/spanien/barcelona/forum/7087.aspx/spanien/barcelona/forum/7087.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-08-17 14:00
Förstår frustrationen, men kan vi lufta missnöjet till efter transferfönstret?
Största misstaget var att släppa Abidal utan att ha någon på ingång, och efter det var att ledningen gick ut till median och skröt om vår budget "facepalm" Alla håller med, men det är historia och nu får vi blicka fram.

En försvarare på ingång eller inte, går inte laget tillbaka till det fundementala har vi inget att göra ute i Europa, det skadar inte med lite nytt blod det kan vi alla hålla med om men det är ingen garanterad snabblösning, jag är mer nyfiken på om laget kan spela och försvara som ett lag under en ny ledare.

Det kommer att bli en bomb innan transferfönstret stängs, frågan är bara hur mycket pengar det blir med tanke på att ledningen i stort sett poserat "make it rain" framför median.

Jag tror det står mellan dessa kandidater:
Sakho,Mangala,Otamendi men det kommer att kosta vem det än är.
Jag har tidigare inte nämnt dem pga den hyp det var på dem andra man sett och läst om.

Min fråga till er är, så bra som Porto är på att hitta oslipade diamanter tror ni det hade påverkat dem lika hårt ifall dem tappa Mangala eller Otamendi för en peng ifall Tottenham tappa sin bästa back i Vertonghen, eller Luiz mångsidighet för Chelsea?

Sakho verkar vara den spelare som känns mest realistisk, men jag hoppas på Mangala av dessa då det är en best som säkerligen hade hjälpt oss i dem fasta situationerna och overall.

Nu ska jag knipa om detta ville bara få utlopp.

Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-17 14:00
Rambla Tack, letade efter den! Att det brasilianska fotbollsförbundet är ett utav de mest korrupta i världen kan man bara instämma på, det har faktiskt alltid även farsan sagt som själv är brasse. Man kanske inte ska gå på Rosell som jag gjorde i mitt förra inlägg då han fortfarande för tillfället är oskyldig. Man blir dock misstänskam då det förs över pengar från CBF till Rosells konto, makes no sence. Man brukar oftast offentliggöra dessa affärstransaktioner i förväg för att inget ska misstolkas. När det inte har sagts något tidigare och nu när Rosell inte har förklarat sig flera dagar efter anklagelserna får en att fundera. Att Teixeira, som dessutom är Rosells gode vän, sägs vara inblandad hjälper inte precis med tanke på hans bakgrund. Rosell kommer säkert klara sig ur denna skandalen med, skyldig eller oskyldig. Det finns dock en gräns då dessa anklagelser mot och problem med Rosell börjar skada klubben och dess rykte. Det är inte första gången detta händer och församlingen måste någon gång tillkalla ett möte för att ta tag i dessa problem innan det går för långt (menar dock inte att han måste avskedas på plats).
Barcelona Vampíro
2013-08-17 13:52
Konstigt hur han kan tycka att problemen var pga skador då vi även fick pisk flera gånger när Puyol och Piqué spelade. Jag skiter i om jag gnäller det är för jävla dåligt att efter så lång tid inte kunna återgärda detta uppenbara problem.
Barcelona Rambla~
2013-08-17 13:39
DM1982 Fast jag tillhör ju dom som gnäller lite. :) Men okej, i'm on.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2013-08-17 13:26
Martino: "Last year's defensive problems were linked to injuries. If all players are fit, we have options."

Martino: "We have Puyi, Pique, Mascherano, Bartra, even Adriano. If there's an injury, January transfer window is only a few months away."

Sa det redan från början, det blir ingen mittback i år, trots att det behövts i tre säsonger. Vi får klara oss med Adriano och Bartra helt enkelt.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-17 13:26
Barclasico Det blir ingen mittback i sommar, Tata dödade dessa rykten nyss under en PK.
Barcelona Barclasico
2013-08-17 13:12
såjaa hoppas det stämmer!
Barcelona Massimo
2013-08-17 13:09
DM1982

Visst saknades presspelet och det var en av anledningarna till att vi inte kunde vinna tillbaka bollen snabbt, men ett problem som inte löser sig är ju fasta situationer. Utan en fysisk stark mittback som är bra i luften så kommer skitlag som Celtic t.o.m känna att dom har en chans att vinna, allt dom behöver satsa på är fasta situationer där det är 50/50 att det blir mål. Ta Chelsea som gjorde långa inkast för att dom vet att vi är otroligt dåliga i huvudspelet. Det behövs verkligen en back som kan försvara bra och vinna luftdueller när det behövs. Det problemet kommer tyvärr inte lösa sig med dom mittbackarna vi har i dagsläget.
Barcelona NeymarMessi
2013-08-17 13:08
DM1982. Word!!!
Barcelona barca!54
2013-08-17 12:58
Tata tror verkligen att Puyol kommer vara skadefri, tyvärr håller han inte. Sedan vill jag veta vad Zubi gör om fucking dagarna. Det känns som politiken är viktigare för styrelsen än det sportsliga, framför allt när det kommer till rosell,
Barcelona DM1982
2013-08-17 12:53
@Rambla~:

Taget, inget gnäll från något håll. Ska vi skaka internettass på det?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-17 12:52
Ingen mittback alltså vad fan är detta? Tappar lusten. När Tata tog över hade jag hoppats mascherano skulle flyttas upp på mitten igen, när en ny och spännande mittback plockades in... Besviken är en underdrift, även om Tata i övrigt känns klockren
Barcelona DM1982
2013-08-17 12:51
@Diar Shekha:

Mitt förslag är att folk är konstruktiva. Eller tycker du att det är kul att läsa "guuuudd ledningen är sTörda", "vilken jäkla dåååålig ledning vi har", "zubisaretta är dum i huvudet", "vi måste ha en mittback!!11".

Vi är väl alla olika, mycket beror på att vi kanske skiljer oss åt en del i ålder, men det är så jävla tröttsamt med tjatet om mittback. Vi har fattat, du och alla andra som tjatar om mittback vill ha en....mittback. Vi vet nu, det räcker och gå vidare.

Ta det lugnt, det löser sig. Problemet förra säsongen var till största del hur som helst inte avsaknaden av en mittback, inte ens Silva hade gjort skillnad förra säsongen. Eller tror du att Barcelona hade vunnit mot Bayern med Silva på planen? Ärligt?

Presspelet är grundläggande för laget, kommer det igång så klarar vi oss gott på de mittbackar som redan finns i laget.

Men för all del, tjata gärna resten av säsongen om en mittback om det får dig att må bra.
Barcelona Rambla~
2013-08-17 12:42
Varför kan man inte göra som i Serie A? Tillåta hela truppen sitta på bänken, precis som under Em och Vm-slutspel. Det hade ju varit bra mycket roligare när alla spelare har chansen att få speltid under en match och tränarna hade fått fler taktiska varianter att välja på i en match.
Barcelona Rambla~
2013-08-17 12:39
Lite konstigt att inte Sergi Roberto blir uttagen kan jag tycka, ja även Montoya. Levante, med all respekt, är inte den svåraste av motståndare jämfört med de vi ställs mot de kommande veckorna. När Messi, Cesc och även Alves haft skadebekymmer borde man väl vara lite försiktig med dessa spelare, eller tänker jag galet? Varför riskera att någon skadar sig redan i första matchen? Roberto har visat bra form under försäsongen, jag tycker nog att han kunde inkluderats i truppen åtminstone.
Barcelona Diar Shekha
2013-08-17 12:35
DM1982 Har du något bättre förslag i dessa dagar?.... Läs inte om du är trött!
Barcelona zick9
2013-08-17 12:35
@FCBlaugrana:

Är jag den enda som tolkar det som att Fabregas är den enda ersättaren till Xavi alltså? Märkligt då han aldrig spelat på den positionen. Än mindre i Barca.
Barcelona Rambla~
2013-08-17 12:32
DM1982

Vi förväntar oss heller inget gnäll från dig nästa gång Pique eller Mascherano går bort sig. :)
Barcelona Rambla~
2013-08-17 12:28
Júnior - Culé hasta la muerte Lite sent ute men hittade den här artikeln om tidigare anklagelser mot Rosell som rör samma saker som avslöjades i förrgår, den är från mars i år. Det brasilianska fotbollsförbundet sägs vara det mest korrupta i världen. Skulle det visa sig att Barcelonas president är inblandad i dessa affärer för egen vinning är det en stor jävla skandal. Laporta åkte på en misstroendeomröstning inför församlingen för simplare saker än så. Ska Sandrusco verkligen komma undan med detta? Jag gissar att det blir svårt att bevisa hans skuld i det hela och innan dess så händer nog inget.
Barcelona DM1982
2013-08-17 12:24
Alla som gnäller om mittbacksproblematiken kan avgå, det räcker nu.

Konstruktiva inlägg är bra, ert gnäll är bara tröttsamt.
Barcelona Treyh
2013-08-17 12:11
Jag känner för dig... Jag har loggat in varje dag, flera gånger om dagen, hela sommaren och hoppas se BREAKING NEWS: Hummels, Luiz, Sakho, Marquinhos eller Verthongen klar för Barca. Men nej då... Nu starta ligan i helgen och jag har inga förhoppningar längre. Rosell har sagt att pengar är inga problem och att vi ska värva en mittback innan transfer-fönstret stänger. Så jag hoppas ledningen arbeta i smyg för det verkar inte hända nånting just nu. Som nån sa tidigare; jag nöjer mig till och med om vi fick in Mathieu i dagsläget. Det hade jag aldrig gjort i början av sommaren. Men nu får man gilla läget...

@Jordi Alba Ramos #18:

Barcelona FCBlaugrana
2013-08-17 12:07
Tata plockar in Dede från Cruzeiro i januari. Så får han spela CL. Då har han varit ett halvår i sin nya klubb.
Barcelona Diar Shekha
2013-08-17 12:06
Det är bara att säga adjö till Champions League. På TVÅ fucking somrar har vi inte lyckats köpa EN mittback.. Avgå alla fucking clowner
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-08-17 12:02
Vad fan är felet på Zubi och Rosell? Man hade inga problem att värva Neymar trots att Santos INTE ville sälja honom, men nu när vi ska köpa en jävla mittback så är det världens svåraste uppgift att genomföra. Fy fan vad detta gör mig arg, jävla idioti ledning. Hoppas ni får sparken Rosell och Zubi, 2 idioter som gör sitt "bästa" för klubben.

AVGÅ
Barcelona Rambla~
2013-08-17 11:56
Jag är förvånad över att Tata, som själv är argentinare, även han ser Mascherano främst som mittback i Barça. Varför då? Det är ju något Pep införde som en nödlösning för att ge Mascher mer speltid och som sen Tito fortsatte med. En ny tränare i klubben är väl inte tvungen att fortsätta spela Mascherano som mittback bara för att Pep gjorde det? Ändå fortsätter Tata med det. Jag kan verkligen inte förstå det. Tycker han verkligen att Masche är så bra som mittback, bättre än vad han är som mittfältare? Jag får inte in det i skallen hur professionella tränare inte kan se det uppenbara.

Det finns väl ingen argentinare som tycker att Masches bästa position är som mittback? Då hade ju Sabella spelat honom på den positionen även i landslaget men det gör han ju inte. Är Barça den enda klubben i världen där Masche hade spelas som mittback? Jag tror fan det och det stör mig något rejält. Det är inte så att jag har något emot honom men han ska inte spela mittback i vår klubb, det håller inte. Jag och många med mig trodde nog att en tränare som Tata skulle ändra på den saken när han kom in och nu är jag riktigt besviken att det inte blir så.
Barcelona Rambla~
2013-08-17 11:50
Denna klubb alltså, blir bara dummare.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-17 11:36
@barcastuff: Official: 18 players called up for tomorrow's game #fcblive Not: Oier, Montoya, Dos Santos and Sergi Roberto
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-17 11:36
True story, tyvärr..
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-17 11:35
Tata kan inte få någon skit för det här. Det är styrelsens uppgift att få dit mittbackarna Tito och Tata ber de om.
Barcelona LeoMessi
2013-08-17 11:30
Det är nästan så att jag hoppas på två skador På våra mittbackar så att det blir riktigt skitnödigt för borde tränare och ledningen.
Annons: