/spanien/barcelona/forum/7099.aspx/spanien/barcelona/forum/7099.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2013-05-23 19:15
Gabriel Jag kan bara säga att jag hoppas att fler talanger inte tänker som du gör. "Ge mig speltid, annars taggar jag och blir en världstjärna.", och att det ska vara acceptabelt. Thiago är inte heller så gammal att han ska behöva oroa sig för sin framtid, jag säger att det är girighet. Xavi hade STORT intresse från Milan när han var ung. Han valde att stanna pga. hans kärlek till Barcelona. När Iniesta fick kämpa om minuter med Deco och Xavi så stannade han kvar och växte. Man ska väl inte bara mata alla talanger med en silversked hela tiden. Kämpa om din plats, du tillhör BARCELONA. Är du inte nöjd med speltiden? Kämpa, spring mer, ge allt du har på träning och se till att varje minut du får på planen är som en final för dig. Jag är så trött på att man ska massera dessa bortskämda talanger hela tiden, vad hände med att faktiskt förtjäna speltid? Din jämförelse med Messi blev meningslös då Messi gjorde mål i hans första match och sen fortsatte han ösa in mål och prestera varje gång han fick starta. Jag har inte sett så mycket av Thiago att jag ska tänka "stopp och hej, Xavi och Iniesta får ta en plats i baksätet för här kommer Thiago." Notera att jag INTE vill sälja Thiago, jag vill att han ska stanna. Däremot påstår jag att det inte är världens katastrof om Thiago försvinner, för han är inte oersättlig.
Barcelona Gabriel
2013-05-23 19:11
Hetfield

Jag är lugn, jag tycker bara att din inställning gällande vår största talang är väldigt konstig. Sen håller jag med dig om att han har mycket att jobba på, farmför allt de små felpassningarna som han gör vilket ibland resulterar i väldigt farliga kontringslägen. Men samtidigt kan han inte utvecklas om han inte får mer speltid, man måste våga tro på han, och även ge han speltid mot storlagen - inte bara mot botten/mittenlagen. Hjärta för klubben? Det tycker jag att han visat upp redan, men han måste tänka på sig själv i första hand och på Barcelona i andra hand, åtminstone innan han gjort sig själv till en etablerad världsstjärna. När man väl försäkrat sin framtid som en av de bästa spelarna, vilket måste vara målsättningen för en spelare som Thiago, då kan man visa "hjärta" på andra sätt för klubben och det kan man göra på samma sätt som Messi gjort genom att vilja stanna i klubben som satsade och trodde på honom.

Nu vill jag inte jämföra Messi med Thiago men jag tänker bara ta ett snabbt exempel. Tror du inte Messi hade valt att dra någon annanstans om man inte hade visat förtroende för honom? Det tror jag absolut han hade gjort. Hade det då varit Messis förlust mer eller Barcelonas förlust? Lätt klubbens förlust, visst? Vad händer om Thiago utvecklas till en av de bästa mittfältarna i världen (något alla tror han kommer att göra), då kommer det på samma sätt vara våran förlust mer än hans.
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-23 19:07
BREAKING - Rumours #Neymar will make a press conference tonight to announce his destination and end all speculation. Very reliable Estadão says Santos will sell Neymar to Barça this summer as he's free to sign a pre-deal with any club in January.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-05-23 19:05
Angående om Thiago så tycker jag att det är synd vad som har skett. Jag förstår honom. Han har dominerat ett u21-em och är redo för att ta en plats i Barcelona. Han är inte en ung talang längre. Det är ingen slump att ledningen verkar ignorera allt som sker inne i A-laget.

Victor Valdés
Alla i tränarstaben förutom Tito Vilanova och hans två närmsta har kontrakt som går ut i sommar
Abidal

Jag tror det var för två år sedan vi mötte Bayern i Audi cup. Innan vi värvade Cesc Fabregas och Thiago Alcantara hade nummer 4-tröjan och han var planens bästa spelare. Jag funderade då på om inte en värvning av Cesc Fabregas var onödig, men de idéerna kastades iväg då Cesc är en annan typ av spelare. I dag, däremot, kan man se att värvningen av Cesc var onödig (även ifall Cesc har flera år kvar i Barcelona) och om Thiago lämnar (vilket jag tycker att han ska göra om han värdesätter sin fotbollskarriär) då har ledningen, tränarstaben verkligen förlorat.

Hur i helvete är de funtade? De har jagat Neymar i några år medan de spelarna som dag in och dag ut ger sina liv åt laget och klubbar blir åsidosatta. Valdés, Abidal och nu Thiago.
Barcelona Hetfield
2013-05-23 19:01
Gabriel

Ta det lugnt. Någon kom med intressant statistik där han sa att Thiago har spelat i drygt 33 matcher den här säsongen, lägg till att han var skadad i höstas.

Visst ska Thiago spela när ligan är avgjord, där kan jag hålla med om att Tito gör ett misstag. Men samtidigt så har inte Thiago imponerat på mig. I vissa matcher mot botten/mittenlagen så kan han dominera, men han är ständigt en risk genom att slå galna passningar och att han måste göra allt så komplicerat, som att dribbla för länge och han springer inte heller så mycket defensivt. Det är inte så att Thiago har varit bänkad under hela året, han har fått spela en hel del. Han är dessutom en la masia produkt, man kan väl ha lite mer krav på att han ska ha hjärta för klubben? Om han vill dra så får han dra, det är hans val, men jag ser det inte som Barcelonas fel. Man glömmer bort att Barcelonas är världens bästa lag sett till de senaste 10 åren, att han ens får spela i laget vid den åldern är stort. Thiago är knappast oersättlig, finns många talanger som är minst lika bra, men som sagt, jag vill att han ska stanna då jag gillar hans spelstil.
Barcelona Gabriel
2013-05-23 18:47
Hetfield Förlåt men vem försöker du lura, vad är det för konstig inställning? Visst, ingen spelare är större än klubben men i det här fallet har man totalt pissat på Thiagos talang och potential som spelare. Klubben och tränaren har faktiskt också ett ansvar när det gäller att ta hand om talangerna i laget, något man inte har gjort. Och sen påstår jag absolut inte att Thiago ska kunna begära en ordinarie plats i laget där han ska starta varje match, det tror jag knappast att han gör heller då han är fullt medveten om konkurrensen på hans position med Xavi, Iniesta och Fabregas - men samtidigt borde han ha fått mer speltid än vad han fått i år, trots skada. När man väljer att bänka honom när ligan redan är avgjord så är det väl en tydlig indikation av Tito vad som även gäller i framtiden. Är det då så himla konstigt att han ser över sin framtid? Han är trots allt en av de mest lovande talangerna som finns i världen, han har knappast tid för att leka med sin karriär och se hur den försvinner bort i sanden av en tränare som inte tror på honom. Barcelona må ha varit världens bästa klubb i 5 säsonger nu, men Barcelona är inte den enda storklubb som finns och det finns fullt med andra stora klubbar ute där som mer än gärna hade knytit sig till Thiago och satsat på honom. Då hade även jag som spelare funderat kraftigt på att dra mig till en annan klubb, trots att jag älskar Barcelona av hela mitt hjärta. Sen tycker jag också att ordvalet hota är rätt så fel. Det är bara så det är. Tror man inte på honom och ger honom speltid ser jag det absolut inte som någon konstighet att han väljer att testa lyckan någon annanstans. Om han lämnar Barcelona är det mer Barcelonas förlust än Thiagos förlust, precis på samma sätt som med Eto'o. Det blev grovt vår förlust mer än hans. Han vann trippeln, Barça fick en tjurig diva som bråkade med tränaren.
Barcelona Hetfield
2013-05-23 18:37
Om man leker med tanken att Thiago försvinner så skulle jag gärna vilja se Gundogan, Verratti, Herrera eller Wilshere som ersättare.

Även om jag vill behålla Thiago så tål jag inte spelare som hotar med att lämna hela tiden. Nu är det MD som återigen har börjat en kampanj om Thiago, men som sagt, han har framtiden i Barcelona, om han lämnar det bakom sig för pengar och mer speltid så är det hans förlust.
Barcelona Gabriel
2013-05-23 18:35
Just nu skiter jag fullständigt i Neymar, Hummels/Thiago Silva och alla de där namnen. Det viktigaste av allt och prio nummer 1 är bör vara att sätta sig ner med Thiago och övertyga honom om att han har en självklar plats i laget i framtiden, och att man även räknar med honom starkt till nästa säsong. Det här är Titos förbannade uppgift. Klarar han inte av det så är han inget för våran klubb.
Barcelona NoGo™
2013-05-23 18:07
@DM1982:

Sant! :)
Barcelona DM1982
2013-05-23 18:05
@NoGo™ :

Ironi på nätet är vanskligt.
Barcelona Vampíro
2013-05-23 17:56
Xavi: "Thiago is an extraordinary player. Not just for the future, already today. He should be patient, he is destined to triumph at Barça." Word.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-05-23 17:52
Lugna er grabbar; Thiago Silva kommer ;) (Jag får hoppas til' the end!)
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-23 17:49
IMP. NEYMAR UPDATE - Neymar Sr. likely to accept the offer very soon, Santos already accepted and waiting for him to make it official. [uol]
Barcelona NoGo™
2013-05-23 17:48
@DM1982:

Var ironisk...
Barcelona DM1982
2013-05-23 17:46
@NoGo™ :

På vilket sätt är han en frälsare? Fixar man inte en startplats i Arsenal så är man knappast en frälsare i Barcelona.
Barcelona Pep #4
2013-05-23 17:45
fc__Barca

Kanske inte det vi behöver då han är för ung och oerfaren för att starta men det är en väldigt spännande värvning.

Själv hoppas jag på T.Silva. Skulle komplettera Pique perfekt då han är mycket snabbare och brytnings säker. Alla dagar i veckan T.Silva före Hummels om vi tänker kortsiktigt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-05-23 17:44
Vermaelen kan vara en bra rotationspelare men enligt mig behöver vi en ledare, en riktigt toppback som kan styra och ställa i försvaret. Med andra ord ersätta Puyol. Piqué klarar uppenbarligen inte av att leda en backlinje, ärligt talat är jag trött på killen och hade helst sätt han bänkad men känns inte som ett realistiskt alternativ nu i slutet av Puyols karriär.

Men alltså detta scenario då, säg att vi köper Hummels eller Silva i sommar. I en CL-semi eller Clásico är alla mittbackar tillgänglig. Man har roterat mycket under säsongen, Puyol har varit skadad en del men när han spelat har han ännu en gång visat att han håller riktigt hög nivå, Piqué spelar som den här säsongen och Silva/Hummels har som väntat dominerat. Vem väljer ni bort. Alla dagar i veckan att jag bänkar Piqué om det scenariot skulle inträffa.
Barcelona fc__Barça
2013-05-23 17:36
@barcastuff: With Thiago Silva and Vincent Kompany not for sale, Roma centre back Marquinhos (18) would now be Barcelona's main centre back option. [md]
Barcelona Hetfield
2013-05-23 17:31
Barcelona Hetfield
2013-05-23 17:31
Thomas Vermaelen?! Jag skulle inte emot honom om han kom gratis i paket med Thiago Silva, vad är det här? Ska man vinna CL eller satsar man på att vinna CdR? Han passar ju inte ens i Arsenal, vad ska han göra i Barcelona? Har inte Barcelona lärt sig att inte köpa ifrån Arsenal? Fine, Thiago Silva blir för dyr, men det finns gott om bra mittbackar, varför välja en av de sämre?
Barcelona Rambla~
2013-05-23 16:59
@NoGo™:

I grund och botten är han bra. Han är Ajax-skolad så han vet hur det är att spela i det här systemet, med hög backlinje och allt vad det innebär. Han behöver bara lite disciplin och bättra på sitt självförtroende. Kan man knyta åt sig honom för under €10m så hade jag handlat kvickt. Vill Arsenal, som de vanligtvis brukar vilja, dra ut på tiden och försöka suga ut mer än 10m så kan de behålla skiten. :)
Barcelona Smogen
2013-05-23 16:57
Helvete, solklart att man måste värva från Arsenal varje år! :)
Barcelona NoGo™
2013-05-23 16:47
@Rambla~ 27, Han har varit petad i princip hela säsongen av Mertesacker o den där franska sopan så mja vet inte riktigt men det var ju väldigt bra pris..
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-05-23 16:45
Klopp: "Cristiano reminds me of German tennis player Michael Stich. He was destined to make history, but then Boris Becker showed up." [as]

Jurgen Klopp (coach Borussia Dortmund): "Cristiano is so fast, so strong, so incredible, but he has one problem: Leo Messi." [as]

BWAHAHAHAHA Klopp är bara för bra! Det är ingen hemlighet att han är ett stort fan av Barca, och att han försökt banka in detta i sina egna spelare tror jag.
Barcelona Rambla~
2013-05-23 16:45
Hur gammal är Vaermalen? Till rätt pris kan det trots allt vara en bra värvning. Så jävla dålig är han inte.
BARCA-més que un club
2013-05-23 16:41
Neymar welcome :P
Barcelona NoGo™
2013-05-23 16:36
Arsenal centre back Thomas Vermaelen (27), who has been previously watched by Barcelona, can leave the English club for around 6M. [sun]

Frälsaren! Klappat o klart!
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-23 16:36
Barcelonistas LOL hahaha daaaamn highroller!
vifa
2013-05-23 16:35
Thiago lär inte flytta nu, tidigaste i Januari. Han har sagt 1000 gånger att hans dröm är att spela i Barcelona och vinna allt
BARCA-més que un club
2013-05-23 16:35
Jaha då fattas det väl bara en Målvakt, och 2 backar så är sommar transfern lyckad troligtvis .!!! Neymar är som gott klar så äntligen ;)
Annons: