/spanien/barcelona/forum/7090.aspx/spanien/barcelona/forum/7090.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2013-05-23 18:07
@DM1982:

Sant! :)
Barcelona DM1982
2013-05-23 18:05
@NoGo™ :

Ironi på nätet är vanskligt.
Barcelona Vampíro
2013-05-23 17:56
Xavi: "Thiago is an extraordinary player. Not just for the future, already today. He should be patient, he is destined to triumph at Barça." Word.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-05-23 17:52
Lugna er grabbar; Thiago Silva kommer ;) (Jag får hoppas til' the end!)
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-23 17:49
IMP. NEYMAR UPDATE - Neymar Sr. likely to accept the offer very soon, Santos already accepted and waiting for him to make it official. [uol]
Barcelona NoGo™
2013-05-23 17:48
@DM1982:

Var ironisk...
Barcelona DM1982
2013-05-23 17:46
@NoGo™ :

På vilket sätt är han en frälsare? Fixar man inte en startplats i Arsenal så är man knappast en frälsare i Barcelona.
Barcelona Pep #4
2013-05-23 17:45
fc__Barca

Kanske inte det vi behöver då han är för ung och oerfaren för att starta men det är en väldigt spännande värvning.

Själv hoppas jag på T.Silva. Skulle komplettera Pique perfekt då han är mycket snabbare och brytnings säker. Alla dagar i veckan T.Silva före Hummels om vi tänker kortsiktigt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-05-23 17:44
Vermaelen kan vara en bra rotationspelare men enligt mig behöver vi en ledare, en riktigt toppback som kan styra och ställa i försvaret. Med andra ord ersätta Puyol. Piqué klarar uppenbarligen inte av att leda en backlinje, ärligt talat är jag trött på killen och hade helst sätt han bänkad men känns inte som ett realistiskt alternativ nu i slutet av Puyols karriär.

Men alltså detta scenario då, säg att vi köper Hummels eller Silva i sommar. I en CL-semi eller Clásico är alla mittbackar tillgänglig. Man har roterat mycket under säsongen, Puyol har varit skadad en del men när han spelat har han ännu en gång visat att han håller riktigt hög nivå, Piqué spelar som den här säsongen och Silva/Hummels har som väntat dominerat. Vem väljer ni bort. Alla dagar i veckan att jag bänkar Piqué om det scenariot skulle inträffa.
Barcelona fc__Barça
2013-05-23 17:36
@barcastuff: With Thiago Silva and Vincent Kompany not for sale, Roma centre back Marquinhos (18) would now be Barcelona's main centre back option. [md]
Barcelona Hetfield
2013-05-23 17:31
Barcelona Hetfield
2013-05-23 17:31
Thomas Vermaelen?! Jag skulle inte emot honom om han kom gratis i paket med Thiago Silva, vad är det här? Ska man vinna CL eller satsar man på att vinna CdR? Han passar ju inte ens i Arsenal, vad ska han göra i Barcelona? Har inte Barcelona lärt sig att inte köpa ifrån Arsenal? Fine, Thiago Silva blir för dyr, men det finns gott om bra mittbackar, varför välja en av de sämre?
Barcelona Rambla~
2013-05-23 16:59
@NoGo™:

I grund och botten är han bra. Han är Ajax-skolad så han vet hur det är att spela i det här systemet, med hög backlinje och allt vad det innebär. Han behöver bara lite disciplin och bättra på sitt självförtroende. Kan man knyta åt sig honom för under €10m så hade jag handlat kvickt. Vill Arsenal, som de vanligtvis brukar vilja, dra ut på tiden och försöka suga ut mer än 10m så kan de behålla skiten. :)
Barcelona Smogen
2013-05-23 16:57
Helvete, solklart att man måste värva från Arsenal varje år! :)
Barcelona NoGo™
2013-05-23 16:47
@Rambla~ 27, Han har varit petad i princip hela säsongen av Mertesacker o den där franska sopan så mja vet inte riktigt men det var ju väldigt bra pris..
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-05-23 16:45
Klopp: "Cristiano reminds me of German tennis player Michael Stich. He was destined to make history, but then Boris Becker showed up." [as]

Jurgen Klopp (coach Borussia Dortmund): "Cristiano is so fast, so strong, so incredible, but he has one problem: Leo Messi." [as]

BWAHAHAHAHA Klopp är bara för bra! Det är ingen hemlighet att han är ett stort fan av Barca, och att han försökt banka in detta i sina egna spelare tror jag.
Barcelona Rambla~
2013-05-23 16:45
Hur gammal är Vaermalen? Till rätt pris kan det trots allt vara en bra värvning. Så jävla dålig är han inte.
BARCA-més que un club
2013-05-23 16:41
Neymar welcome :P
Barcelona NoGo™
2013-05-23 16:36
Arsenal centre back Thomas Vermaelen (27), who has been previously watched by Barcelona, can leave the English club for around 6M. [sun]

Frälsaren! Klappat o klart!
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-23 16:36
Barcelonistas LOL hahaha daaaamn highroller!
vifa
2013-05-23 16:35
Thiago lär inte flytta nu, tidigaste i Januari. Han har sagt 1000 gånger att hans dröm är att spela i Barcelona och vinna allt
BARCA-més que un club
Jaha då fattas det väl bara en Målvakt, och 2 backar så är sommar transfern lyckad troligtvis .!!! Neymar är som gott klar så äntligen ;)
Barcelonistas
Jag gillar Thiago måste jag faktiskt säga, jag brukar vara hård mot dom här yngre spelarna. Men Thiago är tillräckligt bra för att få speltid i Barca.
Barcelona Barca Barca
2013-05-23 16:28
@Capitan Puyol - El Corazón:
Hoppas att Tito och även klubben tillsammans med styrelsen sätter sig och ger Thiago en ärlig chans i klubben. Nu när Nyemar är på ingång tänk er vilka bra lekkamrater Neymar och Thiago kan bli....Jag behöver inte räkna med Iniesta och Messi. Dom är så mycket lek det kan bli. Vasst, mycket vasst.
Barcelonistas
2013-05-23 16:25
Det är vad jag vet, business branschen funkar på det här sättet. Jag har själv stora erfarenheter och vet en hel del, Neymar är just nu helt klart. Nu leker man lite med siffror och ska bara komma överens.
Barcelona Barca Barca
2013-05-23 16:21
@Barcelonistas:

Har du någon länktips eller är det bara vad du tror ? :D
Barcelonistas
2013-05-23 16:15
Neymar är redan klar bara en tids fråga innan det blir officiellt!.
Barcelona Rambla~
2013-05-23 16:06
@Barca o Mort!:

Precis, garanterad speltid i stort sett varje match och en spelartyp Atlético verkligen behöver. Nu lär det bli spel i var 3:e match typ i Real Madrid.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-05-23 16:05
Thiago will take some time to think about his future. He wants to stay, but he also wants to have a more important role in the team. [md] The clause that allows Thiago to leave for 18M, due to limited playing time, is only valid this summer. His normal buyout fee is 90M. [md] Ett tydligt tecken till Tito som skriker : MER SPELTID OCH ANSVAR!!
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-23 15:39
Atletico hade väl varit smartare val av Isco kan jag tycka fotbollsmässigt för hans del. Men pengarna snackade väl.
Annons: