/spanien/barcelona/forum/7094.aspx/spanien/barcelona/forum/7094.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca älskare124
2013-07-21 22:51
MabastB (Barcelona) Håller fan med dig, sluta snacka om thiago hela tiden varje gång man går in på forumet är det typ thiago!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MabastB
2013-07-21 22:23
Kan alla bara sluta skriva om thiago? Okej han är en svikare och lämnar oss, han är smuts osv. Killen är 22 bast och är ivrig för att spela, han känner att tränaren inte tror på honom och väljer därför att lämna för Bayern där pep är som va den som trodde på honom i början. Han gjorde ett val, acceptera det bara. Sen är han långt ifrån oersättlig så ojämn som han var denna säsong. Låt oss i stället prata om tex tränare eller eventuella transfers PUNKT SLUT OM THIAGO. EDIT: Smogen/ indeed my friend, indeed.
Barcelona Rambla~
2013-07-21 22:23
@Heywood Jablome - Andrés:
Snälla, Bayern har spelat några försäsongsmatcher där Thiago varit defensivt ankare. I de här matcherna har han knappast satts på prov ens. Motståndet har varit för dåligt helt enkelt. Tror du på fullaste allvar att han skulle klara av Busquets jobb helt själv mot riktigt tufft motstånd? Jag kan ju tala om för dig vad jag tror. Inte en chans i helvetet. Bayern är snart sönderlästa och nere på jorden. Vänta och se bara.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-21 22:20
Rambla

Jag spar den tills jag vet vem som blir tränare. Vill inte spä på mitt "sug" efter Tata i onödan ;)
Barcelona Golden Barca
2013-07-21 22:19
Bayern München // FC Barcelona har få ny officiell starttid 18,30.

FC Barcelonas officiella skriver att Polen matchen ska spelas så snart som möjligt.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-07-21 22:18
Att inte skylla på styrelsen/Tito när det kommer till Thiago är blint från vissa här inne kan jag tycka. Folk kanske inte inser eller vill inte inse vilken stor mittfältsprofil vi har gått miste om. Guardiola har visat på två matcher hur han tänker använda Thiago. Och redan på de två matcherna har Thiago tystat sina kritiker.

Och på tal om Bayern München. Jag tror fan den jäveln har lyckats med det. Alltså att förbättra Bayern München. Herregud.

Det är dags att börja ta på sig arbetskläderna.
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-21 22:14
Förresten någon som vet om vår vänskapsmatch blev helt och hållet inställd eller bytte de datum på den? Om så är fallet, när är vår nästa försäsongsmatch riktigt?
Barcelona Rambla~
2013-07-21 21:56
Här är mer intressant läsning om Tata Martino. En hel del taktiska bitar. Åh, förresten, skönt att slippa Thiago en gång för alla. Sådana svikare kan vi vara utan.
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-21 21:53
Captain Puyol

Håller helt med. Ledningens fel.

Sen förstår jag inte hur man kan kalla Thiago för svin osv. Vadå han ville spela i en annan klubb än just vår. Är alla svin som inte vill spela för oss? Han gav det ett försök och han ville hellre spela med Pep eftersom han inte fick chansen ordentligt här.

Det är ett stort beslut i hans karriär och framförallt liv. Respektera det för fan. Inte som att han gick till våra rivaler eller något. Villa ville också bort men ingen här gnäller på honom hurdant svin och svikare han är..
Barcelona Naknooo
2013-07-21 21:51
@Culee:

Vad har mitt nick med min attityd att göra? Jag har nickat Naknooo sen jag var 12-13 ungefär så det har liksom bara hängt med, larvigt nick? mycket möjligt men det har inget med min attityd att göra.

Jag tyckte det var intressant att höra vad folk tyckte bara, och ett svar med "vem fan bryr sig" från dig var onödigt. thats it.
Aja nu ska vi inte sitta här och tjaffsa fram och tillbaka, det är trotts allt ett Barcelona forum låt oss hålla oss Ontopic.

Ha en bra kväll.

Visca.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-07-21 21:43
Det här är det sista inlägget jag förhoppningsvis kommer skriva om Thiago. Är ni helt seriösa när ni säger att allt var Titos fel när Thiago lämna. Thiago fick inte sin speltid för att han var borta ungefär 2 månader (?) från spel, dessutom åkte Tito fram och tillbaka mellan NY och Barcelona för sin cancerbehandling. Under hösten så kunde han fått mer speltid, men han bevisade sig inte tillräckligt när Fabregas (då) var på topp och sprutade in poäng. När Tito var borta kunde han varken hålla koll på Fabregas eller Thiago, så han valde det "säkra" och satsade på Fabbe under våren. När han dock såg att Fabregas underpresterade i varje match, så valde Tito ännu en gång ett säkert och rutinerat kort, Xavi. Som en inte alltid närvarande huvudtränare ser jag detta som ett väldigt logiskt val, då man varken har koll på spelarens prestationer på träning och vad för inställning spelaren har. Thiago kunde varit mer sympatisk och väntat för att se hur läget utvecklar sig, allting var trots allt i hans händer och han valde att lämna. Men jag kritiserar inte hans val av klubblag. Jag är ganska säker på att han kommer att ta en startplats i Bayern. Dessutom insåg Thiago att FC Barcelona just nu är på nedgång och att Bayern München är på topp, men har fortfarande inte nått sin maximala nivå. Ett mycket smart drag av Thiago och Mazinho. Åh... jag glömde nästan. Hur fan kan inte vår inkompetenta ledning informera om klausulen i hans kontrakt?! Sedan tycker jag att Titos respons på detta var väldigt bra; "Jag visste inte om Thiagos klausul, men även om jag gjorde det skulle det inte spela någon roll. Jag tar ut spelarna utefter deras senaste prestationer" (Dock kan man ställa sig frågan om han gjorde det i Fabbes fall).
Barcelona Occi
2013-07-21 21:41
Hur besviken jag än är på Thiago så kommer jag njuta och glädjas av all hans framgång i Bayern, lika så Peps..Är helt säker på att Thiago kommer att återvända när det som allra mest behövs.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-07-21 21:39
Diark Shekh

Thiago hade fortsatt spela i Barca om Tito hade sagt att han kmr få mer speltid.. men pga av hans feghet så förlorar vi han.. vem e Xavis ersättare nu ? skadar Xavi sig har vi INGEN kvar.. vi har Cesc.. o alla vet hur skadebenägen den killen är
Barcelona Diar Shekha
2013-07-21 21:27
RonaldinhoGaucho Det kanske är väl optimistiskt att tro en tränare som spenderar flera månader i New York ska ha koll på en talangs kontrakt när han kämpar för sitt liv.. Det hela var ledningens fel, man kan inte ha ett kontrakt som varierar från en månad till en annan.. Så enkelt är det. Sen håller jag med om att han borde fått mer speltid av Tito när ligan var avgjord men tyvär sånt är livet & det är bara att gå vidare.
Barcelona zick9
2013-07-21 21:24
@Barcelona10Messi:
Håller med. En offensiv mittfältare är det sista vi behöver. Vi måste ha in en ersättare för Xavi. Sergi Roberto är rätt spelartyp men frågan är om han är tillräckligt bra...
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-07-21 21:07
fattar seriöst inte vad Rosell har med thiagos övergång att göra.. det var väl fan tito som inte spelade honom och därmed sänkte hans klausal eller fan de heter..

va ska han göra om tito inte vill spela honom och sen skeppa iväg han för att Xavi har 1 år kvar på toppen? han spelade det säkra till och med när ligan redan var avgjord.. feg som fan.

synd att sjukdomen tog över honom men att han sluta var fan det bästa för honom och för laget, vi förlorade en av världens bästa talanger tack vare honom
Barcelona Culee
2013-07-21 20:54
Naknooo

Vilken attityd? är det någon som har attityd är de väl du. Titta på vad du heter, tro inte jag vet vad det betyder, är du 12 år elr vad? + jag får skriva vad jag vill, det är ett forum och är till att skriva vad man tycker o tänker.
2013-07-21 20:51
Jag vill ha tika Tata
Barcelona Barcelona10Messi
2013-07-21 20:43
Jahapp, svinet gjorde mål i debuten(?), undrar vem han lärde sig "bröstningen" ifrån...

Ja, jag är bitter! Men mest av allt besviken på Thiago. Åt helvete med dig!

Förhoppningsvis går klubben all in på Oliver Torres som har potential att bli en världsspelare han också. Helvete vad surt att Isco gick till Madrid. Good job Rosell o Co. good freakin job!
Barcelona Diar Shekha
2013-07-21 20:37
1.70 ligan Enligt Sport så har klubben valt att inte resa ner på grund av det tar många timmar till Argentina samtidigt som klubben vill få klart med en ny tränare innan onsdag för mötet mot Bayern! Det betyder självklart inte att Tata inte blir tränare nu utan man vill hellre "förhandla" via telefon. Klubben har ju som mål att presentera en tränare på Tisdag så.. Celtas vicepresident säger att man inte har hört ngt från Barca.. Tror nog att han ljuger.
Barcelona Smogen
2013-07-21 20:31
Kan vi inte bara skita i att snacka om Thiago? Varenda inlägg om honom gör ont att läsa. Skit i honom, han är en annan klubbs spelare. Jag bryr mig inte, han är förlorad så varför älta det ännu mer?
Barcelona DM1982
2013-07-21 20:29
@el Flaco - Me, Myself and I:

Hans första mål för Barcelona, man kände att något stort var på gång med laget. Barcelona mådde verkligen inte bra då, ganska trist och mörk period i lagets historia.
Barcelona Smogen
Jag tycker det känns skittråkigt med Lucho. Och som någon annan sa, rötet att gå efter Lucho som just gått till Celta. Dessutom, undras vad Rafinha tycker om det. Personligen hade jag lackat ut fullständigt och bett hela Barca dra åt helvete. Vaför kan man aldrig gå efter en bevisat duktig tränare istället?
Barcelona Grande Barca
gör ont att se thiago i bayern... vilken spelare, vilken talang vi gick miste om! o som nog e borta från barcelona resten av livet. Men som vanligt så ska det behövas gå för långt dvs att han redan vill lämna för att man ska inse det.. ledningen ångrar det nu säkert.. tjajasiahskl
Barcelona LeoMessi
2013-07-21 20:06
Förlåt att jag tar upp det, men kan fortfarande inte släppa att Pep var tvungen att övertala thiago.. För jag tror att han hade stannat. Aja dags för mig att gå vidare och släppa det:P
2013-07-21 20:02
För några timmar sedan låg Tata närmast till hands men det sista som läckts ut i media är att det är Lucho Enrique som man har valt. Jag blir nästan lite besviken. Eller besviken är fel ord, men jag hade en jättebra känsla för Tata! Sista ordet lär såklart inte vara sagt än
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-07-21 19:54
Från Puertan: "Vilket samarbete Ribery och Robben har hittat. De känns mer samspelta än någonsin och verkar faktiskt trivas ihop, tro det eller ej. Lite kul att se hur två divor har omvandlats till lagspelare och verkar dessutom nöjda med det."

Vi tror det. Det blir lätt så när man har världens bästa tränare i laget.
Barcelona Messidinho_10
2013-07-21 19:53
Fan vad sjukt att se Thiago i Bayerns lag.. Man tror knappt att det e sant!
Barcelona Canaletes
2013-07-21 19:50
@el Flaco - Me, Myself and I:

Finns många men en som jag gillar är den här. Minns att jag och min brorsa jubla som Barça vunnit CL och morsan ba fråga vad fan är det som händer?!
2013-07-21 19:49
No Barcelona representative will finally meet in Argentina with Martino, who's with Luis Enrique main candidate to succeed Vilanova. [spot]

Alltså vafan, varför? Kan ju finnas en vettig anledning men jag är rädd att Zubi har klantat till något.
Annons: