/spanien/barcelona/forum/708.aspx/spanien/barcelona/forum/708.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kröjjff
2017-03-19 19:40
Vad gäller Peps framtid så är min personliga profetia densamma som för mer än ett par år sedan: Förbundskapten för Qatar i diktaturens hemma-VM och FIFA-mutornas paradis. Som Pep redan valt att vara ambassadör och propagandist för mot betalning. Trots prognoser som pekar på att så mycket som upp emot fyra tusen slavarbetare får sätta livet till, för de skrytbyggen som Pep talat sig varm för mot blodspenningar . Xavi som assisterande, skulle heller inte överraska mig. Så heller inte att man precis som vid sitt handbolls-VM ser till att värva spelare från andra länder, som visar sig beredda att byta bort sitt medborgarskap om betalningen bara blir den rätta i bokslutet.
Barcelona Kröjjff
2017-03-19 19:29
Barcelona koeman92
2017-03-19 19:04
@El Pistolero #9:

Precis min tanke. Han har definitivt nått världsklass under Ancelotti. Går inte en dag utan att man saknar honom.
Barcelona Barca4life98
2017-03-19 19:03
City har otur just nu, hoppas att Pep värvar några bra spelare i sommar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-19 19:00
Thiago, så in i helvetes bra just nu.
Barcelona Andreas FCB
2017-03-19 19:00
@The Reporter 2.0:
Spel annullerat och pengarna tillbaka. Odds nere på 1.53 nu. Värt ett försök var det iaf.
Barcelona Xaviesta
2017-03-19 18:54
Väldigt låg kvalité på spelet från både Pool och City med felpassar och juniormisstag överallt på planen. Pool har dock dom hetaste chanserna då dom ligger på kontringar. Man förstår varför det bara är ett enda engelskt lag kvar i kvarten när man ser det här bedrövliga spelet i ett "toppmöte" som det här. Dags för Pep att testa Italien snart istället kanske? Som tränare är det väl det enda landet kvar att bocka av egentligen vad gäller dom stora elefanterna.
Barcelona Xaviesta
2017-03-19 18:40
Clichy vilken jävla amatör.. bra där ju. Noob till max.
Barcelona koeman92
2017-03-19 18:17
Bayern är riktigt vassa i år. Skönt att vi slapp dem, annars hade det varit ett väldigt svettigt möte. Real Madrid är i dagsläget tveklöst underdogs.
2017-03-19 17:40
[QUOTE=Davids3]Oroa dig inte, om det är något Atl.M är bra på att hitta/fostra så är det stikers. Forlan, Aquero, Torres, Falcao, Costa för att nämna några. Då nämner jag inte Villa och Mandzukic som endast var där 1 år. Sen har de ju Carrasco, även om han inte är en ren striker, kanske kan spela där om Greizmann sticker? [/QUOTE] Jag är inte orolig, snarare hoppas jag han lämnar, Simeone lämnar o Atletico blir mediokra igen ;) Visst hitta nya strikers kan dom men Griezmann är så nyttig i kombinationspelet, luckra upp lag med dribblingar, frisparksmål som nu, ja listan kan göras längre. Dom kommer inte hitta en lika bra ersättare, övertygad.
Barcelona Ribohn Fan
2017-03-19 17:39
Sampaoi har tappat formen nu. Han ser trög, oteknisk ut och orkar inte pressa.
För allt hänger ju på tränaren!
Barcelona Davids3
2017-03-19 17:29
@El Pistolero #9:

Oroa dig inte, om det är något Atl.M är bra på att hitta/fostra så är det stikers.
Forlan, Aquero, Torres, Falcao, Costa för att nämna några. Då nämner jag inte Villa och Mandzukic som endast var där 1 år.
Sen har de ju Carrasco, även om han inte är en ren striker, kanske kan spela där om Greizmann sticker?
2017-03-19 17:24
Griezmann är så otroligt bra. Illa för Atletico om de tappar honom, för de kommer aldrig kunna hitta en lika bra ersättare som kan göra det han gör.
Barcelona Davids3
2017-03-19 16:24
Idag blir det den femte Valencia-tränare Lucho träffar under sina 3 år i Barca hehe
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-19 16:23
Kluiverts son har redan börjat ta a-lags plats i Ajax och han är född 99 han gjorde målet i Ajax 1-1 match. Jisses något att hålla koll på? Kluivert + Barcelona
Barcelona The Reporter 2.0
2017-03-19 15:46
Spelar Luis Suarez ikväll? Nordicbet har lagt ut ett sjukt odds på att han ska göra mål och Barca vinner till 5 gånger pengarna! Det e 1.90 på Neymar ska göra mål o Barca vinner. Därför måste dem ha gjort fel med Suarez men ja ha lagt in några hundringar. Någon som vet ifall det är ngt med suare?
Barcelona MessiLionel
2017-03-19 15:42
Dybala skadad. Stort avbräck för Juventus.
Barcelona Legend Carles Puyol
2017-03-19 15:36
Någon som vet vad som hände med Dybala? Skulle han missa mot oss så är det ett stort avbräck för deras del.
Barcelona The Reporter 2.0
2017-03-19 15:27
Dybala ut skadad utan att ha fått smäll
Barcelona Davids3
2017-03-19 15:19
Lite pinsamt firande av Mourinho dock.
Barcelona Gabriel
2017-03-19 15:17
Fast innebär inte just en "tabbe" att man "tabbar" sig, och det gör väl Valdes i det läget? Sen om det är otur eller inte är en annan sak, men visst tabbar han sig och visst måste det väl också således klassas som en "målvaktstabbe"? För övrigt så hade det kunnat hända vem som helst, bara typiskt att det just var Valdes det hände. Kritikerna mot honom lär inte bli mindre, eller de så ökända "memes" som under åren älskat att göra sig lustiga på V.V bekostnad. Det spelar egentligen ingen roll, Valdes är en grym målvakt som räddar mer poäng åt sina lag under än säsong än vad han förlorar åt dem. Det är det enda som borde spela någon roll när man diskuterar Valdes storhet kontra icke storhet i diskussionerna. För nog fan stod han för en rad avgörande räddningar för oss i en mycket högre utsträckning än alla hans "tavlor" eller "tabbar", men har man skaffat sig ett rykte hos fotbolls och memes världen så blir man sällan av med det ryktet, och dagens insats (trots flera fina räddningar) gör knappast bättre när det kommer till den saken.
Barcelona Reymar
2017-03-19 15:04
Hur kan det vara en tabbe eller målvaktstavla om man halkar? Snarare otur.
Barcelona Gabriel
2017-03-19 15:01
Jag kom att tänka på en sak, om det nu är sant att vi kommer att fortsätta på våran 3-4-3 även nästa säsong och att det är därför man på allvar verkar satsa efter att gå efter Dembele så är det förståligt och jag ställer mig inte emot det beslutet då jag tror att killen kan bli riktigt stor. Men samtidigt så kan jag inte låta bli att tänka på hur någon som Adama hade kunnat passa in som handen i handsken i det systemet. Vill inte släppa den killen, han kan bli hur grym som helst.

En oslipad diamant!
Kung Messi (#Sarri)
2017-03-19 14:54
Jävlar vilken målvaktstavla från honom :(
Barcelona Visca el Barca 17
2017-03-19 14:50
Valdes vilken hemsk tabbe...
Barcelona Davids3
2017-03-19 14:08
B-laget må vara mer ett ihopköpt lag nu jämfört med vad det var för ett par år sedan. Men jag ser inga problem med det då syftet med de köpta spelarna är endast att ta upp laget igen till andra högsta ligan. Jag ser hellre att 7 spelare från la masia i startelvan får känna på maximal utmaning i andra ligan än att 11 egna spelare i startelvan får spela i tredje ligan, med risk att gå ner. Låt hellre att några köpta, lite äldre, spelare vara i laget så det kan hålla sig kvar i andra ligan. Ligger man stabilt i andra ligan kan man successivt öka antalet egna spelare i startelvan. Sedan vem vet, om några år kanske vi har hela laget från la masia samtidigt som vi spelar i andra ligan. Otroligt viktigt att B-laget spelar i andra ligan, annars blir det oerhört svårt att ta steget upp till A-laget. Det är redan ett stort glapp mellan första och andra ligan.
2017-03-19 13:49
Skurhink Visst några är inköpta men även dom är talanger. Kollar du startelvan igår så finns det några fina egna produkter.
Barcelona Skurhink
2017-03-19 11:05
El pistolero: B-laget är för mig personligen inte samma sak som det var för säg 2år sedan, fyllt med egen fostrade spelare och talang till förbannelse! Idag är det ett ihop köpt lag för att ta sig till Segundan vilket inte charmar mig ett dugg!
Barcelona Ribohn Fan
2017-03-19 10:28
Liga guldet släpper inte jag fören the bitter end. Liga guldet för mig är störst. Det är svårare att vinna liga guldet än t ex CL. CL dog för mig när dem ökade antal lag för varje nation. Nu är det mest turen i lottning som avgör. Sorgligt att något av lagen Bayern och Real blir utslagna och Något av lagen Monaco eller Dortmund går till semi. En stor sak i CL är också turen att få börja på bortaplan. Dem gångerna vi har åkt senaste tiden är just det som avgjort. Ta tex våran åttondelsmatch mot PSG. Hade vi börjat hemma och pressat på, men rädsla att släppa in mål gör att man inte vågar gå förfullt. I 85 minuten åker vi på kontring och 0-1 i baken. Att vända ett sådant läge hade vi aldrig gjort i Paris, men vi vänder 0-4 till vinst hemma.
Barcelona Iniesta70.
2017-03-19 09:06
Det är precis så här en liga ska vara, oviss, nervöst, å inget utrymme för snedsteg, nja, inte allt för ofta iallafall. I tabellen så ligger Real i förarsätet, så är det, inget att snacka om, men mentalt så vette fan. Vi ligger jävligt bra där vi ligger, hack i häl så nafsar vi dom i sina nyputsade gulddojor. Marängerna sitter å tittar i backspegeln precis hela tiden, och det är ingen fager syn att se Suarez tuggande käke ploppa upp i backspegeln när man börjar närma sig prisutdelningstider, kan ju få vilken jävel som helst att vingla till och hamna i diket. Nej, marängerna har en ligatitel att förlora och vi mina damer o herrar har en liga titel att vinna. Ramos må ha ristat in remuntadas i sitt bälte hela förbannade året men han har inte ristat in så jäkla många ligaguld i sin halvskitiga marängtröja under karriären. Nej, ligan ska vara en nagelbitare. Det ska vara lite barnförbjudet så här på sluttampen. Man ska bli tvungen att krypa ihop i soffhörnet och krama whiskey flaskan så pass hårt att knogarna vitnar. Visst, man har säkerligen inte slängt ur sig sin sista svordom över ett brutalt dåligt avslut eller nån laguttagning som får en att vilja släpa med sig hela Green Street Hooligans o knacka på hos Mister Enrique. Men att falla lika lätt som Vardy och spela död när ligan är på väg att få en soluppgångsduell passar inte en cule. Räkna iskallt med en olovlig omkörning på slutet. En klassisk "hit 'n run" regisserade av MSN. För er som gett upp och tänker grina o gnälla så rekommenderar jag att sätta på TV 4 runt matchstart, för där har ni en seeeg gammal Wallander rulle från 2009 som säkerligen inte höjer er puls. Vi andra sätter på oss matchtröjan och putsar upp våra gamla Copa Mundial. Fan, vi har en liga att vinna!! Edit: neymar Jr "skylla på Laportas valkampanj" haha genialiskt:) Det co signar jag lätt:)
Annons: