/spanien/barcelona/forum/7141.aspx/spanien/barcelona/forum/7141.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2013-05-15 12:07
POV från Jordi Alba när titeln firas.

Barcelona enkos
2013-05-15 11:46
Gabriel
Jag ser bara Iniesta bättre på mitten, Vi ska komma ihåg att Xavi börjar ta slut och Thiago har inte blommat ut som förväntat och Fabregas har inte bevisat något. Så enligt mig skulle Cazorla vara given på mitten. Han imponerar på mig hela tiden med sin snabbhet och teknik och han är alltid spelsugen och ger 100%
Barcelona enkos
2013-05-15 11:44
Skulle Isco vara något för Barcelona? Själv är jag lite osäker och ser inte den jätte stor potential som många hävdar.. Men tiden får utvisa ..I alla fall är han inte så dyr med tanke på sin ålder.. En utköpsklausul på motsvarande 300 miljoner kronor
Barcelona Gabriel
2013-05-15 11:44
enkos

Cazorla är en duktig fotbollsspelare men jag ser han överflödig hos oss med tanke på vårat redan överfulla mittfält. Jag ser det som en prioritet att Thiago får mer speltid till nästa säsong, då hade inte en värvning av Cazorla gynnat direkt. Dessutom finns det andra positioner man måste förstärka före mittfältet. Om det sedan finns pengar över till ytterligare en värvning finns det andra spelare jag hellre ser än Cazorla.
Barcelona enkos
2013-05-15 11:39
Engelska medier skriver att Manuel Pellegrini vill ta med Santi Cazorla till Manchester City. Cazorla hade jag önskat i Barcelona.. Med Iniesta på mitten hade det varit show..
Barcelona Rambla~
2013-05-15 11:36
Gabriel

Det samma gäller för Deulofeu. Båda borde lånas ut så att de åtminstone får 70-75% speltid sett till alla matcher under en säsong. Real Sociedad låter som en riktigt bra utlåning för Deulo. De spelar en fotboll som hade passat honom perfekt. Tja, även Rafa får gärna lånas ut dit.
Barcelona Gabriel
2013-05-15 11:20
Mazinho (pappa till Thiago och Rafinha); "Rafinha kommer att lånas ut nästa säsong".

Han berättar att Celta Vigo försökte köpa honom under vintermarknaden men att Barcelona inte tillät den övergången. Bra gjort av klubben. Man kan inte låta en sån diamant som Rafinha bara försvinna sådär. Om klubben nu väljer att låna ut honom, vilket jag ser som en bra sak, så bör man införskaffa en skadeståndsklausul i kontraktet som innebär att klubben blir tvungen att betala en summa mellan 1-3M€ till Barcelona ifall spelaren inte fått spela/delta tillräckligt mycket matcher. Man måste försäkra både spelare och FC Barcelona att en utlåning av Rafinha inte blir a waste of time. Lånar man ut honom, gör man det för att han ska få mer erfarenhet av första divisions fotboll, får han inte det kan han lika gärna stanna kvar i Barça B.
Barcelona Massimo
2013-05-15 11:08
Tycker jag har läst en del diskussioner om priset på Neymar. Jag kan säga såhär att Neymar har så bra sponsorer och allt möjligt så att den här transfern kommer i längden betala sig själv om inte till och med dra in mer än vad klubben betalar för honom. När Cristiano gick till real madrid fick dom nästan tillbaka alla pengar enbart på tröjförsäljningarna så oroa er om priset på Neymar, han är som sagt på väg att bli den största sport ikonen och det är en stor anledning till varför Perez vill ha honom för han vet att han är en guldgruva.
Barcelona Rambla~
2013-05-15 11:02
Om nu någon mer var intresserad?

Här är senaste Revista de la Liga med Joan Laporta som gäst i programmet. :)
Barcelona Mido
2013-05-15 10:52
Nu händer det saker
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-05-15 10:33
Jag måste säga att just nu känns det extra skönt att ha vunnit La Liga jämfört med tidigare La Liga pokaler. Stora anledning är: * Tito och Abirey. Två herrar med cancer och alla vet att cancer är inget att leka med. De har verkligen påverkat laget och vilket man har sett på spelet + resultaten. En annan grej, när Tito var frisk alltså innan han fick cancer då hade laget inga förluster och ett kryss mot självaste Real Madrid. Vårt lag var i topp form och man hade velat möta Bayern då. Synd bara att det bli så här. Vi har haft mkt skador och med de så försöker jag säga att det är inte lätt att vinna La Liga men ändå trots allt så lyckas Barca vinna Ligan. Grymt starkt och jag är så stolt. I mina ögon kommer Abirey alltid att vara en symbol för klubb och hur mkt han ger för varje match han har spelat. Abirey och Puyol är två herrar som ger allt när dem är på plan. Vår El Capitano, Puyol som är en riktig kämpe och han har varit den stora anledningen till att vi har varit så bra försvaret när han har spelat i start elvan. Nu är har han varit borta länge så jag är inte förvånad att vårt försvar varit under all kritik. Jag skyller inte våra dåliga resultat på skador eller något annat men ni ska veta att Barca är inte så här dåliga i förvaret när Puyol är med i elvan. Själv så tycker jag att vi hade spelat betydligt bättre om vi hade haft en frisk Tito och Puyol o Mashe. Vamos Barca :)
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-15 10:24
många rykten att förhandlingarna med Santos om Neymar är i slutskedet. Ska bli väldigt intressant att se vad priset hamnar på. För om vi ger mer än 30m är jag anti, då kommer vi kanske stå där med svansen mellan benen när pengarna inte räcker för att förstärka övriga lagdelar med de spelare vi vill. Truppen behöver förstärkas och fräschas upp. Snälla, värva smart
Barcelona Deulofeu
2013-05-15 10:08
Om man lyckas sälja Adriano anser jag att han inte behöver ersättas eftersom Alba ska spela massor och är ung!

Dessutom kommer nog Alves vara kvar och då tycker jag att Montoya lite då och då kan kliva över och spela till vänster vilket han gjort rätt hyfsat redan i år.

Sedan har vi ju Planas i B-laget som är en ok truppspelare som gärna får vara kvar i B-laget men flyttas upp vid behov tills Grimaldo är åter efter skada.

Kommer Grimaldo tillbaka efter skada ska han vara den som får lite chanser under året tycker jag i vissa lätta matcher.

Grimaldo,Samper,Dongou,Traore är våra guldkorn som jag hoppas kommer göra debut i a-laget redan nästa år.Det är Eusebios viktigaste uppgift att sköta dessa för de kommer tillhöra a-laget inom kort om han inte schabblar bort deras talang.

Under de tre resterande matcherna måste vissa spelare få speltid vi har ju bara rekordet att spela för och nu saknas ju dessutom Messi så då behöver vi verkligen inte köra bästa laget.

Det är snart confederations cup och vissa i Spanien behöver vila samtidigt som det verkligen gör vissa spelare gott att vila.B spelarna måste få chanser också speciellt de som ska lånas ut eller ev tillhöra a-laget som S.Roberto.

Startelvan mot Valladolid

Tello---------Villa-------------Sanchez

-------Thiago--------S.Roberto--------

--------------Song------------------------

Alba-----Bartra------Pique------Montoya

---------------Pinto---------------------------

Redo för inhopp

Pedro
Fabregas
Iniesta
Rafinha/Planas

Vi har fyra saker att sikta på vara obesegrade resten av säsongen

Jaga poängrekordet

Jaga Madrids målrekord.

Lufta B-lags spelare samt de som är på marknaden de spanska spelarna får gärna vilas då conferations cup börjar 16 Juni mot Uruguay!
Barcelona NoGo™
2013-05-15 10:00
Någon som har länk till gårdagens Revista De La Liga? Edit: Hittade det!
Barcelona Yaya24
2013-05-15 09:53
Barcelona representatives will in the coming days travel to Brazil to finalize the deal on a transfer of Santos player Neymar. [md sport]
Barcelona Grande Barca
2013-05-15 09:34
vad hände med all snack o spekulationer kring Neymar och santos? Är han helt plötsligt klar för bayern??
Barcelona Deulofeu
2013-05-15 09:24
Truppen efter försäljningar Målvakter Pinto Högerbackar Alves Montoya Mittbackar Pique Puyul Bartra Mascherano Vänsterbackar Alba Defensiva mittfältare Song Busquets Offensiva mittfältare Xavi Iniesta Thiago Fabregas Ytteranfallare Sanchez Pedro Tello Deulofeu Central anfallare Messi
Barcelona Deulofeu
2013-05-15 09:24
Thiago har haft en jobbig säsong från att förra året visat att han sannerligen behärskar alla positioner på mittfältet. Där jag tycker han gjorde sina allra bästa matcher där han spelade som defensiv mittfältare han växte på alla sätt tacklingar och tappade bollen sällan.Han blixtrade till som vanligt och gjorde en hel del assist. Han följde upp en bra säsong med att vara en av de allra bästa spelarna under försäsongen med bla två mål mot Bayern Munchen! Sedan kom skadorna två stycken som satte lite stopp för hans utveckling och inte direkt gav honom någon kontinuitet. Dessutom har ju Tito en förkärlek till Cecs så det är nog lite jobbigt för Thiago men han får fortsätta visa att han har tålamod för mittfältet tillhör honom när Xavi slutar. Jag tror dessutom att hans bror bara lånas ut ett år för han kommer att visa vilken klass han håller om han hamnar i ett lagomt lag där han får spela varje vecka.Det vore riktigt kul att se både Thiago och Rafinha i La Primera nästa år. Hoppas också på en ordinarie plats på mittfältet för Samper i B-laget! Det finns en framtid efter Xavi men den är något år bort.
Barcelona Rambla~
2013-05-15 08:55
Deulofeu

Du har verkligen rätt, sådant här händer bara i Barcelona. Den mest korkade klubben när det gäller dela med sig av sina planer de har för sina spelare till pressen. Hur fan kan man vara så jävla korkade och amatörmässiga? Jag förstår verkligen inte hur klubben kan vara på den här nivån med tanke på hur de styrande sköter klubben.

Thiago lär inte säljas, det står att de kommer att lyssna om höga bud kommer in. Dessutom så har han en väldigt bestämd far som inte kommer låta klubben hantera hans son hur som helst.
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-05-15 08:41
Fyfan om rykten med Thiago stämmer!
Det känns ju verkligen omöjligt att ledningen skulle vara så kortsiktiga och göra sig av med en av Europas största mittfältstalangen!
Barcelona Deulofeu
2013-05-15 08:37
Det händer bara i Barcelona de hänger ut de 10 spelarna som klubben inte vill ha kvar och de sätter dessutom prislappar på dem och låga dessutom!

Bojan för 50 miljoner wtf
Afellay för 30!
Jonathan för 40?

Alla dessa tre är riktigt bra spelare och unga dessutom de borde kunna få betydligt mer för dem.

Enligt mundodeportivo.es så är även Thiago till försäljning för minst 250 miljoner något som stör mig rejält.

Abidal och Muniesa försvinner utan ett öre i ersättning tragiskt avslut för Abi.

S.Roberto kanske ingår i a-laget förmodligen lånas han ut.
Rafinha lånas ut förmodligen till ett primera lag kul

Afellay 30
Villa 150
Jonathan 40
Adriano 100
Cuenca 40 eller lån till Ajax?
Bojan 50
Fontas 30 miljoner
Valdes kanske 120 miljoner uppges ha kommit överens med en europeisk klubb

Summa intäkter 680 miljoner! Det viktiga är att vi får pengar för alla spelare typ Fontas många bäckar små ...
Länktips: sport.es
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-15 08:35
Ryktet om Thiago gör mig nästan förbannad. Ska man sälja för att få in pengar är det väl bättre att göra det på typ Adriano eller Alves. Den sistnämnde lär dock stanna, om inte annat för att locka över Neymar.
SoN_Un
2013-05-15 04:27
pique skämmer ut sig här verkligen. jag börjar fan gå emot honom.
ingen är större än klubben, minns när jag ville se honom som kapten. aldrig säger jag nu. se länk. har tappat helt för snubben
Barcelona LeoMessi
2013-05-15 03:00
Om dom skulle sälja thiago så skulle jag explodera! Där har vi en kille som vågar göra sin gubbe, som tar för sig och som inte är rädd för att gå in i dueller.
Barcelona Gabriel
2013-05-15 02:05
Although the priority is that Thiago stays, Barcelona will analyze offers they receive. Bayern Munich are interested in the midfielder. [md]

Mmh, ger man inte Thiago speltid till nästa säsong så ser jag det absolut inte som en omöjlighet att han drar vidare, framför allt inte när lag som Bayern med Pep står och knackar på dörren. Tito, dags att se till framtiden och spela in killen i laget nu.
Barcelona Gabriel
2013-05-15 02:03
Rambla & Barcelonistas

Thought as much. Har faktiskt ett twitter konto och twittrade ihärdigt förut, inte lika mycket på sistone dock. Hade över 1400 följare förut, ser att det sjunkit till 1100 nu (brag much lol haha). Men bra, följer Barçastuff, får börja gå in och läsa mer ofta igen då.
Barcelona Gabriel
2013-05-15 02:03
-
Barcelona Gabriel
2013-05-15 02:01
-
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-15 02:00
Lion24

Jag vet inte om du följer Argentina men där trivs Leo enormt bra bakom Pipita. En anfallare som Dzeko tex skulle kunna sysselsätta försvararna medan Leo kan gå runt lite o sen hugga till direkt. Jag tycker att vi ska köpa en centertank, no doubt. Lewandowski är drömmen men tror inte de släpper han för mindre än 40.
Barcelona Lion24
2013-05-15 01:38
MESSI.CORLEONE Jag förstår hur du tänker och jag respekterar det. Men jag tror inte att det är bra för klubben att betala minst 20 milj. för en anfallare som ska agera inhoppare och spela sista 20. I såna fall borde vi gått för Llorente för längesen. Sen är det ganska dumt att betala en oerhörd och då menar jag oerhörd hög lön till en spelare som ska vara tänkt som inhoppare. Sen angående Messi, mot Madrid, visst var han osynlig men han gjorde ändå ett klassmål, när övriga anfallare (Villa, Alexis) i den matchen knappt syndes så var han ändå bättre än övriga. Borta mot Milan så var hela laget dålig, borta mot Paris gjorde han ändå det otroligt viktiga målet, sen får man ej glömma att han blev skadad och spelade trots smärta sista minuterna. Borta mot Bayern så tror jag inte det har funnits någon spelare i fotbollens historia som har gått ut och dominerat i en semifinal i CL mot ett av världens formstarkaste och bästa lag halvskadad. Han var t.o.m mer än halvskadad, var helt matchotränad i 2-3 veckor, så det är svårt att komma in och dominera mot Bayern när skadan har läkts låt oss säga mindre än 50%.
Annons: