/spanien/barcelona/forum/7117.aspx/spanien/barcelona/forum/7117.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2013-05-19 13:04
@BrazilStats: NEYMAR UPDATE - Barça is ready to rise their bid from €50M to €60M which would certainly please Santos and seal the deal. [MD] Ärligt talat?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-05-19 12:58
Man ska vara glad att det bara ryktas om riktigt bra spelare, man ska inte gnälla ifall man får världens bästa back även om han blir 29 o kostar mycket. Man ska inte heller gnälla om man får världens största backtalang som redan nu är en av serie A:s bästa mittbackar som 18åring. Kompany och Hummels: världsklass rakt genom. Jonas Olsson ryktas till Arsenal! Bara för att få lite perspektiv på det hela. ;) Jag kommer aldrig se det som en omöjlighet att få en spelare från City, speciellt med tanke på att de byter tränare nu. Txiki går att lura, det har vi ju själva bittra erfarenheter av.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-19 12:53
Kompany kommer aldrig komma till Barcelona. För det första så är han lagkapten i City och för det andra så är han en av deras viktigaste spelare. Skönt att Thiago Silva ryktena börjar försvinna nu.
Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
2013-05-19 12:49
Vi får nog glömma Hummels. Nu när Thiago Silva ryktas stanna i PSG så är man tydligen efter Kompany igen...
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-19 12:46
Då väntar väl Barca något år och köper Silva när han passerat 30-strecket. Under tiden förlitar man sig på mascherano, song och Adriano
Barcelona Diar Shekha
2013-05-19 12:44
@BrazilStats: Leonardo: "Barça rumours? We already talked with T.Silva and he's very happy where he is right now. We agreed that he will stay." #PSG Nice
Barcelona Pep #4
2013-05-19 12:31
Thiago Silva hade jag inte varit emot. Han kommer prestera direkt till skillnad från Marquinhos.
2013-05-19 12:21
Rambla Jag håller med, ser också hellre att någon av dem köps. Det är absolut inget fel på Silva, vi snackar om världens kanske bästa mittback, men hans prislapp, ålder och till viss del skador, talar emot honom. Han hade vart perfekt för något år sen. Idag finns det bättre och smartare alternativ. Vi får se vad ledningen och Tito har tänkt sig. Det som oroar mig är att de inte verkar tänka i samma banor riktigt!
Barcelona fc__Barça
2013-05-19 12:19
Diar Shekha (Barcelona) Det sas ju redan efter 4-0 mot Bayern att Tito skulle fortsätta på någon pk, så han lär ju leda laget så länge det inte blir något återfall
Barcelona Diar Shekha
2013-05-19 12:13
Är det någon som vet något om Klubbens syn på nästa säsong angående Vilanova? Det verkar vara rätt tyst så med andra ord lär han fortsätta nästa säsong. Det här med NY håller inte i längden och tyvär gubben är äckligt envis. Klubben måste ta och fundera över hans situation för snart finns det inga bra tränare kvar på marknaden. Pellegrini är bog klar för Malaga, det går mycket rykten om att Bielsa ska till Napoli kanske och Andres Villas-Boas lär väl fortsätta minst ett år till hos Spurs.
Barcelona Stoichkov~
2013-05-19 12:05
Jag är mycket tacksam för vad Tito har åstadkommit i form av en ligavinst med antagligen rekord poäng när ligan avslutas . Men jag är tveksam om det är Tito som ska leda laget i nästa säsong. Titos återfall och hans frånvaro har kostat oss avancemangen i Champions League i år. Hans cancersjukdom är troligen inte borta helt, tyvärr. Det finns en risk att han får återfall igen eller att han behöver ha fortsatt behandling i USA regelbundet. Frågan är nu om man vågar att låta honom vara huvudtränare i klubben nästa säsong. Min magkänsla är om han får återfall igen eller om han fortsätter att åka till USA regelbundet så kommer det att kosta dyrt för klubben. Det kan bli en titellös säsong och vi har inte råd med det. En trupp som saknar sin huvudtränare presterar inte på topp. Det bästa vore om Tito fortsätter att träna klubben helt klart och han får vara frisk. Men man får räkna med det värsta också. Cancersjukdomar är inte att leka med.
Barcelona Rambla~
2013-05-19 11:45
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Hellre det än T Silva. Han fyller fan 29 i september. Betala sådana pengar för honom är David Villa-värvning all over. Jag tror inte Rosell är beredd att göra det. Han var den första att kritisera värvningen av Villa, summan då alltså.
Jeffson
2013-05-19 11:27
Ska Neymar hit så får han banne mej sluta upp med det där näsplåstret. Man får ju Fowler-vibbar av pojken ;)
Barcelona Andresito
2013-05-19 11:07
Oj vad många lediga platser det finns. Tycker ju ändå att det borde vara näst intill fullsatt med tanke på att laget kommer fira efteråt..
Barcelona Barieta
2013-05-19 10:28
City lär ju inte släppa Kompany
2013-05-19 09:41
Kompany och Marquinhos sägs vara alternativen till Silva. Det skiljer ju lite i erfarenhet där!
Barcelona Rambla~
2013-05-19 09:21
Intressant artikel om Neymar och hans kontraktsituation som ibland kan tyckas vara lika snårig som en djungel. Här får man en lite bättre inblick.
Barcelona Smogen
2013-05-19 07:12
SoN_Un (Barcelona) Ja, med tanke på värvningarna Barca brukar göra så hade man väl spelat i segundan utan La Masia
SoN_Un
2013-05-19 06:05
har google översatt det här. jag blir så förbannad. att en så stor och mäktig klubb som barca kan vara så blinda. VI HAR VÄRLDENS SÄMSTA SCOUTER!!!!

Thiago Silva kan vara klubben för 10 miljoner under sin tid på Fluminense under 2007. Därefter erbjöds till Barca sports management men valde en annan brasiliansk, mitt väl, Henrique, som kostar ett liknande belopp (8 +2). Den Milan laget slutligen valde lön center mycket avskrivs ca 10 miljoner. Spelaren blev en nyckelspelare i hela "Rossoneri" och överfördes till PSG för 40 miljoner förra sommaren. Nu är den katalanska sidan som ska gå till dessa nummer om du vill klä till Barca nästa säsong.
Barcelona Barca King -
2013-05-19 03:00
Odilio (president Santos): "Neymar's 65M buyout is no reference point because he has only one year left and only wants to join Barça." [ser]
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-05-19 02:03
NEYMAR UPDATE - Barça's agreed with DIS on 20M, offered Santos 20M too but Santos refused and wants 30M. Neymar deal is a few millions away.
AndreMario
2013-05-19 02:02
HAHAHAHAHAH detta blir bara bättre o bättre ju
Barcelona Gabriel
2013-05-19 01:56
Hetfield Jag delar dina farhågor. Brassar är traditionellt sett bra kortsiktiga lösningar. De håller i 3-4 år, sen börjar det dala. Det är något med deras mentalitet och psyke som bara säger stopp. De flesta är väldigt fattiga när de kommer från Brasilien till Europa, de blir en helt ny sak att tjäna in så mycket pengar helt plötsligt. Just därför är det inte något jag oroar mig för med Neymar, han tjänar redan så mycket som det är just nu. Med det finns fortfarande en risk att han, precis som Ronaldinho, Ronaldo och alla andra tappar hungern när han bevisat sitt värde i Europa. Just därför är jag alltid emot en Brasiliansk koloni i Barça. Det funkar med 2-3 spelare, men omklädningsrummet måste fortfarande styras av katalaner eller spelare från La Masia som förstår värdet av att spela för klubben. Den enda brasse med europeisk mentalitet som jag kan komma på, som aldrig tappade sin proffesionalitet, det var Rivaldo.
Barcelona ElRaval
2013-05-19 01:34
@Hetfield:

Jag förstår vad du menar med "För brasilianskt", men det tror jag absolut inte att det blir bara för Neymar kommer.

Jag tror Neymar kan "tända" något hos Barcelona spelarna som vi inte sett sen Ronaldinhos dagar.

Ibland känns det som att spelglädjen har dött ut i Barca. Spelarna har blivit maskiner och det känns ibland som att det här begränsar vissa spelare. Jag tänker på en sån som Thiago t ex som har sjukt mycket fotboll i sig men det känns ibland som att han inte riktigt "vågar" visa upp sitt fulla register. Han har potential att göra sjukt oväntade saker och bli en riktig matchvinnare, men jag tycker mig se att han hellre väljer att lägga en säker sidledspassning till xavi eller iniesta istället.

visst har det med spelsättet att göra och det här inlägget blev plötsligt sjukt luddigt. Men jag tror att Neymar kan låsa upp någon sorts nyckel som är välbehövlig hos vissa spelare. Vissa tror jag måste få fram det där roliga i fotboll igen.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-19 01:00
@barcastuff: Barcelona have sounded out PSG on centre back Thiago Silva. The French club said he's not for sale. Barcelona evaluating situation. [sport]
Barcelona Rambla~
2013-05-19 00:00
enkos Oj då, stingslig idag eller? Lite hets och skämt tål du väl ändå? Jag brukar inte skriva en smiley när jag retas men för din skull så gjorde jag det. Trots det blir du arg och tar det för allvarligt. Hepp, jag får vara ännu tydligare nästa gång. =) :):):):):)
Barcelona Hetfield
2013-05-18 23:57
Det känns som att laget behöver nya spelare, men samtidigt känns det som att kärnan i laget håller på att försvinna lite. Neymar, Ter Stegen och en mittback är stora förändringar. Lägg till att Valdes försvinner, Puyol blir äldre så ser man att det lär bli ändringar i omklädningsrummet. Jag är mer orolig över att det blir för "brasilianskt" och att det slutar med att de inte tar saker på allvar.
Barcelona LeoMessi
2013-05-18 23:17
Självklart var det inte 10 meter men det är helt omöjligt att inte se att det är onside. Han måste ha dagdrömt och rent instinktivt flaggat för Offside när han vaknade till
Barcelona DM1982
2013-05-18 23:15
Helt otroligt dåligt dåligt av linjemannen. Medel är onside med lätt tre meter (överdriv nu inte LeoMessi) men vinkar med flaggan.

Sjukt dåligt men inte helt ovanligt i den här ligan känns det som.
Barcelona Pep #4
2013-05-18 23:14
Rambla

Lol.
Annons: