/spanien/barcelona/forum/7102.aspx/spanien/barcelona/forum/7102.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona påfågeln
2013-05-23 07:21
Gabriel: Jag har förstått det som så att man erbjuder 23 miljoner € för Santos 55% av kontraktet, men det ryktas om att Santos tjänar mer på att låta honom spela av sitt kontrakt och gå gratis, och därför överväger att göra det...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2013-05-23 07:03
Så, vänta lite nu. Om jag har förstått det rätt så har klubben lagt ett bud på 23M€ sammanlagt till alla parter? Nu är jag inte den skarpaste kniven i lådan när det kommer till matte men eftersom Santos enbart äger 55 % av Neymars rättigheter så ger det väl dem en summa på ca 12,5M€? Snälla rätta mig ifall jag har fel för som sagt, I really suck at math. Men om det är rätt så är det tamejfasiken i brajkallingarna inte konstigt att Santos nekar, haha.
Barcelona LeoMessi
2013-05-23 03:18
Neymar slog en fin frispark där hans lagkamrat plockade ner bollen galant och kunde göra mål men domaren blåste för Offside. Han var typ 4 m onside haha dom måste tävla med la ligas domare om vilka som är sämst
Barcelona LeoMessi
2013-05-23 03:13
Kollar på Santos match just nu. Neymar åkte på en ganska ful tackling
vifa
2013-05-23 01:26
Säg någon klubb som inte tycker att det är en tillräcklig investering att betala 190 miljoner för världens största talang, ja jag håller honom före Neymar
vifa
2013-05-23 01:22
Grejen är ju att det står klart och tydligt att vilken klubb som helst kan köpa Thiago för 190 miljoner, då han har spelat mindre än 60 procents av matcherna iår. Så klubben har inget att säga till om, det är en klausul
SoN_Un
2013-05-23 01:11
Blaugrana91

jag är bara nojjig för att inte har dementerat
Barcelona Blaugrana91
2013-05-23 01:09
Sluta klaga på ledningen gällande Thiago, för det första ingen här har någon som helst aning om klubben vill sälja Thiago eller inte.

För det andra så är det återigen MD som är i farten med sina "Thigao kommer säljas" rykten, var exakt samma sak förra året av samma tidning.
Man bör tänka sig för innan man skriver både det ena och andra om Tito och ledningen baserade på rykten. Skulle Thiago säljas så är ni fria att spy ut er ilska, jag kommer göra samma sak isåfall tro mig.

Senaste nytt gällande Neymar, svänger fort tydligen...

NEYMAR UPDATE - Santos accepts Barça's offer but Neymar Sr. wanted €5M for him which stalled the deal. [agencia news]

BREAKING - Barça sources confirm that they are optimistic Neymar will be their first summer signing soon. [agencia news]
SoN_Un
2013-05-23 01:07
vifa

ahn borde ta speltiden som skroten cesc får. då hade han varit nöjd tro mig. och perfekt för hans utveckling
vifa
2013-05-23 01:00
Extrem talang men han borde lämna.. Xavi spelar minst 2 år till, och Tito kommer träna laget i typ 2 är till, minst
SoN_Un
2013-05-23 00:59
tror fan neymar o thiago skulle lira sjuukt bra ihop o bjuda på värsta showen då o då... snälla tito vakna o dementera alla rykten!

ligger sömnlös
SoN_Un
2013-05-23 00:53
kommer att kalla tito för amatören btw om thiago sticker
SoN_Un
2013-05-23 00:52
om thiago sticker i sommar, lovar er inte ens trippeln nästa säsong kommer få mig att le. o kommer att hata tito från hela mitt hjärta.
Jeffson
2013-05-23 00:48
barcastuff: Thiago has offers from Chelsea, Man United, Bayern and Man City. Because he didn't play 60% of the games, his buyout clause is 18M. [md]

Och därmed dog mitt hopp om att få se honom i Barca nästa säsong. Om det nu stämmer med hans klausul. Jag kan inte ens klandra honom om han sticker, jag förstår honom tillomed för klubben (Tito) har fan inte skött det snyggt.
Barcelona Rambla~
2013-05-23 00:25
@Katalano:
Nej då inte ditt fel för i stort sett all spansk media har ju rapporterat om den siffran du nämnde. Snart vet jag inte vad man ska tro. Ibland skrivs det 65m, nästa stund vill Santos ha 50m osv. Det positiva är ju att trots Barcas låga bud så krävdes det att hela Santos styrelse hade långa överläggningar och tom övervägde att acceptera budet. Det betyder att Barca knappast behöver höja så pass mycket mer innan Santos ledning blir nöjda. Det kan man ju åtminstone hoppas på.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-05-23 00:22
Det verkar som att vissa här inne vittnar sitt första transfer fönster. Det är inte ofta en storspelare blir klar en vecka innan transferfönstret är öppet. Det kommer dröja ett tag till innan Neymar blir klar, om han blir klar. Har ni redan glömt: Fabregas, Alexis, Dani Alves. Till och med Alba som kändes som det mest självklara och lättaste köpet proportionellt till hur viktig han var tog en månad in i transfer fönstret innan han kom. Så förvänta er inte att Neymar blir klar denna vecka, varför skulle Santos ha så brottom att sälja honom? De kan dryga ut på dessa förhandligar ända till slutet på Augusti.
Barcelona Katalano
2013-05-23 00:19
Rambla~ åh, ok... my bad. det fick jag äta upp jag instämmer att det är bra att börja lågt. hoppas vi håller oss under 35 miljoner totalt. detta med tanke på att han endast har 1 år kvar på kontraktet
Barcelona Rambla~
2013-05-23 00:14
Enligt brasilianska uppgifter så var Barcas bud på ca 20m för hela Neymars kontrakt, inte bara Santos 55%. Barca startar budgivningen väldigt lågt vilket är helt rätt när Neymar så tydligt är inställd på att gå till Barca. Varför bjuda fantasisummor när man har gjort "klart" med Neymar?
Barcelona Rambla~
2013-05-23 00:03
Song kostade 19m, inte över 20m.
Barcelona Katalano
2013-05-23 00:03
: CARLES PUYOL - 1899
FCB_Messi

Det är för 55% av Neymar. Resterande måste föhandlas med 2 andra parter. Innan ni sågar styrelsen så kolla upp vad som gäller vet jag :)

Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-05-22 23:55
I mina ögon så är Barcas Styrelse helt körda i huvet. Sparka alla och in med folk som har något i hjärnan. Att lägga så lågt bud på Neymar och killen är just nu Brasiliens största talang. Barca skämmer ut sig och Fan vad jag är besviken. Att lägga över 20 miljoner på "f----" Song men inte på Neymar hur dumma får styrelsen vara.
Barcelona FCB_Messi
2013-05-22 23:45
Asså är dom helt dumma i huvudet eller ? 20m för neymar ???? Det är inte song vi snackar om nu !.. Snål jävla styrelse vi har asså . Vi kommer klanta bort det här .
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-05-22 23:22
Värt att nämna

Marquinhos (Roma) 5,73

Kanske inte det bästa snittet men det är nog för att Roma har släppt in så många mål den här säsongen. Dock är det verkligen inte den unga brassens fel. Han har varit fenomenal vissa matcher och jag hade inte tackat nej till att ha honom om jag vore manager för ett lag. Har hela karriären framför sig och vilken första säsong han gör i Serie A. Bara att applådera och hoppas han blir ännu bättre. Brasiliens nästa stora mittback? Det tror jag definitivt.

Toppar/floppar Serie A försvarare
Barcelona Rambla~
2013-05-22 22:54
Ta det lugnt, han kommer att bli klar. Det är helt rätt att de först försöker med snikbud. De måste ta chansen åtminstone. Inte bara direkt håva upp vad säljaren begär.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-22 22:49
Håller faktiskt med, går ej Neymar att lösa så sök efter andra alternativ. Vi ska göra ett ordentligt försök men inte stirra oss blinda, och spendera både för mycket tid och pengar på honom, så att vi i slutändan inte har råd att stärka försvaret och målvaktspositionen fullt ut. Det måste ändå vada prio nr 1!
Barcelona Bästelona
2013-05-22 22:47
Skulle inte förvåna mig ifall styrelsen betalar överpris för Neymar... Snubben har 6 månader kvar på kontraktet innan han kan bestämma att lämna som bossman till nästa sommar. Vill han nu kommer så jädrans mycket till oss så skulle han utan problem kunna göra på det viset. Vad konsekvenserna blir om han skulle göra de vet jag inte, men typ att han skulle få nöta bänk en hel säsong i Santos.
Barcelonistas
2013-05-22 22:46
Santos kan inte göra så mycket då Neymar har varit tydlig med att han bara vill till Barcelona.
Barcelona Barca älskare124
2013-05-22 22:43
elbraco - CP5 (Barcelona) vad är problemet??
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-05-22 22:41
Köp Reus.....Det är allt jag behöver för att må bra i själen igen (även om jag vet att han inte diskuteras i dessa sammanhang längre). Resten orkar jag inte med....jäkla svängande fram och tillbaka...Barca är för snåla och Tito tar inte chansen att värva Hummels med mera. Fattar de inte att de måste spendera lite för att hamna i topp igen?
Barcelona NoGo™
2013-05-22 22:38
Det är en jävla tur att Neymar varit tydlig med att han bara vill spela för Barcelona annars hade den här affären varit kört nu..

Jag hoppas de löser det så fort som möjligt, ingen ny Cesc såpa tack!
Annons: