/spanien/barcelona/forum/7128.aspx/spanien/barcelona/forum/7128.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ronaldinho the original
2013-07-17 00:08
En av dom tio backarna som jag skulle vilja se i Barca (i ordning)
T.Silva
Kompany
Hummels
Vertonghen
Chiellini ( om vi kan få han mindre än 20 euro)
David Luiz
Nastasic
Marqiunhos( om vi kan få han mindre än 25 euro)
Sakho
Caroline Seger!!!!

Skriv gärna er egen lista

Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona zick9
2013-07-17 00:07
@FCBlaugrana:

Jag fattar inget...
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-16 23:57
Ädelt av vårt nyförvärv Neymar!
Barcelona Rambla~
2013-07-16 23:37
Marquinhos vill Barca högst betala 20m för. Där ungefär borde hans egentliga värde ligga. De kommer aldrig att gå in i något budkrig med PSG. Roma lär knappast lyssna på något 20m bud från Barca, speciellt inte när spelaren ej har bett om att få lämna. Det är bara att glömma Marcos. Barca värderar inte honom på den nivån som PSG vill betala.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-16 23:32
Al Khelaifi: "Our [#PSG] objective for next year is #UCL. Marquinhos? There's no deal yet. But we still want to buy more players."
Barcelona messinr1
2013-07-16 23:27
Explict Vi skulle väl göra öikadant om tex city ville värva messi. Gillar att klubbar står på sig, samma med sociedad, vägra sälja tills ev utköpsklausul nås.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-16 23:26
Shejk'Nasser vill inte sälja och Silva är för mycket av en gentleman för att lämna in en transfer-request. Spännande ellääääh?
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-07-16 23:25
Negredo 25 miljoner, helvete, 14 kan jag förstå. Cavani för 60 och en vecko lön eller månadslön var det på 237,000 tusen euro.

Det får Neymar verka billig och Thiago för BILLIG. Vi borde envisat och sålt honom för 40.
Barcelona LionelMessi10
2013-07-16 23:22
Vafan har ribery tagit för och göra en sån uttalande?
Barcelona Explict
2013-07-16 23:19
@FCBlaugrana:
Haha, fyfan.. Nasser Al-Khelaifi håller Silva gisslan. Mysig klubb. Jävla kamelryttare.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-16 23:18
@Rambla~:

Och inte blir 32 år iår!
Barcelona Rambla~
2013-07-16 23:18
Den där shejken kan ju ta och syssla med något han begriper sig på istället, som typ kamel-race och sluta lägga sig i fotbollsfrågor. :P
Barcelona Rambla~
2013-07-16 23:16
@Vamosbarcaa:

Kan det bero på att Callejon och Albiol inte sitter på en årslön som överstiger €10m och endast 1 år på kontraktet kvar?
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-16 23:05
Thiago Silva's agent met on Sunday with PSG president to ask permission to join Barcelona but he was told the player is not for sale [sport]
Real Madrid Vamosbarcaa
2013-07-16 23:05
Hur i helvete kan real madrid få sålt på callejon för 10 milj och albiol för 12 och vi får 2,5 för David villa ????
Barcelona Blaugrana91
2013-07-16 22:36
Nåja återstår att se vad som händer.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-16 22:36
Man kan ju verkligen inte ta denna patetiska shejk på allvar...
Att han representerar samma företag som vi har som sponsor (QSI) gör att han borde tänka sig för lite extra innan han häver ur sig sina kommentarer.

Skulle vara katastrof för Qatar Sports Investment om dem kommer i konflikt med Barcelona...
2013-07-16 22:27
Nasser är ett fucking skämt. Tror han att PSG redan är i toppen? För Silva, Zlatan och Cavani är PSG någon sorts mellanlandning. Klart som fan att Cavani hade valt alla andra klubbar som var intresserade av
honom före PSG.

PSG har två attraktionsvärden. Champions League och staden, men ligan är ett jävla skämt; Man snackar om att Spanien är 2-horse race. Ja men i Frankrike borde det vara 1-horse race 24/h om det inte var för att de var dåliga. De har tappat en världstränare och försökte få 10 andra före de fick Blanc. Kändes typ som när man var liten och han blev sist vald, sedan tappar man även Leonardo som hade kontakter som de andra shejkerna and shiet kan drömma om.

- "we are monitoring" Det handlar säkert om Song. Byte rakt av? SilvaSong?

Pajas-shejk.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-16 22:17
FCBlaugrana

HAHAHA! De kan få Zubi ;)
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-16 22:12
Al Khelaif (PSG owner)i: "Thiago? He will stay at #PSG and that's certain. But there some Barça players we are monitoring, let's see if they stay" Hahaha krig?
Barcelona ElRaval
2013-07-16 21:31
Jag vill bara rekommendera At Madrids Silly Season sida. Mycket bra av Zoran!
Barcelona Ronaldinho " fotbollsguden"
2013-07-16 21:30
Captain "vänskapsmatchen" mellan Bayern och Barca. Bli inte förvånade om Pep vill köra över oss och inte vill han förlora mot Tito? Och med tanke på att Bayern förnedrade oss sist så tror jag spelarna vill ha lite av en revanch. Jag tror det kommer bli en mycket jobbig match för oss, vi har inte ens kommit igång än och saknar massa spelare medans Bayern redan spelat matcher. Surt att se Thiago i en annan tröja.
Barcelona Thiago Alcântara y Carles Puyol
2013-07-16 21:24
Alldeles för mycket snack i median om att vi är ute efter mittfältare och forwards. Sergi roberto kan ersätta thiago, och så har vi ju fabregas. Dongou från barca B kan vi spela med om Messi någon gång skadar sig eller behöver vilas. Vi behöver Ter Stegen som kan konkurrera med Valdes och han blir då första målis när valdes lämnar nästa säsong. Vi behöver även Thiago Silva!
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-07-16 21:16
Haha! Kom precis hem och läst allt om presskonferensen. Herrej*vlar vilken dokusåpa alltså!
Det känns som att det blivit långt på för personligt för att detta ska hamna i media nu. Nu utmålas ju Pep som en trångsynt person som lämnat sin barndomsvän i sticket.
Snacka om att det kommer bli en kylig stämning när Barca och Bayern möts i vänskapsmatchen i augusti..
2013-07-16 21:16
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Det är just det med tränaren + sportchefen som klämmer lite. Silva gick dit ENDAST för Leonardo och Ancelotti. Inte fan gick han dit för Nasser's skull :P Zlajo har ju större ambitioner än o spela under Blanc som förövrigt inte kan hantera stora namn så bra. Som sagt, de hade inte visat något intresse för någon mittback innan nyheterna om Silva kom ut - det med Adriano osv. Jag är så jävla optimistisk för jag tror inte ett piss på spelare och speciellt inte agenter/presidenter under Silly season.

Ett klart exempel var Ganso förra året, konstaterade gång på gång att Santos var i hans hjärta, hans agent förnekade alla bud från Europeiska klubbar och det höll på ett tag; BAAM så stack han till en rival i Brasilien. Spelare/agenter/klubbar gör så jävla mycket i bakgrunden och kommer aldrig säga något 110%.

Samtidigt är det endast under transferfönstret som agenter kan synas så mycket i media - kolla Tonietto. Snubben har gått ut och sagt till Barca och buda, att Silva ska stanna, att han inte vet vad som kommer hända, 451 olika historier bara för att hans jävla "P.Tonietto this, P.Tonietto that" ska stå i tidningarna - Pajas :P
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-16 21:04
Riiio Men Thiago Silva borde inte vara ett alternativ nästa sommar. Han är 30 år då, dessutom bekräftade Tito att man behövde en mittback i år.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-16 20:57
B players who will train with first team coming days: Patric S.Gomez Planas Ilie Espinosa Quintilla Samper Kiko Dongou JoanRoman Nieto

Ska bli kul att dem i A-laget under träningsmatcherna i juli.

Framför allt Juvenil A-spelarna som man inte fått se så mycket av tidigare.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-16 20:54
God is a five letter word - Messi

För de flesta andra klubbar hade det varit ett logiskt resonemang, men med en nyrik klubb som PSG, en sportchef och tränare som lämnat samt en ägare som skiter pengar och bryr sig mindre om fotboll än min mamma - ja då är allt inte lika logiskt längre.

De går för allt som rör sig på marknaden och bryr sig inte hur mycket pengar det kostar.
Barcelona Riiio!!
2013-07-16 20:40
Själv tror jag det kommer bli samma sak med Thiago Silva som det va med Fabregas. Vi kommer jaga honom hela sommaren tills han själv går ut i någon livesänd intervju el nått i mitten av augusti och förklarar att han inte kommer lämna.

Sen nästa sommar så har vi värvat honom 1 månad innan transferfönstret öppar precis som med Villa och Neymar nu.

Tycker nästan man ska gå för en bra mittback som kan göra lite skillnad nu och som kan spela in sig med Pique denna säsong. Samtitigt ger man Pique en chans till och om den andra mittbacken överglänser honom så spelar "han" och Silva ihop nästa säsong. Då har man troligen tappat all tålamod med Pique, för han har verkligen inte varit bra på senaste tid..
2013-07-16 20:31
Jag klistrade in en bit från PSGs forum för någon dag sen. Det var en snubbe som skrev att det enda sättet som det här transferfönstret "makes sense" är om man visste att Silva och Zlatan skulle lämna när Ancelotti lämnade.

För tänk efter lite; PSG behövde främst en mittfältare (Cabaye, Witsel) och sen ville de även "förfranska" laget lite. Snackades om den talangfulle vänsterbacken Digne som spås en lysande framtid, Etienne Capoue och några till. Men plötsligt switchar det helt och de går efter anfallare (Rooney, Cavani) och mittback (Luiz, Marquinhos, Ivanovic)

- Antingen är jag för "hypad" över att äntligen få Silva, eller så ser det rätt logiskt ut att de faktiskt ska skeppa de, och får in två riktigt bra spelare som kan fylla ut positionerna - om inte lika bra åtminstone nästan.

... tankar? Är jag helt ute och cyklar eller kan någon annan tänka sig att det är så?
Annons: