/spanien/barcelona/forum/713.aspx/spanien/barcelona/forum/713.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB_Messi
2016-05-14 16:12
Punktera matchen snabbt !!!! Inget jävla lajvande nu . Så länge vi inte får in bollen så är matchen helt öppen. Och Messi , jag vill fan se en krigar inställning från din sida idag , visa att du vill detta !
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Tiki-Taka
2016-05-14 16:03
Vi avgjorde ligan förra året på Calderon genom att vinna där....Granada skall inte vara ett problem i slutändan....men som sagt så är bollen rund! Mot titeln!!!!! Visca el Barca!!!!!
Barcelona neymar JR
2016-05-14 16:02
???? #FCB XI: 1. Ter Stegen 3. Piqué 4. Rakitic 5. Sergio 6. Alves 8. Iniesta 9. Suárez 10. Messi 11. Neymar 14. Mascherano 18. Alba #FCBlive Standard elvan.
Barcelona DM1982
2016-05-14 16:02
Line-up Barcelona (official): TerStegen - Alves Pique Mascherano Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Messi Suarez Neymar #fcblive
Barcelona Liunil Masse
2016-05-14 16:01
[QUOTE=enkos]Vi kan förlora och Real spela oavgjord och ändå är vi mästare. [/QUOTE] I knöw.
Barcelona SOMISEREM1899
2016-05-14 15:33
@enkos:

Det verkar som om du tror att €38M är lite småpengar. Att köpa ytterligare en central mittfältare, för att sedan inte ha råd med det som egentligen behövs. Det blir säkert jättebra.
Barcelona enkos
2016-05-14 14:58
@Liunil Masse:

Vi kan förlora och Real spela oavgjord och ändå är vi mästare.
Barcelona enkos
2016-05-14 14:38
Kan Pjanic vara något för Barca? verkar som att Juve redo att betala utköpsklausul 38 miljoner euro. Det är inte mycket pengar för en ung spelare?
Barcelona Kröjff
2016-05-14 14:33
För att skingra mina nervösa tankar från vad som snart komma skall, vill jag ta tillfället i akt att kommentera Barcelonistas replik på mitt inlägg från igår. Som från första början tog sig sin form utifrån att någon annan härinne, mer eller mindre påstod att PSG skulle ha spöat skiten ur Real Madrid om man bara hade sett till att få chansen att göra så i en semifinal i Champions League. Men som istället kom att sluta i en diskussion mellan mig och Barcelonistas, om varför ett i så många ögon dåligt lag som Real Madrid kan ligga tvåa i världens bästa liga och endast en ynka poäng efter förra årets storslagna trippelvinnare och regerande världsmästare i klubbfotboll. Barcelonistas hävdar för sin del att hela förklaringen till Real Madrids relativa framgång, främst ligger i en katastrofal formsvacka från FC Barcelonas sida efter årsskiftet, när flertalet härinne om jag nu inte minns fel,tvärtom förväntade sig en formtopp efter en spelmässigt skral höst. Under vilken för övrigt Barcelonistas var en av dom som mest högljutt krävde "Luchos" huvud på ett fat; d v s tills dess FCB spelade som "förr" mot "Los Blancos" borta. Men om man som barcasupporter förklarar förlusten på Camp Nou efter nyår och ytterligare en lång rad poängtapp under våren med en formsvacka, så kan man ju å andra sidan vända lite på steken och se helheten ur ett motsatt perspektiv; obeaktat att våren var då Barca enligt vissa skulle visa världen var det allra största troféskåpet ska stå och hör hemma. Kanhända var det Real Madrid som oavsett eventuella orsaker, hade sin "katastrofala formsvacka" då under hösten. Och att man lyckades få laget att fungera först under våren, med en CL-final framför sig och chans att även vinna La Liga in i det sista (Gud Förbjude!). Och kanske kanske var det så att Real Madrid gjorde en av sina sämsta insatser under hela säsongen mot Barca hemma? Och att detta i så fall bättre förklarar varför Barca vann med 4-0, än att "Lucho" lyckades med bedriften att pricka in en plötslig formtopp out of the Blaugranas? Bara en tanke i väntan på. Snart börjas det. Usch!? Kall dusch eller ett varmt bad, det är frågan. Det går inte att hålla tummarna och köra pekfingervalsen på tangentbordet samtidigt, så Punkt.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-14 13:17
Scenerna när både vi och RM förlorar idag :D
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-05-14 12:09
Jag är såååå nervös. SNÄLLA LEO KRIGA PÅ PLAN IDAG!

Snälla guuuuuud!!!!! Visca barcaaaa!!!!!
Barcelona LennyRomario
2016-05-14 12:01
Läs Nivas artikel om att La Liga är överlägset bäst. Lägg den på minnet och sedan tänker ni på den varje gång ni är i färd att skriva ett inlägg i stil med "aftonhoran hyllar PL igen".
Barcelona Mch
2016-05-14 10:45
@enkos:

Du kan börja fira nästa års champions league redan nu så får du känna glädje längre än oss andra som måste vänta till slutet av maj.
Barcelona DM1982
2016-05-14 10:33
[QUOTE=enkos]Jag har firat ligaguldet hela våren. Idag är det tur för er alla att göra det. Världens bästa lag kommer att fixa till det. Lita på det. ps. Har en stark känsla att Barcas sämsta spelare under hela våren, Neymar kommer att vara den som råkar bli den som kommer vara avgörande och sedan bli hyllad som hjälte. U gevär som en Hazard som inte synts till under hela säsongen men mest ett mål mot Chelsea plötsligt höjdes till skyarna. Även om Neymar nu var en av världens bästa under hösten men försvann spårlöst under våren. [/QUOTE] Jo, vi vet att du har firat hela våren. Vi som har lite mer koll på ligaspel och dess nyckfullhet har suttit stilla i båten och respekterat spelet. Kanske något för dig också?
Barcelona Socrates
2016-05-14 10:08
Lion24:

Har du något som kan understödja det du skriver, eller är det bara spekulationer? Tänker framför allt på när du skriver att Barca är det enda laget i hela världen som gör så här och att det skulle vara mycket farligt för kroppen därför att rytmen och adrenalinet går ur en.

Jag kan hålla med om att spelarna är proffs och att de kanske borde köra ytterligare någon form av träning i veckan. Däremot så är jag osäker om det är så farligt för kroppen. Det skulle vara farligare att brassa på och hålla uppe tempo och rytm. Det kan leda till att du presterar bra en tid, men kan också leda till utbrändhet. Spelarna i Barcelona har fått spela och resa oerhört mycket i år. Dels på grund av skador, men också pga en bristfällig rotation. Att de skulle vara i behov av vila, både mentalt och fysiskt, snarare än att drivas upp i ännu högre varv tyckte jag märktes när vi mötte de båda Madrid-lagen. Inte ens i dessa matcher lyckades spelarna skruva upp tempo och hitta lösningar, de blev bekväma när de inte fick press och kropparna verkade inte förmå att driva upp tempot. Ibland så säger kroppen helt enkelt ifrån och det kan vara relativt omedvetet. Krävs ganska god självreflektion(läs oerhört stark) att under en fotbollsmatch läsa av sig själv och sitt beteende under en fotbollsmatch som redan sätter stor press och blockerar lite av hjärnans verksamhet.

Här vill jag tillägga att jag inte är någon betitlad forskare i något av de relevanta ämnena. Så mycket av det som skrivs skall tas som spekulationer och grund för möjliga diskussioner. Lucho har dock om inte utbildning så åtminstone stor erfarenhet, samtidigt som han har väldigt god kompetens runt omkring sig som kan vägleda honom, om de inte själva tar beslut.
Barcelona enkos
2016-05-14 09:42
Jag har firat ligaguldet hela våren. Idag är det tur för er alla att göra det. Världens bästa lag kommer att fixa till det. Lita på det.

ps. Har en stark känsla att Barcas sämsta spelare under hela våren, Neymar kommer att vara den som råkar bli den som kommer vara avgörande och sedan bli hyllad som hjälte. U gevär som en Hazard som inte synts till under hela säsongen men mest ett mål mot Chelsea plötsligt höjdes till skyarna. Även om Neymar nu var en av världens bästa under hösten men försvann spårlöst under våren.
Barcelona Tiki-Taka
2016-05-14 09:19
Många som sa här inne att El Clasico förlusten inte spelade någon roll.....vad fel många hade. Ett oavgjort resultat där hade räckt för att ro hem titeln ??
Barcelona I.Cuenca
2016-05-14 08:19
Idag gäller det:) Visca Barca!!!!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-05-14 03:23
Kan inte sova, hur nervös som helst! kan inte fatta att vi slarvade bort en sån stabil ledning=(
Barcelona Davids3
2016-05-13 23:24
Titta vad Suarez gör vid 02:02 hahahah.
Barcelona enkos
2016-05-13 22:22
Carlos Velasco dömde ikväll sin sista match i La ligan.
Valencia inte nog med att ha gjort en av sina sämsts säsonger så förlorade man hemma mot Sociedad i 94 minut.
Vlom
2016-05-13 21:01
@Barcelonistas:

Bara en tidsfråga innan marängerna och alla andra börjar jämföra Zidane med Pep ifall om fransmannen och co faktiskt vinner mot självaste Atlético de Madrid i CL-finalen.
Barcelona Visca MSN
2016-05-13 20:54
Köpa vem? Vad bidrog ditt inlägg med? Varning!

/Mod
Barcelona Liunil Masse
2016-05-13 20:28
Pga finansiella skäl så har Valencia beslutat sig för att transferlista Mustafi för endast €25M (!). Bara att värva honom nu!!
Barcelona Liunil Masse
2016-05-13 19:30
Sevilla let Granada win so that Granada let FC Barcelona win so that Sevilla plays the super cup. That is a story circulating in Spain. Yea. Tror inte på det för fem öre men det hade varit jävligt smart.
Barcelona Lion24
2016-05-13 18:44
Jag läste på Barcastuff att spelarna hade kommit tillbaka till träningen på torsdag efter två dagars (tisdag & onsdag) ledighet eller ''vila''. Vi spelade i söndags, och efter varje match så brukar de allra flesta lagen, om inte alla, antingen ha en återhämtningsträning eller en hel vilodag dagen efter match. Jag är helt enig med det. Men jag fattar inte varför man måste ge två dagars ledighet när man är i en sån här avgörande situation. Eftersom man kom tillbaka på torsdagen så har man alltså endast två dagars förberedelser inför avgörandet om ligatiteln, två träningar! Man kan inte förbereda sig taktiskt på en måndag och sen säga: ''vi återkommer på torsdag och fortsätter''. Alltså är den taktiska förberedelserna enbart två dagar inför en sån viktig match.

Det är det här systemet som gör så att våra spelare aldrig kan hålla en jämn nivå i kroppen, spelet, rytmen. Som sagt tidigare, om jag hade räknat ner alla dagar spelarna hade fått vila eller ledigt så hade vi alla blivit fullständigt stumma, jag är garanterad säker på att det är högst bland top lagen i Europa. Det här är ett system som är mycket farlig för hjärnan och kroppen. Kroppen blir aldrig van vid ett system utan man måste hela tiden ändra på rytmen i kroppen. Spelar man på en söndag och har världens största adrenalin och vilar sen i 2-3 dagar, då går det ur kroppen. Till nästa match så måste man börja om för att få tillbaka adrenalinen eller rytmen som man hade. För mig så är det fullständigt oförståeligt hur en tränare kan resonera så här om jag ska vara ärlig. Jag har aldrig sett, hört eller läst något liknande. Dessa spelare i FC Barcelona är fotbollsproffs på deltid.

Jag vill ha kvar Lucho och det har inte och göra med att han är ett taktisk geni. Det finns flera tränare med mindre resurser som har slagit honom. Det finns två anledningar till varför jag vill ha kvar Lucho och den ena är att vi har åtminstone lite energi, lite presspel, eller vi försöker i alla fall. För mig så är intensiv presspel ett av de viktigaste momenten i fotboll. Jag värdesätter det nog högst av allt. Det andra är för att jag är så j*vla rädd för att få hit tränare som Pellegrini eller Tata Martino, såna typer av tränare. Jag såg Madrid-City och jag tänkte lägga en kommentar men kunde inte, även om det gått några dagar så måste jag säga att det var en av de allra sämsta prestationerna ett fotbollslag har gjort i CL semifinal. Jag kan inte förstå hur man kan vara så själlös gentemot sin egen klubb. Det är såna tränare jag är rädd för.

Nu får man hoppas på att spelarna inser allvaret imorgon. Jag läste på Marca att Granada redan säkrat kontraktet, vet ej om det stämmer men om det gör det så kanske de inte kämpar för sina liv. Nu vet man aldrig med Spanien, (pengar) men det är i alla fall en fördel om de klarat kontraktet. Det gäller att vi jagar mål från minut 1. Men då gäller det för spelarna att också ställa om efter några dagars ledighet och lathet till allvar, intensitet och energi.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-13 18:18
[QUOTE=Vampíro]Song, Hleb och Afellay var också spelare som tränarna inte ville ha men trots det kunde inte klubben göra sig av med dem. Massa onödiga utlåningar innan man tillslut fick riva kontrakten. Finns inte en chans att Arda självmant lämnar även om tränaren skulle säga att han inte ingår i planerna längre. Han var fan beredd att som 28 åring missa 6 månader för att komma till Barça, snubben är nöjd med livet på bänken. Verkar inte ha någon ambition utan endast glad över att få vara vän med Iniesta och Messi som han själv uttryckte det. Så jävla dumt att ha spelare i truppen som man ändå inte litar på, Luis Enrique var ju för fan beredd att skicka in en matchotränad Rafinha som inte lirat på 6 månader framför Arda i vår viktigaste match. Likadant med Vermaelen som inte bidragit med ett skit på två säsonger, bort med de! [/QUOTE] Men anledningen till varför spelare som Hleb, Afellay o Song inte lämna var pga bristen på intresse från andra klubbar. Så är inte fallet med Arda där det finns intresse från klubbar som vill värva honom permanent. Pep kasta iväg Zlatan, Chigrinskiy osv för att dom inte dög. Lucho får göra samma sak med Arda.
Barcelona DM1982
2016-05-13 17:42
[QUOTE=Smogen]IS har tydligen slagit till mot Real supporterklubb i Bagdad. Helt sjukt. [/QUOTE] Helt skadat.
Barcelona Smogen
2016-05-13 17:41
IS har tydligen slagit till mot Real supporterklubb i Bagdad. Helt sjukt.
Barcelona DM1982
2016-05-13 17:35
[QUOTE=Suarez9]Var det så med Zlatan också? Eller valde Pep en annan väg... Inte för att jag hatar Pep, det är helt omöjligt som Barca fan men att han hade bollar och petade spelar det är jag tveksam till... [/QUOTE] Hört talas om Ronaldinho och Deco? Det första Pep gjorde var att skicka iväg dem. Han bangade inte på att peta Yaya, en av världens bästa då för en yngling sim heter Busquets. Pep petar spelare utan att tveka.
Annons: