det stämmer. Ett köp av Neymar tror jag skulle lyfta oss riktigt mycket. Hoppas han blir klar asap.
Annons: