/spanien/barcelona/forum/7076.aspx/spanien/barcelona/forum/7076.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2013-05-23 16:45
Hur gammal är Vaermalen? Till rätt pris kan det trots allt vara en bra värvning. Så jävla dålig är han inte.
BARCA-més que un club
2013-05-23 16:41
Neymar welcome :P
Barcelona NoGo™
2013-05-23 16:36
Arsenal centre back Thomas Vermaelen (27), who has been previously watched by Barcelona, can leave the English club for around 6M. [sun]

Frälsaren! Klappat o klart!
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-23 16:36
Barcelonistas LOL hahaha daaaamn highroller!
Postat via SvenskaFans-appen
vifa
2013-05-23 16:35
Thiago lär inte flytta nu, tidigaste i Januari. Han har sagt 1000 gånger att hans dröm är att spela i Barcelona och vinna allt
BARCA-més que un club
Jaha då fattas det väl bara en Målvakt, och 2 backar så är sommar transfern lyckad troligtvis .!!! Neymar är som gott klar så äntligen ;)
Barcelonistas
Jag gillar Thiago måste jag faktiskt säga, jag brukar vara hård mot dom här yngre spelarna. Men Thiago är tillräckligt bra för att få speltid i Barca.
Barcelona Barca Barca
2013-05-23 16:28
@Capitan Puyol - El Corazón:
Hoppas att Tito och även klubben tillsammans med styrelsen sätter sig och ger Thiago en ärlig chans i klubben. Nu när Nyemar är på ingång tänk er vilka bra lekkamrater Neymar och Thiago kan bli....Jag behöver inte räkna med Iniesta och Messi. Dom är så mycket lek det kan bli. Vasst, mycket vasst.
Barcelonistas
2013-05-23 16:25
Det är vad jag vet, business branschen funkar på det här sättet. Jag har själv stora erfarenheter och vet en hel del, Neymar är just nu helt klart. Nu leker man lite med siffror och ska bara komma överens.
Barcelona Barca Barca
2013-05-23 16:21
@Barcelonistas:

Har du någon länktips eller är det bara vad du tror ? :D
Barcelonistas
2013-05-23 16:15
Neymar är redan klar bara en tids fråga innan det blir officiellt!.
Barcelona Rambla~
2013-05-23 16:06
@Barca o Mort!:

Precis, garanterad speltid i stort sett varje match och en spelartyp Atlético verkligen behöver. Nu lär det bli spel i var 3:e match typ i Real Madrid.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-05-23 16:05
Thiago will take some time to think about his future. He wants to stay, but he also wants to have a more important role in the team. [md] The clause that allows Thiago to leave for 18M, due to limited playing time, is only valid this summer. His normal buyout fee is 90M. [md] Ett tydligt tecken till Tito som skriker : MER SPELTID OCH ANSVAR!!
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-23 15:39
Atletico hade väl varit smartare val av Isco kan jag tycka fotbollsmässigt för hans del. Men pengarna snackade väl.
Barcelona Rambla~
2013-05-23 15:36
el Flaco

Totala summan blir rätt hög ändå. Låt oss säga att övergången stannar på 25m. Då kan vi lägga till de 10m Neymar fick 2011. Han ska troligtvis också ha 10m om övergången går igenom. Det blir ju €45m, vilket är rätt så saftigt trots allt. För Barca kostar det minst den summan, även om inte klubben Santos får vara med och dela på hela kakan. Lägg sen till den lön han ska i säkert ett 5-års kontrakt så drar det iväg rejält för denna investering.
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-23 15:34
Rambla jo det stämmer att farsan äger 10% via NSR (tror jag det heter), hans eget bolag. bra investering det har visat sig vara ;)
Barcelona Rambla~
2013-05-23 15:30
Stackars Isco, som helst ville till Barca, förstör sin karriär precis som Canales gjorde. Jag begriper inte vad de ska med Isco till helt ärligt? Var ska han spela, han är alltför långsam för att vara en kontrande ytterpspelare.
Barcelona filosofen21
2013-05-23 15:29
Neymar för 30 miljoner vore ett drömpris och kommer förmodligen förbli så. Ser inte hur man ska klara av att få honom för den summan. Speciellt med tanke på att Santos inte äger 100% av hans rättigheter.

Allt mellan 30-40 är för mig klart acceptabelt och ska ses som ett bra pris. Skulle man mot all förmodan komma lägre än så vore det enormt och otroligt bra av Rosell och grabbarna som förhandlar.
vifa
2013-05-23 15:24
Ja.. Allt tyder på att Isco är klar för Madrid, kanske inte det smartaste steget för en ung spelare att göra, lär bli inhopp för hans del
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-23 15:16
Rambla/

Jag vet att du kom med uppgifter om at det senaste budet på 20 miljoner skulle motsvara för 100 % av rättigheterna för Neymar istället för 55 %, men jag har väldigt svårt att tro att man kommer få spelaren för den summan eller de 30 miljonerna som Santos kontrade med. Det har ju hela tiden ryktats om allt ifrån 40 till 60 miljoner som den totala summan.

Skulle man få Neymar för allt under 40 miljoner håller jag med om att det är grymt förhandlat, men jag har väldigt svårt som sagt att se ett sånt scenario framför mig. Dessutom är de brasilianska tidningarna inte mer trovärdiga än SPORT och MD i mina ögon. Det sägs att brasilianska fotbollsjournalister försöker oftast "skriva upp" en okänd spelare för att få honom såld till Europa och på så sätt få en bit av kakan.

Nu är det kanske en annan situation med Neymar, men med tanke på alla oändliga skriverier och jerkin' around med både farsan och Santos kan jag inte föreställa mig att slutsumman kommer landa i under 40 miljoner.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-23 15:14
@BrazilStats: ATTENTION - things. There's this rumor: Neymar Sr. wanted +5M and got it now. If true then it's up to him to make it official not board! (2) Det kan bli officielt redan idag..
Barcelona Pep - El Míster
2013-05-23 15:11
Next boardmeeting är enligt Barcastuff nästa vecka. Ska vi verkligen behöva vänta så länge??
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-23 15:07
Det påstådda nya budet ska ju diskuteras på onsdag sägs det... Så räkna med flera nya rykten innan dess :)
Barcelona Rambla~
2013-05-23 15:06
@el Flaco - Me, Myself and I:

Nu talas det ju om ett bud på €25m för 100% av rättigheterna till Neymar och det låter mest rimligt och får Santos och övriga dela upp pengarna bäst de vill. Jag kan inte tänka mig Sandro slänga ut över 60m för en spelare som endast har 12 mån kvar på ett kontrakt.
2013-05-23 14:59
Rambla/

Men skulle den totala summan hamna på 60 miljoner euro lär man ha det ganska svårt att motivera prislappen. Framför allt med tanke på hela Rosells kampanj om att föbättra klubbens ekonomi.
Barcelona Rambla~
2013-05-23 14:56
@el Flaco - Me, Myself and I:

Plus att priset hålls nere av Sandro, vilket man ändå måste ge honom beröm för. Skulle det landa på €25m som totalsumma för Neymar har vi inget att klaga på oavsett om de tidigare har lagt ut 10m som någon slags lojalitetsbonus till Neymar och pappan. Priset är faktiskt överkomligt.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-05-23 14:54
M.Ramalho (Santos manager): "Coping without Neymar would be extremely difficult, but the board has already started working on it."

M.Ramalho: "I must admit the team is not helping Neymar, I can't blame him for not scoring, he doesn't have the support he needs here."

M.Ramalho (Santos manager): "Neymar has never been so close to leaving us, I think this time is it, but I can't be 100% sure." [Lancenet]

Ramalho (Santos mgr): "I am a big fan of Barça, I understand that Neymar would develop more there but it's not my decision."

Joinville GK: "I begged Neymar not leave BRA, cause our league needs a player like him. He told me staying is unlikely."

Det vi kan konstatera är att han kommer ansluta sig till oss, men frågan är när. Många tror innan slutet av månaden men jag tror att det blir officiellt innan Confederations cup, annars kommer han inte kunna fokusera och bara tänka på alla rykten.

Men vi får se! :)
2013-05-23 14:49
Tack och lov att Rosell har bra kontakter i Brasilien, annars hade detta kunnat bli en komplicerad affär. :P
Barcelona Rambla~
2013-05-23 14:35
Så den girige fadern äger själv 10 av de 55% Santos tidigare sades äga. Där ser man. Jag vet inte om jag vågar lita på de här nya uppgifterna men de kommer från brasiliansk media och de verkar då fan ha bra mycket bättre koll än pajastidningarna Sport och EMD. Rosell lär knappast ge upp nu när han är så nära. Har han jagat Neymar sedan tidigt 2011 lär han hänga i ett bra tag till. :P
Barcelona koeman92
2013-05-23 14:28
@Messidinho_10:

... Eller bara Neymar och Ter Stegen och sen får vi inte T.Silva och då kommer inte Tito att vilja värva in någon annan mittback.
Annons: