/spanien/barcelona/forum/7098.aspx/spanien/barcelona/forum/7098.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2013-05-22 10:52
BREAKING - Neymar agreed on his salary with Barça, about €8M and is already a Barça player. Deal announced today or this week. [Sport]

Kom igen, gör det officiellt nu då så vi kan koncentrera oss på en en ny försvarare. Hög lön..Lite väl va?
Barcelona Smogen
2013-05-22 09:43
Neymar gick ut igår och sa att han vill lämna Santos i sommar så blir troligen sista silly med Neymar på ett tag. Fast troligen blir han klar i augusti, får sitta på bänken ett par matcher under säsongen och sen är det Neymar rykten hela nästa silly också, fast då om att han ska lämna pga. för lite speltid. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-22 09:38
Utesluter inte att artikeln om Neymar här på SF ska behövas uppdateras ytterligare en silly season. :P
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-22 08:48
Neymar lär inte bli klar idag. Vet att det har ryktats, men jag skulle bli ganska förvånad om det stämmer
Barcelona Smogen
2013-05-22 08:42
Hoppas verkligen att Neymar rapporteras klar idag! När det gäller Thiago så sa hans pappa redan förra säsongen att om han inte fick mer speltid så skulle han fundera på att lämna. Nu har ju Thiago spelat ännu mindre än då men samtidigt har han varit skadad en del under året så känns lite märkligt att klaga över speltid. Jag tror man försöker sätta press på Barcelona genom att sprida rykten som säger något i stil med "köper ni en mittfältare i sommar för att ersätta Xavi så lämnar jag". Nästa år är det ju verkligen dags för Xavi att spela lite färre matcher, så in med Thiago i startelvan för fasen.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-05-22 08:24
Thiago är dum om han sticker till City. Förväntar han sig mer speltid där? Äsch, tror det är ett rykte som ej stämmer. Neymar till Barcelona kan bli officiellt idag om allt går som förväntad :)
Barcelona Diar Shekha
2013-05-22 03:43
Smogen Tito är redan i NY och han kommer hem på fredag. Det är bara en undersökning.
Barcelona Blaugrana91
2013-05-22 01:04
Sen måste jag berömma dem nya tröjorna, skitsnygga!
Barcelona Blaugrana91
2013-05-22 01:02
Äsch oroa er inte Thiago lär bli kvar.

Till något annat:

Barcelona has agreed to pay T.Silva the same wages as in PSG, but the €40M the French club are asking for remains the main problem. [Globo]

Verkar som man ställt in sig på allvar för Thiago Silva nu...
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-22 00:48
RonaldinhoGaucho!

Ah right det var Barca King sorry var för lat för att gå igenom alla inlägg :P
Barcelona Bästelona
2013-05-22 00:13
EMD (elmundodeportivo) rapporterar att Thiago sägs fundera allvarligt över sin situation i laget och utesluter inte möjligheten att lämna klubben till sommaren pga utebliven speltid. Manchester City nämns som en möjlig destination.

Styrelsen i ett nötskal
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-05-21 23:43
@Barca o Mort!:

nej nej det var inte jag som skrev att han lever på trippel säsongen, killen citerade en annan kille bara, hela dedär va hans inlägg..

var de inte under trippel säsongen han gjorde massa mål?.. har väl mixat ihop åren då.. srry.. men jag står fortfarande för att han är kass och bidrar inte med något
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-21 23:27
RonaldinhoGaucho Nej du skrev "Pedro lever just nu på trippelsäsongen" Tror du verkligen att det är för att han medverkade i den han är kvar i laget? Vet inte om statistiken stämmer men enligt wikipedia gjorde han 14 matcher medräknat inhopp och 0 mål. Säsongen 09/10 gjorde han massa mål. "Han var en nyckelspelare i B-laget och fick därför förtroendet att spela med A-laget säsongen 2008/2009. Även om hans speltid var väldigt begränsad, så medverkade han i alla fall i alla tre turneringar (La liga, Champions League och Copa del Rey) och kunde därmed åtnjuta trippelsegern. Då tre av turneringarna hade sina avgörande möten kommande säsong 2009/2010 blev Pedro 16 december 2009 klubbens första spelare att göra mål i sex olika tävlingssammanhang under en säsong. [1] Han lyckades med bedriften att göra mål i La Liga, Copa del Rey, UEFA Champions League, Europeiska supercupen, Spanska supercupen och VM för klubblag.[2]" Saxade från wiki.
Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
2013-05-21 22:46
Om allt går smidigt så räknas Neymar vara klar redan imorgon. Andra tidningar (brasilianska) skriver att Neymar redan har skrivit på ett dokument som gör honom klar för Barcelona men att det kommer bli officielt efter Confederations Cup. Han har dock tydligen lovat Barcelona klubben att han kommer bosätta sig i katalonien under juli månad.

Något roligt att tillägga är att Neymar har vunnit guldskon i årets Paulistão och dessutom blivit utsedd till årets bästa spelare i ligan.
Barcelona Smogen
2013-05-21 22:44
Ska Tito till NY för att operera sig? Trodde bara han skulle dit på undersökning?
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-21 22:43
RonaldinhoGaucho! Nej, han gjorde inte ett enda mål 08/09. Du syftar förmodligen på säsongen 09/10, då slog han flera rekord.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-05-21 22:30
@Jonas - tots units fem força:
jag skrev aldrig att han inte tillhörde A elle B laget, jag sa bara att han var med och vann trippel säsongen.. medans den andra killen sa att pedro spelade i Blaget och får det att låta som om pedro inte ens var med Alaget då.. killen slog ju massa målrekorder under just trippel säsongen. Han gjorde mål i Laliga CL och CDR.. mål i VM för klubblag och Europa supercupen elle va den heter
Barcelona FCB_Messi
2013-05-21 22:27
Varför kan man inte bara låta thiago få spela !!! Varje gång han gör det så är han alltid bäst eller näst bäst på plan . Förstår mig inte på hur dom tänker :S
2013-05-21 22:20
Fan, den här veckan/senaste 7 dagarna som började så bra med nyheterna om Mourinhos sorti ur Real och att Neymar är nära. Sen kom nyheterna om att Tito måste till NY för nya operationer, att Hummels och Silva verkar mer avlägset samt att Thiago, vår guldklimp, kan lämna. :(
Barcelona Rambla~
2013-05-21 21:54
el Flaco Fy fan, nu mår jag illa. När de där fansen tom hånar sina egna spelare. Jävla pack. Stackars Romaric. De sjöng bla Romaric Burger King, vilket iofs inte är något rasistiskt utan var väl för att håna honom. Tyckte de i reportaget sa något om att han går på diet. Fast apljuden från fansen gick inte och undvika att höra. Usch, vidrigt.
2013-05-21 21:54
@RonaldinhoGaucho!:
Sorry för senn reply, men bättre sent än aldrig. Pedro tillhörde B-laget den säsongen, visserligen gjorde han enstaka inhopp i ligan men han hade inte ens en liten roll när trippeln bärgades. Om man försöker föra en seriös diskussion om en spelare tycker jag att det är bra att man har lite koll på denne.
Barcelona Barieta
2013-05-21 21:46
Lämnar Thiago så får Tito ta på sig det. Tvivlar mer och mer på Tito ju längre tiden går med han som tränare
Barcelona Smogen
2013-05-21 21:05
el Flaco - Me, Myself and I

Fy fan, så jävla tråkigt när sådant händer. Skitar ju ned hela den klubben!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-21 20:57
Helt off-topic nu, men kollade nyss på sportnyheterna från Cuatro där de visade scener som utspelade sig i Zaragoza. Där ska fansen ha skanderat xenofobiska ramsor som "Vi vill inte ha färgade spelare. Vi föredrar Movilla för att han är vit och spanjor". Dessutom gjorde de apljud mot de svarta spelarna och passade på att kalla en annan spelare för "jävla katalan".

Minns då incidenten med Eto'o för flera år sedan. Då hette det att Zaragoza-fansen inte var rasister, att de "bara" försökte få spelaren ur balans. Undra hur samma människor kommer försöka rättfärdiga detta senaste skitet? Hoppas de åker ner.

Scenerna utspelar sig när det är 10:35 kvar av klippet.
Barcelona Explict
2013-05-21 20:52
@Barca Barca:
Finns väl ingen som föredrar Tito på tränarposten före Thiago i truppen? Hoppas det hela är ett skämt för annars vet jag inte vad jag gör.
Barcelona Hetfield
2013-05-21 20:46
Barcelonito

Jag vet allt det där. Även Henke Larsson skrev att Valdes var en av de som imponerade mest honom på träningarna.

Det jag däremot vill få sagt är att målvakter är väldigt utsatta. 9/10 storklubbar hade kastat bort Valdes efter alla hans tabbar, men Barcelona höll hårt i honom. Det är inte heller så att Valdes har rankats lågt, han är i toppskiktet av lönelistan och han har vunnit alla titlar som det går att vinna. Det är väldigt bortskämt och själviskt att man ska riva hans kontrakt när han fortfarande kan ge pengar till klubben som behövs. Återigen, det var hans val att lämna Barcelona. Jag kan respektera hans val, men sen den dagen han sa att han ville lämna så får han lämna alla krav och förväntningar åt sidan.
Barcelona Barca Barca
2013-05-21 20:43
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

I helve**e med allt om Thiago försvinner. Killen har precis allt att bli världsspelare. Men där måste jag bokstavligen slänga liten varningsfinger mot Tito. Då han faktis ansvarar för detta, att inte starta med Thiago i senaste matchen mot Valladolid är allt annat än korkad och ett tecken på att han inte tänker satsa på grabben. I ärlighetens namn föredrar jag Thiago än Tito som tränare om det står mellan dessa två. Men men...det är vad jag tror. hoppas ingen hoppar på mig nu.
Barcelona LeoMessi
2013-05-21 20:42
Om thiago drar så kommer jag aldrig att förlåta Barcelona för det! För han är en av världens mest spännande talanger!
Barcelona Mido
2013-05-21 20:41
Explict (Barcelona) Tack,, mina vänner titta åt njut
Barcelona Mido
2013-05-21 20:40
Snart
Annons: