/spanien/barcelona/forum/7115.aspx/spanien/barcelona/forum/7115.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-05-18 00:46
Man kan bara skratta åt eländet i den där klubben. Man köper spelare för 3 miljarder 2009, anställer "världens bästa tränare" ett år senare och ger han en skyhög årslön. Man köper upp hela jävla marknaden så att man har i princip två världsklasspelare på varje position. Resultat? En ligatitel och en sketen cuptitel på tre säsonger. Att de kommit till semi i Champions tre år är väl ingen bedrift, snarare ett krav med den där truppen och speciellt efter att ha mött lag som Apoel, Galatasaray, Tottenham och Lyon för att ta sig dit. Nu får väl Pérez svälja stoltheten, sparka tolken och betala honom en skyhög summa eftersom hans kontrakt sträcker sig en bra bit till, och köpa några fler världsstjärnor för ett par miljarder.
Barcelona Barcadinho.
2013-05-18 00:45
Måste erkänna att vi drog en jäkla glädjerusning hemma som om det var Barca ikväll. känns nästan som att vi också har väntat på den här vinsten alla dessa (14) år som alla Atletico supportar. Den bästa revansch man kunde få, vinna cupen på SB. Och vilken match, den hade allt, dramatik, stolpar, röda kort, bråk och irritationer och fantastisk publik, en av höjdpunkterna den här säsongen på en internationell fotboll. Real - en ligatitel, en cCdR och en supercuptitel på tre år med DENNA trupp - på gränsen till fiasko eller hur. Pellegrini m fl skulle få mer av det häl laget.
Barcelona Rambla~
2013-05-18 00:44
I ärlighetens namn var det en smutsig match där det filmades rätt så rejält från båda håll. Självklart faller störst fokus på RM då de fick Mou uppskickad på läktaren, Ronaldos röda kort, tumultet på bänken osv. De får mest skit, men Altetico är knappast några duvungar de heller.

Vi kan ju vara överens om att det knappast var någon positiv propaganda för spansk fotboll i kväll för att uttrycka det milt.
Barcelona Canaletes
2013-05-18 00:43
@RonaldinhoGaucho!:

Calma calma. Han va ironisk ju ser du väl...
Barcelonistas
2013-05-18 00:43
Förstår inte heller det här ""Mourinho bröt Barcelonas dominans" snacket. Vart har ni brutit våran dominans? Vi vinner ligan helt överlägset där vi kan plocka 100 poäng.

Real Madrid har enorma problem det som inte kan se det är antingen dum i huvudet eller blind. Föra säsongen var det en säsong där Real spelarna över presterade grovt, det fick vi se den här säsongen. Ett sådant omställningsspel håller inte på långa vägar i det långa loppet.
Barcelona Canaletes
2013-05-18 00:42
Lion24

Dom är vänner. Kolla bara länken åt höger jag länka i morse
Barcelona Barca King -
2013-05-18 00:41
Helt ärligt Madrid är ett lag i spillror, Casillas, Ramos och Marcelo räcker inte som Madrid trogna ikoner. De har för många legosoldater i laget.

Vi ska vara glada över att ha en sådan homogen grupp av spelare som inger en harmoni i laget som Madrid kan bara drömma om.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-05-18 00:40
Se det från den ljusa sidan grabbar!...............Atletico har fortfarande inte lyckats besegra oss på 14 år UNDER 90 MINUTER!

kan man bli mer patetisk?!

mou åker från spanien med ännu en bedrift! att va dn första tränaren för madrid som bryter den 14åriga sviten HAHA
Barcelona LeoMessi
2013-05-18 00:39
Hur många mål har Messi gjort totalt i år?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
Kan någon förklara för mig vad "Mourinho bröt Barcelonas dominans" betyder? Vad är det Mourinho har gjort som inte någon annan tränare har gjort? Han har vunnit en ligatitel och en CdR titel. Han har haft världens dyraste spelartrupp och han lyckades genom åren att bli utklassad av Barcelona två gånger och förlora mot Atletico de Madrid. Är det här hans arv? Lämnar ett lag i spillror och förnedrar en legend inom klubben för att dra?
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
E.Ibric på puertan hävdar fortfarande att Real är bättre än Barca...Hahah...Barca vann mot Atletico med 10 man.....
Barcelona basaric - "el guaje"
Mourinho på presskonferensen: "Jag har haft en lång karriär, men den här säsongen är min sämsta någonsin. Jag känner inte till någon som aldrig har ett dåligt år.

Vi vinner en liten titel, men för mig är det fortfarande en dålig säsong. Andra tränare skulle kanske bli glada, men det är inte jag.

Matchen slutar 1-1, och då har vi tre skott i stolpen, sedan gör de mål. Det är ovanligt. Det här är fotboll, man glömmer bort allt. Domarna, chanserna, allt.

Om du är en ärlig man så måste du säga att jag aldrig gömt mig efter en förlust, eller efter en oavgjord match. Jag har aldrig gömt mig.

Ni använder ordet "gömma" för att nedvärdera mig. Ni anpassar ordet, men jag tänker inte gå till attack. Ja, jag misslyckades den här säsongen.

Vi kom till semifinal i CL för första gången på sex år. Vann cupen efter 19 år och vi vann ligan mot det laget som folk kallar för världens bästa genom tiderna.

När det går bra så ska alla ta åt sig äran, men när det går dåligt så är det tränarens fel.

Jag har tre år kvar på mitt kontrakt, och jag ska vara ärlig med er. Jag kommer att diskutera min framtid med presidenten, Man måste vara rättvis mot lagets supportrar.

Mitt röda kort? Jag föredrar att inte prata om den.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
''Se det från den ljusa sidan grabbar!............
kaan man bli mer patetiisk?! dom fick stryk i en final mot lillebror och nu kmr dom med dedär..

aja mourinho åker ifrån spanien med ännu en bedrift.. den första tränare på 14 fucking år som förllorar mot atletico HAHAHA
Barcelona DM1982
2013-05-18 00:37
Riktigt skönt att det inte blir något clasico i Supercupen, det har vattnats ut något otroligt .

Riktig skönt att se Real förlora på hemmaplan och skämma ut sig som de gör. Det är kanske är småsint men så är det : )
Barcelonistas
2013-05-18 00:36
Simone kommer ligga på sjukhuset efter dagens match, andas människa sätt dig ner ta lite vatten haha.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-05-18 00:36
Alltså, jag tar tillbaka all skit jag någonsin skrivit om Atlético. Vilken match de gör, vilken kämparinsats där alla slåss för sitt liv för att vinna den här matchen tillsamans. Man såg ingenting utav den gamla förlorarmentaliteten utan de hade bestämt sig för att vinna den här finalen.

Real Madrid alltså. Vilket gäng. Frågan är om detta Mourinho-Real är de sämsta förlorarna genom tiderna inom fotboll? Kolla på dem, vilka psykopater hela högen. Ronaldo som börjar grina så fort någonting går emot honom, man märkte under hela senare delen av matchen att han höll på att koka över och till slut sparkar han Gabi i ansiktet, vilken idiot. Karanka står där på sidlinjen som en riktig amatör och försöker verkligen lista ut vad Mourinho gjort i samma situation. Mestadels är det att klaga på domaren så Kalle Anka-Karanka gör samma sak. Är det någon tillfällighet att varje gång Real förlorar någon viktig match blir det massa bråk? Kom ihåg supercupen 2011, med Marcelos tackling. Hett temperament är bara förnamnet på i stort sett samtliga i deras trupp. Pepe som inte ens är med på bänken ska in och bråka med allt och alla i Atlético. Mourinho lackar på domaren och blir utvisad.

Hela klubben skämde ut sig idag och ändå förlorar man. Vilka patetiska individer, skönt att slippa en del av dem och speciellt the special five nästa säsong. Hans mål med sin tid i Real var att ta sig förbi Barca men istället får han se sig ifrånsprungen av Atlético. Kom tillbaka när du kan hantera ett långsiktigt lagbygge din pajas.
Barcelona Leo y Cesc
2013-05-18 00:35

Maränger pratar om hur det var kaos från 2003-2010 och att Mourinho satt dom tillbaka på tronen va?

Hur många titlar har han tagit med spelare som Ronaldo,Özil, Di Maria, Benzema, Higuain,Xabi alonso, Ramos,Pepe,Marcelo, Casillas ?

Det är spelare av världsklass på alla positioner och han lyckas med 1 ligatitel och en Kalle anka Cup på 3 år?

Snälla fan Tito hade gjort det bättre med dessa spelare på 3 år hahahaha

PS. Vore en dröm att få Simeone som tränare i Barca, vilken tränare som styr laget i 125 min !!

Jag älskar tränare som Guardiola, Simeone och Bielsa.
Barcelona zigazaga
2013-05-18 00:34
Det fanns mycket sköna incidenter i matchen.

1. Cristiano skjuter i stolpen på frisparken, och får flipp. Gotta love that.
2. Mou blir utvisad.
3. Cr7 blir utvisad.
4. Costas box på Pepe vid grumultet. BAM! In your face, bitch. Gotta love that.
5. Simeones reaktioner efter varje Real miss, mycket underhållande.
6. Atletico's supportrar som sjunger: Madrid cabron, saluda el campeon på deras hemmaborg. Måste svida.

Kan räkna upp flera, men dessa är de jag kommer på just nu. :P
Barcelona Hetfield
2013-05-18 00:34
Lion24

Börja inte igen och sluta läs skit som dailymail. Titta på Valdes ansiktsuttryck så ser du hur lugn han är och att han ler.

De skojade bara och hade lite kul. Sluta leta fel i allt Pique gör, vi har förstått att du ogillar honom.
Barcelona Lion24
2013-05-18 00:33
Hetfield

Vad säger du om länktipset nu då?
Barcelona Abirey
Wigan har fler titlar i år än Real Madrid
Barcelona ardan
fc__Barça
Kvällens bästa!
Barcelona fc__Barça
2013-05-18 00:30
Ronaldo tog ett rött för han vågade inte spela sista minutrarna.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-05-18 00:30
canaletes du menar "the special gone" det nya smeknamnet är från och med nu the special gone
Barcelona 100% AntiMadridista
2013-05-18 00:29
Bye Bye The Special NONE!
Barcelona Acrobat
2013-05-18 00:29
Det är många på SF som pratar om hur Real skämt ut sig ikväll! :D
Barcelona Valdés
2013-05-18 00:28
el Flaco – Me, Myself and I; till skillnad från dig så knyter inte Sandro Rosell Barcelonas ideologi och värderingar till en person, Cruyff, utan till ett område – Barcelona och Katalonien. Rosell verkar tycka att det finns större fotbollsideologiska risker med ett Barcelonalag bestående av enbart spelare från andra nationaliteter och för stort medlemsinflytande utifrån än om Cruyff slutar och skriva sin krönika eller rent av dör. FC Barcelona är och har varit viktigt för Barcelona och Katalonien och Rosell vill att det skall fortsätta vara så. Och jag ogillar denna protektionism även om jag kan se att andra klubbar på kort tid sålt sin själ till högstbjudande.

Faus är högst delaktig i ekonomins positiva utveckling men att Rosell vågat fatta obekväma beslut vilket lett till positiva effekter för ekonomin kan inte ha undgått någon. Att Laporta till en början ville se helt andra värvningar än de Rosell genomförde och inte skötte några förhandlingar personligen gör att man knappast kan tillskriva honom någon större del i dessa värvningar.

För mig står Laporta väldigt långt från klubbens värderingar då han betraktar klubbens pengar som sina egna, inte tar ansvar för klubbens ekonomi utan värvar dyrt och ogenomtänkt, har en usel ledarstil där han lyssnar mer på utomstående än på sina egna styrelsemedlemmar, ljuger medlemmarna rakt upp i ansiktet genom att lova spelarvärvningar som aldrig genomförs, försöker skapa sig en politisk karriär genom fotbollen och inte minst att han låter fascisten Alejandro Echevarría få anställning i FC Barcelona. Jag är inte säker på att lägga min röst på Rosell i nästa val men det var flera år sedan jag bestämde mig för att aldrig rösta på Laporta trots klubbens stora framgångar under hans tid som president.

Världens dyraste lag vinner en tung titel och en mindre titel och en ännu mindre titel på tre år med, enligt många av deras supporters, världens bästa tränare……. verkligen jättebra resultat. Jag hoppas att Mourinho finns kvar på tränarbänken i Real Madrid i jättemånga år.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-18 00:24
Underbart, nu ska det bli skönt att sova o att lira supercopan. Bona nit!
Barcelona Canaletes
2013-05-18 00:23
Snart kommer allt avslöjas när Mou lämnar.
Inside Job " The Special One"

Grande Mourinho!!! :D
Barcelona ElTriplete
2013-05-18 00:22
Hahaha grabbar. Vad tror ni, kommer Madrid arrangera en segerparad nere i Madrid med buss osv? De måste fira supercupen trots allt! :)
Annons: