/spanien/barcelona/forum/7086.aspx/spanien/barcelona/forum/7086.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Cesc#4
2013-05-24 09:09
Skönt att valdes lämnar nu! Nu kommer jag inte vara nervös längre....
Barcelona Deulofeu
2013-05-24 08:59
Nu är vi bara i slutet av Maj och man kan knappast begära att nyförvärven redan nu ska vara klara.

Jag blir riktigt trött om de inte lyckas få hit Neymar eftersom Villa kommer lämna jag vill inte så någon kortsiktig lösning.För mig är det Neymar eller ingen.

Kommer inte Neymar så blir ju Sanchez kvar och Deulofeu borde få en mer framträdande roll samtidigt som Tello kommer få chansen rejält under ett år.

Frågan är om det verkligen räcker då blir nog Messi lite för ensam som i år.

Jag anser det vara mycket viktigt att de löser de andra bitarna även fast Neymar affären inte är klar.Så vi inte missar tåget helt.

Ter Stegen verkar bara vänta på oss men inte hur länge som helst hans köp kommer knappast påverka Neymar affären och är ett måste.Kostnad max 150 miljoner.

Eftersom T.Silva verkar vara omöjlig på alla sätt och Tito inte vill ha Hummels är det bara att lägga 250 miljoner på Marquinhos ingen ide att vänta.Det kan ju dessutom hjälpa Neymar affären med en brasse till och dessutom har ju Adriano förlängt tack för den!

Agera!

Hoppas det är mycket bakom kulisserna som man inte vet.Det känns dock inte överdrivet positivt måste jag säga.

Känslan är att vi får vänta på Neymar ett år och jag gillar inte den tanken alls.

Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
2013-05-24 08:43
Frågan är om inte det redan är klart med Neymar. Jag tror att man bara inväntar ett speciellt datum för att göra det officiellt. Tänk er hur hela processen har gått, Santos har från början gått med på Barcas bud när det var som lägst och det var investerarna som satte stopp för försäljningen av Neymar då man ville ha mer. Man höjde sedan summan för att göra alla nöjda och sedan var det Neymars pappa som inte var riktigt nöjd som själv äger 10% utav rättigheterna för Neymar. När man sedan gav med på att betala den summan som slutligen begärdes så tackar Santos nej (?!) som hade accepterat budet när det var som lägst. Det låter inte alls rimligt...
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-05-24 08:35
Känns lite som Neymars pappa försöker sätta press på Santos att om dom inte accepterar nu så får dom absolut nada nästa sommar om man ser till det uttalandet som ¡Barca! - Crèma Catalana skrev nedan:

Neymar da Silva (father): "We wanted an answer from Santos, and they gave it yesterday saying they won't sell the player. Life goes on."

Neymar da Silva (father): "In a year, we can leave, and in six months, we can sign a pre-contract. I'm sure Santos are aware of that."
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-05-24 05:13
Vafan detta kan väl inte vara sant..?

If Barcelona can't sign PSG centre back Thiago Silva, Vilanova's "plan B" is using Barcelona full back Adriano as centre back. [sport]
2013-05-24 05:11
Neymar da Silva (father): "I won't accept Santos organizing an auction while my son focuses on the Confederations Cup. This story has ended"
2013-05-24 05:06
Neymar da Silva (father): "We wanted an answer from Santos, and they gave it yesterday saying they won't sell the player. Life goes on." Neymar da Silva (father): "In a year, we can leave, and in six months, we can sign a pre-contract. I'm sure Santos are aware of that."
Barcelona Leo y Cesc
2013-05-24 01:53
25M is the final offer that Barcelona have made for Santos forward Neymar (21). [sport]

Sista budet är satt nu, man höjde från 18 till 25.
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-24 01:45
Om vi går igenom ett mardrömsscenario, Neymar går till Real Madrid pga att Barca inte pungar upp med cash. Thiago lämnar. Isco går till Real. Thiago Silva är omöjlig att lösa.

Hur går era tankar då? Lösningar?
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-24 01:34
Så då lugnar vi ner oss lite va?

Despite some rumours the past days, Barcelona midfielder Thiago Alcantara (22) does not consider to leave the club this summer. [sport]
AndreMario
2013-05-24 01:30
@NoGo™:

Malaga har gått ut och sagt att Madrid är intresserade, inget mer. Folk är riktigt roliga här :D
Barcelona Leo y Cesc
2013-05-24 01:00
Barcelona have already a deal with Liverpool goalkeeper Reina and is also negotiating with Monchengladbach goalkeeper Ter Stegen. [sport]

Herregud, kommer bli min mardröm när Reina står i mål...
Barcelonistas
2013-05-24 00:53
För folk som inte riktigt fattat det hela med Neymar situationen. Sergio Busquets - jag reagerade ochså på det där, va fan håller Neymars farsa på med?. 15 Min bara för Neymars farsa seriöst detta är otroligt. he rumor is the bid was €18 mil, which is of course, very low. Due to Santos only having a portion of his rights, that'd give Santos R$ 26 million, which is the same they got for Ganso. So rejecting the bid made complete sense. What Santos is trying to do is up the bid. There are rumors of Real Madrid trying something and they seem a bit more than just trying to get the price higher. But given Neymar's preference it's a bit more difficult. All of that stops at Neymar's father, who doesn't want him to leave right now. Given that in a few months he'll be able to sign a pre-contract with any club and could have the whole agreed transfer free to Neymar himself instead of the club or the investment groups, he's playing the long game. Makes sense for him too. Santos doesn't want to sell Neymar for a low price when Barça can obviously pay much more. Since Barça knows Neymar likes the club they have some leverage, but they also don't want to wait until 2014 when everyone and their mother might make him a huge salary offer without having to pay a fee. The there's the rumored €10 mil Barça already paid. That rumor is that they paid that to Neymar's father and have a contract already set up. That would make Neymar leaving for another team harder. Neymar's father says there is no such contract, that it's only a "gentlemen's' agreement" but Santos isn't necessarily believing that. Since they paid that rumored sum to Neymar and not Santos it doesn't pertain to the negotiation, Santos will still try to extract the most money. The amount of money, however, is not something ridiculous that Santos is extorting. It may seem obvious that €18 mil is laughably low, leverage or not. But there's the calculation that if Neymar stays until 2014 Santos will get more than that in sponsors and commercial revenue alone. So the club wants something more than that, it makes no sense to release him for a loss. Just a bit more info. edit: Some people are talking about the 55% and that the bid was for that. No, what is being reported on Brazilian newspapers is that the bid was €18 million for 100% of his rights. Of that, 55% would stay with Santos, the rest to his two investment groups. For what it's worth, it's not some backyard newspaper that reported that, it was the biggest in the country. The release clause is €65 million, which Barcelona won't pay. Someone said Santos is looking for €50 million for its share. It makes no sense for Santos to ask for €50 million for its 55% because that'd make the whole bid nearly €100 million, which is absurd and above the release clause. It helps to talk about the bids for the full amount (100% of his rights). No journalist in Brazil reports only the 55% that Santos owns as they never report bid percentages that are owned by the parties, they report the full bid, so any number you get from Brazilians sources are for that.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-05-24 00:45
Barcelonistas Tack "The there's the rumored €10 mil Barça already paid. That rumor is that they paid that to Neymar's father" Vilken jävla snubbe, om detta är sant så blir man fan fett irriterad på att det var han som nekade det första budet för att han ville ha 5M€ mer. Hur fan kan en spelare sluta upp med att ägas av ett företag, hans farsa och sitt klubblag och någon till som alla delar på hans försäljning. Sjukt komplicerat. Om vi värvar han kommer vi att äga 100% eller typ 55%? Jag antar att vi köper upp alla procentandelar…
Barcelonistas
2013-05-24 00:38
Sergio Busquets In the financial section of this, it is reported that the club list an advanced payment of €10m ahead of a ‘firm commitment’ of €40m for an unnamed player. Sport and RAC1 believe that this player is Neymar, for the valuation generally matching that reported towards him. “As of June 30, 2012 the club has a firm commitment to a long-term payment of €40m. In relation to this commitment, the club has already paid €10m, which has been registered under ‘intangible sporting assets’, dated June 30, 2012,” reads the quote being used from this dossier. The there's the rumored €10 mil Barça already paid. That rumor is that they paid that to Neymar's father and have a contract already set up. That would make Neymar leaving for another team harder. Neymar's father says there is no such contract, that it's only a "gentlemen's' agreement" but Santos isn't necessarily believing that. Since they paid that rumored sum to Neymar and not Santos it doesn't pertain to the negotiation, Santos will still try to extract the most money.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-05-24 00:11
Är det officiellt att vi har betalat 10M€ i förväg?
Barcelonistas
2013-05-24 00:07
Farsan har fått sina 5M, Barcelona har ochså betalat 10M 2011-2012 någon gång!?.

Bara där har vi alltså betalat 15M, och nu måste tydligen Barca betala 30M till så då hamnar vi på 45M bara där. Har jag missat något?
Barcelona Rambla~
2013-05-24 00:05
Vi behöver inte vara oroliga. Antingen nu till ett för Barça rimligt pris eller skriva kontrakt i januari och så anländer han nästa sommar helt gratis. Det hade smakat fågel med gratis till sommaren. Snacka om stort finger till Perez. :P Problemet är bara att Brasiliens landslag samlas på tisdag inför CC. Hade varit.skönt att få det överstökat innan dess. Annars får vi nog ställa in oss på nästa sommar. Inga problem för mig för gratis är gott. Vi behöver dock ta in någon annan som ersättare då.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2013-05-24 00:00
Acrobat - där har vi väll anledningen till varför Santos sätter ännu mer press på Barcelona. Egentligen skulle vi inte haft en chans om det inte vore för att vi är FC Barcelona och det faktum att Neymar bara vill hit.

Så Real Madrid har erbjudit det dubbla, trots det så verkar det inte hända ett skit. Det om något är ju ett stort tecken på att Neymar bara vill till Barcelona och inte till Madrid eller någon annan klubb.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-05-23 23:53
Jag trodde inte att jag under min livstid skulle uppleva en lika jobbig och uttjatad transfer som den förlorade sonen Fábregas till Barcelona. Grabbar.... jag hade fel. Detta med Neymar börjar bli för mycket; allt från hans farsa till andra lags målvakter; fan ska snart vädertjejen i tv4 börja spekulera? Hoppas det blir klart snart om de ska ha han i sommar eller nästa.
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-23 23:51
det var väl farsan som ville ha 5m och inte Santos. Neymars pappi äger 10% av Neymar i sitt eget bolag.
Barcelona NoGo™
2013-05-23 23:51
@The Reporter:

VDn för DIS.
Barcelona Acrobat
2013-05-23 23:50
Måste ju ändå säga att det måste kännas pinsamt för Real att dubbla Barcas bud och ändå inte lyckas få Neymar! Det sportsliga i Real lockar väl knappast någon spelare och då vet Perez att han måste dubbla Barcas bud för att ha en chans... men inte ens det verkar räcka!
Barcelona NoGo™
2013-05-23 23:47
Både Sport och MD skriver idag att Valdes arrangerande en farväl lunch för laget och ledarna.

Det känns overkligt på ett sätt att Valdes lämnar, man har hela tiden tänkt för sig själv att han kommer att tänka om och stanna men icke.. Det kommer kännas konstigt att se någon annan vakta kassen som första keeper då man har varit med sen han fick chansen av Antic.

Otroligt synd!
Barcelonistas
2013-05-23 23:46
Vad ska Santos göra när Neymar varit tydlig att det är Barca han vill till?. Som jag sa tidigare det är så här Business funkar, Santos försöker nu sätta ännu mer press på Barcelona så dom får in mer deg.

Jag är dock lite förvirrad hur mycket har vi betalat Santos hittills?. Vad fan hände med dom 5M som Santos ville ha som dom tillslut fick?. Barca gick tom med på att betala dom 5M som Santos ville ha.

30M bara för DIS eller är det den totala summan som vi snackar om nu?. Många frågor men inga svar hmm.....
Barcelona >The Reporter<
2013-05-23 23:42
Vem är Moreno?
Barcelona Acrobat
2013-05-23 23:39
Det svänger fram och tillbaka varje dag i Neymarsoppan! Ena dagen är det hans pappa som säger nej. Dagen därpå säger pappan att han säger ja, men Santos nej. Det är så många olika rykten och breaking news som bara avfärdas hela tiden att man inte vet vad man ska tro på. Just nu är dock den sammantagna känslan att Barcelona kör ett hårt spel samtidigt som Santos är giriga. Frågan är bara om Santos ger med sig eller inte. Det känns väldigt tveksamt i nuläget.
Barcelona NoGo™
2013-05-23 23:37
@Barca älskare124
@Barcelonistas

Ja det verkar väl mest troligt men vi får vänta o se.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-23 23:34
Dessa "BREAKING-nyheter" är ju fan mindre pålitliga än vad giggs var mot sin brorsa..
Barcelonistas
2013-05-23 23:34
NoGo - måste vara totalt, 30M bara för dis kan verkligen inte stämma.
Annons: