/spanien/barcelona/forum/7144.aspx/spanien/barcelona/forum/7144.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona påfågeln
2013-05-15 20:26
Matheiu känns ju intressant om Adriano lämnar, annars inte, men att låna ut Montoya känns sådär, Puyol har inte spelar högerback på länge nu och det finns verkligen ingen i b-laget som är redo. Sälj Adriano eller Alves om jättebud kommer, annars är det bra som det är. Jättebud betyder ju runt 30 miljoner i Alves fall då, kan man finansiera Neymar eller Hummels med att sälja Alves så är det okej för mig, även om han är viktig för Barcas spel nu så är det osäkert hur länge han håller och en
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2013-05-15 20:10
Ikväll håller man helhjärtat på Benfica, forca!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-15 20:03
Mojito Tror att max en ytterback lämnar och det blir nog isåfall Adriano. Är min känsla. Potentiell ersättare till honom sägs ju vara Jérémy Mathieu och jag kan se vissa fördelar med det. Han är 192 lång och i fungerar både till vänster och centralt i backlinjen. En bra backup som dessutom ger oss lite fysik och huvudspel. Sen ska det sägas att Adriano är en av mina favoriter, en av de bästa värvningarna man gjort på senare år. Men om kontraktsförhandlingarna stagnerar och vi får bra betalt av PSG vore det trots allt inte hela världen.
Barcelona Barca King -
2013-05-15 19:57
Neymar i en match mot corinthias han gör varken mål eller assist men han gör en fantastisk match i helhet. Precis som Messi rör han sig runt hela plan och när han har vänt sig vid den europeiska nivån kan jag lova att han och Messi med ständigt bytande positioner och att bpda droppar ner eller varierar kommer de båda bli en handfull för alla lag i Europa. Vi behöver ändå någon som fortfarande måste komma till avslut. Lewandowski hade varit en dröm center men tyvärr är vi inte Psg.
Barcelona Gabriel
2013-05-15 19:56
Capitan Puyol - El Corazón

Håller med dig. De senaste ryktena kring Thiago gör mig orolig. Vadå lyssna på bud? Varför vill man ens lyssna på bud när Thiago är en av de största och mest lovande fotbollstalangerna som finns. Sättet man hanterar hans talang på är under all kritik. Det skulle inte alls förvåna mig om man sjabblar bort hans talang och säljer honom till en annan klubb, sen utvecklas han till den stor stjärna som alla förväntar att han ska bli. Och sen står vi där, med svansen mellan benen och vill betala 40M€ för att han ska komma tillbaka.

Hoppas det bara är ett löjligt rykte...
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-05-15 19:47
Barcelonistas

A det du säger kan kanske stämma, men det är bara vad min magkänsla säger, återstår att se om den har rätt ;). Fast han har ju ganska smala ben, han måste bygga upp dem ungefär som Ronaldinhos, hans var ju perfekta fotbollsben.

Nu till något annat. Varför vill alla ha Gündogan när vi redan har en fantastisk Thiago? Köper man Ilkay är det som att man skiter helt i att Thiago ens existerar, han är ju trots allt en av de största talangerna i världen.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-15 19:36
Man blir lite smått konfunderad när man ena dagen hör att Abidal inte ska få nytt kontrakt, för att sedan läsa att Adriano kanske ska säljas pga dödläge i kontraktsförhandlingarna - och som grädden på moset kommer nu uppgifter om att klubben kan tänka sig att låna ut Montoya.

Min fråga är då - ska Alba och Alves spela varje match, för det har ju inte ryktats om någon ytterbacksvärvning samtidigt som det inte finns något färdigt material att ta av i B-laget. Eller Tito kanske vill spela 3-4-3?

Ahhh, den här silly season kommer seriöst att ta död på mig
Barcelona enkos
2013-05-15 19:13
Jonathan och Giovani dos Santos sägs vara klara för Malaga..
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-15 19:10
Att Valdes lämnar och att Puyol inte blir yngre gör att vi snart har tappat en hel del pondus, klubbkänsla och karaktär på planen. Har ni tänkt på hur Valdes jublar efter ett 4-0 mål borta mot Zaragoza? Puyol behöver jag inte ens motivera, han är ett unikum i dagens toppfotboll med sina ledaregenskaper och sitt blåröda hjärta. Jag har en känsla av att det är de här två och kanske Xavi - som också ska ersättas inom några år - som manar på medspelarna mest i dagens Barca. Iniesta, Fabregas och Messi är ju alla fantastiska spelare och La Masia-produkter, men i dagsläget inga ledartyper. Dock ska man inte underskatta hur mycket ansvarstagandet kan växa med en kaptensbindel på armen. Men det är helt klart så att vi kommer tappa identitet om vi ersätter Valdes, Puyol och Xavi med Ter Stegen, Hummels och Gündogan, hur bra den sistnämnda trion än är.
Barcelonistas
2013-05-15 18:41
Capitan Puyol - varför tror du det? Av vad jag har hört så är det ingen skadebenägen spelare. Jag personligen har stora förväntningar både kort och långsiktigt. Det är en spelare som jag tror kommer utvecklas och bli en ännu bättre spelare. Får lite Ronaldinho vibbar över det hela, fast bara lite :).
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-05-15 18:34
Jag har en känsla av att Neymar kommer att vara skadad ganska ofta om han anländer. Men hellre honom än Pedro.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-15 18:26
Abidals agent säger att de kommer prata om framtiden snart... @VenditelliDavid: Bientôt nous vous expliquerons la situation et l'avenir d'Eric Abidal.Le moment n'est pas encore venu...Merci pour votre compréhension. Källa:Twitter
Barcelona Adrigol
2013-05-15 18:20
Neymar är ett GIGANTISKT namn folk här verkar inte förstå hur stor han redan är. Rent kommersiellt är det en grym värvning som kommer generera stålar.
Barcelona ~Més que un club~
2013-05-15 18:12
Alla vill väl ha Neymar? :D
Barcelona Diar Shekha
2013-05-15 17:46
Det bästa vore om Valdes ställde upp på en presskonferens för hans eget bästa och för fansens skull. Säg bara som det är och dela med dig dina anledningar till folket. Jag tror verkligen inte att det är endast om nya utmaningar. Han har stått i Barca i många år nu och varför skulle han vilja ha utmaningar just nu? Han hade mycket väl kunnat söka efter nya utmaningar efter alla titlar med Guardiola tex.. Det är säkert något med ledningen eller tränarstaben.. Jag kan inte tänka mig något annat, spelarna har alltid stöttat honom och än idag vill de att han ska stanna. Laporta och Co hade ganska mycket tålamod med honom och det var aldrig något snack om att han skulle lämna då. En kille kan inte bara lämna så där.. MEN hur än klubben vänder och vrider på det så kommer sanningen alltid fram! Så enkelt är det.
Barcelona Rambla~
2013-05-15 17:38
La Armada Blaugrana

Väldigt intressanta uppgifter. Till en början kan det ju tyckas lite fånigt av Valdes att förstora upp saker men jag gissar att när det hela tiden dyker upp saker om det ena eller andra så växer irritationen hos Valdes och till slut så fick han nog. Han känner att han inte behandlas med respekt. Jag har full förståelse för att Valdes kan känna så om detta har upprepats gång på gång.

Jag tror och verkligen hoppas att Zubis dagar är räknade i klubben. Han verkar ju inte ens ha någon en vision eller "filosofi" som de så oftra pratar om. Inkompetent tycke också Athletics ledning ganska omgående att han var och sparkade ut honom.
Barcelona Barca King -
2013-05-15 17:27
Dominguez (Monchengladbach): "Ter Stegen has the personality and talent to adapt to Barça. Since a few months, he's learning Spanish." [ser]" Jag är så besviken på Valdes att han vill lämna för att söka nya utmaningar köper jag inte. Det är något mer personligt och allt kommer avslöjas längre fram i tiden.
Barcelona La Armada Blaugrana
2013-05-15 17:24
Den katalanske författaren och FC Barcelona fanet Salvador Sostres går idag till hård attack på Sandro Rosell och Zubizarreta i tidningen el Mundo som han menar har kastat ut Victor Valdes ur klubben. Han argumenterar för att Sandro Rosell tillsammans med Zubizarreta är ansvariga för att Victor Valdes har valt att lämna klubben. Argumenten kan jag sammanfatta här under, om nån vill läsa hela texten ligger den i länktips. *Sandro Rosell gav jobbet som målvaktstränare till en kompis (José Ramón de la Fuente) istället för att anställa José Manuel Ochotorena (landslagstränare) som Victor Valdes hade bett om. *När hans kontrakt skulle förlängas fick han vänta i evigheter trots att både Xavi och Puyol fick sina kontrakt förlängda långt före honom vilket han menar var respektlöst. *När Zubi påstod att Valdes konstraktsförlängning var en formalitet gick Valdes i taket eftersom han inte hört ett ljud från klubben (några förhandlingar var inte ens påbörjade) och skall då ha bestämt sig för att inte förlänga. Salvador Sostres avslutar med att att kalla Zubizarreta inkompetent och att Sandro Rosell lever på Laportas gärningar för klubben. Hårda ord alltså.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-15 17:16
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal

Jag väljer Neymar före Suarez alla dagar i veckan. Dels har vi fair play aspekten och där är Suarez fotbollens största gris. Sedan är Neymar en mer renodlad ytter och hans potential är större. Visst Suarez är en av PL:s bästa spelare och han har gjort en fantastisk säsong i ett svagt Liverpool. Men i Neymar kan vi i bästa fall få en ny Ronnie, det känns som att Suarez inte blir så mycket bättre än såhär.

Trist med Tito. Först och främst väldigt tråkigt för honom, att cancern inte ger sig. Men det kanske börjar bli ohållbart det här? Är det dags att leta efter en ny coach? Jag börjar nästan bli rädd att vi ömsar för mycket skinn i sommar.
Barcelona Rambla~
2013-05-15 17:12
@!Sergio_ Busquets!:

Visst är det så. Det är som vanligt, vi får helt enkelt ha tålamod när ligan är helt färdigspelad och vi kommit in i juni månad innan något blir officiellt. Gissar jag.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-15 17:07
AndreMario Hahahah!!!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-05-15 17:04
Rambla~

Typiskt "Silly Season", man läser något och får upp hoppet bara för att bli besviken några minuter senare…
Barcelona Rambla~
2013-05-15 17:00
@AndreMario:

Han kanske slant med fingret? :P
AndreMario
2013-05-15 16:58
Deulofeu

Snälla stava rätt till legendens namn
Barcelona Rambla~
2013-05-15 16:57
@!Sergio_ Busquets!:

Samtidigt som Freixa i en intervju nyss sagt att de inte kan avslöja vilka spelare det handlar om eller vilka summor då det kan påverka förhandlingarna negativt. Jag tror inte en sekund på de där uppgifterna. Det är MD som chansar helt vilt. Dessutom är det inget vidare svårt att ta reda på vilket markandsvärde respektive spelare har. Ingenting som Sport eller MD skriver om när det handlar om vilka spelare som ska lämna eller inte går att ta på allvar. De bara chansar hej vilt.
Barcelona DM1982
2013-05-15 16:55
@Rambla~:

Angående cancer och tester så är det så att man friskförklaras först efter fem år om man inte uppvisar några tecken på att cancern har kommit tillbaka.

Det innebär att Tito kommer göra många tester eftersom det alltid finns en risk att cancern kommer tillbaka. Så att han åker nu är inget dramatiskt, det är säkert helt planerade tester. Så länge han slipper kemoterapi och annan medicin så ska det inte vara några problem rent fysiskt att vara tränare.

För övrigt så verkar det onekligen som om Valdes drar till Monaco och kanske tar han med sig Alves. Ska bli kul att se hur Monacos satsning ter sig.

Neymar verkar verkligen vara på väg in, ska bli kul att se om han kan bli en injektion av spelglädje i laget. En Ronaldinho-typ som sprider glädje och gör galna saker på planen, det var länge sedan man såg det i Barcelona faktiskt.

Slutligen så kommer nog Ter Stegen att spela för Barcelona verkar det som och jag måste helt ärligt säga att jag inte har någon koll på honom.
Barcelona Rambla~
2013-05-15 16:55
el Flaco

Källa: @barcastuff twitter

Tror att de fått uppgifterna från MD.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-05-15 16:54
Asking price for players Barcelona want to sell: Villa 15M, Adriano 10M, Bojan 5M, Afellay 3M, Dos Santos 4M, Cuenca 4M, Fontas 3M [sport]

Om alla dessa spelare drar för "the asking price" så drar vi in 44M€

Det kan man köpa Hummels (30M€) +Ter Stegen(15M€) för.
Barcelona Deulofeu
2013-05-15 16:46
Neymar och Ter Stegen ryktena växer nu fattas ju bara Hummles eller Marquinhos så kan ju nästa säsong inte gå illa!

Neymar--------------Messi--------------------Deulofeu

--------------Iniesta-----------------Thiago--------------

---------------------Busquets-----------------------------

Alba---------Pique----------------Marquinhos-------Montoya

-----------------------Ter Stegen--------------------------------

Sjuk talang i detta laget givetvis lite äldre herrar på bänken.

Alves,Puyul,Xavi,Pedro,Tello och Sanchez, är givetvis alla kvar.
Barcelona Smogen
2013-05-15 16:34
Malaga vill tydligen signa bröderna Dos Santos. Tror det hade varit perfekt för dem att spela tillsammans i Malaga. Ser gärna att man dessutom skriver in en återköpsklausul i Dos Santos kontrakt för de närmaste två åren. Man vet ju aldrig. :)
Annons: