/spanien/barcelona/forum/7127.aspx/spanien/barcelona/forum/7127.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Reporter
2013-05-17 13:19
Haha helt galet :D
Barcelonistas
2013-05-17 13:17
Barcelona will this afternoon again meet with Neymar's father in Brazil. Barcelona now first want to finalize the personal deal. [sport]
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-17 13:07
@H.C Xavier:

Jag fick nyss ett nytt brev där det tydligen nu var okej att få sin identitet strykt av sin bank.

Jag kommer dock att uppdatera uppgifterna i Barcelona när jag är där om ett par veckor.
Barcelona Rambla~
2013-05-17 12:38
el Flaco

Haha, ja nu när du säger det så - it makes sense. :)
Barcelonistas
2013-05-17 12:35
AndreMario - så otroligt vidrig filmning av Eboue. Skönt att rättvisan segrade tillslut och att vi vann Cl där.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-17 12:31
Rambla/

Det är kanske just därför som Rosell är så besatt av Cruyff idag. Tänk dig om din barndomsidol inte hade visat dig samma typ av kärlek och som dessutom inte delar din syn på fotboll. Det måste vara knäckande. Det är lite ungeför som den låten Eminem gjorde, Stan. :P
Barcelona Rambla~
2013-05-17 12:27
el Flaco

En sak har jag alltid undrat över. Varför hyser Sandro ett sådant agg mot Cruyff? Det är ju närmast maniskt. Jag har för mig att Cruyff som spelare var Rosells stora barndomsidol.
AndreMario
2013-05-17 12:23
Exakt sju år sedan vi vann CL i Paris idag. Vilka jävla minnen
Barcelona H.C Xavier
2013-05-17 11:47
Är det någon socí som lyckats updatera sin uppgifter?
2013-05-17 11:47
Valdés/

Förlåt för sent svar.

Hela införandet av Alejandro Echevarría in i styrelsen var en kontroversiell affär, men det ska dock tillägas att han gjorde ett bra jobb när det gällde klubbens och Laportas säkerhet när Boixos Nois slängdes ut ur Camp Nou. Dessutom var Echevarría oerhört älskad bland spelarna. Såväl Eto'o som Xavi har öst beröm över honom och Echevarría var dessutom inbjuden på Iniestas bröllop.

Trots allt detta anser jag att det var ohållbart att ha en någon i styrelsen som har kopplingar till en stiftelse/parti som har Franco-sympatier. Det går inte ihop med klubbens värderingar.

Att många valde att lämna Laportas styrelse sänder så klart inte positiva signaler, men det faktumet att ingen har gjort det under dessa tre åren med Rosell säger mig inte så mycket. Kanske är det så att de är starkt enat i sin antagonism mot Laporta och Cruyff? Dessutom, under Núñez-åren var det inte heller särskilt många som lämnade i protest men det var mest för att majoriteten ett gäng nollor som gjorde allt de blev tillsagda att göra och som var mest tacksamma över privilegiet att sitta i styrelsen. Och det är nästan ännu värre.

Och låt mig fråga dig, hur många starka individer tycker du det finns i styrelsen? Personligen har jag inget vidare stort förtroende för denna junta.

Sen när det gäller Laportas ”gränslösa utspel i media”, som du valde att kalla det, så tycker jag för det första inte att Laporta har varit överdrivet exponerat i medierna. Och skillnaden från det jag ansåg var opportunistisk från Rosells sida under 2006, 2007 var att när Laporta har gett intervjuer har han för det mesta inriktat sina attacker mot Rosell och hans styrelse oavsett hur laget har presterat.

Jag minns t.ex. hur Rosell lovordade Ronaldinho i sin självbiografi och använde sig av brassen för att attackera Cruyff. Sedan, i 2007, när Dinho var på dekis går Rosell ut och säger att han hade sålt Ronaldinho efter Champions League finalen 2006. Väldigt efterklok den där mannen. Kuriöst att han valde att lämna ut den detaljen i sin bok.
Barcelona Barca King -
2013-05-17 11:44
När jag kollar på alla Messis 91 så kan jag inte låta bli och tänka att vi spelade mycket bättre fotboll med pep. Det ser mer konsekvent ut och att vi inte vann Chelsea är bara helt förbluffande. Det bara visar att real fick spela på höjden av sin nivå för att vinna ligan förra säsongen.

Den här generationen av Barca är sjuk även om vi har tappat ett par nivåer sen ett år tillbaka.
Barcelona Barca King -
2013-05-17 11:37
Några av Messis mål med Ray som kommentator.
2013-05-17 11:25
Rambla/

Angående Raúll Sanllehi så är han, vad jag vet, den ende anställde från Laportas mandat som Rosell valde att behålla och ge fortsatt förtroende för när det gällde spelarförhandlingar. Sanllehi var ju aldrig en styrelsemedlem utan ett proffs inom sin sektor.

Det säger också en hel del om hans styrka som direktör att Rosell valde att behålla honom. Tack och lov att Sandrusco valde att lägga sitt agg mot allt och alla som hade något att göra med Laporta åt sidan. Sanllehi är definitivt det tyngsta vapnet vi har när det gäller att förhandla med klubbar.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-17 11:25
Jag är kluven när det gäller Cesc. Eftersom han alltid varit en av mina favoriter och det var så underbart när vi fick tillbaka den förlorade sonen gör det ont att se när han stundtals är helt medioker och ser helt tom i blicken. Dock har vi en tendens här att överdriva det som om han har två träben och mest står i vägen, ofta kan han blixtra till med en snygg genomskärare men allt för ofta tar det för lång tid. Två säsonger i rad har han gjort ganska svaga vårar och det är ingen stormatch han har briljerat i. Å andra sidan mäktar han med 21 poäng bara i ligan, vilket är klart bäst i Barca efter Messi.

Det bästa för Fabregas är kanske kontinuitet och en fast plats i laget, med mer ansvar. Det kanske blir för jobbigt för honom med att vecka ut och in jämföras med de senaste 5 årens bästa mittfältare: Xavi och Iniesta. En sak är i alla fall klar och det är att vi har ett sparkapital i Cesc och han ska inte säljas i sommar för vi kan få ut så mycket mer spelmässigt.
Barcelona Pep #4
2013-05-17 11:04
Adriano är en allround spelare och är viktig för truppen. Enligt mig har han till och med varit bättre än Alves om man kollar kvalitetsmässigt. Sen har han varit skadad mycket vilket lett till att han varit tvungen och återhämta sig osv...

Adriano måste skriva på. En brasse extra skadar inte när Neymar kommer in ;)
Barcelona Canaletes
2013-05-17 11:01
DEL 2
Barcelona Canaletes
2013-05-17 11:00
Reportage om Alex Song från Sky Sports! Väldigt bra!
Älskar Pique och Alves i videon hahaha :P

"Why we are here today? To show him he has friends or something on the team or what?"
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-17 10:53
Läste om att Barca ville köpa Gündogan nu igen, som en ersättare till Xavi.
Barcelona Smogen
2013-05-17 10:40
Rambla~ (Barcelona) Fast när Neymars kontrakt går ut så får nog Neymar och hans farsa ännu mera pengar, när man slipper ge pengar till Santos så kan fom pengarna gå för att övertala spelaren istället. Känns jäkligt irriterande det här, man började ju se Neymar som klar och sen ska girigheten lögga sig i. Jag gillar inte giriga spelare som bara kollar efter vem som betalar mest.
Barcelona NoGo™
2013-05-17 10:40
The situation of Adriano is unclear. While some media claim that a renewal is close, other sources say a deal seems complicated. [via as]

Alltså vafan är detta!? igår? var det ju så gott som klart..

Zubi o co.....
Barcelona Barcadinho.
2013-05-17 10:38
@LeoMessi:

Håller med. Det bäste vore att ha en utomstående för agent.
Och det handlar inte bara om pengakåta föräldrar, utan också att känna till reglerna och spelet bakom förhandlingarna.
Det är en konst att vara en far och en helt annan konst att kunna förhandla och ha kunskaper om massa med regler (transferregler, skatteregler, försäkringar, bonus m fl).
Barcelona Rambla~
2013-05-17 10:29
Någon borde upplysa farsan till Neymar att ju längre tiden går desto närmare kommer man 14 januari 2014. Då kan man värva honom på fri transfer. Spelar ingen roll hur stor framgång spelaren har i CC i juni när hans kontraktstid hela tiden blir allt kortare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-05-17 10:18
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Exakt det jag snackar om. Ter Stegen är en stor talang men att ha honom som enda bra målvakt(sorry Pinto) i truppen tycker jag inte är att föredra. Det är trots allt en liten chansning med honom. Han behöver anpassa sig med en ny liga och nytt språk och är väldigt ung. Samtidigt så bör vi sälja Valdés i sommar för att få in pengar. Då är Reina perfekt förusatt att han är billig då han kan sätta press på Ter Stegen att prestera samtidigt som han ändå är ett tryggt och säkert alternativ om tysken har svårt att anpassa sig. Han känner spelarna och klubben och man vet vad man får av honom. Det bästa är ju då om Ter Stegen kan slåss för sin plats och presterar en riktigt bra fotboll för då har vi förstavalet säkrat för flera säsonger, samtidigt som Reina alltid finns där och flåsar honom i nacken samt är en bra reserv.
Barcelona LeoMessi
2013-05-17 10:10
Finna det något värre än när föräldrar är stjärnornas agenter? Dom är till och med ännu mer pengakåta än vanliga agenter, säger en hel del.
Barcelona NoGo™
2013-05-17 10:01
@Smogen

Neymar's father is complicating transfer to Barcelona, probably because he thinks Neymar will be worth more after Confederations Cup [sport]

..
Barcelona Smogen
2013-05-17 09:40
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal (Barcelona) Hur kompicerar Neymars farsa affären?
Barcelona Gio Style
2013-05-17 09:16
@1899:

Jag var helt ärligt tvungen att söka på dina skrivna inlägg för att se om du var ett troll eller inte, verkar som att du inte är det trots allt.

Eller? Utveckla gärna varför du tycker att Iniesta är överskattad
Barcelona 1899
2013-05-17 09:06
Pep #4 ... om det är någon som segar ned vårat spel då är det den överskattade (Iniesta) ... ... men jag håller med dig om att Messi borde utgå från kanten (höger) .
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-17 09:06
Det ryktas om att klubben vill köpa två målisar - både Reina och Ter Stegen, där spanjoren kommer agera någon slags jakthare för Stegen att passera så småningom. Fan va nice, haha
Barcelona Mido
2013-05-17 08:31
Neymar är i princip klar för oss, nästa steg att köpa en målvakt så fort som möjligt, för att då har man tid att fixa mittbackarna till augusti,,
Annons: