/spanien/barcelona/forum/7080.aspx/spanien/barcelona/forum/7080.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-20 13:39
Alla spelare kan floppa, det har vi sett genom åren. Men med Neymar får vi en spelare med otrolig potential, otroligt marknads och reklamvärde. Kommer dra in övergångssumman även om han floppar.
Men självklart är det mycket pengar, det kan man inte komma ifrån. Men han kommer definitivt dra in de pengarna hur det än går för honom här i Barca. Jag tror dock att det kommer bli succé för supertalangen Neymar.
Barcelona DM1982
2013-05-20 13:36
@Barcelonistas:

60 miljoner är väldigt mycket pengar, det måste man ha respekt för.

Neymar är en chansning till det priset, han kan floppa.
Barcelonistas
2013-05-20 13:23
60M för Neymar är ingenting, Real betalade 80M för floppen Kaka, men Real har redan nu förmodligen fått tillbaka en del av den summan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2013-05-20 13:23
Ja du, Bales kanon igår var inte att leka med! Han skulle vara mycket bättre i real än i Barcelona. För där har han större ytor att löpa på och dribbla på. Hos oss så gäller det att vara bra på små ytor
Barcelona DM1982
2013-05-20 12:17
Hetfield Neymars pris kan självklart bli för högt, det finns gränser. 60 miljoner för honom är bara larvigt, om det nu stämmer. Två fel blir inte ett rätt.
Barcelona Hetfield
2013-05-20 12:17
Gabriel Marknaden anpassar sig utefter priserna, när PSG lägger 40 miljoner på Lucas som inte ens är i närheten av Neymars status så justeras priserna utefter det. Allt hör ihop. När lag spenderar stora summor på spelare så följer priset på andra spelarna i samma takt. När Barcelona lägger 22.5 miljoner euro på en defensiv mittfältare som inte ens behövs så tänker andra lag att de kan få ut mer pengar. Sen så är Neymars status så pass hög att han kommer att betala tillbaks en stor summa genom tröjförsäljningar, jag ser inte att folk kommer att köa utanför butikerna för att köpa Song tröjor. Det är inte heller första gången Barcelona betalar överpris, det finns ju Sanchez, Chyg, Caceres osv. DM1982 Jag håller med om att 60 miljoner är för mycket, men om det hamnar kring 40 miljoners gränsen så är det rätt så rimligt.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-20 12:16
Dinho the artist Han är ju en superspelare och det är knappast svårare att sätta långskott i krysset eller springa förbi spelare 1 mot 1 i LL än PL. Ställer dock lite frågetecken till hur han ska hantera att gå från att vara fixstjärnan i ett lag till en i mängden. Sen om Real får en ny tränare som förespråkar en mer passnings orienterad fotboll kan han få det lite svårare. Om han går till Real och floppar så tappar PL sin största stjärna och Perez kan lägga till ännu en misslyckad värvning på sitt konto. Kan det bli bättre?:p
Barcelona Gabriel
2013-05-20 12:05
Hetfield

Fast det säger ju mer att det var alldeles för mycket betalt för Song. Ser inte hur den jämförelsen ska vara relevant. Man kan inte betala mycket för en spelare bara för att man betalade mycket för en annan spelare som inte behövs. Med det sagt vill jag också ha Neymar, och för min del spelar det inte så stor roll vad han kostar då jag är relativt säker på att den värvningen i slutändan ändå kommer att betala sig själv.
Barcelona Hetfield
2013-05-20 11:57
Jag förstår mig inte på folk som snackar om att Neymars pris är för hög. Man betalade 22.5 miljoner (inklusive bonus) för SONG.

SONG. Låt det få sjunka in. Jag upprepar, 22.5 miljoner för Song. En defensiv mittfältare som inte ens behövs. Ta med det som perspektiv.
Barcelona Dinho the artist
2013-05-20 11:24
Bara jag som tror bale skulle floppa i real? Hans höger är värdelös, hans teknik är ok men inte något speciellt i la liga. Hans skott är enormt men de har redan en fullblodsdiva i Ronaldo där. Att köpa in en till kontringsspelare till ett real utan Mourinho tycker jag är underligt. Hoppas de gör den värvningen!
Barcelona Gabriel
2013-05-20 11:19
Vi börjar komma igång rejält vad gäller La Liga titlar. Vi har vunnit 22 st sammanlagt nu, och då ska man tänka på att vi hade en 5-årig titeltorka ock kris i klubben där vi inte vann något under åren 2000-2005. Innan vi tog vår första ligatitel efter kris åren hade vi bara 16 st La Liga vinster. Sedan vinsten 2005 - 2013 har vi vunnit ligan 6 gånger. Det är 6 gånger på 9 år. Vi har vunnit den dubbelt så många gånger som Real Madrid då de vunnit den 3 gånger under den här perioden. En annan sak som är noterat är att vi har försvarat guldet i minst 1 år varje gång vi vunnit den, Real har gjort det 1 gång. Och man ska inte glömma att Real vann en av deras titlar på exakt samma poäng som oss, efter att vi sjabblat till det rejält och tappat en flerpoängsledning. Så det kunde tom varit en än mer mäktigare dominans på 7 vinster på 9 år. Om man ser till historien sen 2005 kan man alltså räkna med att Barcelona kommer försvara titeln nästa år då man gjort det varje gång man vunnit den. Jag ser fram emot nästa säsong!
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-20 11:13
haha jag ser rubrikerna om Pellegrini tar över: F.d. REALTRÄNARE TAR ÖVER BARCA - KAOZ I BARCELONALÄGRET!!
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-20 11:11
Jag älskar Puyol och han är en av fotbollens största gentlemän och har ett enormt hjärta för Blaugrana, men gesten igår mot Abirey skulle nog de flesta ha gjort!
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-05-20 11:03
När Puyol gav La Liga pokalen till Abirey och Tito då fick jag rysningar i kroppen Vilken Legend Puyol är <3. Jag önskade att fler Barca spelare var som Puyol då hade vi haft fler krigare och hjärta för klubben. Så sjukt stort av Puyol att göra så och så osjälvisk gjort. Jag älskar Puyol för den människan han är. Vamos Puyol <3.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-20 10:48
Reals anfall ser åtminstone betydligt starkare ut fysiskt, och jag tror de hade orsakat större problem för vår backlinje än tvärtom. Snacka om dödliga omställningar och dessutom med världens kanske bäste huvudspelare inne i boxen :P Det vill till att vi värvar rätt i sommar!
Barcelona Deulofeu
2013-05-20 10:40
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal

Klart de vill ha Bale vem vill inte det?

De kommer ändå göra livet så surt för oss det bara är möjligt.Att spela honom som högerytter där han igår spelade en del för Spurs är inte att leka med han är lite lik Robben med ett bättre löpsteg kolla bara målet han gjorde igår det var helt sjukt.Ronaldo på ena kanten Bale på andra och så köper de Cavani... då blir man lite orolig.

Vi kontrar med Neymar--------Messi-----------Alexis

mot Ronaldo--------Cavani----------Bale

Vilka är bäst? Sjukaste anfallen på bra länge!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-20 10:30
Tror real egentligen vill åt bale och det är honom man lär spendera stora summor på i sommar. Är lite orolig för den värvningen då han känns klockren för dem, och besitter kvalitéer som definitivt kunde göra dem bättre
Barcelona Deulofeu
2013-05-20 10:11
Smogen

Jag tycker vi får vara lite försiktiga och smidiga.

Neymar vill bara till oss så han gör det svårt för Santos.

Madrid kommer garanterat att lägga ett betydligt högre3 bud än oss både till Neymar och till Santos. Även ifall de inte vill köpa spelaren gör de allt för att komplicera för oss och höja priset. Att de vill köpa honom råder det inga tvivel om då de jagat honom i snart 10 år.

Vi kommer att tjäna löljiga pengar med Neymar i Barcelona så vi får inte vara dumsnåla även fast vi behöver ha alla pengar vi kan.Denna värvning stoppar ju all annan handel för oss också.Blir den utdragen kan hela vår nästa säsong förstöras.

Ge dom lite mer pengar så är det klart och man kan även lösa Ter Stegen frågan och kanske Marquinhos?

Ingen Fabregas affär tack man är glad att ligan är klar och förhandlingar redan börjat.Jag är dock lite orolig för att Santos snart slår näven i bordet...

Vore fint om han blev klar innan Confederations cup likt Villa innan vm och Alba innan em om jag inte minns fel.

Ska bli grymt kul att följa confederations speciellt med Neymar som ny Barcaspelare.
Barcelona Deulofeu
2013-05-20 09:48
Diar Shekha

Vilanova ser verkligen inte frisk ut sedan han blev sjuk har han haft sin jätte scarf förmodligen för att dölja lite av sin sjukdom.

Vänster sida av hans ansikte samt hals är ju rejält röd och svullen.

Hoppas verkligen det blir bättre snart och att behandlingen ger resultat som önskat.Jag tror inte vi kommer ha råd med ett sådant tapp vi gjorde i årets liga igen nu när Atletico ser så starka ut och även Madrid med ny coach i sptesen lär väl koncentrera sig på fotboll igen.
Barcelona Smogen
2013-05-20 09:38
Enligt Sport ska Barcelona och Santos träffas idag igen för att fortsätta förhandlingarna. Tydligen erbjöd Rosell för ett par veckor sedan 17€mille tll Santos för deras 55% i Neymar. Något Santos tyckte var för lite. Får hoppas på positiva nyheter ikväll!
Barcelona I.Cuenca
2013-05-20 09:33
Vilken UNDERBAR kväll vi hade igår när bucklan lyftes mot skyn:-) VISCA BARCA
Barcelona Diar Shekha
2013-05-20 09:02
@barcastuff: Barcelona are working on other options in case Vilanova would not totally recover. Pellegrini among coaches that were sounded out. [marca]
Barcelona Deulofeu
2013-05-20 08:31
Det bästa vore helt klart om Muniesa drar till Ajax ett eller två år för att sedan ev få chansen men minst ett år bör han få där.

Tycker vi ska samarbeta mer med dom från Barca b-till Ajax och en säsong där och sedan a-laget ; ) som tack får de en spelare lite då och då någon som ändå inte får plats hos oss.

Gillart också tanken på Jonathan i Betis passar perfekt och även Rafinha ryktas dit kul att se dem i la liga också.
Barcelona Deulofeu
2013-05-20 08:29
Jag kan helt klart vänja mig vid tanken på denna målvakt!

Courtois är väl den bästa unga målvakten följd av De Gea samt Ter Stegen.

Han är riktigt bra redan nu tänk er om två tre år...
vifa
2013-05-20 07:39
Så sjukt dåligt ifall Muniesa inte får nytt kontrakt, la liga debut som 16 åring! han har haft mkt skador men är 1 är yngre och fortf bättre än Batra. Skriv ett 3 års kontrakt och låna ut han 1,5 - 2 säsonger sen ta tillbaka honom http://www.totalbarca.com/2013/news/muniesa-my-future-is-uncertain/
SoN_Un
2013-05-20 06:05
bort med villa o pedro i sommar. och in med neymar och han (länk) som pedros ersättare. tjänar mindre o billig att köpa loss.
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-20 01:52
De sa på fotbollskanalen Europa att Leonardo (PSG:s sportchef) hade bekräftat att Ancelotti hade bett om en övergång till Real. Så verkar klart att den smutsiga Mourinho lämnar.
Barcelona LeoMessi
2013-05-20 01:22
Blaugrana91 (Barcelona) Ser ut som att lille thiago och tello har en stare down haha:P
Barcelona Blaugrana91
2013-05-20 01:08
Hahaha kolla bilden i artikeln!! :D
Barcelona Barca-nist
2013-05-20 00:39
Thiago Messi har mer titlar att fira än Cristano Ronaldo under 2013 !

lite kul :)
Annons: