/spanien/barcelona/forum/7112.aspx/spanien/barcelona/forum/7112.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B-Guden
2013-05-21 00:42
@vifa:

35 gånger mer i lön, ingen källa på det nu, men det var vad jag läste när dom lämna
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-21 00:40
Gabbe Mou sa liknande grejer inför Balon Door senast? Att det finns två tunga titlar, ligan o CL.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2013-05-21 00:38
Mourinho 12/13 = Zero Tituli!

Nothing changes!
Barcelona Gabriel
2013-05-21 00:36
Barcaholic

Med Mourinhos ögon så räknas inte titlar som Spanska supercupen, Europeiska supercupen och VM för klubblag. Innan Balon D'or skulle utses 2010, efter Inters trippelsäsong sa han något i stil med; "Messi vann bara ligan, medans Sneijder vann allt med Inter... och kom inte och prata om supercuperna, dom räknas inte. Jag ville inte ens stanna för att försöka vinna dom med Inter för dom betyder noll för mig". Det är inte helt hundraprocentigt rätt citerat, men det var något åt det hållet han sa. Så med hans egna inställning, mått, attityd och allt vad gäller titlar så har han tagit zero tituli den här säsongen då bara cupen, ligan och CL räknas enligt han.
Barcelona Canaletes
2013-05-21 00:33
1 tyst minut för Puertan ...
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-21 00:31
Barca Han vann ingen titel denna säsong. Supercupen räknas inte då själva "cupen" är direkt kopplad till förra säsongen. Det är min åsikt iafl.
Barcelona Vampíro
2013-05-21 00:22
@Barcaholic

Han vann inga viktiga titlar. Hur som helst så var det ett misslyckande. ;)
Barcelona Barcaholic
2013-05-21 00:14
Vampíro

Det är inte det jag syftar på, för jag håller med dig i princip allting du säger. Dock tycker jag det är lite tråkigt när folk säger Mourinho blev titellös den här säsongen, då det inte stämmer. Sen att den titeln i princip är värdelös är en helt annan femma.

Syftar inte bara på dig, det är massor här på forumet som skriver om att han/Madrid vann 0 titlar den här säsongen, vilket inte stämmer.

Men nu släpper vi det och njuter av att han lämnar La Liga. Förhoppningsvis så blir hatet gentemot Madrid mindre nu med honom borta.
vifa
2013-05-21 00:11
Läste för övrigt om Toral och bellerin som lämnade Barca för Arsenal som 16 åringar, Bellerin har det gått riktigt bra för och är ordinarie i U21. Medan Toral har varit skadad i mer än 8 månader sammanlagt. Frågan är hur FAN kan man lämna Barcelonas akademi när man är en viktig spelare för laget? Obegripligt
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-05-21 00:09
NoGo™

50M sammanlagt till DIS, Santos och entreprenören.
Barcelona Vampíro
2013-05-21 00:06
@Barcaholic

Missförstå mig inte, jag blir också glad när Barça vinner supercopan, speciellt om det är mot Madrid. Men den titeln väger ju inte speciellt mycket när den kommer ensam. Det var t.ex inte många som tyckte att Barça vann tre titlar ifjol utan då hette det mest att man "bara" lyckades vinna CdR trots världens bästa lag.

De tre mindre titlarna är för mig endast prestige om man kammar hem några av de tyngre troféerna om du förstår hur jag menar. Som sagt en titel i mitten av augusti speglar egentligen inte säsongen när den ska summeras i slutet av maj. Så jag resonerar i alla fall.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-05-21 00:03
Han tog sig åtminstone till tre 'shempions semifinales'. ;) Nej, gud. Jag börjar tycka lite synd om Mourinho nu faktiskt. Haha.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-20 23:54
Barcaholic Ja vi har lite platser i truppen nu när två av våra tränare ska till Bayern. Eller varför inte bli assisterande till Vilanova? Nästa säsong är Vilanova våran coach och Mourinho är våran assisterande. Han tar med sig Gago för att Scouta motståndarna.
vifa
2013-05-20 23:53
Någon som hört något mer om lagen för spanska spelare att skriva proffskontrakt? I England är det 16 år, 18 just nu i Spanien, men det ryktas att 2014 sänks det till 14 års ålder då spanska klubbar gått samman och vill att spelarna ska kunna "satsa" tidigare och klubbarna ska inte behöva vara orolig att tappa sina bästa till PL lag. Någon som hört mer om detta?
Barcelona Barcaholic
2013-05-20 23:50
Diar Shekha

Lite kul är det att Mourinho under sin tid i Barcelona vann fler titlar än vad han gjorde när han var i Madrid...
Han kanske borde lägga sin karriär som första tränare i hyllan och gå tillbaks som en del utav coaching staffen för att lyckas bättre i Spanien! ;)
Barcelona Leo y Cesc
2013-05-20 23:49
Barcelona are interested in Man City centre back Vincent Kompany (27) and are ready to make a 23.5M bid for the Belgian player. [mirror]

Låter kanon !!!
Barcelona Diar Shekha
2013-05-20 23:43
Barcaholic Porque? Porque? Porque? Porque? Porque?
Barcelona Barcaholic
2013-05-20 23:41
Diar Shekha Aha okej om det är så att du skojade är det helt annan grej men jag själv skulle inte vilja låta som Mourinho, inte ens på skoj. Hehe just sayin ;) Vampíro Vart har jag sagt att du inte får håna honom, och när har jag sagt att han inte misslyckats totalt den här säsongen, eller under hela sin tid i Madrid för den delen? Det enda jag tycker man bör göra är att håna rätt, inte med felaktig fakta. Jag kan garantera dig att jag hatar (JA hatar) Mourinho mer än majoriteten här inne, så jag skulle njuta av allt hånanade mot honom, dock inte när det är med lögner.
Barcelona Vampíro
2013-05-20 23:41
@Barcaholic:

Jag är medveten om att de vann supercopan men en titel som vanns i mitten av augusti säger egentligen ingenting om den här säsongen trots att den officiellt räknas som det. Faktum är att han misslyckats brutalt 2012/2013, det är ingen lögn. 

Så visst ska man få håna rivalen speciellt efter all skit han har sagt om vår klubb i tre säsonger.
Barcelonistas
2013-05-20 23:40
Mourinhos tid i Real Madrid var inte ett fiasko enligt mig. Jag tycker han gjorde det som var möjligt att göra med laget, och jag är säker på att ingen annan tränare hade gjort det bättre för Madrid. Man måste faktiskt tänka på att Mou och Madrid har haft en över mäktig motståndare senaste åren i Barcelona. Första säsongen så var det helt omöjligt för Mou att vinna Cl och ligan med tanke på hur dominanta Barcelona var, andra säsongen så tar han hem ligan mot tidernas bästa klubblag. Denna säsongen lyckas han inte vinna nått men vad ska han göra när ett lag tar 100 poäng i ligan?. Dom få titlar Mou lyckad ta, väger otroligt tungt med tanke på att det var mot tidernas bästa klubblag som han gjorde det mot. Där har nu sanningen, ingen annan tränare hade ens vunnit en titel mot detta Barca.
Barcelona Leo y Cesc
2013-05-20 23:38

Jag tror att dom måste ha uppfattat det fel, eller hoppas jag angående Neymars övergång.

Det måste vara 50 m totalen, och Barca har i nuläget enligt brasilianska källor sammanlagt lagt ett bud på 43 m.
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-20 23:35
Har läst en del om Neymar och nästan allt tyder på att det blir officiellt på onsdag att han tillhör FC Barcelona. Så på onsdag vet vi!
Barcelona NoGo™
2013-05-20 23:34
Haha 50M? Seriöst alltså, tror Santos på det själva eller.. Vi ska alltså betala Santos 50M som bara äger 55 % av spelaren, sen måste vi betala de andra två grupperna som äger % av Neymar också. Då är vi snart uppe i 75M .. Det var ju snackats om en total summa på ca 40M, det är ju mer troligt en de där uppgifterna.
Barcelona Rambla~
2013-05-20 23:33
Vad fan tror de? Att de ska få 50m för sin andel av Neymar, 55%, som bara har 1 år kvar på kontraktet? Sluta skämta. Det där kan inte stämma. Rac1 har inte fattat hur kontraktet ser ut. Det där måste vara totalsumman och Santos får bara lite mer än halva.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-20 23:33
Barcaholic Jag försökte vara som The Special Failure för en dag. Du vet, supercupen är en Kalle anka titel för Barca vinner den. När Real vinner den är den större en CL. Så supercupen existerar inte!!
Barcelona koeman92
2013-05-20 23:32
Ge bara Santos 40 eller 45 M...
Barcelona Barcaholic
2013-05-20 23:31
Diar Shekha

Kan du vara snäll och förklara för mig VARFÖR Supercupen inte räknas?

Vad jag vet skröt vi allihopa om att Pep vann 6 titlar inom 1 år. Tror inte det var en enda här inne som sa ''Nej det var 5 st, supercupen räknas inte''.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-20 23:29
Thiago Messi har vunnit en titel under 12/13. Real Madrid har vunnit noll under 12/13. Nej,supercupen räknas ej!!!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-20 23:28
Barcelona would at this moment offer around 20M for Santos forward Neymar, while Santos ask around 50M. Buyout fee 65M, 1 year left. [rac1]

Än så länge verkar parterna dock långt ifrån varandra..
Barcelona Leo y Cesc
2013-05-20 23:27
Barcelona would at this moment offer around 20M for Santos forward Neymar, while Santos ask around 50M. Buyout fee 65M, 1 year left. [rac1]

Annons: