/spanien/barcelona/forum/7081.aspx/spanien/barcelona/forum/7081.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcelonismo
2013-08-18 11:59
Äntligen ska bli så gött att det börjar! FFa ser man ju framemot Messi-Neymar såklart men ska även bli intressant om vi kan få igång presspelet på nytt under Tata. Angående mittbackar så får vi hoppas Pique och Masche håller sig fräscha. Gillar Bartra och tyckte faktiskt att han var en av få som stod upp mot Bayern i våras. Men visst det bästa kanske hade varit om vi lånat ut Bartra iår och signat någon av T.Silva och David Luiz. Men när deras klubbar vägrar sälja så ser jag inte mycket annat som vi bara måste signa..Agger är ingen gigant och Sakhos fötter håller knappast Barca mått.
Barcelona barca de Corazon
2013-08-18 11:38
vi klarar oss fint utan messi denna match det ska inte vara några problem om messi inte e helt frsik bör han vila neymar alexis pedrito bör fixa det sen är det ju hemma plan så hur som 5-0 ikväll en bra start på ligan blir det=)
Barcelona NoGo™
2013-08-18 11:30
@Smogen

Håller med. Hade det varit upp till mig så hade ja vilat Leo. Om vi inte klarar av att vinna hemma mot Levante utan honom så kan vi lika gärna ge upp ligan redan nu liksom.
Barcelona Smogen
2013-08-18 11:26
Jag är lite kluven inför önskad start 11a ikväll. Dels vill jag gärna se Neymar-Messi-Alexis från start tillsammans med bästa möjliga startelva. Dels tycker jag man måste vila Messi om han e lite skadad, samt vila så många landslagsmän som möjligt, framförallt de som var och spelade från Spanien. Pressen är väl rätt stor att prestera bra i 1a matchen för säsongen, så anar att det blir ett riktigt starkt lag vi får se ikväll.
Postat via SvenskaFans-appen
2013-08-18 10:55
schuster e ju bara ärlig:D gillar den gubben:D

kan inte kl vara 7 snart orkar ju fan inte vänta på att matchen ska dra igång:(
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-08-18 10:50
Grabbar, kommer ni ihåg Bernd Schuster när han sa att det var omöjligt att vinna över Barcelona? (Vilket han hade rätt då och dagarna efter fick han kicken av Perez) Han har gjort det igen. Så här sa han igår under presskonferensen:

- Vi har räknat med noll poäng efter de tre första matcherna.
Notera att deras följande matcher är Barcelona (h) , Sevilla (b)
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-18 09:45
@barcastuff: Chelsea centre back David Luiz (26) had a personal agreement with Barcelona, but the clubs have not been able to close a deal. [el9] Jahapp... känns ändå bra att vi inte vek ned oss och betala den begärda summan (50€mil).
Barcelona The Octopus of Badia
2013-08-18 03:54
I länktips hittar ni en del nya/modifierade regler inför den här ligasäsongen. Bland annat kommer det inte automatiskt att delas ut gult kort för en hands på en spelare, om denne hands varit ofrivillig. Dessutom kommer det inte delas ut en foul om handsen inte givit någon egentlig fördel till laget.
Barcelona Gio Style
2013-08-18 02:19
@zick9:

Varenda försvarare i Sydamerika?
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-08-18 02:17
@H.Alavi - Magico!:

Går ju inte att bli ett större fiasko av att värva en back, panikvärvning eller inte. Då har man Puyol i vilket fall som helst, men även en extra back för säkerhets skull.
Barcelona Dongou & Bagnack
2013-08-18 02:12
Är det någon som vet hur mycket det kostar matchbiljetter i Division1? Min kompis tänkte kolla på Vasalunds IF - Dalkurd FF imorgon.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-08-18 01:48
Martino: "Signing a centre back? I'm waiting for Puyol to return, he's recovering well."

Uppfattar detta som att det inte blir någon värvning. Hellre det än en panikvärvning. Luktar fiasko på långa vägar med en panikvärvning. Får bara hoppas på att Puyol håller sig skadefri.
Barcelona Massimo
2013-08-18 01:27
Läste att en Arsenal supporter stod med en stor lapp bakom Wenger där det stod Spend, Spend, Spend och det blev en stor snackis om det.
Kanske måste Barca supportrarna agera på liknande sätt innan styrelsen kan börja agera på riktigt?
Att förlita sig på Puyol är väldigt dumt, då varje gång han blir skadad så blir han borta väldigt länge. Och att man då tror att man ska få in en vettig ersättare i januari fönstret är ju bara ännu dummare då man inte lyckas värva nån under sommar fönstret. All heder åt Mascherano men han är inte en riktig mittback och jag tror att han själv börjar tröttna på att få skit när han inte presterar på en position som han har blivit tvungen till att spela. Och sen har vi Bartra som jag fortfarande inte sett nåt tecken på att han kommer bli nån stjärna, han är alldeles för klen och ser väldigt osäker ut ibland.
Jag hade blivit glad om man t.o.m tog in Vergini som iallafall har spelat mittback under hela sin karriär för då har man en vettig ersättare om Puyol eller Pique skadar sig men nu är det försent. Vi får väl se hur det ser ut imorn, på onsdag och helgen därpå för att göra en bättre bedömning.
Varför inte ta in Sakho för den summan det snackas om, han är bara 23 och kan utvecklas ännu mer? Känns lite värdelöst att diskutera om mittbackar då det ändå inte sker nåt men ändå....
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-08-18 01:14
zick9 (Barcelona) Jonas Olsson hahhahahaha .
Barcelona zick9
2013-08-18 01:08
@Capitan \(^.^)/:
Verthongen är grym, men han lär bli skitsvår att få hit. Hur tror du prislappen kommer att se ut om Spurs vet om att han är den enda mittbacken som kan förstärka vårt lag i januari? Martinez däremot, vad fan ska han göra i Barca? Han är enligt mig inget alternativ. Bättre mittback behövs. Jag tar hellre Sakho isf. Fler förslag? Jonas Olsson...?
Barcelona Gabriel
2013-08-18 01:03
Kommer aldrig att sluta drömma om Mats Hummels till Barcelona, även om han inte kommer nu i sommar så kommer han vara min drömvärvning inför nästa sommar. Finns ingen försvarare där ute som är bättre lämpad för oss än han.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-18 01:01
zick9 (Barcelona) 2013-08-18 00:27 @san_miguel: Kan du ge förslag på en hygglig försvarare som inte spelar i CL till hösten? Jan Verthongen, Inigo Martinez?
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-08-18 00:33
Tydligen så är Liverpools nästa värvning Sakho... PSG förhandlar med Liverpool Paris Saint-Germain har inlett förhandlingar om Mamadou Sakho med Liverpool men Milan är fortsatt ett alternativ, enligt L’Equipe. Tidningen uppger vidare att PSG satt prislappen tio miljoner euro, exklusive bonusar, men också att ett lån kan bli aktuellt – om mittbacken skriver på nytt kontrakt med PSG. (L’Equipe) Varför ska det vara så svårt för Ledningen att värva in Sakho eller så är Tata fett högggggggg. Han borde titta noga på matchen mot München men jag antar att dem har skitit fulltständigt i den matchen men men enligt vår ledning så behövs det ingen mittback. Sakho är bra men han är ingen världsback men enligt mig så är han lätt bättre än Bartra och Mashe.
Barcelona zick9
2013-08-18 00:27
@san_miguel:
Kan du ge förslag på en hygglig försvarare som inte spelar i CL till hösten?
2013-08-18 00:21
med puyi hade vi fått moralen som vi saknade
Barcelona san_miguel
2013-08-17 23:56
Tror inte vi hade haft en chans även om vi hade haft en frisk Puyol mot Bayern för vi hade ju inte ens nått anfallsspel att tala om.
Kanske hade blivit 4 eller 5-0 istället.

Tror de är ganska bra beslut i alla fall för de är inte för ens efter januari fönstret som de börjar dra ihop sig i Champions league.
Om de då inte sett bra ut försvarsmässigt så kan dom fixa till de då.

Nu ska vi vara Positiva!!!!
dendi
2013-08-17 23:14
Naivt att tro David Luiz var möjlig att få loss. Varför skulle han lämna?
Barcelona koeman92
2013-08-17 23:10
Ursäkta stavfel, skriver från mobilen
Barcelona Rambla~
2013-08-17 23:09
Slut för i kväll. :P

Äsch, Tata fixar till vårt kollektiva försvarsspel. Vi får ha lite tålamod.
Barcelona koeman92
2013-08-17 23:08
Ramla~

Snälla tyst du gör mig så deprimerad, att jag faktiskt lär behöva acceptera att vi i år lär fortsätta ha försvatsproblem och bli uppätna av storklubbar a la Bayern München (för tydligen verksr inte en 7-0 förlust övertyga ledningen om att minst en mittback måste in) och att Ter Stegen lär gå till en annan klubb och bli en världsmålvalkt medan vi värvar Reina.. blir seriöst så less att jag bara vill sluta läsa sportnyheter fram tills 2016.
Barcelona Rambla~
2013-08-17 22:48
1.70

Vi skjuter på allt, så även målvaktsproblemet. Enligt mig borde vi gjort klart med ter Stegen denna sommar och inte vänta till januari för att lösa målvaktsfrågan. Nu har hela världen fått reda på att Barca är intresserade av ter Stegen. Det kommer bara nu bli myckert svårare att knyta till sig honom nästa säsong för han kommer att ha många klubbars ögon på sig. I slutändan kommer det bli så att vi värvar Reina och behåller Pinto som reservmålvakt.
Barcelona Rambla~
2013-08-17 22:45
tarrak

Really? Hm, jag har för mig att Lucho använde sig av Thiago rätt frekvent trots allt. Oavsett vilket är det ju fånigt. Tänk om alla som tränare med a-truppen, och det är ganska så många trots allt, inte skulle spelas i sina ordinarie lag. Ofta händer det ju att även spelare från Juvenil ibland får testa på att träna med a-truppen. Det handlar ju inte alltid om spelare som står för dörren att flyttas upp utan de får prova på det för att få sig en nyttig erfarenhet.

Förresten, Edgar Ie var inte allvarligt skadad trots allt, det visade sig bara vara kramp i slutet av matchen. Skönt.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-17 22:17
Mascherano has told Rafa Benitez that if he leaves Barcelona it will be to join him at Napoli. It could happen next summer. [il mattino] Mittbacksbehovet kommer bara att bli större och större, varför ska vi fortsätta skjuta på problemet...?
Barcelona Smogen
2013-08-17 21:57
Men va fan, ska spanska ligan börja köra 23 matcher varje lördag? Jag hoppas verkligen inte det blir på söndagar också. Räcker mer än väl att dom lagt supercup mötena (två onsdagar) på den idiotiska tiden.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-08-17 21:45
@Rambla~:

Jag tror att du missminner dig nu. Precis som DM1982 är inne på så fastnade Thiago i något mellanland där han knappt spelade med något av lagen. Trots att han bara startade 10 matcher med A-laget så blev det endast lika många med B-laget säsongen 10/11.
Annons: