/spanien/barcelona/forum/7138.aspx/spanien/barcelona/forum/7138.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona fc__Barça
2013-08-23 11:29
Barca Barca Försöker du få det till att det var Valdes fel vid målet mot Atletico eller? För det skottet var ju fullständigt otagbart för honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2013-08-23 10:59
Jonas - tots units fem força

Det jag menade är att unga målvakter har en tendens att göra ett par tabbar emellanåt, det har man sett ifrån Ter Stegen också. Så det är något man får förvänta sig om man värvar en såpass ung målvakt, med det sagt så är det fortfarande en målvakt jag tror stenhårt på.

Angående Reina så håller jag med om att han vore ideal som andra keeper, men absolut inte som Valdes ersättare. Personligen förstår jag inte vad vi väntar på gällande Ter Stegen, det är bara att köpa loss honom once and for all och låna ut honom till Gladbach en säsong, varför vänta?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-23 10:44
Hoppas man köper stegen och Reina, som får agera jakthare åt tysken i en säsong eller så. Längre lär det inte ta innan han petar honom permanent. Som andrekeeper är sedan Reina ultimat och en klockren ersättare till pinto
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-08-23 10:39
Gabriel

Jodå, visst kan vi förvänta oss stabilitet av en 21-årig keeper. Både Courtois och Ter Stegen tillhör sin ligas absoluta toppskikt.
Barcelona Barca Barca
2013-08-23 10:24
Ingen mening o drömma om Ter stegen. Zubi köper in Reina. Jag har tappat all förtroende för den här styrelsen. Atl madrid fick en ända kontring på oss i onsdas o dom gör mål på den.
Barcelona Gabriel
2013-08-23 10:08
Ter Stegen är en målvakt som för sin unga ålder imponerar otroligt mycket. Ni måste var realistiska, ni kan inte förvänta er en stabilitet hos en målvakt som är 21 år gammal, med det sagt är han absolut inte ostabil, men lite oslipad. Det man ska värdera hos honom är hans potential. Han är ändå ett rätt så säkert kort just pga hans potential, han har alla de egenskaper en målvakt ska ha för att utvecklas till den bästa målvakten i världen. Hans reflexräddningar är världsklass. Det jag älskar hos honom är hans personlighet som målvakt och mentalitet. Han viker sig absolut inte från att skälla ut sina försvarare eller sitt lag om det behövs, han utstrålar pondus och självförtroende mer än någon annan målvakt i hans ålder. Sen är han också bra med fötterna för de som inte vet om det. Han kommer att ta över Neuers position som 1a i landslaget, det är bara en tidsfråga innan det händer. Ter Stegen är den jag vill ha som Valdes ersättare. Om man ska jämföra de båda som målvakter så har Ter Stegen mycket mer potential än vad Valdes någonsin har haft som målvakt. Det är inte för intet som han räknas som den mest spännande målvaktstalangen i världen, tillsammans med Courtois då.
Barcelona Deulofeu
2013-08-23 09:53
Alltså man blir ju tokig på Benitez ska han värva Arbeloa också han inte bara hjälper Madrid att finansiera Bale köpet han ser till att de blir av med alla sopor dom har också till äckliga pengar.

Nu spelar det ju ingen roll hur mycket pengar de har de gör ju iallafall hur de vill när det gäller allt och alla...
Barcelona Deulofeu
2013-08-23 09:50
1.70-ligan - köp en back, tack Han är ju bara för skön!

En riktig stark profil som inte skäms gillar hans fotbollsfilosofi.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-23 09:13
Bernd Schuster (coach Malaga): "A loss against Barça is planned. Maybe if we get a referee who favours the home team, we can get something." Haha han gör det igen
Barcelona Deulofeu
2013-08-23 09:08
Jag tror inte att Messi ens bli uttagen till truppen mot Malaga och det med rätta tyvärr.

Hoppas Tata slår näven i bordet och säger att Messi spelar inte förrens han är alldeles hel och kan gå för hundra vill inte ha en spelare som kanske går för 80 och dessutom har chansen att skada sig igen.

Så vad är lösningen då?

Barca B spelar hemma under lördagen kl 21.

Någon av anfallarna från B borde följa med tänker såklart på Dongou som det är ett ypperligt läge för att faktiskt ge några minuter i a-laget.Han visade ju på försäsongen att när han lirar med de stora grabbarna då levererar han.

En enkel lösning låt Sanabria eller Sandro Ramirez starta helst Sanabria för han är riktigt het nu och ska belönas på samma sätt som Dongou.

Jag antar att Messis ersättare blir Fabregas och det är ju inte mer än rätt med tanke på hans hysteriska form.Men ett av de tre bytena vill jag gärna se Dongou få kanske en kvart på planen om resultatet tillåter det eller om resultatet kräver det...

Vad tror ni finns det chans att Dongou följer med till Malaga?

Hur som helst så vet nog alla vem som kommer ta huvudrollen på söndag nya gunstlingen Neymar!

Barcelona Deulofeu
2013-08-23 08:54
Barcelona=Rajjesamba! Den jag tycker Ter Stegen påminner mest om är ju Ollie Kahn om du minns honom.

Det enda negativa jag kan komma på om Ter Stegen är att han ibland lämnar lite onödiga returer men vilka räddningar han gör och sättet han täcker och läser spelet på.

Han är ju dessutom riktigt stor rent fysiskt.Han har ju redan under sin korta karriär redan räddat fler straffar än Valdes...
Barcelona Barcelona=Rajjesamba!
2013-08-23 08:48
Vet du hur Ter stegen är som målvakt ? Har ärligt talat ingen koll på honom. Är han lik valdes i sin spelstil?
Barcelona koeman92
2013-08-23 08:47
Deulofeu

Jo det är klart man minns den. Men man ska heller inte glömma att även F*go en gång sjöng "Blancos, llorones! Saluda a los campeónes"! När Barça hade vunnit Cdr. Nu får man ju hoppas att det inte blir samma visa med Eto'o då han är en av anledningarna till att jag började hålla på denna vackra klubb, men jag skulle faktiskt inte bli förvånad om han gick till Chelsea då han gillar Mourinho och har uttryckt sig mycket väl om honom.
Barcelona Deulofeu
2013-08-23 08:42
Massimo Tiki Tata

Att Barca är intresserade över Ter Stegen är ingen hemlighet men hur är intresset från Tatas sida?

Det vore ju så häftigt att se en tysk i vårt mål som har potential att bli bland de allra största.En så ung målvakt som redan utstrålar den pondusen och har redan samlat på sig den rutinen är anmärkningsvärt.

Finns bara två andra målvakter som hunnit längre då de spelat i europa också De Gea och Courtois så för mig är valet glasklart satsa på Ter Stegen visa intresse och knyt upp honom så snart det går.

Det vore en perfekt julklapp om han blev klar under vinterfönstret.
Barcelona Deulofeu
2013-08-23 08:38
koeman92 Har jag väldigt svårt att se visst de tog honom till Spanien som 15 åring men han ratades ju hårt och lånades ut.

Han har nog en del delade meningar om laget de satte fart på hans karriär men trodde ändå inte tillräckligt mycket på honom för att någon gång ge honom chansen i vitt.

Vem minns inte " Madrid cabron salude al campeon" Han borde inte kunna gå dit men man vet aldrig. Jag tror fortfarande att Zidane tror så hårt på Benz att han inte vill ha in någon annan central anfallare för att visa hur mycket de tror på honom.

Men att se honom i vitt eller blått i Chelsea hade inte varit kul.Han är och förblir en legend en av våra bästa anfallare i modern tid.
Barcelona koeman92
2013-08-23 08:34
Eto'o offers himself to Madrid [diariosport]

Någon som vet något mer om det här? Finner det väldigt konstigt om det nu stämmer.
Barcelona Deulofeu
2013-08-23 08:32
Om man kollar de mittbackarna man följer så är ju en av dem slående lik en spelare som precis blivit bortkörd från oss med samma bakgrund.

Vänsterback oftast men har nu börjat spela i mitten e del också.

Vem minns inte hans kanon senast i europa league?
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-08-23 08:00
Júnior - Culé hasta la muerte Nani bytte till nummer 27 för att hedra sin döda vän, Chucho Benitez, så det argumentet köper jag inte..
Barcelona Massimo Tiki Tata
2013-08-23 06:23
Enligt sport så har Ter Stegen valt att inte förlänga med Mönchengladbach då han vill spela i turneringar som CL och EL. Hans kontrakt går ut 2015 så hoppas att ledningen kan lyckas värva honom senast nästa sommar, det blir perfekt då Valdes förmodligen gör sin sista säsong i klubben.
Vill inte Mönchengladbach att han ska gå gratis så måste dom sälja nästa sommar :)
Ronaldinho the original
2013-08-23 03:41
@Bàckis:

Det är inte Real som la upp bale tröjan utan det var Adida. Ja, det va vackert för att man fick se en la liga legendar komma tillbaks till Real och göra mål i hemma arenan. Tycker också att Ronaldo visa respekt när han gav Raul nr 7
Barcelona Rambla~
2013-08-23 00:07
Från att följa spelare till att faktiskt värva någon är ett väldigt stort steg. Speciellt i Barca. Just sayin'.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-23 00:03
Mundo Deportivo skriver att vi följer (som "FCBlaugrana" var inne på): Samuel Umtiti (19 Lyon), Steve Yago (20 Toulouse), Tiago Ilori (20 Sporting), Diego Reyes (20 Porto). Unga mittbackar med andra ord. Intressant, indeed!
Barcelona Rambla~
2013-08-22 23:46
FCBlaugrana Han spelar väl ofta vänsterback?
Barcelona Rambla~
2013-08-22 23:44
Willian hade gjort läkarundersökningen hos Tottenham, pappersarbetet med kontraktet var påbörjat. Helt plötsligt säger Anzhi att de inte accepterar Tottenhams bud, fast de tidigare redan gjort det. Tydligen har ryssen i Chelsea gått in och lagt ett bud på Willian just bara för att Tottenham inte ska få honom. För Chelsea behöver ju verkligen Wilian? Då har Mourinho inte ens bett om att få spelaren utan Roman gör det bakom ryggen på Mou. Chelsea, just en snygg klubb. Man blir ju äcklad.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-22 23:40
Barca följer Samuel Umtiti (Lyon) enligt Mundo Deportivo. Stortalang!
Spännande. (mittback ska sägas för er som inte har koll)
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-08-22 23:32
Júnior - Culé hasta la muerte (Barcelona) Har för mig att det var för att Valencia tyckte att siffran 7 var för stor börda för att bära, är dock inte helt hundra.
Barcelona Blaugrana91
2013-08-22 23:31
Seröst publiken på Bernabeu är konstiga, ska tydligen ha buat ut Casillas..
Barcelona Rambla~
2013-08-22 23:19
Bale får samma nummer, 11, som floppen Owen. ;)
Barcelona Rambla~
2013-08-22 23:15
Ja, och jag sa också att han blir stirrig när han spelar. Fast till skillnad mot dig som vill att han kastas bort, skiter jag i det. För jag anser att de skall satsa på honom, att de bygger upp hans självförtroende och det görs med speltid och förtroende. Jag är beredd att offra några mål i baken och misstag när han spelar, om det hjälper honom i sin utveckling.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-22 23:13
Lite off topic spekulationer.

Bale närmar sig ett flytt till Madrid och man är förmodligen timmar ifrån att det blir officiellt. Hans tröja är tydligen redan tillgänglig på deras officiella shop dessutom.

Enligt rykten så har Ronaldo bett om att Di Maria ska få stanna i klubben. Spekulationerna fortsätter i form av att man får uppfattningen om att han inte vill att Bale ska anlända. Han har dessutom inte velat uttala sig kring en värvning av walesaren, vilket ger en negativ uppfattning av situationen enligt mig.

Om vi nu fortsätter till händelserna i Manchester så har Antonio Valencia precis bytt nummer från 7 till 27. Nummer 7 står nu med andra ord utan en spelare och man har dessutom inte värvat in någon mittfältare till klubben. Förstår ni vart jag är påväg?

Lite galna spekulationer en tråkig torsdagskväll som denna.
Annons: