/spanien/barcelona/forum/7118.aspx/spanien/barcelona/forum/7118.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2013-05-16 22:00
Rätt skön kommentar av av Beckham...Messi fick honom att sluta :)

David Beckham (PSG): "Wen did it hit me that it was time to quit? Probably when Messi ran passed me, in that home game... (laughs)" [sky]
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-05-16 21:59
Rambla

Hade Zubi åkt ner hade mötet slutat efter 1 min

Zubi: ''30 milj euro.''

Santos: ''Njaa.''

Zubi: ''Okej, hejdå.''
Barcelona Rambla~
2013-05-16 21:55
Det verkar som om Santos ledningsgrupp har accepterat Barcas bud. Just nu pågår mötet med de där DIS och Neymars representanter. Bara de som också ska acceptera. Oavsett vilket, besked kommer tidigast på måndag. Den där finalen ska spelas först. Hehe, ja inte skickar de Zubi till såna här förhandlingar. Man kan ju undra varför? :P
Postat via SvenskaFans-appen
Jeffson
2013-05-16 21:54
Tänkte skriva lite om mina tankar angående en eventuell värvning av Neymar.

Jag hoppas verkligen att vi köper honom och blir klara med köpet så snart som möjligt. Gärna så vi kan göra det officiellt när (knappast om) Real Madrid vinner cupen, även om jag inte tror att det kommer gå riktigt så fort.

Varför vill jag ha Neymar?
Youtube. Jag ska vara ärlig, jag har inte sett mer än 5-6 matcher av honom. Jag sitter liksom inte och fulstreamar brasilianska ligan på nätterna. Men de matcherna jag har sett så har tempot plötsligt ökat när han tar tag i bollen, lite likt Messi. Det händer alltid nåt. Fast det mesta jag sett av honom är dock på youtube. Jag vet att även jag kan se världsklass ut på youtube men det han gör är nåt alldeles extra. Det är inte stor skillnad på en Neymar och en Ronaldinho highlightvideo, lekfullheten, överlägsenheten och respektlösheten finns där. Han gör nästan vad han vill när han vill känns det som. Jag vill helt enkelt se vad han kan göra under 40-50 matcher i vår tröja nästa säsong. Jag är nyfiken.

Om vi köper honom så köper vi världens mest hypade talang. Den största anledningen till att han fortfarande ens kallas talang är för att han inte har visat upp sej i europa än. Jag har en stark känsla av att han kommer ta europa med storm. I sydamerika är han redan en superstjärna, en av de största alla kategorier, och hela nästa års VM kommer han att vara frontgosse. Med ett köp av Neymar så visar vi resten av europa att vi är på gång. Andra lag ska vara livrädda för att möta oss. Reus, Aguero eller Cavani i all ära, det är en riktigt bra spelare, men jag tror verkligen att Neymar kommer visa sej på en nivå där bara de absolut bästa är. Han har dominerat den brasilianska ligan i ett par år nu, han är fixstjärnan i det brasilianska landslaget och han är 21 år.

Högt pris.
Han kommer att kosta. Rosell & co kanske får ner priset bra men förmodlingen kommer han ändå att kosta mer än någon annan 21åring med utgående kontrakt har gjort innan. Personligen har jag inget emot det för min känsla är att vi har något riktigt stort på gång här. Killen har väckt mina Ronaldinhominnen och jag vill ha mer. Mycket mer.
Barcelona Acrobat
2013-05-16 21:49
Det är säkert någon som skrivit detta innan, men enligt Barcastuff har Santos accepterat budet på Neymar för en stund sedan!
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-05-16 21:47
Angående Villa och Valdés. Vi kan nog lugna oss lite och komma ihåg att vi bara är i Maj. Detta kommer bli en låång sommar med mycket transferaktivitet. Buden kommer förmodligen komma inom sin tid.
Det viktiga gäller dock att vi är kompetenta nog vid förhandlingsbordet så vi kan casha in så mycket som möjlgit.
RedemptionMn
2013-05-16 21:39
L.A.M Nr 10

Håller med dig. Av de videon jag har sett av Neymar så är han en otrolig bra fotbollsspelare. Samtidigt har han inte spelat i Europa, och det är ju en liten gamble. Av den anledningen är jag emot en övergång om priset hamnar över 50 miljoner.

Barcelona L.A.M Nr 10
2013-05-16 21:34
Måste säga att trots att jag hela tiden varit emot en värvning av Neymar(främst pga priset det snackats om) så vattnas det verkligen i munnen när man läser om alla rykten. Drömmen hade varit att få in en striker i laget, alltså en riktig nia men det går inte komma ifrån att ett köp av Neymar skulle förstärka vårt anfall rätt rejält.

Angående priset har man läst och hört så mycket att man inte längre vet vad man ska tro på. Jag väljer att vänta på att övergången förmodligen blir officiell, vad den officiella summan landar på och sedan kritisera/hylla ledningen för deras jobb. Blir det 27M som det ryktas om så är det riktigt bra förhandlat men över 50M är för mig galet, för en trots allt relativt oprövad 21-åring.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-16 21:21
På söndag. De måste vända på ett 2-1 underläge från bortamötet.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-16 21:20
När spelar Santos den där finalen?
Barcelona Vampíro
2013-05-16 21:17
Vill minnas att Raúl Sanllehi även hade en stor del i Ibra affären. Har för mig att Zlatan tackade honom under sin presentation så det verkar vara en duktig förhandlare, bra att vi iaf har en sådan i ledningen.
SoN_Un
2013-05-16 21:09
ryktas om at valdes har valt monaco:s
2013-05-16 21:06
@Capitan Puyol - El Corazón:

Jovisst, men båda är bara rykten och "ser" är en relativt pålitlig källa i sammanhanget. Fast det låter rätt osannolikt att ingen skulle vilja köpa dessa spelare - men ändå inte. Att låna ut spelare och sedan sälja dem för en billig peng nästa år är lite av Barcas signum. Klart klubbarna vill försöka.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-05-16 20:57
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Villa verkar ju vara så gott som klar för Tottenham, enligt rapporter från Barcastuff. Då är det inte lån utan försäljning.
Barcelona Rambla~
2013-05-16 20:54
Smogen Tackar. Intressant info.
Barcelona Titooo
2013-05-16 20:53
Barcelonistas

Lägg därtill att Iniesta fortsätter att spela och har därmed större chans att vinna ännu mer och bli ännu större
Barcelona Rambla~
2013-05-16 20:50
Mojito Jo, men jag var bara ute efter om han var med på Laportas tid. Inte vilken "läggning" han har. :) Jag trodde faktiskt att när en ny ledning tar över så byter man ut allt folk. Jag tänkte inte så långt att vissa bara sitter på poster som ett vanligt jobb.
Barcelona Smogen
2013-05-16 20:47
Kollade upp Raul Sanllehi lite. Enligt fcb:s hemsida så är han
"Director Football Management Area: Raul Sanllehi "
Kollar ni länken så kommer ni till hans linkedin konto...han kanske vill bli vän med oss. :) Hur som helst så verkar han komma från Nike så det kanske inte är så konstigt om han stannade när Rosell tog över, antar att dom blev polare under tiden på Nike.
Barcelona Rambla~
2013-05-16 20:45
@barcastuff: At 20:30, representatives of Neymar, Barcelona and an investment group who has part of player's rights will meet in Sao Paulo. [miltonneves] De sitter just nu i förhandlingar med gruppen DIS. Lite senare, efter mötet, lär det komma mer uppgifter. Dessutom ska även Santos ledningsgrupp godkänna affären. Det har de inte gjort ännu. Jobbigt när så många är inblandade i spelarens rättigheter.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-05-16 20:45
Kan det vara så? Att Barcelona väldigt gärna vill släppa Neymar-nyheten (om förhandlingarna går vägen) imorgon ifall Real Madrid vinner Copa del Rey för att stjäla rampljuset?

@XoelCardenas: Don't be surprised if the Neymar-to-Barça deal is announced tomorrow. It'd be one way to take the shine off Real Madrid & the Copa del Rey.

Barcelonistas
2013-05-16 20:44
At 20:30, representatives of Neymar, Barcelona and an investment group who has part of player's rights will meet in Sao Paulo. [miltonneves]

Varsågod grabbar, njut nu för vi kommer få in en otroligt bra spelare. Många som har kritiserat Rosell, jag kan redan nu säga er att Rosell är en mycket bättre business man än Laporta. Hur jävla lång tid tog det inte när man skulle värva olika spelare, eller när kontrakten skulle skrivas?.

Lägg därtill vilka spelare det hela tiden ryktas om, Ter Stegen,Neymar,Reus,Hummels, spelare som behövs i laget.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-16 20:43
Rambla~ Tror inte Raúl Sanllehi är en Laportalakej, han valde ju t. ex., till skillnad frän Soriano och Txiki, att inte gå till City Han är nog mer trogen klubben än någon specifik falang.
2013-05-16 20:42
Barcelona have not yet received any formal bid for Villa, Valdes, or another player. They have only been sounded out about loan deals. [ser] Inga. Jävla. Lån
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-05-16 20:37
Fan vad spännande det är just nu.

@RioJonsson: Barcelonas klubbdirektör är i #Brasilien för att kontraktera #neymar. http://t.co/DQ6rz7cgTb @MagasinOffside.
Barcelona Stoichkov~
2013-05-16 20:33
@Rambla~:

Du, undrar om det inte var han som förhandlade också med Arsenal om Henry? Tror att han har varit med länge.
Barcelona Rambla~
2013-05-16 20:31
Hm, den där Raúl Sanllehi var ju med redan på Laportas tid. Han är någon slags direktör inom fotbollssektionen i klubben. Tydligen någon slags superförhandlare. Han var även över till London när Cesc värvades. Lite märkligt att Rosell har kvar en av Laportas direktörer och ger honom så stort förtroende kan tyckas. Raúl Sanllehi verkar vara en riktig vip-snubbe. Finns det fler folk kvar i styrelsen eller på andra poster från Laportas junta? Något du känner till el Flaco?
Barcelona Rambla~
2013-05-16 20:21
påfågeln Nej, Santos äger 55% av Neymars rättigheter, DIS 40% och Teisa 5%. De två andra är väl någon bolagsgrupp eller affärsmän. Det mesta av affären gjordes klart redan förra helgen då Rosell träffade Santos vicepresident i Madrid. Nu nere i Brasilien ska resten av ägarna bli överens med Barca antar jag.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-16 20:17
@BrazilStats: DIS is a company that owns 45% of Neymar's right and who wants around €20M for its part. Reply to @assyrianvoice and others who asked. @BrazilStats: BREAKING - DIS has 'officially' confirmed that they intend to reach a deal with Barcelona over Neymar very soon. So not speculation anymore!
Barcelonistas
2013-05-16 20:11
Jag tror på Tito han kommer leda oss till stora titlar det kan jag lova er!.

Rambla - hade ingen aning om att han hade gett fingret till Madrid, otroligt skönt i sådana fall. Ju mer jag tänker på saken så känns den här värvningen helt rätt.
2013-05-16 20:10
Rambla Väldigt intressant läsning, tack för summeringen. Om det stämmer känns det rätt bra ändå :)
Annons: